Sivu 2/2

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 11:56
Kirjoittaja Keme
Juho M-P kirjoitti:Ei se mikään provo ollu, mutta koira älähti,.
gg.

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 18:07
Kirjoittaja K.Watti
Jaahas, alkaa mennä molojen vertailuksi..

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 11 Tammi 2016, 21:44
Kirjoittaja Juho M-P
K.Watti kirjoitti:Jaahas, alkaa mennä molojen vertailuksi..
Kyllä mä ihan asiallisen kysymyksen kysyin. Vastaa sinä?

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 09:41
Kirjoittaja Keme
Tommoselle moottorirakennusfilosofian pohtimiselle kannattas varmaan ennemminkin aloittaa oma topicci.

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 12 Tammi 2016, 22:27
Kirjoittaja K.Watti
Juho M-P kirjoitti:
K.Watti kirjoitti:Jaahas, alkaa mennä molojen vertailuksi..
Kyllä mä ihan asiallisen kysymyksen kysyin. Vastaa sinä?
:D Siis en pahalla sanonut, seurasin vain huvittuneena ajatusten vaihtoa.

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 01:20
Kirjoittaja kosunen
?! kirjoitti:
kosunen kirjoitti:

Korkeitakin ruttuja on koitettu esim. haipakkamoottoreissa, mutta niin vaan on pitänyt palata alemmas. Taitaa olla vieläkin tämä korkeanrutun tavoittelu muodissa. Monesti näillä vehkeillä kerran pari vähän söhäytellään, mutta annas olla kun lähdet pitemmän vedon ottamaan, niin kohta naulaa itsensä rikki. Useempi esim. 500 hp peli ei kestä vetää suurimmalla vaihteella suurella kuormalla kuin noin 450hepalla. Dynohepat on ihan erikseen, mitä nakurajalle dynossa säädetyt. Nähty on.
.
Sorry tietämättömyyteni,mutta ei mitään tietoa edes mikä on haipakkamoottori :D
Mutta litratehot noissa mun mainitsemissa moottoreissa kuitenkin +350hp/l.Tosin niitä dyno heppoja,kun mitattuja ovat.

Se on totta ettei kauhean pitkää vetoa pysty ottamaan noilla vehkeillä kun vauhti nousee hetkessä hurjaksi.
No haipakkamoottoreiksi kutsutaan vaikkapa sellaisia, joilla ajetaan varttimaililla kisaa.Nyt ollaan sillä viinalla noin 550hp/L. Jatkossa tavoitellaan vieläkin suurempia litratehoja ja sen aika näyttää, mihin street kumi riittää tarjoamaan pitoa. Ehkä jotain +7s/+300 km/h nelipyttyisellä. Kuusmukisella varmaankin mennään ensi suvena 6s puolelle katukumilla. Ainiin ja viinalla tietysti, kun kisabensalla pakolämmöt huitelis ihan liian korkealla.

Ja pidetään ne rututkin ihan sopivan maltillisena, kun painetaan happea kaasuläpän/läppien ohi sen verran suurella paineella.

Sattuneista syistä tai jostain muusta johtuen, olen sotkenut itseni näiden pelien suorituskyvyn parantamiseen tähtäävään työskentelyyn.

Totta tuokin, että vauhti kasvaa äkkiä kovaksi, mutta kovaksi kasvaa pitkässä ja aina ei niin pitkässäkään vedossa pakolämmöt myös ja sitten männät jo suorittavatkin sen kuuluisan ohimarssinsa taustapeilistä näkyvän vaalean savun saattelemana.

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 17:29
Kirjoittaja putkikardaani
Tais mennä taas pillurallimoottorit ja oikiat kilpamoottorit sekasi

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 21:59
Kirjoittaja teukka77
Hauskaa keskustelua :) Aiheeseen liittyen niin miksi konetta edes pitäis kierrättää ylemmäs kun tarvetta? jos huipputeho tulee vaikka 7400rpm niin miksi yrittää kierrättää 9000rpm? Pointtihan oli vissiin se että mitä se kestää kierrättää? Villen 8000rpm on varmasti aivan riittävästi katuautoon :D

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 22:24
Kirjoittaja kosunen
No milloinka täällä foorumilla ei asiat lähde luisumaan perseestä perämoottoriin? Vakio Lettiä ei kylläkään kannata kierrättää 8000rpm , eikä varsinkaan tuota noilla kierroksilla mitään maata mullistavaa. Mutta, jos sitä konetta parantelee sopivasti, niin kiertää huomattavasti korkeammalle, kuin 8000 rpm. Ja ihan veto päällä. Tehonkin saa tarvittaessa jopa nousemaan päälle 9000 rpm. Onko se sitten enää katuauton moottori, sen asian tietää omistaja itse ja miten sen mieltää.

Se jos jutut muuttuvat heti alkuperäisestä postauksesta muutaman vastauksen jälkeen, jokainen voi päättää onko se näiden foorumien suola, vai jotain muuta. Koska näin tämä asia tuntuu yleensä menevän :lol:

Muuten hyvä, että muutamat ovat asettaneet teho/suorituskyky tavoitteet vakiota korkeammalle, oli se Let pata nyt sitten kiinni etu, taka, tai 4 vetoisessa kopassa :thumbsup: .

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 27 Tammi 2016, 21:46
Kirjoittaja export
Viime kesänä kierrätettiin omaa moottoria 8800rpm ja pienen jutun takia jouduttiin tiputtamaan rajotin 8400rpm. Edelliskesänä rajotin oli 9000rpm.
Jäykemmät venttiilijouset mutta hydrauliset paininkupit oli käytössä. Tehoa 700+ hv

Tulevaks kesäksi nykyinen moottori jää varakoneeksi ja uutta pukkaa mut tuskin kierrätetään yli 9000rpm kuitenkaan.

Vakiosisuskaluilla tuskin kannattaa kierrättää kovinkaan paljoa yli 7000rpm.

Puristusuhteen nostamisella ei kyllä saavuta mitään muuta hyötyä kuin huonomman ennakonkeston ja vähemmän max tehoa :lol:

Re: C20LET huippu kierrokset?

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 13:39
Kirjoittaja ?!
Minkäslainen kokoonpano topicin aloittajalla on moottorissa ja entä mikä motista hajoaa joka kesä?

Ilmeisesti jtn.ihan muuta kuin vakio jos voimaa tuottaa päälle 7000rpm?

Kiinnostaa lähinnä kun itselläkin on tuommonen let motti(lähes vakio kylläkin) kesäautossa.Tai onhan se jo ollut monta kesää,mutta jos vaikka tulevana kesänä oikein ajeliskin sillä.