Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuo kaverin kippo oli käyttöönotettu muistaakseni 5/19 ja omani 1/19 sinällään tuo lokiikka että viimosissa nuo ois ei siten täsmäis. Valmistusajankohdat molemmissa ol joku 2kk aiemmin.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Ecotecci
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Heinä 2012, 16:51

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Ecotecci »

Onko K-Astrojen 1.6T- moottoreissa jotain erityisiä ongelmakohtia?
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Astra meni liikkeeseen ni jäi hilppeitä ylimääräseks nurkkii. Laita yv jos kaipaa seuraavia
-merkkiliikkeestä aikanaan ostettu tpms kuittaajalaite
-2kpl ehjiä maalaamattomia parkkitutkia
-uudet kangasmatot avaamattomassa paketissa.


Yv on pop.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ecotecci kirjoitti: 04 Huhti 2024, 13:58 Onko K-Astrojen 1.6T- moottoreissa jotain erityisiä ongelmakohtia?
Ei.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Hirri
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2024, 13:15

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Hirri »

Astra K harkinnassa ja tätä pitkää lankaa on luettu hartaasti. Muutamia kysymyksiä koskien lähinnä 100tkm tai enemmän ajettuja. Perus infonäyttö, matriisivalo, helmojen ruosteet (ilman läppiä) vikoina on tämän myötä selviä.

Eniten kiinnostaa tuo 1.6t, toisena 1.4t. Ykskutosia vähän myynnissä ja niistä kokemuksia löytyy myös tästä ketjusta vähempi. Koskeeko tuota mallia kaasuläppäongelmat? Muutamia ainakin tästä ketjusta bongattuna 1.4 moottoria koskien. Oireileeko läppä ennen hajoamistaan jotenkin? Onko matriisiledeihin kukaan keksinyt korjausta vai onko todella niin, että vaatii lopulta sen kalliin umpion uusimisen? Esim. Autodocilta saa umpion alle tonnilla. Saako sillä + ohjainlaitteella vian korjattua? Entä pystyykö lediumpioden tilalle vaihtamaan tavalliset? Mistä johtuu led umpioiden remontin posketon hintaero? Esim. toiselle maksaa tonnin ja toiselle kolme. Onko enemmän ajetuissa tullut tietoon jakopään ketjujen kanssa ongelmia? 1.4t ilmeisesti pakkasella tietyssä käytössä ja olosuhteessa kärsinyt välijäähdyttimen jäätymisestä. Onko tyypillistä näille ja koskeeko myös 1.6t mallia? Ja lopuksi kumman ottaisitte noista moottorivaihtoehdoista ja miksi? Kumpaakaan en ole itse kokeillut (vielä), vaan kokemukset Opeleista on jäänyt vuosituhannen vaihteeseen. Täältä ja muualtakin luettuna tuo k astra olisi paras opeli viimeiseen 20 vuoteen...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Hirri kirjoitti: 12 Huhti 2024, 14:11 Astra K harkinnassa ja tätä pitkää lankaa on luettu hartaasti. Muutamia kysymyksiä koskien lähinnä 100tkm tai enemmän ajettuja. Perus infonäyttö, matriisivalo, helmojen ruosteet (ilman läppiä) vikoina on tämän myötä selviä.

Eniten kiinnostaa tuo 1.6t, toisena 1.4t. Ykskutosia vähän myynnissä ja niistä kokemuksia löytyy myös tästä ketjusta vähempi. Koskeeko tuota mallia kaasuläppäongelmat? Muutamia ainakin tästä ketjusta bongattuna 1.4 moottoria koskien. Oireileeko läppä ennen hajoamistaan jotenkin? Onko matriisiledeihin kukaan keksinyt korjausta vai onko todella niin, että vaatii lopulta sen kalliin umpion uusimisen? Esim. Autodocilta saa umpion alle tonnilla. Saako sillä + ohjainlaitteella vian korjattua? Entä pystyykö lediumpioden tilalle vaihtamaan tavalliset? Mistä johtuu led umpioiden remontin posketon hintaero? Esim. toiselle maksaa tonnin ja toiselle kolme. Onko enemmän ajetuissa tullut tietoon jakopään ketjujen kanssa ongelmia? 1.4t ilmeisesti pakkasella tietyssä käytössä ja olosuhteessa kärsinyt välijäähdyttimen jäätymisestä. Onko tyypillistä näille ja koskeeko myös 1.6t mallia? Ja lopuksi kumman ottaisitte noista moottorivaihtoehdoista ja miksi? Kumpaakaan en ole itse kokeillut (vielä), vaan kokemukset Opeleista on jäänyt vuosituhannen vaihteeseen. Täältä ja muualtakin luettuna tuo k astra olisi paras opeli viimeiseen 20 vuoteen...
Kaasuläppäkotelosta en murehtisi. Selkeästi yksittäinen vika
(Yli 6v aikana en vaihtanut yhtään)

Led matriiseissa suurinosa on korjattu jo jollain tapaa ellet sitten tosivähän ajettua löydä jostain mikä ei ole merkkiliikettä nähnytkään. Korjaus seuraavasti
1, ohjelmointi (ei herjaa enään niin herkästi)
2, vaihdetaan jompi kumpi umpio tai umpiot vikakoodin perusteella.
3, itse umpiot on vaihtaneet osanumeroa noin kymmeneen kertaan. Viimeisimmässä umpiossa ei tule ohjainlaitetta enään mukana vaan se on erillinen ja täytyy ostaa erikseen.

Hinta ero johtuu kohdasta 3 sekä siittä että takuun jälkeen on jotkut saaneet goodwill vastaantuloa (eka omistaja, merkkiliikkeessä huollettu, vähänajettu yms)
En suosittele autodoc puljua enkä tarvike umpiota tilamaan noin vain kun ei välttämättä sovikkaan noiden numeromuutosten takia osat ristiin. Tai ostat autodoc johain nevahööd paskaa mikä ei toimi.

Ketjuongelmia ei tiedossa. Vaihda kuitenkin öljyt 15tkm välein.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 558
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kyllä tosiaan Astra K on luotettavan auton maineessa. Taisin jo omasta 1.4T kaasuläppäkotelostani tänne kirjoitella vuosi sitten, mutta täydennän lausuntoani sen verran, ettei oireillut ennakkoon millään tavalla. Tai no, ehkä pari sellaista puolen sekunnin tehon laskua oli viimeisen 10 km matkalla, kunnes yht'äkkiä totaalisesti hajosi.

Infotainmentin näyttö nyt ollut pari viikkoa yhtä discovaloa. Uusi maksaisi marmorilla yli 2000 € eikä oma osaaminen/into riitä kokeilemaan mitään kiinan arpaa ja kojelaudan omatoimista purkua. Käsittääkseni nämäkin kuitenkin suht harvinaisia vikoja.

Matriiseissa lienee enemmän vikoja, mutta minulla ei ole ollut ikinä mitään vikaa. Joskus on herjaillut niistä käynnistyksen yhteydessä, mutta silloinkin toiminut normaalisti, kunhan päässyt siihen 55 km/h nopeuteen. Alkuperäiset umpiot vuodelta 2016 alkavat kyl olla pienen pieniä kivenhakkaamia täynnä 264 tkm mittarilukemalla.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9283
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Särkeekö tuon keskinäytön aika, päälläoloaika, vai mikä?

Vai pystyykö tällaista miten selvittämään.

Lähinnä, että onko odotettavissa näytön rikkoutuminen vähäiselläkin käytöllä, kuten esim. B-Vectroissa aikanaan, vai onko tuo kestoikä suoraan verranollinen auton kilometreihin, ja sitä kautta näytön päälläoloaikaan?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13557
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ascona_c kirjoitti: 13 Huhti 2024, 11:45 Särkeekö tuon keskinäytön aika, päälläoloaika, vai mikä?

Vai pystyykö tällaista miten selvittämään.

Lähinnä, että onko odotettavissa näytön rikkoutuminen vähäiselläkin käytöllä, kuten esim. B-Vectroissa aikanaan, vai onko tuo kestoikä suoraan verranollinen auton kilometreihin, ja sitä kautta näytön päälläoloaikaan?
LG paska laatua, koskee lähinnä 2016–>2018 malleja. Jossain kanpanja tiedotteessa luki näin kun noiden toimintaa piti testailla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 558
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Oma keskinäyttöni (vm. 2016) hajosi +10°C kelissä. Lämpimästä parkkihallista lähtiessä ei mitään ongelmaa. Pikainen pysähdys huoltoasemalla, niin sen jälkeen alkoi disco. Ensimmäisinä päivinä vain harvakseltaan, mutta jo viikon päästä melkein joka bootilla. Vielä kuukauden jälkeenkään se ei ole pysyvästi hajonnut, vaan tokenee aina 1 - 10 minuutissa järkiinsä.

Olisin kuvitellut, että tuollainen elektroniikka hajoaisi mielummin kesähelteillä tai talvipakkasilla, mutta näköjään tässä tapauksessa tuli kilsat täyteen maalis-huhtikuisilla keleillä. Muistan ajaneeni edellispäivänä yhteen kuoppaan vähän reilumpaa vauhtia, mutta ei se nyt mikään kauhean voimakas tärähdys ollut. Edellisviikolla myös ostin Puuilosta jännitemittarin tupakansytytinliitäntään, niin sitäkin epäilin sähköhäiriön lähteeksi.

Taitaa jäädä mysteeriksi, mistä tuo näyttö nyt 263 tkm mittarilukemalla suuttui.
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 25 Syys 2018, 18:31

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Minulla hajosi näyttö my19-autosta 45 tkm kohdalla. Näytön toinen reuna alkoi värisemään näytön ollessa päivä-asennolla (vaalea). Onneksi autossa oli Flex-Care jatkoturva. Olisi kustantanut noin 2000€. Samalla vaihdettiin toisen matriisi-ajovalon ohjausyksikkö satunnaisen vikailmoituksen vuoksi. n.450€. Tuo näyttö tuntuu olevan auton heikko kohta myös UK:n foorumeja seuratessa. Uskoisin, ettei käytöllä tai lämpötiloilla ole mitään merkitysta, laatu on vain surkeaa.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Opelinno kirjoitti: 14 Huhti 2024, 09:53 Minulla hajosi näyttö my19-autosta 45 tkm kohdalla. Näytön toinen reuna alkoi värisemään näytön ollessa päivä-asennolla (vaalea). Onneksi autossa oli Flex-Care jatkoturva. Olisi kustantanut noin 2000€. Samalla vaihdettiin toisen matriisi-ajovalon ohjausyksikkö satunnaisen vikailmoituksen vuoksi. n.450€. Tuo näyttö tuntuu olevan auton heikko kohta myös UK:n foorumeja seuratessa. Uskoisin, ettei käytöllä tai lämpötiloilla ole mitään merkitysta, laatu on vain surkeaa.
Ite kanssa omassani huomannut päivällä että hiukan oikea puoli näytöstä väreilee ja melkein aina herjailee valoista kun auton lyö seisonnan jälkeen käyntiin. Tuo herja häviää seuraavalla startilla sama tekeekö sen heti vaiko myöhemmin. Takuuta tuossa vielä ois toista vuotta joten en ole jaksanu stressailla kahtoo kun tunnisteen vaihtaa jos samalöa reissulla toteavat ominaisuudet
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Etherstream
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Helmi 2023, 10:02

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Etherstream »

DEAD kirjoitti: 14 Huhti 2024, 10:11 Ite kanssa omassani huomannut päivällä että hiukan oikea puoli näytöstä väreilee ja melkein aina herjailee valoista kun auton lyö seisonnan jälkeen käyntiin. Tuo herja häviää seuraavalla startilla sama tekeekö sen heti vaiko myöhemmin. Takuuta tuossa vielä ois toista vuotta joten en ole jaksanu stressailla kahtoo kun tunnisteen vaihtaa jos samalöa reissulla toteavat ominaisuudet
Itsellä värisi osa näytöstä varsinkin jos oli mediantoistonäkymässä. Navissa toimi täysin normaalisti. Ei koskaan häirinnyt niin paljoa että olisi tullut lähdettyä selvittelemään ongelmaa. Jännä huomata että muillakin samaa ongelmaa. Navinäkymässä tuo kuitenkin oli pääasiassa.
Insignia B Grand Sport Executive 1.6 T -20

Astra K Sports Tourer Innovation 1.6 T -18
Astra G CC Comfort 1.6 8V -02
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4068
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Itellä oikeastaan aina soi tikulta musiikki
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Lynxman
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Tammi 2019, 01:27

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Lynxman »

Rengaskoon vaihdosta..
Näkyy olevan yleisin 205/55R16 ja omassakin kesä&talvi.
Kesärenkaaksi aattelin ottaa 205/60R16 kun kuljettavat tiet soralla&kuopilla.
Siinähän on 20mm suurempi halkaisija.
Kone on 145 ja cvt vaihteistolla. Muuten loistava kombinaatio mutta tuntuu kierrosluvulla noin 1200 väristävän aivan kuin kulkisi liian suurella välityksellä. Nopeusalue on siinä 60-70km/h.
Voisko tuo suurempi rengashalkaisija pahentaa, onko kellään kokemusta juuri tästä?
Vastaa Viestiin