Omega 3000 -90
Lähetetty: 04 Huhti 2016, 11:46
Yritän pitää jonkunlaista kertomusta kimppa Omegan vaiheista,kun jtn.kuviakin tullut otettua.Omegalla ajeltu välillä isolla porukallakin,nyky kuosi on kyllä lähinnä mun ja kaverini Markun aikaan saannoksia.
Kyseinen kapistus hommattu v.2010 n.260tkm ajettuna täysin alkuperäisenä ja kolaroituna,mutta ajokuntoisena kuitenkin.Oik.etunurkka oli läjässä samoin oik.takanurkka oli kontin lattiaa vasten takaluukku ja peräpelti läjässä sekä takalasi murusina.
Hinta oli halpa ja halpeni entisestään kun myytiin ehjä sisusta pois.Tarkoitus oli vaan päästä talven jääradoille joten ruttujen nopea sinneppäin neppailu ja viininpun.varaosa autosta pintapellit,puskurit ja takalasi kiinni.Tekniikka muutoksina B Omegan lyhyt perävälitys A Omegan kuoriin ja tietysti perus peltoauto kevennykset eli kaikki ylimääräiset pellit silvottiin pois.Piikkipyörät alle ja Hanaa,kaikkien yllätykseksi Omega pelas vielä keväälläkin.
No sitten rallicrossi radalle ajamaan jossa tuli pikku sivuosuma vas.kylkeenkin.
Kesällä kun vehkeet oli vieläkin ajokuntoisena niin hommattiin toyo r888 renkaat ja 24v etujarrut ja ajettiin ratapäivillä moottoriradoilla.
Semmosella kaavalla työnnettiin 2010-2014.Ajot suoritettiin aina 2013 asti puuhakilvillä,kunnes ystävällinen katsastuskonttorin täti teki ilmoituksen trafiin ettei tälle runkonumerolle saa antaa tarrakilpiä,kiitos paljon.Pikkuveli leipoi leimakuntoon ja haki piitkän leiman ajeli talvellakin jonkin aikaa kunnes kyllästy.
Kuvia ei ole mulla tallessa osto kunnossa eikä oikein muutenkaan 2010-2014.
2014 Syksyllä oli jo selvää jotta koria pitää parsia jos haluaa ajella vielä tai sitten kyyti kierrätykseen.
Kuva syyspartyiltä jossa Omegalla kerättiin muutama pokaalikin,myös bensankulutus ennätys tuli tuolla,140l/päivä.Jarrutkin oli aivan loppu mm.mäntä tuli palan läpi
2015 Helmikuussa kaveri Markku ilmoitti,että voidaan hänen tallissaan parsia Omegaa kasaan jotta voi vielä gurvailla jatkossakin.Siitä asti Omegaa onkin tarvittaessa kyseisessä tallissa rakennettu kimpassa.Tarkoitus oli hitsata pahimmat ja laittaa poppari kaaret eli muutama ilta hommia ja hanaa.
Kaaret sitten tulikin tehtyä etulokareista ja helmat vaihdettua ja suoraakin tais neliö mennä pitkin pohjaa.Tuulilasin allekkin sai laittaa metrin soiron peltiä,ruosteiden osalta tämä ei kuitenkaan ollut edes paha,Omegaksi.Oik.takakylkikin tuli samalla hitsattua kiinni,aijemmin oli lähinnä ip ruuveilla
Erään 2jz Omegan koritöistä jäi hieman tähän kelpaavaa oikean väristä peltiä/muovia yli,joten tähän tuli siitä puskurit,konepelti,takaluukku,takaovi,maski,etulokari ja vielä tuulilasikin sponssina
Väärän väriset sai tallimaalauksen,eli takakulmat, toinen takaovi ja jtn.muutakin.
Alustaankin tuli hieman panostettua,eteen kelt.konit ja weitec jouset taakse calibran kelt. konit ja weitecin jouset.Takaa olikin molemmat jouset poikki ja iskarit banaanina.
Keväällä hain leiman ja sitten käytiinkin taas kiertämässä ratoja ja oli kesällä ihan käyttöautonakin kuukauden verran.
2016 onkin ollut tekniikan päivitystä,jo alusta asti oli selvää ettei CIHiin kannattanut sijoittaa viritysmielessä senttiäkään.
Kyseinen kapistus hommattu v.2010 n.260tkm ajettuna täysin alkuperäisenä ja kolaroituna,mutta ajokuntoisena kuitenkin.Oik.etunurkka oli läjässä samoin oik.takanurkka oli kontin lattiaa vasten takaluukku ja peräpelti läjässä sekä takalasi murusina.
Hinta oli halpa ja halpeni entisestään kun myytiin ehjä sisusta pois.Tarkoitus oli vaan päästä talven jääradoille joten ruttujen nopea sinneppäin neppailu ja viininpun.varaosa autosta pintapellit,puskurit ja takalasi kiinni.Tekniikka muutoksina B Omegan lyhyt perävälitys A Omegan kuoriin ja tietysti perus peltoauto kevennykset eli kaikki ylimääräiset pellit silvottiin pois.Piikkipyörät alle ja Hanaa,kaikkien yllätykseksi Omega pelas vielä keväälläkin.
No sitten rallicrossi radalle ajamaan jossa tuli pikku sivuosuma vas.kylkeenkin.
Kesällä kun vehkeet oli vieläkin ajokuntoisena niin hommattiin toyo r888 renkaat ja 24v etujarrut ja ajettiin ratapäivillä moottoriradoilla.
Semmosella kaavalla työnnettiin 2010-2014.Ajot suoritettiin aina 2013 asti puuhakilvillä,kunnes ystävällinen katsastuskonttorin täti teki ilmoituksen trafiin ettei tälle runkonumerolle saa antaa tarrakilpiä,kiitos paljon.Pikkuveli leipoi leimakuntoon ja haki piitkän leiman ajeli talvellakin jonkin aikaa kunnes kyllästy.
Kuvia ei ole mulla tallessa osto kunnossa eikä oikein muutenkaan 2010-2014.
2014 Syksyllä oli jo selvää jotta koria pitää parsia jos haluaa ajella vielä tai sitten kyyti kierrätykseen.
Kuva syyspartyiltä jossa Omegalla kerättiin muutama pokaalikin,myös bensankulutus ennätys tuli tuolla,140l/päivä.Jarrutkin oli aivan loppu mm.mäntä tuli palan läpi
2015 Helmikuussa kaveri Markku ilmoitti,että voidaan hänen tallissaan parsia Omegaa kasaan jotta voi vielä gurvailla jatkossakin.Siitä asti Omegaa onkin tarvittaessa kyseisessä tallissa rakennettu kimpassa.Tarkoitus oli hitsata pahimmat ja laittaa poppari kaaret eli muutama ilta hommia ja hanaa.
Kaaret sitten tulikin tehtyä etulokareista ja helmat vaihdettua ja suoraakin tais neliö mennä pitkin pohjaa.Tuulilasin allekkin sai laittaa metrin soiron peltiä,ruosteiden osalta tämä ei kuitenkaan ollut edes paha,Omegaksi.Oik.takakylkikin tuli samalla hitsattua kiinni,aijemmin oli lähinnä ip ruuveilla
Erään 2jz Omegan koritöistä jäi hieman tähän kelpaavaa oikean väristä peltiä/muovia yli,joten tähän tuli siitä puskurit,konepelti,takaluukku,takaovi,maski,etulokari ja vielä tuulilasikin sponssina
Väärän väriset sai tallimaalauksen,eli takakulmat, toinen takaovi ja jtn.muutakin.
Alustaankin tuli hieman panostettua,eteen kelt.konit ja weitec jouset taakse calibran kelt. konit ja weitecin jouset.Takaa olikin molemmat jouset poikki ja iskarit banaanina.
Keväällä hain leiman ja sitten käytiinkin taas kiertämässä ratoja ja oli kesällä ihan käyttöautonakin kuukauden verran.
2016 onkin ollut tekniikan päivitystä,jo alusta asti oli selvää ettei CIHiin kannattanut sijoittaa viritysmielessä senttiäkään.