Juu tiesin sen mutta jostain syystä toi meni vielä huonommaksi Pitää koittaa lainata joltain invertteriä jos tos mun jotain vikaa tmsJuho M-P kirjoitti:Alupuikolla virta pitää kääntää.
Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Ite hommasin esabin caddyn tohon hommaan palaa ja syttyy edes jotenkin. Koitin eka buddya muttei toiminut mitenkään.
Kotipaikalla vanha kempin poweri/puikko niin sillä saa ihan hyvin hitsattua kun saa virran ja jännitteen erikseen säädettyä. Veljellä joku wallius eikä toimi.
Noi alumiini puikot vissiin tarttee aika paljon jännitettä syttyäkseen.
Kotipaikalla vanha kempin poweri/puikko niin sillä saa ihan hyvin hitsattua kun saa virran ja jännitteen erikseen säädettyä. Veljellä joku wallius eikä toimi.
Noi alumiini puikot vissiin tarttee aika paljon jännitettä syttyäkseen.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Hain tänään pienempiä puikkoja ja kyllä se siitä suttaantui sen verran että sai osat kiinni toisiinsa Ehkä paketillisen jälkeen se sujuisi paremmin Tarkka siinä saa olla kun puikko palaa huomattavasti nopeampaa kuin tavallinen puikko. Nyt kun joku päivä saa raahattua sen kaverin luo niin se hitsaa sen kasaan Pitää vielä hahmotella letkunippojen paikat ja jarrutehostajan letkun paikka ja mihin kaasuvaijerin telineen kiinnittää
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Pitää vielä tuo plenumin takaosa ottaa pois että saa virtausrenkaat hitsattua ja siistittyä paikkoja
Välillä jos tuntuu että homma menee totiseksi, niin pitää vähän leikkiä
VID 20180112 165619
Välillä jos tuntuu että homma menee totiseksi, niin pitää vähän leikkiä
VID 20180112 165619
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Kylmässä tallissa ei ole kovin innostanut nyt duunailla mitään erikoista, lähinnä tuota b-coupea näpräillyt, etuakselin purin ja puhallutin ja vedin maalit päälle, uusia puslia vähän ja jotain madalluskikkaa lehtijouseen ja sitten takaisin paikalle. tuunasin Omegan kesävanteet kun en pitänyt edellisestä kultaisesta väristä puolissa. Samalla hioin ja kiillotin lipat uusiksi
Väriksi valikoitui Fordin värikartasta luna sky väri. En halunnut perusharmaata tai mustaa, vaan hieman erikoisempaa ja omasta mielestä paremmin autoon sopivaa. Coupeen näillänäkymin tulee noi vanhat hunajakennot, pitää nekin hioda ja lipat kiillottaa ja värin sekoitan tuosta luna sky:sta ja mocha latte pintamaalista
Akselissa itse sekoitettu Modena/Hammerlite maali
Väriksi valikoitui Fordin värikartasta luna sky väri. En halunnut perusharmaata tai mustaa, vaan hieman erikoisempaa ja omasta mielestä paremmin autoon sopivaa. Coupeen näillänäkymin tulee noi vanhat hunajakennot, pitää nekin hioda ja lipat kiillottaa ja värin sekoitan tuosta luna sky:sta ja mocha latte pintamaalista
Akselissa itse sekoitettu Modena/Hammerlite maali
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
imusarjaan kun tarvittee kaiken maailman nipat laittaa ja joskus tulevaisuudessa yks tai kaks lisääkin, niin helppo ratkaisu on hitsata esim 5mm Al levynpalanen kylkeen. Siihen sitten tarpeen mukaan porailee reikiä ja 1/4" tapilla nipalle paikka jos toinenkin. Onhan niitä hitsattavia nippojakin mutta tuo on aika helppo. Tämä siis jos plenumin seinämävahvuus ei mahdollista tehdä suoraan jenkaa.
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Juu tonne takapäätyyn tulee paksumpaa levyä ja lähdötreiskaar kirjoitti: ↑04 Maalis 2018, 14:04 imusarjaan kun tarvittee kaiken maailman nipat laittaa ja joskus tulevaisuudessa yks tai kaks lisääkin, niin helppo ratkaisu on hitsata esim 5mm Al levynpalanen kylkeen. Siihen sitten tarpeen mukaan porailee reikiä ja 1/4" tapilla nipalle paikka jos toinenkin. Onhan niitä hitsattavia nippojakin mutta tuo on aika helppo. Tämä siis jos plenumin seinämävahvuus ei mahdollista tehdä suoraan jenkaa.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Niin ne hommat etenee kuin jäniksen selässä 3kk imusarja-aihio odotteli tallissa että sain vietyä sen kaverille Tulihan siellä tässä välissä käytyä mutta ikinä ei muistanut imusarjaa mukaan ottaa. Ehkä se kesällä viel käy
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Hieman taas ohimennen tätä askarreltu kun tota deetäkin vähän parannellut samalla ja nyt alustasarjaa odotellaan siihen ,mutta eilen kotiutui vahvistettu peränjatkeen akseli Näyttää ainakin melkeisesti vahvemmalta kuin alkuperäinen
Bensalinjat vetelin coupeen ja tein downpipen pohjaan asti. Kyllä perkele olisi pitänyt tehdä pakosarja niin että ahdin yläpuolella Mikään osa ei sovi ennenkuin purkaa aina edessä olevat pois ja alakautta ei mahdu mitään kun hyvä kun 3" putki menee lohkon ja ohjausakselin välistä. Onneksi tein ahtimelta lähdön mihin hitsasin laipan jatkeeksi kartion ja siihen päähän 3" v-panta kiinnikkeen, antaa hieman pelivaraa sivuttaissuunnassa, mutta aina sekin on purettava pois edestä että saa downpipen ensin sinne ja pois päin sama Niitä sai muutaman kerran irroitella kun heppaili ja sovitteli putkea ja kontata auton alle katsomaan että tulee hyvin sieltä kolosta yms Alunperin oli suunnitelmissa tehdä 3" putkisto mutta tilanahtaus pisti miettimään jos tekisi tosta eteenpäin 2,5" putken. Mahtaako mitään ahdistella n.350hv tehoilla? On tossa deessäkin about etupenkkien kohdalle vaan 3" ja siitä taakse 2,5". Siihen kyllä ajattelin nyt sitten koittaa sovittaa noi 3" osat ku pitäää putkea uusia muutenkin ja jos saisi sentin vaikka ylemmäs vielä
Särkikoskelle soittelin tuosta taka-akselin lukon sorvauksesta ja lautaspyörän ja pinionin shimmaamisesta ja koko paketin kasaamisesta samalla. Tän kuun loppuun menisi aikaisintaan ennenkuin kerkee ottaa vastaa ja arviolta 450e maksaisi kaikki
Bensalinjat vetelin coupeen ja tein downpipen pohjaan asti. Kyllä perkele olisi pitänyt tehdä pakosarja niin että ahdin yläpuolella Mikään osa ei sovi ennenkuin purkaa aina edessä olevat pois ja alakautta ei mahdu mitään kun hyvä kun 3" putki menee lohkon ja ohjausakselin välistä. Onneksi tein ahtimelta lähdön mihin hitsasin laipan jatkeeksi kartion ja siihen päähän 3" v-panta kiinnikkeen, antaa hieman pelivaraa sivuttaissuunnassa, mutta aina sekin on purettava pois edestä että saa downpipen ensin sinne ja pois päin sama Niitä sai muutaman kerran irroitella kun heppaili ja sovitteli putkea ja kontata auton alle katsomaan että tulee hyvin sieltä kolosta yms Alunperin oli suunnitelmissa tehdä 3" putkisto mutta tilanahtaus pisti miettimään jos tekisi tosta eteenpäin 2,5" putken. Mahtaako mitään ahdistella n.350hv tehoilla? On tossa deessäkin about etupenkkien kohdalle vaan 3" ja siitä taakse 2,5". Siihen kyllä ajattelin nyt sitten koittaa sovittaa noi 3" osat ku pitäää putkea uusia muutenkin ja jos saisi sentin vaikka ylemmäs vielä
Särkikoskelle soittelin tuosta taka-akselin lukon sorvauksesta ja lautaspyörän ja pinionin shimmaamisesta ja koko paketin kasaamisesta samalla. Tän kuun loppuun menisi aikaisintaan ennenkuin kerkee ottaa vastaa ja arviolta 450e maksaisi kaikki
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Itse vedin 2,5" downpipen ja tilaa oli ihan sopivasti, tosin tehotavoitekkin jää alle tuon 350
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Mä tein suosiolla runkoaisaan muutoksen putkelle,mulla 3.5"lähtö joka supistuu 2.5" lohkon alareunassa
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Ryöstin tähän ostettuja 3" putkistonosia deehen ja tein siihen koko matkan 3" putken, eli coupeen tulee nyt 2,5" putki lohkon alareunasta eteenpäin
Pitää hakea niitä motonetista joku päevä tai jos turkuun asiaa niin biltemasta kun siellä samat tavarat hiukan edullisempia Kaverilla ollut niin kiiru muiden asiakkaiden imu- ja pakosarjojen yms auton korjaamisten kanssa ettei ole kerennyt mun imusarjaa hitsaamaan kasaan. Mutta puuttuuhan tuosta paljon muutakin vielä
Pitää hakea niitä motonetista joku päevä tai jos turkuun asiaa niin biltemasta kun siellä samat tavarat hiukan edullisempia Kaverilla ollut niin kiiru muiden asiakkaiden imu- ja pakosarjojen yms auton korjaamisten kanssa ettei ole kerennyt mun imusarjaa hitsaamaan kasaan. Mutta puuttuuhan tuosta paljon muutakin vielä
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Kenenkäs tekemä tuo peränjatkeen akseli on?
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
iHenkkaZ sain yhteystiedot joskus kaverille ketä tekee noita. Kysyin saako yhteystietoja jakaa eteenpäin
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett c-coupe -75 cih -> 2.0 ohc turbo
Taitaapi olla nimimerkki jussi.p täältä Kannuksesta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)