Sivu 5/14
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 25 Marras 2017, 16:44
Kirjoittaja Timonen
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 25 Marras 2017, 16:50
Kirjoittaja DEAD
Eeku toimivat etelästä saatujen ohjeiden mukaan.
Sama homma meillä töissä etelän vetelät määrittelevät mitä tehdään miten ja millä hintaa ja kaikesta paistaa hällä väliä asenne ja koitetaan kusta silmään. Kaikki oli toisin silloin kuin paikallisesti saatiin kaikesta päättää tulosta tuli ja töitä oli....
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 30 Joulu 2017, 13:35
Kirjoittaja DEAD
tähän vaihdettiin Saikkosen kanssa termari ja hiukan ihmettelen sitä inssiä joka tuon on suunnitellut. Ei ois paljoa tarvinnut miettiä niin ois vähemmällä purkamisella päässyt. Taitaa jotenkin nuo ilmastoinnin läpät jumia kun ei hirveän kuumaa eikä kovin kovalla paineella sisälle puhalla. Hiukan se säätönuppi tuntuu oudolta, kun sitä kääntelee ei lämmön vaan se millä käännettään puhalluksen paikkaa mutta kyllä tuolla tarkenee ja pysyy ikkunan sulana.
Samalla vaihtui toinen kaasuläppä, kun edellinen antoin aina välillä vikakoodia asennosta.
Nyt tuo uusi toimii ja jotenkin erilailla tuo tc:kin toimii. Aiemmalla, kun alko tulemaan luistoneston tarvetta niin aika karkeesti hakkas vastaan ja tuntu ihan hyytyvän. Nyt tuolla uudella vilkuttelee varovasti tc valoa kun aiemmin se vain paloi ja nyt jotenkin pehmeemmin ottaa eikä pikku sutimella edes huomaa kunnolla että nyt tc toimii ja hiukan jarrutelee. Tällä meinaan että kun tuossa 5tiellä lähtee aamulla kiihyttämään niin ennen ihan selvästi huomasi että puutuu mutta nyt valo vain vilkkuu ja koittaa kiihtyä ja kun lyö lapun lattiaan liukkaalla niin sitten vasta toppuuttelee kunnolla minkä enen teki ihan maltillisella kiihdytyksellä kun koitti ihan itekkin olla polkematta niin että lähtisi sutimaan
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 31 Maalis 2018, 16:13
Kirjoittaja DEAD
Kovilla pakkasilla alko olla aika hilkulla että ei mennyt kapiini kylmäksi. Ekaksi vaihdoin kv-pumpun joka on kyllä aika ahtaassa paikassa. Joutu purkamaan imusarjaa pois eestä että edes vähän olisi toivoa saada vaihdettua. Alakautta ei mitään mahdollisuutta mutta ylhäältä päin onnistu. Pari tuntia sinä meni tapellessa välillä piti hangessa kättä jäähdyttää että sopi paremmin sinne koneen ja jarrutehostimen väliin. Tällä alko paremmin lämpenemään mutta alko taas hiukan viileempään puhaltamaan, kun pakkaset tuli takas. Eipä jäänyt enää kuin että kenno tukossa, kun meno putki tulikuuma mutta paluu taas käden lämpönen. Varastossa oli yksi kenno joka ei ollut käypänen autodocilta tilasin uuden joka ei sekään ollut oikea joten sitten tuli purkuautosta purettu hommattua. Nyt tarkenee ja joutuu jo säätämään kylmemmälle ettei ihan tukehdu. Ei se paljoa huonommin virrannut se paikallaan ollut siinä kun vettä laskin läpi niin en juurikaan eroa huomannut mutta kun puhalti niin huomasi että paikallaan ollut hiukan vastusteli. Mutta nyt pitäisi olla tuoltakin osin kaikki kunnossa mitä nyt se säätönuppi vähän tuntuu jäykältä kun toiseen suuntaan vääntää.
Liperissä tuli käytyä ja sinne jäi omegan alla olleet vanteet ja kyytiin tuli vecun osia. Nyt olisi melkolailla ruosteeton ja suora kuskinovi ja takaluukunkansi. Löytyi myös ehjillä polttimoilla olevia kytkimiä joten otin niitä mukaan samoin vaihdekepin, käkkärin ja kyynärnojan nahkapussukat ja ikkunantiivisteiden kromilistoja. Tästä omasta on takaluukunkansi ja ovi maalattu pari vuotta sitten mutta aika hyvin on ainakin takaluukun reuna alkanut mätänemään ja kuskin ovessa on vähän alareunassa taitosta joten nyt ois paremmat jemmassa tiedä maalaako vain nuo ens hätään ja samalla takalasin lipan vain vetääkö koko auton uuteen maaliin.
Eilen tuli viimein vaihdettua narinahelat tai oikeestaan sain vaihdettua vain ne ylimmät, kun ei sattunut mukaan kuin noita jatkomuttereita. Alempia kun vaihtaa tuolla ulosvetäjällä niin ei sovi kuin tavan mutteri sinne väliin mutta suht ehjiltä nuo vaikutti joten saa kesään oottaa. Samalla vaihdoin jarrupalat ja putsailin paikkoja. takaata oli yks mäntä hiukan jumissa muuten ei tarvinnut kuin paskat pyyhkiä ja laittaa uutta liukastetta sekaan. Tuossa mtx:n ulosvetäjä pakettissa on kyllä aika onnettomat ne pultit. Käsin viimeksi vääntelin niin korkkas kierteet jonka takia jätin homman kesken. Hommasin sitten vain kierretankoa ja jatkomutterit tuolla patentilla kärsi ihan ryobin mopolla ajaa puslat irti ja uudet paikalleen oisko mennyt puoltakaan minuuttia per puslat irrotukseen ja saman verta kun uuden ajo paikalleen.
Jarrulevyt piti olla jossain jemmassa mutta ei niitä tähän hätään löytynyt. Pitää kesällä laikat vaihtaa ja samalla nuo alemmat narinahelat. Ja jossain vaiheessa jos vielä vaihtas raidetangon päät kunhan pääsee nosturille niin säätää samalla kulmat kohilleen sittenpä tähän ois suunnilleen kaikki kulutusosat vaihdettu paitsi takanavat. Kahtoo nyt mitä tämän kanssa tekee hiukan on mielessä ollut nelikko ja merkin vaihto käyttiksen osalta mutta tämän osalta en vielä tiedä jätänkö koirankopiksi vai lähteekö
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 31 Maalis 2018, 19:08
Kirjoittaja caravan69
DEAD kirjoitti: ↑31 Maalis 2018, 16:13
Liperissä tuli käytyä ja sinne jäi omegan alla olleet vanteet ja kyytiin tuli vecun osia.
GET- suomen laajimmalle levinnyt auto
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 31 Maalis 2018, 19:11
Kirjoittaja irYobYetaMis
ei GET ikinä kuoli
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 27 Touko 2018, 21:25
Kirjoittaja DEAD
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 03 Heinä 2018, 03:45
Kirjoittaja Ari-S
Ol joo melko mukava se remmi.. oo käytetty mittää järkee
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 12 Elo 2018, 19:48
Kirjoittaja DEAD
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 05 Syys 2018, 19:42
Kirjoittaja DEAD
joku viikko sitten kävin kipon pesemässä ja vanteisiin heitin röllin vai olko lohikäärmeen hönkäystä. Tais olla enemmän ruosteen perään tuo litku kun ainut minkä irrotti oli takapöntön kulma joten meni takavaimennin vaihtoon. Puolan nurkilta tuli uusi pönttö hiukan meinas arveluttaa kun kahtelin vaimentimia niin järjestään oli merkinnät että sopii kaikkiin bensa b veccuihin paitsi b2 farkku liekkö tuossa puskin sitten paksumpi niin kaikista ei tulisi putken pää puskurin ohi. Remuksella sitten oli kahta mallia toinen ei käy koukun kanssa ja toinen oli kahdella julmalla ulostulossa niin sen sitten unohin. Ei tämä nykyinen ole ihan se mitä hain. Näyttää toki pitkälti siltä mutta suht kovaa mekkalaa pitää kun polkasee. . catpäkki putkistojakin kahtelin mutta aika huono oli saatavuus. Koiranluut piti taas vaihtaa ja alko sitten takaata pikku helinä kuulua hiukan meni aikaa paikantaessa. Toinen takasatulan mäntä kaiketi hiukan jumii tjs kun jättää jarrupalan löysälle niin pääsee montuissa kolkkamaan mutta kun polkasee jarrua niin puree kyllä kiinni. Alkaa jarrut olemaan muutenkin rempan tarpeessa niin tilasin sitten black diamondin combi levyt joka nurkkaan samoin saman firman jarrupalat jotka totesin hyväksi kun aikoinaan calibraan nuo laitoin. Takapyörän navat olisi hommattuna josko ne vaihtas samalla niin sitten alkaisin olla kaikki kulutusosa vaihettu. Keulaa 2-3cm pudotin viikko kaks sitten peräpäätä pitää vielä vähän arpoa tarviiko laskea. Sisua tuli tolppiin laiteltua joten liekkö sen vika kun ei ollut säätöpalat jumissa lukitusrenkaan avaimilla aukas ja lopun sai ihan paljain käsin pyöritellä toki ensin puhdistin paskat pois ja lopuksi uudet sisut kierteisiin.
Ja ihan normaalia on tuo jousien kohtalo ja kuulema testattu että ei vaikuta toimintaan joten rahalla saa vain uudet. Hiukan vain ihmettelen kun kohtalotoveri kehotti ottamaan yhteyttä kun hän oli saanut uudet tilalle kun oli vastaavaan kuntoon mennyt. Siihen en enää vastausta saanut että testattiinko myös kiertolujuus yms vai pelkästää kasaan puristus mikä oli sitten valmistajan arvoissa. En kerran katon varmaan toisen merkkistä alustaa.
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 23 Syys 2018, 16:17
Kirjoittaja DEAD
alko nuo viime kesänä vaihetut etulakrut ulvomaan niin piti heittää varastossa lojuneet toiset olka-akselit paikalleen. Siinä purkaessa huomas että oli kuskinpuolen vetarin suojakumi paskana joten piti kotoa lähetä hakemaan 2.5 purettu vetari. Hiukan noissa eroa lähinnä se sisäpään nivel on tuossa 2.6 sportissa hiukan pidempi mutta kävi se tuokin paikalleen ja molemmat vetarit on f23 lootan perästä eli ei siitä oo kiinni ja b2 kopasta. moottoriöljyt vaihdoin kun ei oikein tuo dexos tässä menestynyt. Alko suodatinkotekin välistä vuotamaan hiukan samon pintanaturin laipan välistä ja meni litkua jotain 1.5l 5000km aikana. Nyt tuli nuo valvolinet jotka oli tokamnilla tarjouksessa 2kpl 5l tonkkia 35€. vaihdekepin korjaussarja tuli laitettua ja nyt on ehkä liiankin topakka keppi mutta jospa se siitä vähän höltys kun ajeleeja samalla vaihdoin vaihdelaatiikkoon uudet öljyt mitk naapurin mummo anto. Hiukan piti rälläkällä tehdä avaimia että sai tuohon lootaan vellit vaihettua. pitää illasta lähteä pitempi testilenkki ajamaan.
polttimoita tuli keulille vaihettua kun alko toinen senoni punastelemaan. tilalle tuli jotkut 6000k senon soihut ja 6000k h7 ledit pitkiin nämä vissiin saikokselta joskus sain. Ihan hyvin nuo valasoo ja ei ainakaan vielä ole tarvetta alkaa ledibaareja virittelemään ja aika vähän tuota pitkiä yleensä tarvii kun katuvalojen alla tulee melkeinpä 95% joista tehtyä. jarrut ehkä tulee ens viikolla kun ovat keskiviikosta asti seilanneet turku parnainen helsinki tampere väliä
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 25 Syys 2018, 20:54
Kirjoittaja 1,2sorsa
Pysyikö pyöränkulmat kohdallaan?
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 25 Syys 2018, 22:13
Kirjoittaja DEAD
Joutu hiukan säätämään ja vähän enemmän viikkoa aiemmin kun vaihto raidetangonpäät
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 30 Syys 2018, 15:22
Kirjoittaja DEAD
jarrut tuli ja laittelin paikoilleen. Liekkö olluna takana ihan orkkis levyt ja käkärin rojut kun vähän näytti siltä että ei ollut koskaan ollut satula irti saati levy poissa paikaltaa. Aika loppuun oli rumpu kulunut ja kengät ihan finaalissa. Toinen linkku hiukan jumissa muten riitti kun puhalti pölyt pois paikaltaa. Pari vuotta sitten nuo laikat jyrsittiin suoraksi ja pinnat puhtaaksi jarrulevysorvilla vai mikä se ny oikeelta nimeltä on.
Sanka ei näköjään ole vielä paikallaan kun tuon kuvan otin .
Ja levyt on oikein päin ennen kuin joku elitetuners asiasta alkaa mainihtemaan. Noissa oli merkattu ihan puolet minne tulee ja jäähdytysrivoista kun kahtoo niin noin päin menee eli ei ole olluna tarrat väärissä levyissä. Aika paljon oli juttua miten päin nuo tulisi laittaa. Kauheasti ei ole väliä kumminko päin tuo pinnassa olevat puhistusurat on noin päin se kaiketi teoriassa ottaa vähän ilmaa vastaan jolloin lähti pölys paremmin pois mutta ne jäähdytysrivat ratkaisee miten päin tulee jos eivät ole suorat. Jossain oli myös juttua että nuo tuninki levyt ois yleensä silleen että menee myötäpäivään urat jolloin näyttää paremmalta kuin että ois vastakarvaan jota taas suosii valmistajat jotka koittaa radalle noita levyjä tehä.
Ja calibrassa on toistepäin takalevyt sinällään kun ei ole jäähdytettu levy niin paljoa haittaa Mutta noissa ei silloin ollut tarroja kummalle puolen tulee
Re: Vectra B2 Y26se
Lähetetty: 01 Loka 2018, 23:21
Kirjoittaja Ari-S
Mulla pitäs muute noita kökkörin linnkuja olla irtaallaan josssi jos ihan paskoja on