Palvaamo kirjoitti: ↑06 Maalis 2024, 14:48
Mietinnässä Insignia farkku bensakoneella ja automaatilla. Mikä vuosimalli nämä muuttuvat PSA tekniikalle, ja millaisia tyyppivikoja näissä on.
Ajatuksena hankkia ennen PSA:ta olevalla tekniikalla, ellei mene liian vanhaksi. Onko nämä vielä hyviä, neljäs opel menossa kakkosautona, eikä aiemmin ole käytännössä ollut mitään erityisiä vikoja.
Ei missään vuosimallissa.
B Insignia oli GM auto loppuun asti, niin kuin kaikki muutkin GM autot.
Palvaamo kirjoitti: ↑06 Maalis 2024, 14:48
Mietinnässä Insignia farkku bensakoneella ja automaatilla. Mikä vuosimalli nämä muuttuvat PSA tekniikalle, ja millaisia tyyppivikoja näissä on.
Ajatuksena hankkia ennen PSA:ta olevalla tekniikalla, ellei mene liian vanhaksi. Onko nämä vielä hyviä, neljäs opel menossa kakkosautona, eikä aiemmin ole käytännössä ollut mitään erityisiä vikoja.
Ei missään vuosimallissa.
B Insignia oli GM auto loppuun asti, niin kuin kaikki muutkin GM autot.
Ok, mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon? Toimiiko automaatit? Bensakoneita näyttää olevan ainakin 1,5 1,6 ja 2,0 Onko joku kone parempi tai huonompi kuin muut? Missä vuosimalleissa niihin tulee GPF? Niitten kanssa on kait ollut ongelmia?
Onko jokin kone ketjulla, onko ketjun kanssa ollut ongelmia?
Piti itekin huoltokirjasta tarkastaa ja 2.0L (LSY) Moottori oli, ostin V.2021 ja sylinterien lepuutusta mainostivat ajoin 10400 km ja vaihtoivat takuuseen uuden moottorin
Eikös b ollu GM.n 2017-19. Sitten alettiin asennella Psa infotainment ja auto alkoi sekoilla ainakin tämän palstan mukaan. Saivat päivityksiä hakea tiheästi kun hävisi radiot yms. Diselissä alkujaan eikös gm aikana ollu 2.0 litraisessa fiatin suunittelema kone 170hp, joka sittemmin vaihtui 190 koneeseen, kukahan sen teki? Oliko myös että gm 6v automaatti vaihtui joksikin muuksi?
iiro v kirjoitti: ↑06 Maalis 2024, 19:45
Eikös b ollu GM.n 2017-19. Sitten alettiin asennella Psa infotainment ja auto alkoi sekoilla ainakin tämän palstan mukaan. Saivat päivityksiä hakea tiheästi kun hävisi radiot yms. Diselissä alkujaan eikös gm aikana ollu 2.0 litraisessa fiatin suunittelema kone 170hp, joka sittemmin vaihtui 190 koneeseen, kukahan sen teki? Oliko myös että gm 6v automaatti vaihtui joksikin muuksi?
B insignia on kokonaisuudessaan GM tuote. 2017–>2024 ja ensi vuonna pitäisi kai tulla joku uusi sitten.
1,9cdti 16v noin 2004 alkaen fiatin. Siittä sitten saman sukuista konetta tähän päivään nuo 2-litraiset, joitain samoja osiakin löytyy esim jakopäästä. 2016 tienoilla päivittyi viimeksi isommasti kun tuli ad-blue ja öljynsuodatin siirtyi yläpuolelle sekä vesipumppu siirtyi urahihnalle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Olenko oikeassa, että -20 tuli inkkuun facelift jolloin moottorit ja varustetasot vaihtuivat? Itsellä joulukuussa -19 rekisteröity prefacelift 1.5 bensa, jota myytiin -20 mallisena, mutta kuitenkin executive varusteilla. Kuulostaa oudolta jos vanhempaan malliin on saanut uudemmat varusteet.
Itse kävin ajamassa 1,6 200hp version ennen uuden tilaamista ja ehtiihän silläkin mutta jos mietit iso+automaatti niin väännöllähän se menee eteenpäin. Eli 1,6 200hp tais olla 250nm ja 2,0 200hp 350nm eli isosta vääntö erosta kyse.
Herti sitten kaveri osti 1,6 200 version ja ajettiin hänen autoa ja meidän perätysten ja kun mun auto "loikkaa" jo pikku kierroksilla niin 1,6 pitää kengittä että liikkuu edes jonkin verran reippaasti. Eli käy ajamassa molemmat versiot ennen päätöstä.
Mitä tulee mediaan niin 2021 tuli isommalla muistilla ja tehokkaammalla prossulla laite eikä ole mulla ainakaan valittamista
Kokkelivekkuli kirjoitti: ↑09 Maalis 2024, 08:38
Olenko oikeassa, että -20 tuli inkkuun facelift jolloin moottorit ja varustetasot vaihtuivat? Itsellä joulukuussa -19 rekisteröity prefacelift 1.5 bensa, jota myytiin -20 mallisena, mutta kuitenkin executive varusteilla. Kuulostaa oudolta jos vanhempaan malliin on saanut uudemmat varusteet.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Pointti oli, että minkä takia myynti-ilmoituksessa mainittiin vuosimalliksi -20 vaikka tämä ei ole facelift ja rekisteröinti on tehty 12/19? Eli mitä tällä vuosiluvun maininnalla on yritetty saavuttaa? Ja se mikä on outoa, että auto on facelift varustetasolla vaikka on prefacelift.
Kokkelivekkuli kirjoitti: ↑10 Maalis 2024, 09:56
Pointti oli, että minkä takia myynti-ilmoituksessa mainittiin vuosimalliksi -20 vaikka tämä ei ole facelift ja rekisteröinti on tehty 12/19? Eli mitä tällä vuosiluvun maininnalla on yritetty saavuttaa? Ja se mikä on outoa, että auto on facelift varustetasolla vaikka on prefacelift.
EIkös facelift tullut vasta 2020 vuoden ihan lopussa. Monestihan esim. syksyn 2019 tuotannon autot on jo vuosimallin 2020 autoja varustetasoiltaan. Autohan voi olla esim. vuosimallia 2020, mutta rekisteröity vasta 1.1.2022. Tuota executive-varustetasoa sai jo prefacelifteihin. Viimeiset "kaikilla " varusteilla myydyt prefaceliftit olivat ihan järkihinnoissaan.
Opeleiden mallivuosi on vaihtunut aina joskus syyskuulla. Hinnastot julkaistu ja tilausjonot avattu kesä-heinäkuussa.
Ja monestihan vuoden vaihteessa tuli vielä muutoksia eli se puolikas mallivuosi sinne.
Tere !
Uusi Insigniakuski tässä. Edellinen Volvo V70.
Keväthuuma (tai täysi tuhkakuppi) sai vaihtamaan Opeliin (johon kaikki autot päätyvät).
Tuli vaihdettua -18 (vai 19 ?) Insigniaan. Ensimmäisenä ihmetyttää tuo ohjekirjasto. Mikä versio, mikä vuosi jne.
Otteen mukaan otettu käyttöön 1.6.2018, mutta ohjekirja on harvinaisen sekava. Googlella käännetty, saati prosessien jäsentely.
Kotterossa on kaikki saatavilla olevat varusteet, mutta kuski ei ole läheskään sinut vaihtoehtojen/konfiguroinnin kanssa.
Yksi ärsyttävä asia on peltipoliisien varoitukset. POI:t näkyvät, mutta varoitusta ei kuule.
Myös tuo kännykän peilaus info-näyttöön. Appi ladattu ja aamulla yritys tehdä uusi yritys.
Massinen kirjoitti: ↑10 Maalis 2024, 23:51
Tere !
Uusi Insigniakuski tässä. Edellinen Volvo V70.
Keväthuuma (tai täysi tuhkakuppi) sai vaihtamaan Opeliin (johon kaikki autot päätyvät).
Tuli vaihdettua -18 (vai 19 ?) Insigniaan. Ensimmäisenä ihmetyttää tuo ohjekirjasto. Mikä versio, mikä vuosi jne.
Otteen mukaan otettu käyttöön 1.6.2018, mutta ohjekirja on harvinaisen sekava. Googlella käännetty, saati prosessien jäsentely.
Kotterossa on kaikki saatavilla olevat varusteet, mutta kuski ei ole läheskään sinut vaihtoehtojen/konfiguroinnin kanssa.
Yksi ärsyttävä asia on peltipoliisien varoitukset. POI:t näkyvät, mutta varoitusta ei kuule.
Myös tuo kännykän peilaus info-näyttöön. Appi ladattu ja aamulla yritys tehdä uusi yritys.
Henoa tämän yhteisön toiminta.
Yksi ärsyttävä asia on peltipoliisien varoitukset. POI:t näkyvät, mutta varoitusta ei kuule. -> muistaakseni jostain kohtaa valikkoa pitää aktivoida äänivaroitus sekä sen äänenvoimakkuus. Itse käytän peltipoliisien valvontaan Waze-sovellusta koska siihen päivittyy nopeasti uudet peltipoliisit. Kännykkä USB-piuhalla kiinni ja Waze tulee näkyviin Autoandroid-ohjelmaan.
Myös tuo kännykän peilaus info-näyttöön. Appi ladattu ja aamulla yritys tehdä uusi yritys. -> Itselläni Samsung Galaxy (Android). USB-pihalla kiinni penkkien välissä (luukun alla) olevaan USB-liittimeen niin on toiminut hyvin. Itse laitan kännykän siihen avonaiseen pikkutarvikkeille tarkoitettuun laatikkoon ja USB-piuha kännykässä kiinni.
4scon4 kirjoitti: ↑09 Maalis 2024, 21:15
Itse kävin ajamassa 1,6 200hp version ennen uuden tilaamista ja ehtiihän silläkin mutta jos mietit iso+automaatti niin väännöllähän se menee eteenpäin. Eli 1,6 200hp tais olla 250nm ja 2,0 200hp 350nm eli isosta vääntö erosta kyse.
1,6T 200hp, 280nm.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
4scon4 kirjoitti: ↑09 Maalis 2024, 21:15
Itse kävin ajamassa 1,6 200hp version ennen uuden tilaamista ja ehtiihän silläkin mutta jos mietit iso+automaatti niin väännöllähän se menee eteenpäin. Eli 1,6 200hp tais olla 250nm ja 2,0 200hp 350nm eli isosta vääntö erosta kyse.
1,6T 200hp, 280nm.
nm (nanometri) on pituusmitta. Momentin yksikkö on Nm (newtonmetri).
4scon4 kirjoitti: ↑09 Maalis 2024, 21:15
Itse kävin ajamassa 1,6 200hp version ennen uuden tilaamista ja ehtiihän silläkin mutta jos mietit iso+automaatti niin väännöllähän se menee eteenpäin. Eli 1,6 200hp tais olla 250nm ja 2,0 200hp 350nm eli isosta vääntö erosta kyse.
1,6T 200hp, 280nm.
nm (nanometri) on pituusmitta. Momentin yksikkö on Nm (newtonmetri).
Metri kuin metri
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -