Sivu 2/9

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 10 Elo 2016, 02:51
Kirjoittaja @@po
Niin, perjaatteessahan sen ei pitäis savutella vaikka siel olis mitkä vaan öljyt. Tikusta ei huomaa että öljyä söis eikä oo tarvinu lisätäkkään vielä, täytynee nyt seurata tilannetta. Venttiilinvarren kumit vois vaihtaa, ite kun tekis niin ei kalliskaan, toitä se vaan teettää. X30xe kiinnostais kans, miten vaan sitten lienee katsastuspuoli, saako leimattua vai meneekö "hyshys" malliin? Sintran moottorinahan se menee tehorajojen sisään mutta mitens sitte päästöhommat?

X30xe olis vaihtoehto jos sen sais leimattua ja papereihin, muuten se on vähä sellasta.. Yks vaihtoehto olis tietyst käyttää kannet irti ja vaihtaa venttiilinvarren kumit, samalla heittää G-nokat kiinni ja kattoa miten toimii..



Edittiä taasen kun on tullut jotain tehtyäkkin

Kuva
Käppärin vaijerit vaihdettu, tuntuu pitävän ihan hyvin.. Oli kyllä odotettua helpompi, ei sen enempää tarvinu nostaa että renkaat sai pois. Motonetin tarvikevaijeri oli kyllä täyttä p*askaa, huomasin vasta asentaessa että siihen on vääntynyt sisäkarvaan mutka ja ne prkeleen muovit mitkä toimii vaijerin liukupaloina oli vääränlaiset? No ei sitä nyt enää viittiny lähtä vaihtamaan kun se oli puoliks kiinni, joten vanhasta vaihdettiin ne muovit, ja varmistettiin nippusiteillä että pysyy paikallaan.

Kuva
(tarkenti kummallisesti jouseen, mutta siis takapöntön sisääntulosta puuttuu noin puolet ja pöntön pohjassa pari pientä reikää)
Samalla löytyi se "pieni" vuoto putkesta mikä on kokoajan olemassaolostaan tiedottanut, ei kuitenkaan pidä mitään pahaa ääntä. Jotain tolle olis keksittävä, tarvike takapönttö maksaa motonetissä 110€ ja siihen rahaan saa ite kyllä väännettyä koko catbäkin joten jotain sellasta olis suunnitelmissa..


Ens perjantai olis tarkotus katsastaa, saa pitkän leiman, se kun on ensimmäinen päivä kun voi leimata..

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 13 Elo 2016, 10:21
Kirjoittaja Medpoore
Taisit napata sen paremman valinnan, itse hain 2kk takaperin kokkolasta asti -94 V6. Siinä tosin koneen muovissa lupaillaan jotain SuperChipsejä mutta tuo pitänee vielä tutkia. Ja vaihda ihmeessä CDX penkit pois kun ei niissä meinaa vauhdissa edes pysyä (kokemuksella Ahvenistosta). Omassani on jo helmat nähnyt aikaa ja muutaman huonon noston mutta 2000 korisarjalla se näyttää varmaan paremmalta. Jakopää ei ole mikään vaikea urakka, sai sen ilman lukituspaloja tehtyä. Ja tuli taaemman venttiilikopan tiiviste vaidhettua tarviketiivisteeseen ja en ole havainnut vuotoa sen jälkeen. Ja mitä itsekkin tullut virittelyä tutkittua niin aika hyvin saa jo jotain irti pelkällä pako- ja imupuolen muuttelulla, esim X30XE nokkat laittamalla ja putkistoa suurentamalla.

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 13 Elo 2016, 15:12
Kirjoittaja Wasu
X30XE vaan suoraan. Tehoa tulee se n. 20hv enemmän koska noissa c25xe on valmistajan ilmosta poiketen reilu 190hv vakiona. Monella ketkä penkannu vakiokonetta niin ollut poikkeuksetta 190 hv ainakin. Itellä oli 196hv vakiokoneessa. Mutta vääntö kasvaa sitte jo vähän enempi ja se on mukavaa plussaa painavassa a vectran kopassa.Tai eihän tuo vectra nyt älyttömiä paina mut mä pidän sitä painavana kun mulla on ollut x30xe tekniikka kadetin, corsan ja nyt astran korissa. :)
Ulkoapäin tuota moottorivaihtoa ei mistään erota kun sen sinne laittaa, samanlaisia koneita kun ovat mutta kyllä sen sinne ihan muutoskatsastuksellakin saa.

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 14 Elo 2016, 00:33
Kirjoittaja @@po
Täytynee siis käydä perjantaiha konttorilla ja samalla huudattaa siellä tosta moottoriasiasta. Olishan se retee kun papereissa se 3.0 tilavuutena.. Toki samalla myös "helppo" päivitys tehoon/moottorin kuntoon kun pukissa tekee hyväks..

Autolle ei oo muuta tehty kun etuovet vaimennettu stp tuotteilla ja tupakansytytin korvattu 2x usb portilla, meni aikalailla suoraan paikalleen, ja ei mikään rävelletyn näköinen, löytyy alkuperäsetkin osat tilalle..

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 14 Elo 2016, 09:23
Kirjoittaja Wasu
:peukku:

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 14 Elo 2016, 11:53
Kirjoittaja vectraTBO
Medpoore kirjoitti:Jakopää ei ole mikään vaikea urakka, sai sen ilman lukituspaloja tehtyä
Aika yleinen harhaluulo että siihen lukituspaloja tarvii. Nokat nyt lukitsee vaikka lukkopihdeillä mutta tärkein osa siinä ajoitussarjassa on se ajoituslevy, ilman sitä täytyy olla lähes lottovoittaja että jako osuu kohdalleen. Ajoitussarjankin kanssa saa hakea sitä jakoa kohdilleen yleensä muutamaan otteeseen.

Toki moottori käy ja kukkuu vaikka se jako olis hiukan pielessäkin mutta tosiaan jos sen ihan kohdalleen haluaa tarvii ainakin se ajoituslevyn.

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 16 Elo 2016, 16:54
Kirjoittaja @@po
No jos jakopään lukitussarja on sen about 50€, ei ehkä oo paikka missä säästää/tekee ilman. Toki tarve on tietyst se kerta /60tkm mutta ei se niin iso raha oo että ei kannattas ostaa/ lainata..

Autosta sen sijaan, lisää pakoputki hiluja haalittu, enään tarvis vaimentimet mutta en tiiä mitkä sinne laittas :D Normaali pönttö katin jälkeen ja perään vapaasti virtaava?

Sit laakkoselta tilattu venttiilikoppien tiivisteet, kaikkineen ehkä jonkun 60€ hintaa oli.

Myöskin satunnaisia pilviä päästelee vieläkin, öljyä ei juurikaan katoa. Eikä fordimaisesti edes yön jälkeen pölläytyä, ainoastaan kun kone on lämmin niin saa savutettua... :D

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 20 Elo 2016, 18:56
Kirjoittaja @@po
Joku 2200km ostamisesta tullu mittariin ja eilen illalla sytty TC-valo.. Yllättäen samoihin aikoihin sytty kun vilkkujen sulake vaihdettiin, sekin kun oli simahtanut? No valo ei sammunut eikä antanut muita koodeja kun ecu koodeista 31 mikä on "Engine RPM - (Crank sensor) = No signal" ja sehän tulee aina, yllättäen kun auto ei oo käynnissä. Noh enkkufoorumeilla puhuvat että kaasuläpän jälkeen oleva tc systeemin läppä vois olla syypää, joten kaasuläppä ja se tc systeemi irti. No eihän se kai mahdu pois jos imusarjan yläosaa ei irrota joten sekin sitten irti.. Putsaus, ja hetken käsin liikutteli sitä läppää ja kasaan, kasatessa vaan kaasuläppäkotelon pinnapultti meni poikki, kumma sinäänsä kun momenttiavaimella 8nm kireyteen laittaessa napsahti..
Hetken mietintä ja etsimään toiselta tallilta neljää kuusiokolopulttia, niiden lyhennys ja auto kasaan. Nyt jos tarvii kaasu/tc läppää irrotella ei tarvi yläosaa ottaa irti kun noi pultit saa pois, toisinkuin vanhat pinnapultit. Toki pinnapultit säästää imusarjan kierteitä mutta eipä sitä nyt jokapäivä tarvi (ehkä) irroitella..

Kuva

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 20 Elo 2016, 21:33
Kirjoittaja @@po
Joo katos, 40km ajettu nyt ja ei ole palannut ainakaan vielä eli todennäköisesti se läppä vaan jumitti.

Edit: ei helvetti nyt sytty taas.. :D Kummallista, ei oo tc edes menny päälle ja syttyy vaan kesken ajon. Sammutti auton Ja uudestaan käyntiin niin taas katos.

Edit2: Nyt ei oo syttyny uudestaan 30km jälkeen :roll:

Edit3: Sytty taas.. Sammui kyllä kun uudelleen käynnisti, koittas nyt kuitenin päättää..

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 21 Elo 2016, 15:30
Kirjoittaja Timonen
Eihän tuosta TC:n poissaolosta ole muuta "haittaa", kuin se, että märällä asfaltilla täytyy paikoiltaan lähteä rauhallisesti, eikä reippaalla kaasulla, ettei ala sutimaan.

Itse oon aina painanut tuon luistoneston pois päältä, kun on tarvinnut saada ripeä lähtö, esim. vartilla.


Mutta olishan se kiva, että se toimis, kuten pitääkin! :D

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 22 Elo 2016, 18:49
Kirjoittaja @@po
Oishan se kiva toki jos se toimis. toisaalta aika turhahan se on

Tuli ostettua gt-takasiipimikäliespoileri ton kieron kuitusiiven tilalle kun "halvalla" lähti
Kuva


Joku ammattilaisukko tehny kyllä kiinnitysreiät, toi siipihän tulis vähän yli mutta laitettu suht eteen, joten Gt lippa ei peitä kun takimmaisen/keskimmäisen reiän
Kuva


Kuva
On se huomattavasti siistimpi kyllä tolla, ilmankin menis mutta tolla saa peitettyä reiät puoliks

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 23 Elo 2016, 21:33
Kirjoittaja Arg!
Siistiä jälkeä tulee, jos et saa korjattua reikiä niin luukkua metsästämään. Kerran olen tavannut G Astra sedanin johon oli asennettu takasiipi luukun puoleenväliin joten takanahan tuo sulla oli. :thumbsup:

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 24 Elo 2016, 21:08
Kirjoittaja @@po
Onhan toi sitte kyllä aika takana :DD

Kuitenkin, ton värisiä takaluukkuja on aika huonosti saatavilla. Noi reiät vois toki hitsata umpeen mutta sitte se pitäis maalata ja sille tulee sitten hintaa. Kilikalilla menis mutta siitä ei välttämättä tuu hyvää, ja tarkoitus ei tätä oo hävittää niin täytyy tehdä kunnolla. Pariin paikkaan ostoilmot laitoin, kattoo nyt onko kellään.

Sensiaan kauppoja on hierottu alustavasti ajotietokoneesta ja sen nappulasta. Tuli myös todettua että johdot löytyy kojelaudan sisältä ja samoten keskikonsolista.. Kuitenkin se vaatis sitte ohjelmoinnin että toimii v6 koneen kanssa.

Kukahan ton tc-systeemin on suunnitellut? Siitä pitäis pystyä perjaatteessa lukemaan vikakoodit, vaan eipä tule edes sinne vikakoodi-lukuportti-mikälie-liittimeen johtoja niihin kohtiin mistä pitäis pystyä lukemaan, eikä abs/moottorinohjauspuolet anna mitään vikakoodeja :D Tänään ja eilen paloi tc-valo koko päivän, syttyy heti kun autoa liikautti. Tänään tuli taas sitä tc läppäsysteemiä parkissa käsin liikuteltua, ja valo ei ole sen jälkeen (taaskaan) syttynyt. Pitänee vissii käyttää se läppää liikuttava moottori auki ja kattoa mitä se on syönnyt..

Myöskin tuli joku kamala idea että toi gt siipi vois näyttää hyvältä kun sen teippais hiilikuituteipillä, tiedä siitä sitten :-?

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 25 Elo 2016, 18:37
Kirjoittaja Timonen
Onko ABS-kehät kunnossa?

Re: Vectra A2 V6 1994

Lähetetty: 26 Elo 2016, 02:00
Kirjoittaja @@po
Kyllä, ja mystisesti vika katoaa pidemmäksi aikaa kun sit tc läppää manuaalisesti räkyttää :D Pitänee tutkia, jos ei ala toimimaan niin olkoot sit

Edit. Mysteerinen lodju, nyt ei vaihteeks oo palanu tc-valo.. :-?