z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Paska se pumppu on, mutta korjattavissa. Siellä voi stefakin olla pois paikoiltaan tai öljyt muuten huvenneet.
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Noniin. Pumppu purettu ja yksi kumihan siellä on ihan kunnolla revennyt. Aloin ihmettelemään tuota kumikalvoa että eikö sen pitäisi olla niin päin että kun sitä tökkii siitä ulkoa päin siitä reiästä niin joustoliike on sisään päin? Onko tämä nyt sitten pullahtanut väärinpäin kun joustoliike on nyt sisältä ulos päin?
Perkele tämäkin vielä.
Tilatun korjaussarjan yhteydessä on kyllä uusi kumikalvo mutta millä hitolla tuon lukkorenkaan saa kaivettua auki että tuon kumin saisi näkyviin?
Jos tuota ei joutuisi pähkimään niin pumppu olisi jo kohta kasassa.
Perkele tämäkin vielä.
Tilatun korjaussarjan yhteydessä on kyllä uusi kumikalvo mutta millä hitolla tuon lukkorenkaan saa kaivettua auki että tuon kumin saisi näkyviin?
Jos tuota ei joutuisi pähkimään niin pumppu olisi jo kohta kasassa.
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Update, sain paineilmalla pullautettua sen oikein päin eli nyt joustoliike on taas oikeaan suuntaan ulkoa sisälle päin.
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
No niin ja lunta tupaan! Piti jo alkaa kasaamaan pumppua niin huomasin että yhden polttoainepuolen "männän" jousi on poikki. Ei prkl mistä tollasen nyt taikoo taas tähän hätään. Olisiko siinä syypää että miksi kumikin oli rikki. Onko tietoa saako näitä muita pumpun hiluja jostain?
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Tee dremelillä siihen kaulukseen lukkorenkaaseen asti viilto, josta voit piikillä kammeta sen irti. Paisuntakalvon alla olevasta reijästä voi myös tehdä öljytäytön ilman upotusta. Kalvo asennetaan sisäänpäin ettei stefa pullahtaisi sensijaan ulos.
Mulla on paisuntakalvo taas pullahtanut ulospäin, mutta pumppu toimii silti ongelmitta. Onneks on toimiva varapumppu, että voi rauhassa "harrastaa"
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
No jos ne on vielä samasta positiosta niin ...TheRotta kirjoitti: ↑30 Heinä 2022, 13:04 No niin ja lunta tupaan! Piti jo alkaa kasaamaan pumppua niin huomasin että yhden polttoainepuolen "männän" jousi on poikki. Ei prkl mistä tollasen nyt taikoo taas tähän hätään. Olisiko siinä syypää että miksi kumikin oli rikki. Onko tietoa saako näitä muita pumpun hiluja jostain?
Mulla olis tuollanen ylimääräinen ehjä hilu mäntineen ja jousineen, pistäpä yv-
OPELIN KORKEPAINEPUMPUSTA ASIAA
Opel vectra C 2.2 farkku -07 kyseessä. Auto aloitti oirehdinnan siten että keltainen vikavalo syttyi ja kaasua painatessa pian sammui. Voi olla että toimi kuitenkin samantien startatessa normaalisti. Kunnes taas teki saman. Vikakoodi näytti paineensäädintä tai korkeapainepumppua. Paineensäädin vaihdettiin eka, ei auttanut. Nyt korkeapainepumppu joka löydettiin käytettynä. Auto näyttää toimivan toistaiseksi (ei aina toki heti anna vikavaloa) mutta nyt tuosta kyseisestä korkeapainepumpusta kuuluu vinkuna kun kierrokset nousee yli kahden tonnin. Onko se rikki vai menikö asennuksessa jotain pieleen? Osasta puuttuu se musta "korkki" mutta ei kai tuo välttämätön ole?
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Mistäpä näiden pumppujen vikoja tietää aukaisematta, ekassa voi olla vain öljyn puutetta.
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Haettiin uus korkeapainepumppu ja vaihdettiin. Sama kitinä kuuluu, vikavalo syttyy ja auto sammuu. Joku hajottaa siis aina sen laitetun korkeapainepumpun, mutta mikä ihme?
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
No eihän tuota pumppua mikään muu voi murjoa hajalle kuin sitä käyttävä nokka-akseli Minkähänlaiset välykset siellä mahtaa olla, paljonko koneella ajettu? Onko pumpuissa merkkejä tuollaisesta?
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Oliko se niin, että joissain tapauksissa vanha pumppu oli mennyt jumiin ja tuhonnut juuri nokka-akselilta pumppua käyttävää kohtaa
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Voiko olla että korkepainepumppu ei ole rikki vaan kitisee jostain muusta syystä? Kun samaa tekee nyt kaksi pumppua.
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Valaisen tässä samalla hitusen enemmän tätä ongelmaa. Alkaa hermo pettää auton kanssa. Jos teillä olisi hyvä ideoita tähän hommaan.
Kaikki on toiminut muuten ihan hyvin, mutta sitten aika-ajoin kesken ajon ilmaantui keltainen vikavalo jakarinkuvalla jonka jälkeen auto samantien sammuu. Käynnistyy uudestaan yleensä ja matkaa voi jatkaa niin kauan kun valo taas ilmestyy. Joskus valo jää palamaan ja silloin ajaa voi niin kauan kun huvittaa. Tätä tapahtui aluksi siis äärimmäisen harvoin. Niin ja tankkauksen jälkeen monesti tekee tuota, mutta toki muutenkin. Bensamittari laahaa perässä ja nousee viiveellä siihen mihin pitää. Viime katsastuksessa meni kyllä läpi mutta mainitsi päästöissä olleen hitusen jotain ja tunki bensan sekaan puhdistusaineen. Vasen ajovalo välkähtelee omiaan aina välillä mutta tuskin liittynee tähän.
Varattiin autolle huolto muista syistä ja päivää ennen tätä se päätti heittää tuon samaisen valon niin että sillä ei pystynyt enää ajaa. Pysyi oikein nätisti käynnissä mutta jos painoi kaasua niin sammui. Meni huoltoon jossa vaihdettiin kampiakselin stefa (vuoti siis öljyä hieman) ja vaihdettiin öljyt. Polttoaineen paineensäädin vaihdettiin (joka ostettiin käytettynä) ja paineensäätimen anturi( joka vaihdettii takaisin alkuperäiseen koska se ei poistanut ongelmaa). Itse ollaan vaihdettu tosiaan korkepainepumppu x2.
Eilen käytiin katsomassa vikakoodit ja ne oli; P0100 ilmamassamittari/ilmamäärämittari toimintahäiriö, P1911 polttonesteenpainejärjestelmä toimintahäiriö ja U2108 CAN tietoväylä toimintahäiriö. Paineet kp pumpulla olivat liian suuret, ilmeisesti
Auto teki ihan samaa vikavalo päälle ja sammuu hommaa ja tämän lisäksi nuo molemmat laitetut korkeapainepumput kitisee kun lämpenee. Mutta ei ihan kokoajan. Kone tuntuu muutenkin olevan turhan kuuma, vaikka lämmöt kyllä pysyy normaalina. Ja ongelmat ei ole kylmällä koneella eikä kp pumppu kitise silloin ollenkaan. Mikä hemmetti tuota vaivaa?
Kaikki on toiminut muuten ihan hyvin, mutta sitten aika-ajoin kesken ajon ilmaantui keltainen vikavalo jakarinkuvalla jonka jälkeen auto samantien sammuu. Käynnistyy uudestaan yleensä ja matkaa voi jatkaa niin kauan kun valo taas ilmestyy. Joskus valo jää palamaan ja silloin ajaa voi niin kauan kun huvittaa. Tätä tapahtui aluksi siis äärimmäisen harvoin. Niin ja tankkauksen jälkeen monesti tekee tuota, mutta toki muutenkin. Bensamittari laahaa perässä ja nousee viiveellä siihen mihin pitää. Viime katsastuksessa meni kyllä läpi mutta mainitsi päästöissä olleen hitusen jotain ja tunki bensan sekaan puhdistusaineen. Vasen ajovalo välkähtelee omiaan aina välillä mutta tuskin liittynee tähän.
Varattiin autolle huolto muista syistä ja päivää ennen tätä se päätti heittää tuon samaisen valon niin että sillä ei pystynyt enää ajaa. Pysyi oikein nätisti käynnissä mutta jos painoi kaasua niin sammui. Meni huoltoon jossa vaihdettiin kampiakselin stefa (vuoti siis öljyä hieman) ja vaihdettiin öljyt. Polttoaineen paineensäädin vaihdettiin (joka ostettiin käytettynä) ja paineensäätimen anturi( joka vaihdettii takaisin alkuperäiseen koska se ei poistanut ongelmaa). Itse ollaan vaihdettu tosiaan korkepainepumppu x2.
Eilen käytiin katsomassa vikakoodit ja ne oli; P0100 ilmamassamittari/ilmamäärämittari toimintahäiriö, P1911 polttonesteenpainejärjestelmä toimintahäiriö ja U2108 CAN tietoväylä toimintahäiriö. Paineet kp pumpulla olivat liian suuret, ilmeisesti
Auto teki ihan samaa vikavalo päälle ja sammuu hommaa ja tämän lisäksi nuo molemmat laitetut korkeapainepumput kitisee kun lämpenee. Mutta ei ihan kokoajan. Kone tuntuu muutenkin olevan turhan kuuma, vaikka lämmöt kyllä pysyy normaalina. Ja ongelmat ei ole kylmällä koneella eikä kp pumppu kitise silloin ollenkaan. Mikä hemmetti tuota vaivaa?
Re: z22yh korkeapainepumppu ongelmat
Tuo vikakoodi lienee kuitenkin 1191
En ala tässä nyt sen enempää arvuuttelemaan vikaa vaan ehdottaisin nyt OpCom:n olevan paras tapa aloittaa.
Totean noiden CAN-väylä vikakoodien usein olevan vain haamuja ja ilmamassamittariin nyt saataa myös tulla vikakoodia ihan muuten vaan tai sitten tämän huonon käynnin seurauksena.
OpComilla nyt kannattaa tarkistaa polttoaine jakotukin eli paineanturin antama paine auto käynnissä tyhjäkäynnillä. Sen pitää olla n 50 bar. Mikäli se on vain n. 3 ... 4 bar, niin korkeapaine pumppu on sökö ja tuo paine on vain tankin siirtopumpun tekemä paine.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com