Sivu 1/1

Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 00:20
Kirjoittaja Vi[[e
Ajattelin tehdä otsikon jolla saan huomionne :bye:
Eli -88vuoden omegaa pitäis saaha ainakin 50mm alaspäin. Alunperin tässä oli tasonsäätöiskarit takana mut tuli vaihettua ne normaaleihin.
Etujousiahan saa katkottua rälläkällä sopivaksi mutta mites takajouset? Jostain luin että nuo tasonsäätöjouset olis löysemmät, saiskos niillä perää alemmaks jos olis iha normaali iskarit niitte kamuna siellä sitten.
Käykö Omega B madallusjouset A Omegaan? :what:

Re: Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 10:31
Kirjoittaja ?!
a-b Omegan iskarit ja jouset vaihtokelpoisia keskenään,B omegan jouset on hieman suuremmilla akselipainoilla eli A Omegassa saattaa jäädä ylemmäs.

Taakse sedaniin menee bmw e36 madallusjouset ja madaltavat enempi kuin opelin omat.Eteen sopii myös kyseisen bemmin jouset,mulla on yhdet bemmin etu madallusjouset ylimääräisenä jos tarvetta.

Re: Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 30 Maalis 2016, 17:30
Kirjoittaja mrontti
ite ainakin tilasin mamasanilt jouset taakse. mulla voi kanssa olla jotkut jouset kyllä tossa. ja eikös noissa ole tynnyrimäiset jouset niin voi olla vähä paha laikata takaa.

Re: Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 24 Elo 2017, 21:50
Kirjoittaja tumppppi97
?! kirjoitti:a-b Omegan iskarit ja jouset vaihtokelpoisia keskenään,B omegan jouset on hieman suuremmilla akselipainoilla eli A Omegassa saattaa jäädä ylemmäs.

Taakse sedaniin menee bmw e36 madallusjouset ja madaltavat enempi kuin opelin omat.Eteen sopii myös kyseisen bemmin jouset,mulla on yhdet bemmin etu madallusjouset ylimääräisenä jos tarvetta.
mitenkä paljon madaltavat ja kuinka matalaksi menee? Voiko laskea tiputuksen ihan niiden tehtaan antamien tietoje perusteella jos käyttää bmw madallus jousia?

Re: Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 25 Elo 2017, 08:28
Kirjoittaja ?!
^Riippuu aika monestakin asiasta,esim.kuinka lässähtäneet jouset on nyt alla,mutta aika lähelle pitää madallukset paikkaansa 6-syl bmw jousilla.Ehkä keulasta saattaa tippua enempikin,riippuen taas esim.sun auton tekniikasta.

Taakse saa kylläkin esim. Mamasanilta bc jouset,ihan semmosilla mitoilla kun haluaa.Meillä a sedanissa 9kg 180mm tynnyrijouset joiden alla korkeudensäätöpalikat(jotka sopii mistä vaan coili sarjasta).Saa matalaksi tarvittaessa ja on kohtuu jäpäkkä,vaatii tosin jotkut kohtuulliset iskarit toimiakseen kunnolla.Meillä Calibran kelt.säädettävät Konit ja pelittää mainiosti.Hiukan jäykempääkin vois koittaa,mutta nyt on niin mahtava vetopito,ettei oo viittinyt muuttaa.

Tuolla jtn.kuvia-> viewtopic.php?f=23&t=257700&start=15
kun takajousissa säädöt lähes ylimmällä korkeudella,eli n.4cm alaspäin säätövaraa.

Re: Opel Omega A madallus rälläkällä

Lähetetty: 27 Elo 2017, 23:33
Kirjoittaja tumppppi97
?! kirjoitti:^Riippuu aika monestakin asiasta,esim.kuinka lässähtäneet jouset on nyt alla,mutta aika lähelle pitää madallukset paikkaansa 6-syl bmw jousilla.Ehkä keulasta saattaa tippua enempikin,riippuen taas esim.sun auton tekniikasta.

Taakse saa kylläkin esim. Mamasanilta bc jouset,ihan semmosilla mitoilla kun haluaa.Meillä a sedanissa 9kg 180mm tynnyrijouset joiden alla korkeudensäätöpalikat(jotka sopii mistä vaan coili sarjasta).Saa matalaksi tarvittaessa ja on kohtuu jäpäkkä,vaatii tosin jotkut kohtuulliset iskarit toimiakseen kunnolla.Meillä Calibran kelt.säädettävät Konit ja pelittää mainiosti.Hiukan jäykempääkin vois koittaa,mutta nyt on niin mahtava vetopito,ettei oo viittinyt muuttaa.

Tuolla jtn.kuvia-> viewtopic.php?f=23&t=257700&start=15
kun takajousissa säädöt lähes ylimmällä korkeudella,eli n.4cm alaspäin säätövaraa.
okei kiitän :thumbsup: