Tuolla on näköjään ollu sama
P0190-05 Fuel pressure sensor high voltage vika
viewtopic.php?t=216812
Pari kommenttia:
Tuo sama vikakoodi P0190 on sekä high , että low voltage... ei ole käsitystä, miten op-com arpoo , kumpi se oikeasti on.
Paineentunnistimen liitin / johtimet kannattaa tarkistaa.
P0190-05 Fuel pressure sensor high voltage, tarkenne on (05) ja low on joku muu.
Mittasin äsken jännitteen ja reunimmainen napa oli 4.92 ja keskimmäinen 4.32 joten eikös noi ole ihan sallittujen rajoissa ?
Reunimmaiset on 5V referenssi ja maa, ja keskimmäinen on signaali n. 0,5-4,5V. Mittasin akun -vasten suht samalaiset arvot (4.92/4.32) liitin auki (virta päällä) ja päättelin ettei signaali ja referenssi ole oikkarissa, koska eri arvot. Liitin kiinni OpCom live data näytti kuitenkin signaalijännitteeksi 5V ja vikakoodi tuli välittömästi, ja signaali pysyi 5V auton käydessäkin.
Mun auto on vm. 2007 (automaatti) eikä tuo anturivika vaikuttanut huomattavasti auton käynnistyvyyteen tai ajoon ainakaan <3000 rpm. Ilmeisesti ecu yrittää säätää oletuksena pa.paineen n.70bar ja ohjaa suuttimia sen mukaan. 24mm avaimella saa anturin vaihdettua.
Jotkut dieselit ei näköjään edes käynnisty samassa viassa:
Vivaro 1.9 P0193 Fault - Fuel Rail Pressure - Signal Too High. Cranks but No Start
https://www.picoauto.com/support/topic1 ... 193#p48071