Sivu 1/1

A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 20:09
Kirjoittaja naaka
Olen saanut vihdoin hommattua getrag 265:n R28 tilalle C40SE Irmscherin perään ja kytkin paketin asennuksesta olisi kysyttävää. Olen tutustunut jonkin verran aiheeseen ja b omegan työsylinterin pitäisi käydä mutta tuo minkä ostin ei käy(sisähalkaisija liian pieni) ja tuota on samaa on käytetty 2 litrasessa ja mv6:ssa. Olen vähän hukassa kun tuon olisi pitänyt käydä... Ja samaan minulla on nelilapainen sintteri levy mutta minkä asetelman pistän? Vakio olisi varmaan käytön kannalta paras...?

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 08:48
Kirjoittaja Keme
Sintteri on kyllä helppo ja halpa, mutta kai tommosessa koneessa menis ihan massalevykin kun ei siellä ole juuri vääntöä. Ahdetun 20XE jatkona mulla oli Rissen kiristetty 20xe asetelma ja massalevy. Ne piti hienosti sen ~480Nm väännön. Saabin Aerojen asetelmat pitää pääsääntöisesti ainakin sen 450Nm massalevyllä ja samoiten myös Viggenin asetelmakin. Tommosen Viggenin asetelman taitaa saada halvimmillaan noin 180 eurolla. SRE765 pitää massalevyllä oikein shimmattuna 800-900Nm ja se maksaa sen 300e.
Mä pistäsin tommosen Viggenin asetelman ja massalevyn. Se olisi halpa ja puristusvoimaa olisi tarpeeksi.

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 16 Joulu 2016, 17:30
Kirjoittaja naaka
No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 08:05
Kirjoittaja ?!
naaka kirjoitti:No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...
Jos vakio imusarjalla oleva 4.0 niin ehjä vakio kytkin pitää.

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 15:56
Kirjoittaja naaka
?! kirjoitti:
naaka kirjoitti:No tuo vakio kytkin luistaa ainakin... Työsylinteri ongelma on eniten huolta aiheuttava...
Jos vakio imusarjalla oleva 4.0 niin ehjä vakio kytkin pitää.
Hyvin mahdollista mutta minulla tuo on luistanut alusta asti niin päättelin että se ei riitä. Ehkä viallinen alusta asti tai itse tehnyt jonkun virheen... Tiedä häntä. Ehkä selviää jahka saan purettua...

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 17:15
Kirjoittaja ?!
Teräsvauhtipyörissä on myöskin ollut mittavirheitä jos sulla semmonen on laitettu.

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 18:28
Kirjoittaja naaka
Ei sen pitäisi teräsvauhtipyörä olla... Ihan vakio. Mistä erotan toisen toisesta?

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 17 Joulu 2016, 23:25
Kirjoittaja _jussis_
Onkohan tää mun vanha auto.. Mikä kilpi?

Re: A omega iso-G kytkin ongelma

Lähetetty: 18 Joulu 2016, 16:58
Kirjoittaja naaka
_jussis_ kirjoitti:Onkohan tää mun vanha auto.. Mikä kilpi?
Olen kyllä ostanut auton Suomesta mutta tullannut itse... Varmaan 10 vuotta sitten