Niimpä, siellä porukka tekee nämä remontit kadun varressaRookeri kirjoitti: ↑15 Tammi 2022, 12:08Okei Nomut hyvä että tieto tuli ilmi täälläkin!
Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Työn määrän mukaan arvio tehdään, mun kohdalla oli työlle oli varattu koko päivän työ ja osittain kaksi asentajaa tekemään, tämä siis pahimmalle vaihtoehdolle että vaihteisto pitää irrottaa.
Siitä laskee merkkikorjaamon tuntiveloituksen sekä osien hinnan, sekä sen että asentajat eivät halua ottaa tuollaista pitkää ja hankalaa työtä ja sen että yksi nosturipaikka on koko päivän varattu. Tuolla tulee hinta-arvio melko isoksi.
Asentajat (ja ehkä korjaamokin) haluavat tehdä niitä helppoja ja nopeita töitä mistä selviää alle listatun ajan jolloin saa paremman palkkion tehdystä työstä, tuollaiseen pitkään hommaan pitää antaa asentajalle joku porkkana.
Insignia Sports Tourer CDTi -09, Kadett B1900 gr2
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Kyllä ne kaikki työt tehdään. Isoissa hommissa pitää pikkuisen laskea ohjeajan päälle kun ohjeaikaan ei ole aina mahdollista päästä. Ohjeajan määrittää valmistaja jolla on se omalehmä ojassa kun takuu korjauksista joutuu maksamaan.
Jos mulla olisi vaikka f40 laatikollinen insignia johon tuo työ pitäisi tehdä ja ohjeaikana vaikka 2,7tuntia niin antaisin asiakkaalle 3,5h mukaan hinnan ainakin ekalla vaihtokerralla ja sopisin vaihtoajan niin että saisi vähän kuivumisaikaa liimalle eli esim keskelle päivää ja saisi ruokatunnin kuivua tai luovutus seuraavalle päivälle jolloin öljyt koneeseen kun aamulla tulee töihin.
Jos mulla olisi vaikka f40 laatikollinen insignia johon tuo työ pitäisi tehdä ja ohjeaikana vaikka 2,7tuntia niin antaisin asiakkaalle 3,5h mukaan hinnan ainakin ekalla vaihtokerralla ja sopisin vaihtoajan niin että saisi vähän kuivumisaikaa liimalle eli esim keskelle päivää ja saisi ruokatunnin kuivua tai luovutus seuraavalle päivälle jolloin öljyt koneeseen kun aamulla tulee töihin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Hyvä homma, siitä se lähtee. Eikä tarvi pelätä enään että onko niitä paineita vaiko ei.ooppeli666 kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 18:22 Nyt on öljypohja irti vajaa pari tuntia meni purkamisessa. Noi päätymmäiset ö-pohjan pultit oli noita m6. Hankalassa paikassa noi 2 m6 pulttia siellä kytkinkopan ja ö pohjan välissä ei ollu sopivaa torx hylsyä tai oli mut liian paksuja nii sain ne auki torx meisselillä
Manuaalissa (ei ilmeisesti kaikissa) on vielä sellainen kiva huoltokiiman kohottaja, että kytkinkopassa ei ole ollenkaan reikiä niille kahdelle muutenkin vittumaiselle. Se on sitten poraus & dremelöinti siinä vaiheessa ainoa oikotie onneen..
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Oho.. vastasinkin edellisen sivun viestiin hokaisematta siitä jatkunutta keskustelua.. Nooh, ei kai tuossa mitään. Täällä ei ilmeisesti voi poistaa/muokata jo lähetettyjä viestejä.
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Magirus kirjoitti: ↑16 Tammi 2022, 22:16Hyvä homma, siitä se lähtee. Eikä tarvi pelätä enään että onko niitä paineita vaiko ei.ooppeli666 kirjoitti: ↑14 Tammi 2022, 18:22 Nyt on öljypohja irti vajaa pari tuntia meni purkamisessa. Noi päätymmäiset ö-pohjan pultit oli noita m6. Hankalassa paikassa noi 2 m6 pulttia siellä kytkinkopan ja ö pohjan välissä ei ollu sopivaa torx hylsyä tai oli mut liian paksuja nii sain ne auki torx meisselillä
Manuaalissa (ei ilmeisesti kaikissa) on vielä sellainen kiva huoltokiiman kohottaja, että kytkinkopassa ei ole ollenkaan reikiä niille kahdelle muutenkin vittumaiselle. Se on sitten poraus & dremelöinti siinä vaiheessa ainoa oikotie onneen..
Tuossa onneks oli ne reiät 2 pultille ja luettuani vauxhalli manuaalia nii siellä luki et käännä konetta no siellähä oli sit syvennys vauhtipyörässä nii sai hylsyvarrenki mahtuumaan.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Jääkö nuo "öljynpaine matala" ilmoitukset historiatietoihin, auton vikakoodeihin ? eli näkeekö niitä jälkeenpäin jotenkin , jos niitä on joskus tullut ?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Kyllä pitäisi jäädä johonkin vikakoodi väylä vehkeissä
Mutta ei ole luettavissa ainakaan yleistesterillä obd puolella
Mutta ei ole luettavissa ainakaan yleistesterillä obd puolella
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Ensimmäinen viesti foorumille Opelin omistajana .
Tosiaan tuli hommattua tuossa 160hv automaatti versio, ja on nyt talven aikana pari kertaa vilauttanut tuota valoa sen sekunnin ajan mittaristossa varsinkin kylmän yön jälkeen ja jos auto seisonut pari päivää.
Tarkoitus olisi laittaa tuo kuntoon ennemmin kuin kokeilla kauanko se kestää. Miten onnistuu tuo öljypohjan irroitus automaatilla varustetusta autosta? Tuleeko öljyjä laatikosta pihalle kun tempaisee vetarin irti ja onko tuossa automaatissa miten hankalat ne laatikon puoleiset pultit päästä käsiksi?
Kartoittanut tässä nyt vaihtoehtoja että rupeaako harrastamaan kelien lämmettyä katoksessa tuota itse.
Toki innokkaat harrastajat saa ilmoittautua savottaan korvausta vastaan jos mieli halajaa .
Tosiaan tuli hommattua tuossa 160hv automaatti versio, ja on nyt talven aikana pari kertaa vilauttanut tuota valoa sen sekunnin ajan mittaristossa varsinkin kylmän yön jälkeen ja jos auto seisonut pari päivää.
Tarkoitus olisi laittaa tuo kuntoon ennemmin kuin kokeilla kauanko se kestää. Miten onnistuu tuo öljypohjan irroitus automaatilla varustetusta autosta? Tuleeko öljyjä laatikosta pihalle kun tempaisee vetarin irti ja onko tuossa automaatissa miten hankalat ne laatikon puoleiset pultit päästä käsiksi?
Kartoittanut tässä nyt vaihtoehtoja että rupeaako harrastamaan kelien lämmettyä katoksessa tuota itse.
Toki innokkaat harrastajat saa ilmoittautua savottaan korvausta vastaan jos mieli halajaa .
Insignia A 2.0cdti -11
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Minä olen nyt huomannut Saabin kanssa parin öljynvaihdon aikana, että kun on uudet Mobilin öljyt niin ei väläytä koskaan. Sitten saattaa myöhemmin silloin tällöin väläyttää. En ole nyt vielä huomannut kuinka paljon ajetuilla öljyillä näin käy. Öljyt vaihdan 15 tkm välein.
Ehkä täytyy tihentää öljynvaihtoa. Öljyt laimenee vanhetessaan. Varmaan ihan normaalistikin, mutta vaikuttaneeko DPF poltto myös tähän
Ehkä täytyy tihentää öljynvaihtoa. Öljyt laimenee vanhetessaan. Varmaan ihan normaalistikin, mutta vaikuttaneeko DPF poltto myös tähän
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Mulla on nyt kahtena peräkkäisenä aamuna väläyttänyt, tosin pakkastakin ollut näinä aamuina -15/-22 väliltä.
Itsekin laitoin uudet GM öljyt koneeseen reilu tuhat km sitten, mutta näköjään ei siitäkään ole riippuvainen.
Osasyyllinen tuon tiivisteen kovettumiseen on varmasti dpf poltosta johtuva dieselin joutuminen öljyn sekaan.
Itse kyllä tulee vaihdettua autoon kuin autoon 10tkm välein öljyt mutta aikaisempien omistajien toimintaan kun ei voi vaikuttaa..
Itsekin laitoin uudet GM öljyt koneeseen reilu tuhat km sitten, mutta näköjään ei siitäkään ole riippuvainen.
Osasyyllinen tuon tiivisteen kovettumiseen on varmasti dpf poltosta johtuva dieselin joutuminen öljyn sekaan.
Itse kyllä tulee vaihdettua autoon kuin autoon 10tkm välein öljyt mutta aikaisempien omistajien toimintaan kun ei voi vaikuttaa..
Insignia A 2.0cdti -11
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Tämä on mielenkiintoinen juttu.
Noissa Saabeissa 1.9 dieseleissä tämä ongelma on vain kaksoisahdetuissa. Ei yksiahtimisissa, jotka ovat täysin samoja koneita kuin Opelin 1.9. Aivan sama onko DPF vai ei.
Saabin tuplaturbo on monelta osin samanlainen kuin Insignian 2.0 diesel ja siinä tätä esiintyy kuten Insigniassakin.
Noissa Saabeissa 1.9 dieseleissä tämä ongelma on vain kaksoisahdetuissa. Ei yksiahtimisissa, jotka ovat täysin samoja koneita kuin Opelin 1.9. Aivan sama onko DPF vai ei.
Saabin tuplaturbo on monelta osin samanlainen kuin Insignian 2.0 diesel ja siinä tätä esiintyy kuten Insigniassakin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Niin, mitään faktaahan tuosta ei ole että se juuri siitä johtuisi mutta kuvittelisin että osittain ainakin yksi mahdollinen syypää.petrisa kirjoitti: ↑02 Huhti 2022, 10:52 Tämä on mielenkiintoinen juttu.
Noissa Saabeissa 1.9 dieseleissä tämä ongelma on vain kaksoisahdetuissa. Ei yksiahtimisissa, jotka ovat täysin samoja koneita kuin Opelin 1.9. Aivan sama onko DPF vai ei.
Saabin tuplaturbo on monelta osin samanlainen kuin Insignian 2.0 diesel ja siinä tätä esiintyy kuten Insigniassakin.
Kunhan kelit lämpiää täällä itärajallakin niin täytynee levittää pressu katoksen lattialle ja nostaa auto Pukkinen nokkaan ja alkaa ihmettelemään tuota.
Jos tuossa nyt ensimmäisellä kerralla aikaa menee vaikka 8-10h niin kyllä siinä vielä tunti liksoille jää.
PS. Vielä tuota vetarin irroitusta mietin että miten mahtaa olla niiden laatikkoöljyjen laita, tuleeko pihalle?
At6 loota siis.
Insignia A 2.0cdti -11
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Kannattaa korjata nopeasti ennenkuin tulee paljon kalliimpaa remonttia.TimoTei kirjoitti: ↑01 Huhti 2022, 16:39 Ensimmäinen viesti foorumille Opelin omistajana .
Tosiaan tuli hommattua tuossa 160hv automaatti versio, ja on nyt talven aikana pari kertaa vilauttanut tuota valoa sen sekunnin ajan mittaristossa varsinkin kylmän yön jälkeen ja jos auto seisonut pari päivää.
Tarkoitus olisi laittaa tuo kuntoon ennemmin kuin kokeilla kauanko se kestää. Miten onnistuu tuo öljypohjan irroitus automaatilla varustetusta autosta? Tuleeko öljyjä laatikosta pihalle kun tempaisee vetarin irti ja onko tuossa automaatissa miten hankalat ne laatikon puoleiset pultit päästä käsiksi?
Automaatissa pitäisi onnistus ilman vaihteiston irrotusta.
Nosta etupää ylös ja katso näkyykö vaihteiston päässä moottoria kaksi öljypohjan kiinnityspulttia, mikäli näkyy niin onnistuu ilman kikkailua, jos ei näy pitää vaihteisto irrottaa tai tehdä kolot kytkinkoppaan että ruuvit saa auki.
Insignia Sports Tourer CDTi -09, Kadett B1900 gr2
Re: Insignia ja randomi öljynpaine valo käynnistyessä
Niin mistä johtuisi... ?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com