Itse noudatin ohjeita http://www.j-pk.net/tekniikka/Opel_Astr ... index.html
En kylläkään asentanut kytkintä, vaan ihan kylmästi katkaisin vaan johdon.
Itse noudatin ohjeita http://www.j-pk.net/tekniikka/Opel_Astr ... index.html
Omassa on B14XFL, eli siinä ei vielä hiukkassuodatinta ole. Tuo 2000 rpm tyhjäkäynti tapahtuu tosiaan vain kylmäkäynnistyksen jälkeen ja on paljon suurempi kuin tavallisesti. Yleensä tyhjäkäynti on heti käynnistyksen jälkeen n. 1300 rpm, mutta laskee siitä kymmenen sekunnin sisällä normaaliin alle 1000 rpm nopeuteen.
Varmaankin siinä keskikonsolin alla, kun välillä oli vähän väliä oliko avain oikean vai vasemman puoleisissa taskussa.
Silloin, kun vika oli päällä, niin ei toiminut kummalakaan avaimella. Nyt toimii molemmilla. Tuo rengaspaineanturien lukeminen liittyy jotenkin tähän, koska samaan aikaan, kun avaimet eivät ole toimineet, eivät rengaspaineetkaan ole näkynyt näytöllä. Nyt, kun avaimet toimivat, myös rengaspaineet näkyy.
Mä ajan tunnin työmatkaa, eikä mun auto (1.4T vm 2016) ikinä ole normaalia kovempaa tyhjäkäyntiä tehnyt. Mulla siis akku latautuu ajon aikanakin täyteen asti. Mutta, nyt tänä talvena kerran lämpimällä autollani annoin kaverille apuvirtaa varttitunnin, niin tuona aikana moottori otti muutamaan otteeseen vähän reilummin kierroksia, mitä se ei siis normaalisti muuten ikinä tee. Joten, ääni täältäkin "latauksen tehostukselle".JKAVS kirjoitti: ↑25 Helmi 2024, 18:15 Mikähän on kuin joskus nollakelillä 1.4T:n tyhjäkäynti jää kylmäkäynnistyksen jälkeen ehkä minuutiksi tai kahdeksi n. 2000 kierroksen kohdalle? Tänä talvena se on tapahtunut muistaakseni kolme kertaa, eli mistään yleisestä asiasta ei ole kyse.
Sitä lähinnä mietin että ei kai kyse ole jostain latauksen tehostuksesta tai vastaavasta?
Onko tätä sattunut useamminkin kuin yhden kerran? Aina samassa katuosoitteessa? Olisiko ollut 450 MHz taajuusalueella ruuhkaa, esim. jonku työmaanosturin tai villiintyneen älykodin toimesta?