400km tuli ajeltua eikä vikaa saatu päälle ja jäi toiataiseksi mysteeriksi tämä1,2sorsa kirjoitti: ↑25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.1,2sorsa kirjoitti: ↑25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
Olikohan tuo semmoinen modernimpi stefa ilman jousta?Obelix'97 kirjoitti: ↑01 Maalis 2022, 15:08Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.1,2sorsa kirjoitti: ↑25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Maalis 2022, 21:02Olikohan tuo semmoinen modernimpi stefa ilman jousta?Obelix'97 kirjoitti: ↑01 Maalis 2022, 15:08Mulla loppu Meriva B:ssä ton koodin herjaaminen ku vaihoin siihen kampiakselin stefan. Ilmeisesti sekin voi ääritilanteissa vuotaa senverta että moottorin sisäinen paineistus menee sekaisin --> alipainejärjestelmä heittää ton koodin päälle.1,2sorsa kirjoitti: ↑25 Tammi 2022, 17:27 Onko kenelläkään olut p0171 ongelmaa jossa vika ei ole aina päällä. Hos2 Lyhytaikainen säätö 0-4% ja pitkäaikainen 15% tai alle. Venakoppa ja lambda oki vaihdettu aiemmin uusiin mutta vikavalo tullut uudelleen. Savukoneella vaikuttaisi imusarja olevan ehjä eikä muuallakaan ahtoputket yms vuoda.
Kuulemma vika esiintyy vähän kelistä riippuen
Oli, semmosen laitoin. Eka ihmettelin et miksei siinä oo jousta, mut ei kaikissa oo enää nykyään. Ymmärsin googlettelun jälkeen että PTFE-stefat ei tartte jousta. Toki laitoin vähän rasvaa sinne akseliin ennenku laitoin stefan paikalleen. Tai sit siinä on jousi sen materiaalin sisällä jo.
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
Mulla alko venttiilikopan kannen tiiviste vuotamaan niin vaihdoin samalla koko venttiilikopan kannan tiivisteineen päivineen kun sen verran edullinen osa ja siihen loppus vuotaminen. No meni jokunen kuukausi niin vaihdoin evap venttiilin kun alko herjaamaan p0171 koodia too lean.
No sitä ollaan nollailtu vähän välein kun syttyy keltainen vikavalo palamaan.
Aloin pohtimaan et missä vuotoa yms. kunnes vaihdoin K&N suodattimen tilalle takas vakio suodattimen, niin sen jälkeen ei ole enää herjannut too lean vika koodia. Eli taisko saada liikaa ilmaa ja koneen ecu alko syöttää lisää bensaa ja sit meni sekasin. Tiiä häntä.
Katoaan miten jatkuu tuleeko takas vai ei, mutta vielä ajellaan ilman koodeja.
Eli mulla oli ihan vakio suodatinkotelossa k&n suodatin.
No sitä ollaan nollailtu vähän välein kun syttyy keltainen vikavalo palamaan.
Aloin pohtimaan et missä vuotoa yms. kunnes vaihdoin K&N suodattimen tilalle takas vakio suodattimen, niin sen jälkeen ei ole enää herjannut too lean vika koodia. Eli taisko saada liikaa ilmaa ja koneen ecu alko syöttää lisää bensaa ja sit meni sekasin. Tiiä häntä.
Katoaan miten jatkuu tuleeko takas vai ei, mutta vielä ajellaan ilman koodeja.
Eli mulla oli ihan vakio suodatinkotelossa k&n suodatin.
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
Ilmaahan tulee ohi ilmamassamittarin (ilmavuoto), kun vikakoodi on P0171
https://club.autodoc.fi/obd-codes/p0171
https://club.autodoc.fi/obd-codes/p0171
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Astra J 1.4T 103 kW moottorin vikavalo
Sorry, vanha ketju, mutta oikaistaan nyt, ettei leviä vahingollinen tieto...Obelix'97 kirjoitti: ↑01 Maalis 2022, 23:02 Oli, semmosen laitoin. Eka ihmettelin et miksei siinä oo jousta, mut ei kaikissa oo enää nykyään. Ymmärsin googlettelun jälkeen että PTFE-stefat ei tartte jousta. Toki laitoin vähän rasvaa sinne akseliin ennenku laitoin stefan paikalleen. Tai sit siinä on jousi sen materiaalin sisällä jo.
PTFE eli teflon-stefojen varsinkaan sisähuuleen tai sen vastinpintaan ei milloinkaan saa laittaa mitään öljyä, rasvaa tai muutakaan liukastetta. Puhtaana ja kuivana kuuluu asentaa!
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET