Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
400km tuli ajeltua eikä vikaa saatu päälle ja jäi toiataiseksi mysteeriksi tämä :roll:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Obelix'97 kirjoitti: 01 Maalis 2022, 15:08
1,2sorsa kirjoitti: 25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.
Olikohan tuo semmoinen modernimpi stefa ilman jousta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

1,2sorsa kirjoitti: 01 Maalis 2022, 21:02
Obelix'97 kirjoitti: 01 Maalis 2022, 15:08
1,2sorsa kirjoitti: 25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.
Olikohan tuo semmoinen modernimpi stefa ilman jousta?

Oli, semmosen laitoin. Eka ihmettelin et miksei siinä oo jousta, mut ei kaikissa oo enää nykyään. Ymmärsin googlettelun jälkeen että PTFE-stefat ei tartte jousta. Toki laitoin vähän rasvaa sinne akseliin ennenku laitoin stefan paikalleen. Tai sit siinä on jousi sen materiaalin sisällä jo.
Joneone
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 24 Tammi 2021, 10:21

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Joneone »

Mulla alko venttiilikopan kannen tiiviste vuotamaan niin vaihdoin samalla koko venttiilikopan kannan tiivisteineen päivineen kun sen verran edullinen osa ja siihen loppus vuotaminen. No meni jokunen kuukausi niin vaihdoin evap venttiilin kun alko herjaamaan p0171 koodia too lean.
No sitä ollaan nollailtu vähän välein kun syttyy keltainen vikavalo palamaan.

Aloin pohtimaan et missä vuotoa yms. kunnes vaihdoin K&N suodattimen tilalle takas vakio suodattimen, niin sen jälkeen ei ole enää herjannut too lean vika koodia. Eli taisko saada liikaa ilmaa ja koneen ecu alko syöttää lisää bensaa ja sit meni sekasin. Tiiä häntä.
Katoaan miten jatkuu tuleeko takas vai ei, mutta vielä ajellaan ilman koodeja.

Eli mulla oli ihan vakio suodatinkotelossa k&n suodatin.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1068
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Ilmaahan tulee ohi ilmamassamittarin (ilmavuoto), kun vikakoodi on P0171 :)
https://club.autodoc.fi/obd-codes/p0171
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 689
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

1,2sorsa kirjoitti: 01 Maalis 2022, 21:02 Olikohan tuo semmoinen modernimpi stefa ilman jousta?
Obelix'97 kirjoitti: 01 Maalis 2022, 23:02 Oli, semmosen laitoin. Eka ihmettelin et miksei siinä oo jousta, mut ei kaikissa oo enää nykyään. Ymmärsin googlettelun jälkeen että PTFE-stefat ei tartte jousta. Toki laitoin vähän rasvaa sinne akseliin ennenku laitoin stefan paikalleen. Tai sit siinä on jousi sen materiaalin sisällä jo.
Sorry, vanha ketju, mutta oikaistaan nyt, ettei leviä vahingollinen tieto...
PTFE eli teflon-stefojen varsinkaan sisähuuleen tai sen vastinpintaan ei milloinkaan saa laittaa mitään öljyä, rasvaa tai muutakaan liukastetta. Puhtaana ja kuivana kuuluu asentaa!
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Vastaa Viestiin