Omega 3000 -90
Re: Omega 3000 -90
Nyt olisi käyty dynossakin,iso kiitos jälleen broidille.
Tehokäyrä tykkää ennakosta,mutta bensalla aika herkästi rupeaa naulaamaan.Etanolilla tulisi useampi kymmenen heppaa todennäköisesti,ehkä jossain kohtaa pitää muuttaa.
Vakio eculla menty kyllä aivan nakurajalla,tai sen yli
Nyt oli ~0.25bar enempi painetta kuin vakio eculla,eikä tullut kuin reilu 20hv lisää huipputehoa.Toki keskialueella eroa on parhaimmillaan 50hv nykyisen säädön eduksi.
Tässä on todella hiljainen pakoputki ja hukkiksen poistokin menee sinne.Napattiin putki auki down pipeltä ja heti perään veto,~20hv tuli lisää
Ei niin merkittävää vaikutusta,että jaksaisi mökää kuunnella.
Tässä veto ilman loppuputkea:
https://aijaa.com/L6h05S
Kaikki rajoittimet ovat mahdollisimman pehmeitä,ei tule liekkiä eikä pauketta.
Tehokäyrä tykkää ennakosta,mutta bensalla aika herkästi rupeaa naulaamaan.Etanolilla tulisi useampi kymmenen heppaa todennäköisesti,ehkä jossain kohtaa pitää muuttaa.
Vakio eculla menty kyllä aivan nakurajalla,tai sen yli
Nyt oli ~0.25bar enempi painetta kuin vakio eculla,eikä tullut kuin reilu 20hv lisää huipputehoa.Toki keskialueella eroa on parhaimmillaan 50hv nykyisen säädön eduksi.
Tässä on todella hiljainen pakoputki ja hukkiksen poistokin menee sinne.Napattiin putki auki down pipeltä ja heti perään veto,~20hv tuli lisää
Ei niin merkittävää vaikutusta,että jaksaisi mökää kuunnella.
Tässä veto ilman loppuputkea:
https://aijaa.com/L6h05S
Kaikki rajoittimet ovat mahdollisimman pehmeitä,ei tule liekkiä eikä pauketta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Nätisti näyttää pelittävän.
Lukemat tietysti kiinnostaa. Tutun näköinen rulla!
Lukemat tietysti kiinnostaa. Tutun näköinen rulla!
Re: Omega 3000 -90
Joo,Lensun dynossa käytiin.
Inertiarullalla 1bar tuli jossain 4300-4400rpm,auton jarrulla kun laittoi vastusta 1bar tuli 3500-3600rpm,1.5bar 4200-4300rpm.Kadulla jtn noiden välistä,varmaankin lähempänä jälkimmäistä.
Tavoitteena oli saada hyvin toimivaa nelosella alkavaa,pakoputki kiinni ja turvallisella ennakolla tavoite toteutui.
Samalla tuli todettua,että ecu näyttää ahtopaineeksi saman kuin penkki.Eli minunkin paljon kehumat teollisuusmittarit ei olekkaan välttämättä kovin luotettavia,mittari näyttäänykyään siis n.0.3bar liian vähän
Penkissä painetta oli 1.5bar ja kadulla aikaisemmin otetuissa logeissa käy 1.7bar piikissä eli kadulla ainakin aikaisemmin ahtoi hiukan enemmän.
Inertiarullalla 1bar tuli jossain 4300-4400rpm,auton jarrulla kun laittoi vastusta 1bar tuli 3500-3600rpm,1.5bar 4200-4300rpm.Kadulla jtn noiden välistä,varmaankin lähempänä jälkimmäistä.
Tavoitteena oli saada hyvin toimivaa nelosella alkavaa,pakoputki kiinni ja turvallisella ennakolla tavoite toteutui.
Samalla tuli todettua,että ecu näyttää ahtopaineeksi saman kuin penkki.Eli minunkin paljon kehumat teollisuusmittarit ei olekkaan välttämättä kovin luotettavia,mittari näyttäänykyään siis n.0.3bar liian vähän
Penkissä painetta oli 1.5bar ja kadulla aikaisemmin otetuissa logeissa käy 1.7bar piikissä eli kadulla ainakin aikaisemmin ahtoi hiukan enemmän.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Omega 3000 -90
Komee tää ei oo,mutta kiitos kuitenkin
Jos olisi älynnyt tehdä 10v sitten tämän paremmin niin tilanne olisi täysin toinen,koriltaan tämä oli varsin hyvä joskin kolaroitu.
Auto maksoi aikoinaan 300€ ja myytiin sisusta 200€ pois.
Pelto/jäärataautoksi aikoinaan tehtiin eli leikattiin kaikki "ylimääräiset" pellit pois kevennyksen takia.Tarkoitus oli ajella hetki ja viedä prässiin,jossain kohtaa suunnitelma hieman muuttui.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Tällä ajeltu kadulla jonkin verran,kytkyttimestä alkaa vaan pito välillä lipsua.Sen takia ja oikeastaan muutenkin on pitänyt ottaa pari vetoa tiedonkeruu päällä jotta näkisi vähän mitä tapahtuu vedossa,mittareita ei oikein kerkiä katsomaan.
Aavistus oli jotta ahtoa kadulla saattaisi olla enempi kuin penkissä.
Ja kyllähän sitä onkin.
Aika hyvin tuollainen pienehkö ahdin tekee painetta login mukaan.1bar tulee n.3500rpm, 1.7bar 3800rpm ja 1.8bar 4000rpm ,1.8bar piikin jälkeen paine vaeltaa 1.6-1.7bar väliä,ei ihme jotta kytkytintä meinaa harmittaa välillä.7kpm jälkeen paine laskee 1.5-1.4bar tuntumaan,rajoitin on 7500rpm.
Vetoalue on ihan kohtuullisen pitkä.
Tatecin mukaan suuttimien dyty on yli 90% lähes koko vetoalueen ja 6k rpm yli 100%.Pitäisi vissiin ostaa isommat suuttimet ja ehkä samalla muutos etanolille.
Aavistus oli jotta ahtoa kadulla saattaisi olla enempi kuin penkissä.
Ja kyllähän sitä onkin.
Aika hyvin tuollainen pienehkö ahdin tekee painetta login mukaan.1bar tulee n.3500rpm, 1.7bar 3800rpm ja 1.8bar 4000rpm ,1.8bar piikin jälkeen paine vaeltaa 1.6-1.7bar väliä,ei ihme jotta kytkytintä meinaa harmittaa välillä.7kpm jälkeen paine laskee 1.5-1.4bar tuntumaan,rajoitin on 7500rpm.
Vetoalue on ihan kohtuullisen pitkä.
Tatecin mukaan suuttimien dyty on yli 90% lähes koko vetoalueen ja 6k rpm yli 100%.Pitäisi vissiin ostaa isommat suuttimet ja ehkä samalla muutos etanolille.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Tämäkin kaivettu taas kuusen alta esiin.
Kytkin remonttia,edellinen oli tosiaan pull tyyppinen ja tilalle tuli SRE -765 joka normaali push mallinen.Kytkinpaketti on lähtöisin Lensu Power Shopista.
Tämähän aiheutti hieman hommaa.hankittuna oli quatermaster työsylkkä joka ollut vastaavassa askissa joskus.
Kyseinen työsylkkä olikin mennyt ihan jumiin,mäntä ei tuntunut liikahtavankaan.
Sitten Motonetista GM/Saab hydraulisylinteri hakien.Sen mitoitus olkin sitten täysin eri,se oli noin 40mm matalampi.Paljon mittailua ja eri variaatioden suunnittelua,lopulta suunnitelma oli valmis.
Käytetään kuitenkin jo valmiina olevaa kiinnityslevyä,alle holkit tuomaan lähemmäksi moottoria ja kytkin sylinterin alle pellistä pari soiroa sovitteeksi.Tiedossa oli jottei tue sylinterin pohjaa kunnolla se levähtää ensimmäisellä polkaisulla.Holkkien takia piti hakea pidemmät hienokierrepultit.Sylinterissä oli vain yksi linja jonka takia tehtiin T-haara kytkinkopan sisään josta lähtee yksi putki suoraan ylös moottoritilaan ja toinen tietysti polikimen suuntaan.
Ilmaamisestä oli kauhukuvat jotta ei varmaan toimi,mutta suureksi hämmästykseksi ei ollut mitään ongelmia.Myös sylinterin mitoitus osui hyvin,tuntuma on hyvä ja ainkaan ensimmäisellä koeajolla ei mitään ongelmia ollut.Kardaanin takagummikiekko oli ihan riekaleina viime syksyn tehon nousun seuraksena,tilalle bemmin kiekko.
Nyt on semmoinen kykä jotta tuota myllyä saa tosissaan virittää ennenkuin kytkin lipsuu.
Hommattuna 870cc Deka suuttimet ja Lensulla on suutinkisko valmistumassa,jos vaikka tälle vuoteen vielä muutos etanolille.
Kytkin remonttia,edellinen oli tosiaan pull tyyppinen ja tilalle tuli SRE -765 joka normaali push mallinen.Kytkinpaketti on lähtöisin Lensu Power Shopista.
Tämähän aiheutti hieman hommaa.hankittuna oli quatermaster työsylkkä joka ollut vastaavassa askissa joskus.
Kyseinen työsylkkä olikin mennyt ihan jumiin,mäntä ei tuntunut liikahtavankaan.
Sitten Motonetista GM/Saab hydraulisylinteri hakien.Sen mitoitus olkin sitten täysin eri,se oli noin 40mm matalampi.Paljon mittailua ja eri variaatioden suunnittelua,lopulta suunnitelma oli valmis.
Käytetään kuitenkin jo valmiina olevaa kiinnityslevyä,alle holkit tuomaan lähemmäksi moottoria ja kytkin sylinterin alle pellistä pari soiroa sovitteeksi.Tiedossa oli jottei tue sylinterin pohjaa kunnolla se levähtää ensimmäisellä polkaisulla.Holkkien takia piti hakea pidemmät hienokierrepultit.Sylinterissä oli vain yksi linja jonka takia tehtiin T-haara kytkinkopan sisään josta lähtee yksi putki suoraan ylös moottoritilaan ja toinen tietysti polikimen suuntaan.
Ilmaamisestä oli kauhukuvat jotta ei varmaan toimi,mutta suureksi hämmästykseksi ei ollut mitään ongelmia.Myös sylinterin mitoitus osui hyvin,tuntuma on hyvä ja ainkaan ensimmäisellä koeajolla ei mitään ongelmia ollut.Kardaanin takagummikiekko oli ihan riekaleina viime syksyn tehon nousun seuraksena,tilalle bemmin kiekko.
Nyt on semmoinen kykä jotta tuota myllyä saa tosissaan virittää ennenkuin kytkin lipsuu.
Hommattuna 870cc Deka suuttimet ja Lensulla on suutinkisko valmistumassa,jos vaikka tälle vuoteen vielä muutos etanolille.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Tämä taas kaivettu esiin kuusen alta.
Uusi suutinkisko ja isommat suuttimet edelleen asentamatta,eli etanolimuutos tekemättä.
Ahtimeen tehty uusi öljynpaluu 20mm rosteriputkesta taivuttamalla.Samalla tuli huomattua jotta ahtimessa jonkin verran välystä joten se kävi Lensu Power Shopissa huollettavana.Alkuun oli harkinnassa ahtimeen teettää siipimuutoksia samalla,mutta jäi nyt kuitenkin pelkkään huoltoon tällä kertaa.
Lensulta löytyy tarvittaessa paljon Holsetin customointiin palikkaa ja tietotaitoa.J
Jo ensi käynnistyksellä vaikuttaisi pakoputkesta tulevan käryn määrä pienentyneen,eli ahdin varmaankin vuosi öljyä läpi.
Kuusenneulasetkin poistettu päällipinnoilta.
Jos sitä kävisi oikein ensviikolla katsastamassakin muutaman välivuoden jälkeen.
Uusi suutinkisko ja isommat suuttimet edelleen asentamatta,eli etanolimuutos tekemättä.
Ahtimeen tehty uusi öljynpaluu 20mm rosteriputkesta taivuttamalla.Samalla tuli huomattua jotta ahtimessa jonkin verran välystä joten se kävi Lensu Power Shopissa huollettavana.Alkuun oli harkinnassa ahtimeen teettää siipimuutoksia samalla,mutta jäi nyt kuitenkin pelkkään huoltoon tällä kertaa.
Lensulta löytyy tarvittaessa paljon Holsetin customointiin palikkaa ja tietotaitoa.J
Jo ensi käynnistyksellä vaikuttaisi pakoputkesta tulevan käryn määrä pienentyneen,eli ahdin varmaankin vuosi öljyä läpi.
Kuusenneulasetkin poistettu päällipinnoilta.
Jos sitä kävisi oikein ensviikolla katsastamassakin muutaman välivuoden jälkeen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Omega 3000 -90
Omegoita ei oo liikaa liikenteessä, hieno kampe oma kans leimaremontin alla
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Omega 3000 -90
tuominiemi kirjoitti: ↑31 Maalis 2021, 21:17 Omegoita ei oo liikaa liikenteessä, hieno kampe oma kans leimaremontin alla
Omegan leimaremontti tuppaa monesti olemaan varsin laaja,tähän tehtiin se 5-6v sitten.
Jossain kohtaa tarvii etsiä kohtuullinen kori johon siirtää tämän tekniikka ja tehdä asiallinen joka puolelta.Nykyisestä vaan tarvittavat osat talteen ja loppuraato kierrätykseen.
Siihen varmaan menee muutama vuosi jotta on aikaa tehdä.Jonkinnäköinen visio on jo kuitenkin olemassa kyseisestä hommasta.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Vantaa circuitilla käytiin kopasemassa Omegaa,yllättävän hyvin istui tuollaiselle pienemmällekkin radalle.
Tuo on niin lähellä jotta voi ihan arki iltanakin duunin jälkeen käydä pärtsäämässä.Työpaikalta ajelee ~10min tuonne.
Lapset tykkäsi pääsiäisajelusta
Tuo on niin lähellä jotta voi ihan arki iltanakin duunin jälkeen käydä pärtsäämässä.Työpaikalta ajelee ~10min tuonne.
Lapset tykkäsi pääsiäisajelusta
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Muutaman vuoden tauon jälkeen tämäkin olisi katsastettu.
Ahdot nyt 1.5bar ja Tatec herjailee suuttimien dytyn olevan maximissa,kait se seuraavaksi pitää ruveta tekemään etanoli muutosta.
Harkinnassa myös ruvetaanko leipomaan noita evon käikäleitä tähän vai ei.
Ahdot nyt 1.5bar ja Tatec herjailee suuttimien dytyn olevan maximissa,kait se seuraavaksi pitää ruveta tekemään etanoli muutosta.
Harkinnassa myös ruvetaanko leipomaan noita evon käikäleitä tähän vai ei.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega 3000 -90
Leipoo vaan menemään tähän kun on rakenneltu jo muutenkin kauas alkuperäisestä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega 3000 -90
No juu,ei tässä mistään pilaamisista olla huolissaan.
Kauhea työmaa vaan taas ja olisi sitä tekemistä muutenkin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Käytiin kurvailemassa @vantaacircuit.
Hauskaa oli vaikka auto aika pässi onkin,pitäisi koittaa joskus renkaita joilla ei ole ollut 10v synttäreitä vielä
Video:
https://aijaa.com/CDQduw
Tuo mutkissa kuuluva "pärinä" johtuu siitä kun auto puskee,tuolla kun ei ole tällä hetkellä sallittua sudittelu.
Hauskaa oli vaikka auto aika pässi onkin,pitäisi koittaa joskus renkaita joilla ei ole ollut 10v synttäreitä vielä
Video:
https://aijaa.com/CDQduw
Tuo mutkissa kuuluva "pärinä" johtuu siitä kun auto puskee,tuolla kun ei ole tällä hetkellä sallittua sudittelu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V