Omega 3000 -90
Re: Omega 3000 -90
Pukkas tänneppäin Suomeakin jääratakelit.
Omega kaivettu kuusen alta ja aloitettiin ke iltana jäärataan valmistautuminen.Vakio etujarrut,keulaa ylöpäin 20mm ja piikkirenkaisiin ilmaa.
Tänään sitten käytiin päästelemässä,olihan saakelin hienoa, 8 vuotta taitaa olla viime kerrasta ku piikkipyörillä on käynyt ajelemassa.
https://aijaa.com/yKDzQP
https://aijaa.com/X3BBac
Omega kaivettu kuusen alta ja aloitettiin ke iltana jäärataan valmistautuminen.Vakio etujarrut,keulaa ylöpäin 20mm ja piikkirenkaisiin ilmaa.
Tänään sitten käytiin päästelemässä,olihan saakelin hienoa, 8 vuotta taitaa olla viime kerrasta ku piikkipyörillä on käynyt ajelemassa.
https://aijaa.com/yKDzQP
https://aijaa.com/X3BBac
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Kyl se vaan näyttää hauskalta peliltä jäälläkin. Joskus pitäisi itsekkin rakennella vastaavalla tekniikalla omppu.
Ensiksi kyllä pitäisi jostain löytää itse auto
Ensiksi kyllä pitäisi jostain löytää itse auto
Kadett C -78 1.3S
Omega A -88 2.0
Omega A 3000 -93 3.0
Omega A -88 2.0
Omega A 3000 -93 3.0
Re: Omega 3000 -90
On tuo saakelin hauska missä vaan alustalla,mihinkään totiseen ajamiseen tuosta ei olekkaan.
Ja parasta mitä takavetoOoppelille voi tehdä on vaihtaa tehtaantekniikka johonkin toiseen
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Hauskan näköistä touhua
Missäs päin jäärata on?
Missäs päin jäärata on?
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Omega 3000 -90
Tehtaan tekniikkaa on ollut tämän korisissa monenlaista, ainakin kun mennään pallon toiselle puolelle. Aussit tunki tehtaalla Nissan RB30 ja omia V8-moottoreita. Saivat ne vielä kulkemaankin toisin kuin saksalaiset.Ja parasta mitä takavetoOoppelille voi tehdä on vaihtaa tehtaantekniikka johonkin toiseen
A-Omega on kyllä nostalginen laite. Ilo silmälle, että joillain vielä on näitä ja tämmöisessä aktiivikäytössä.
Re: Omega 3000 -90
Lohjalla.
Käytiin tänäänkin,mutta 5vuotta vanha bilteman hukkis jämähti jumiin, kun pakopuoli hehkui lähes valkoisena
Pakopesän lämpöhuppukin syttyi jo palamaan.
Sen jälkeen 2bar ahtoraja tuli vastaan täydellä kaasulla,se vaan on ihan liikaa vakio motille bensalla.
Käytettiin dp irti , uusittiin lämpökääreet ja hukkis sekä lisättiin yksi lämpöpelti tulipellin kohdalle.
Vielä pitää hommata uusi huppu ahtimelle niin pääsee taas kurvailemaan.
Nojoo,lähinnä näitä Saksalaisia malleja tarkoitin.motorsport kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 11:55Tehtaan tekniikkaa on ollut tämän korisissa monenlaista, ainakin kun mennään pallon toiselle puolelle. Aussit tunki tehtaalla Nissan RB30 ja omia V8-moottoreita. Saivat ne vielä kulkemaankin toisin kuin saksalaiset.Ja parasta mitä takavetoOoppelille voi tehdä on vaihtaa tehtaantekniikka johonkin toiseen
A-Omega on kyllä nostalginen laite. Ilo silmälle, että joillain vielä on näitä ja tämmöisessä aktiivikäytössä.
On tuommoinen RB30kin kyllä aika CIHhiläiseen verratava "teho"moottori
Aktiivikäyttö on aika kaukana tämän Omegan käytöstä,mutta sentään välillä tulee pärtsäiltyä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Eikun auto traikulle ja reissu tänne Pohjois-karjalaan, löytyy hieno rata ja kunnon penkat.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Omega 3000 -90
Kiitos kutsusta!
Jotain tuollaista onkin ollut jo monena talvena mielessä,tätä vehjettä vaan melko usein joutuu vähän remppaamaan
Ei ole kiva lähteä korjaamaan johonkin 400km päähän,huonolla tuurilla tulee melko kallis "turha reissu".
Jos olisi ylimääräistä aikaa ja rahaa niin tätäkin voisi huoltaa,eikä vaan korjata kun jokin hajoaa.
Tekniikanvaihdosta on nyt jo sen verta aikaa jotta alkaa kaikilla asennuksilla/muutoksilla tulla uusimistarvetta esim.kaikki letkut alkaa haurastua yms.
Ajo tällä autolla on lähinnä sitä mihinkä on tehtykkin,eli kaasu pohjassa.Semmoinen rasittaa vähän joka paikkaa eri lailla kuin katukäyttö.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Tähän tehtii vihdoin etanolimuutos,870cc decat,Lensun bensakisko ja säädettävä b.paineen säädin.
Pe säädeltiin osakaasut lumimyräkässä ja tänään käytiin rullilla.
Bensa vs etanoli tuli n.40hv eroa samalla ahtopaineella ja samoilla rullilla.
https://aijaa.com/nJTAeQ
Toiveissa olis päästä vielä jääradalle tälle vuoteen.
Pe säädeltiin osakaasut lumimyräkässä ja tänään käytiin rullilla.
Bensa vs etanoli tuli n.40hv eroa samalla ahtopaineella ja samoilla rullilla.
https://aijaa.com/nJTAeQ
Toiveissa olis päästä vielä jääradalle tälle vuoteen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Teitkö yhtään vetoa ihan vaan bensan ennakkokartalla??! kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 15:30 Tähän tehtii vihdoin etanolimuutos,870cc decat,Lensun bensakisko ja säädettävä b.paineen säädin.
Pe säädeltiin osakaasut lumimyräkässä ja tänään käytiin rullilla.
Bensa vs etanoli tuli n.40hv eroa samalla ahtopaineella ja samoilla rullilla.
https://aijaa.com/nJTAeQ
Toiveissa olis päästä vielä jääradalle tälle vuoteen.
Olen utelias sen suhteen kuin paljon (jos yhtään) tulee eroa pelkästä etanolista ja kuin paljon sen mahdollistamasta ennakosta.
Re: Omega 3000 -90
Itse asiassa suurin ero taisi tulla polttoaineen vaihdosta,ennakkoa muistaakseni lisättiin 2-3 astetta ja viimeisellä asteella teho nousi enään 6hv joten otettiin yksi takaisinpäin.Teuwo kirjoitti: ↑15 Helmi 2022, 14:48Teitkö yhtään vetoa ihan vaan bensan ennakkokartalla??! kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 15:30 Tähän tehtii vihdoin etanolimuutos,870cc decat,Lensun bensakisko ja säädettävä b.paineen säädin.
Pe säädeltiin osakaasut lumimyräkässä ja tänään käytiin rullilla.
Bensa vs etanoli tuli n.40hv eroa samalla ahtopaineella ja samoilla rullilla.
https://aijaa.com/nJTAeQ
Toiveissa olis päästä vielä jääradalle tälle vuoteen.
Olen utelias sen suhteen kuin paljon (jos yhtään) tulee eroa pelkästä etanolista ja kuin paljon sen mahdollistamasta ennakosta.
Tuossa kokoonpanossa alkaa olla jo ahtimen tuotto tehokkaasti käytössä sekä (hiljainen) pakoputkikin ahdistamaan ja ehkä eniten voiman tuottoa pienehköllä paineella rajoittaa todella miedot nokat.
lift 7.69/7.95
duration (adv) 224°/228°
duration @1mm 189.1°/194.1°
Eli todennäköisesti jokin "hengittävämpi" kokoonpano olisi voinut antaa ennakon muutoksella merkittävämmän eron.
Mulla on tuo toinen toiyotanmoottori Omega johon tulee
Miedot virinokat(8.74 nostoa /264° )sekä vähän isompi ahdin.
Tarvii siinä tehdä vertailua 95E vs E85 sitten aikanaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 3000 -90
Hyvin mielenkiintoista.
Lienee ollut seokset hyvin kohdillaan, kun olen elänyt uskossa että alkoholin palamisnopeus versus seos käyrä on lähinnä harjakatto, kun taas bensalla enempi laakea kaari. Jossa harjakaton kärki on aika liki bensaseoksen palamisnopeutta, ts tarpeellisessa ennakossa on vähän eroa.
Sivumennen, nyyssäsin vast'ikää "Teuwon Astran" kytkinpokan aikaisen sijaisauton - sittemmin talli- ja vara-autona toimivan - Koreahimmelin yhdet nokat Virtaselle hiottaviksi.
Kapineen suunnittelun suurin päämäärä lienee tehtaalta tullessaan pieni kulutus ja se että se ei sammahda helposti ruokakauppaan ajavilta mummoilta ja papoilta - eikä juuri muuta.
Löysänpulskan G4ED 1.6 dohc poraus x isku on 76,5 x 87mm - eli suhde on aikalailla luokkaa Puumalan Lossi.
Vakiokepit olivat - kiintoisasti - hyvin liki samat.
Imu: @1,0mm - 187 - 7,40mm lift.
Pako @1,0mm - 194 - 7,85mm lift.
Ajatus oli panna joku parisataa millistä milliin ja 8,5 nostoa - jos se sitten vaikka vetäisi vähän paremmin - kaatumatta naamalleen kauan ennen punarajaa. Tonnin pahvilaatikkoa on yllättävän hauska kenkiä, kun sitä ei tarvitse sääliä tippaakaan.
Toki olisi ollut soveliaampaa, jos samoilta kyliltä olisi saanut esimerkiksi puoli-ilmaisen 1.6 Tigran, Corsan tms. mutta sen hetkinen aikataulu ei oikein sallinut merkkiuskollisuutta.
Lienee ollut seokset hyvin kohdillaan, kun olen elänyt uskossa että alkoholin palamisnopeus versus seos käyrä on lähinnä harjakatto, kun taas bensalla enempi laakea kaari. Jossa harjakaton kärki on aika liki bensaseoksen palamisnopeutta, ts tarpeellisessa ennakossa on vähän eroa.
Sivumennen, nyyssäsin vast'ikää "Teuwon Astran" kytkinpokan aikaisen sijaisauton - sittemmin talli- ja vara-autona toimivan - Koreahimmelin yhdet nokat Virtaselle hiottaviksi.
Kapineen suunnittelun suurin päämäärä lienee tehtaalta tullessaan pieni kulutus ja se että se ei sammahda helposti ruokakauppaan ajavilta mummoilta ja papoilta - eikä juuri muuta.
Löysänpulskan G4ED 1.6 dohc poraus x isku on 76,5 x 87mm - eli suhde on aikalailla luokkaa Puumalan Lossi.
Vakiokepit olivat - kiintoisasti - hyvin liki samat.
Imu: @1,0mm - 187 - 7,40mm lift.
Pako @1,0mm - 194 - 7,85mm lift.
Ajatus oli panna joku parisataa millistä milliin ja 8,5 nostoa - jos se sitten vaikka vetäisi vähän paremmin - kaatumatta naamalleen kauan ennen punarajaa. Tonnin pahvilaatikkoa on yllättävän hauska kenkiä, kun sitä ei tarvitse sääliä tippaakaan.
Toki olisi ollut soveliaampaa, jos samoilta kyliltä olisi saanut esimerkiksi puoli-ilmaisen 1.6 Tigran, Corsan tms. mutta sen hetkinen aikataulu ei oikein sallinut merkkiuskollisuutta.
Re: Omega 3000 -90
En tiä kiinnosteleeko ketään,mutta Omegalla käyty ajelemassa muutama kerta.
Vantaan radalla viime viikon torstaina oli vähän tilannetta konehuoneessakin
Tuli parsittua perjantaina kondikseen ja
11.6 käytiin Miataclubin päivillä Ahvenistolla.
Siellä meni ilman hämminkiä koko päivä.
On tuossa pikkuHolsetissakin vaan ihan mukava äänimailma,paranis vaan jos nostaisi ahtopainetta.
https://aijaa.com/BUXR1c
https://aijaa.com/uR5IfM
https://aijaa.com/6GRRhb
Vantaan radalla viime viikon torstaina oli vähän tilannetta konehuoneessakin
Tuli parsittua perjantaina kondikseen ja
11.6 käytiin Miataclubin päivillä Ahvenistolla.
Siellä meni ilman hämminkiä koko päivä.
On tuossa pikkuHolsetissakin vaan ihan mukava äänimailma,paranis vaan jos nostaisi ahtopainetta.
https://aijaa.com/BUXR1c
https://aijaa.com/uR5IfM
https://aijaa.com/6GRRhb
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Omega 3000 -90
Kyllä kiinnostaa hyvin tuntuu vetävän
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Omega 3000 -90
Joo,kulkua on Suomen radoille ja näille ranteille ihan riittävästi.
Pitäisi saada vain aikaiseksi lähteä enempi ajelemaan isommille radoille,aika harvassa on vaan ratapäivät joilla perääkin saisi vähän liirata.
Auto ja kuski tykkäisi enempi jos ei koko ajan tarvisi "varoa" sutimista.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V