Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Karttapäivitys oli sovittu kaupanpäälle.
Herellä tuo USB tikku, jossa päivitys maksaa 179€ + rahti
http://opel.navigation.com/product/Cata ... elEMEA/EUR
Herellä tuo USB tikku, jossa päivitys maksaa 179€ + rahti
http://opel.navigation.com/product/Cata ... elEMEA/EUR
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jahans. Opel löynyt vääränlaiset öljyt moottoreihin alunperin. Tästä saattaa ne 1.4T empimis-/nykimisongelmat johtua.
Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.
Fault:
Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo.
Affected Models:
Amongst the affected models are the two versions of the 1.4 Turbo in the Astra K (B14XFL/T RPO code LE1 and LE2). I have the 150ps 1.4 Turbo Astra K which is RPO code LE2.
Resolution:
Vauxhall/Opel/GM have developed a new engine Oil - Dexos 1, Generation 2 to reduce the risk of this fault happening. This new Oil is essential to be used for Astra K 1.4 Turbo. However up until this point only Dexos 2 has been available. The new Oil will be released in the final week of April 2017. The part number is: 95599877 which comes in a 5 litre container, larger sizes will be available at a later date. Model Year 2017 cars are shipped with the new oil in already.
In the meantime the bulletin states GM Dexos 2 MUST be used until Dexo 1, Gen 2 becomes available.
Ketju brittifoorumilla
Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.
Fault:
Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo.
Affected Models:
Amongst the affected models are the two versions of the 1.4 Turbo in the Astra K (B14XFL/T RPO code LE1 and LE2). I have the 150ps 1.4 Turbo Astra K which is RPO code LE2.
Resolution:
Vauxhall/Opel/GM have developed a new engine Oil - Dexos 1, Generation 2 to reduce the risk of this fault happening. This new Oil is essential to be used for Astra K 1.4 Turbo. However up until this point only Dexos 2 has been available. The new Oil will be released in the final week of April 2017. The part number is: 95599877 which comes in a 5 litre container, larger sizes will be available at a later date. Model Year 2017 cars are shipped with the new oil in already.
In the meantime the bulletin states GM Dexos 2 MUST be used until Dexo 1, Gen 2 becomes available.
Ketju brittifoorumilla
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eli 17 mallisessa jo oikeat öljyt jos oikein osasin enklantia lukea? En oo kyllä ainakaan vikoja huomannut ja moitteetta pelaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään laitettiin suvikumit alle ja näköjään Turanzat (225/45/17) sain. Kuten täällä on kirjoitettu, niin tosiaan rengasäänet kasvoi Nokian kitkoista. Minkäslaisia paineita olette näihin laittaneet? 2,6 pintaan näytti olevan, kun lähdin liikkeen pihasta.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä, vuosimallissa 2017 olisi oikeat öljyt. Täytynee omaan tehdä ylimääräinen öljynvaihto jo 15000 km edellisen huollon jälkeen normi-Dexoksella ja sitten toivoa, että ehtii tulla uudet litkut jo seuraavaan huoltoon mennessä käyttöön.jarkkis kirjoitti:Eli 17 mallisessa jo oikeat öljyt jos oikein osasin enklantia lukea? En oo kyllä ainakaan vikoja huomannut ja moitteetta pelaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Radion päivityksestä tuli takaisinkutsu kumpaankin astroista. Vanhemmassa 12/10/16 rekisteröidyssä astrassa on jotakin häikkää radio/navilaitteessa. Välillä jumii ja asetukset muuttuvat itsekseen. Viimeksi tänään turkusen visiitillä navin puheääni muuttui englanniksi vaikka muuten kaikki on suomeksi. Toisessa 1/2017 rekisteröidyssä ei ole mitään bugeja esiintynyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
JakeS kirjoitti:Radion päivityksestä tuli takaisinkutsu kumpaankin astroista. Vanhemmassa 12/10/16 rekisteröidyssä astrassa on jotakin häikkää radio/navilaitteessa. Välillä jumii ja asetukset muuttuvat itsekseen. Viimeksi tänään turkusen visiitillä navin puheääni muuttui englanniksi vaikka muuten kaikki on suomeksi. Toisessa 1/2017 rekisteröidyssä ei ole mitään bugeja esiintynyt.
Jääkö radio kanavat muistiin tällä hetkellä? Ite käytin kanssa radion päivityksessä ja nytten jää muistiin kanavien nimet. Sekä parkkitutkat kun aktivoituvat tulee stop merkki ja "pysähdy" käsky. Muuta en ole huomannut päivityksen jälkeen.
Insignia ST 1.5 aut -17
-
- 'Kadett'
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Joulu 2016, 11:23
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
otj kirjoitti:Jahans. Opel löynyt vääränlaiset öljyt moottoreihin alunperin. Tästä saattaa ne 1.4T empimis-/nykimisongelmat johtua.
Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.
Fault:
Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo.
Affected Models:
Amongst the affected models are the two versions of the 1.4 Turbo in the Astra K (B14XFL/T RPO code LE1 and LE2). I have the 150ps 1.4 Turbo Astra K which is RPO code LE2.
Resolution:
Vauxhall/Opel/GM have developed a new engine Oil - Dexos 1, Generation 2 to reduce the risk of this fault happening. This new Oil is essential to be used for Astra K 1.4 Turbo. However up until this point only Dexos 2 has been available. The new Oil will be released in the final week of April 2017. The part number is: 95599877 which comes in a 5 litre container, larger sizes will be available at a later date. Model Year 2017 cars are shipped with the new oil in already.
In the meantime the bulletin states GM Dexos 2 MUST be used until Dexo 1, Gen 2 becomes available.
Ketju brittifoorumilla
Kysyin asiaa GM ja vastaus tuli heti:
Tervehdys,
Dexos 1 generation 2 - öljy tulee Suomen markkinoille kevään kuluessa, tarkempaa aikataulua ei ole.
Ole hyvä ota yhteys valtuutettuun Opel huoltoon myöhemmin.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos tuota Dexos 1 gen 2:ta haluaa nyt koneeseensa jo laittaa, niin täältä löytyy öljyjä, joilla tuo hyväksyntä jo on. Ainakin Mobililla olisi tuon listan mukaan sopiva öljy jo olemassa, mutta tuosta ei ota selkoa, mikä vastaava tuote olisi Suomessa.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Enpä ole autoilu urani aikana ikinä kuullutkaan että auton moottorin nykimiset olisi mahdolliset kiinni moottorin öljyistä?!
ex Omega A 3.0 Caravan -91, ex Zafira CDTI 1.9 Cosmo -06, ex Mokka 4x4 1.4T Cosmo -13, Opel Astra 5-ov Innovation 1,4t -16
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oli vanhempi. Pitää ladata tuo uusi ja kokeilla.Minä kirjoitti:Onku uusin versio Android Autosta asennettuna? Uusin taitaa olla 2.2.7108.Zimeon kirjoitti:Tänään koitin taas käynnistää AA mut puhelin sanoi että ei voi kun ei ole Android Autoa julkaistu suomessa
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En minäkään jaksa valitettavasti uskoa, että pelkällä öljyn vaihdolla tulisi homma kuntoon. Mutta voihan sillä olla vaikutusta, varsinkin sellaiseen satunnaisesti esiintyvään nykimiseen. Omassani siis ei ole mitään jatkuvaa ongelmaa tai mitään vikakoodejahan tai merkkivaloja ei tule näkyviin. Se on sellaista empimistä, että joka kerta tuossa 2000-3000 rpm välillä voima ei jotenkin tule "puhtaasti" ja täydellä teholla. Myös tasakaasulla kutosella varsinkin ylämäkeen vedätettäessä voi tuntua nyhtämistä.K@rtsa kirjoitti:Enpä ole autoilu urani aikana ikinä kuullutkaan että auton moottorin nykimiset olisi mahdolliset kiinni moottorin öljyistä?!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Joulu 2016, 11:23
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Shedding Light on Low Speed Pre-Ignition (LSPI)
Turbocharged, direct-injected (DI) gasoline engines are rapidly growing in use because of their design to provide improved fuel efficiency when compared with other gasoline engine designs. In particular, there can be significant efficiency benefits achieved when a smaller, turbocharged DI engine is used to replace a larger, conventional engine of the same power. However, the higher power density of these engines makes them prone to a phenomenon called low speed pre-ignition (LSPI). LSPI is an abnormal combustion event in which the fuel-air mixture ignites before intended, causing excessive pressures inside the engine's cylinders. In mild cases this can cause engine noise, but when severe enough, LSPI can cause engine damage. There are several factors that contribute to LSPI, of which lubricating oil has been observed to be one.
Kyllä isot pojat ovat selvästi sitä mieltä että näissä pienissä turboahdetuissa koneissa Öljyllä on tärkeä vaikutus.
Päästöjen ja kulutuksen minimoimiseksi tulee uusia haasteita kuten nyt on käynyt. Downsize lähestyy loppuaan
Turbocharged, direct-injected (DI) gasoline engines are rapidly growing in use because of their design to provide improved fuel efficiency when compared with other gasoline engine designs. In particular, there can be significant efficiency benefits achieved when a smaller, turbocharged DI engine is used to replace a larger, conventional engine of the same power. However, the higher power density of these engines makes them prone to a phenomenon called low speed pre-ignition (LSPI). LSPI is an abnormal combustion event in which the fuel-air mixture ignites before intended, causing excessive pressures inside the engine's cylinders. In mild cases this can cause engine noise, but when severe enough, LSPI can cause engine damage. There are several factors that contribute to LSPI, of which lubricating oil has been observed to be one.
Kyllä isot pojat ovat selvästi sitä mieltä että näissä pienissä turboahdetuissa koneissa Öljyllä on tärkeä vaikutus.
Päästöjen ja kulutuksen minimoimiseksi tulee uusia haasteita kuten nyt on käynyt. Downsize lähestyy loppuaan
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T AT6 2017 My17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onkos nykyään Dexos 1 öljyt, kun näissä vanhemmissahan (J:ssä) pitää käyttää dexos 2 öljyjä, jos meinaa tuolla 30tkm/1 vuosi vaihtovälillä mennäFarkkuasta My17 kirjoitti:otj kirjoitti:Jahans. Opel löynyt vääränlaiset öljyt moottoreihin alunperin. Tästä saattaa ne 1.4T empimis-/nykimisongelmat johtua.
Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.
Fault:
Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo.
Affected Models:
Amongst the affected models are the two versions of the 1.4 Turbo in the Astra K (B14XFL/T RPO code LE1 and LE2). I have the 150ps 1.4 Turbo Astra K which is RPO code LE2.
Resolution:
Vauxhall/Opel/GM have developed a new engine Oil - Dexos 1, Generation 2 to reduce the risk of this fault happening. This new Oil is essential to be used for Astra K 1.4 Turbo. However up until this point only Dexos 2 has been available. The new Oil will be released in the final week of April 2017. The part number is: 95599877 which comes in a 5 litre container, larger sizes will be available at a later date. Model Year 2017 cars are shipped with the new oil in already.
In the meantime the bulletin states GM Dexos 2 MUST be used until Dexo 1, Gen 2 becomes available.
Ketju brittifoorumilla
Kysyin asiaa GM ja vastaus tuli heti:
Tervehdys,
Dexos 1 generation 2 - öljy tulee Suomen markkinoille kevään kuluessa, tarkempaa aikataulua ei ole.
Ole hyvä ota yhteys valtuutettuun Opel huoltoon myöhemmin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
GM:n oma öljy on Dexos2 ja se on voimassa oleva suositus. Uusi öljy on Dexos 1 gen 2, joka samalla varmaankin täyttää myös Dexos 2-vaatimukset. Miksiköhän on nimetty noin, olisiko vaikka Dexos3 ollut loogisempi.