Sivu 1/1

Corsa B 1.2i...1.6 SH

Lähetetty: 29 Joulu 2014, 22:44
Kirjoittaja käyttäjä74
Tervehdys,

Mahtaakohan jo olla juttua kyseisestä tekniikan vaihdosta jossain?..

Tallista sattuu löytymään 1.6 SH kaasari kone+F16 laatikko...
- kuinkas hyvin sopii tuon 1.2i moottorin ja laatikon paikalle? kiinnityksen jne.
- Mahtaisko toimia tuolla 1.2:sen ruiskulla?
- kuinkas vetarit?

Corsa on ihan harraste käytössä (jäällä ym.) eli ei tarvitse murehtia katsastuksesta jos joutuu vähän muokkaamaan.

Kiitokset jo etukäteen!

Re: Corsa B 1.2i...1.6 SH

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 07:59
Kirjoittaja hukkis
Tuo SH on isolohko,eli suunnilleen kaikki moottorin kiinnitykseen ja voimansiirtoon liittyvä menee muokattavaksi/vaihtoon,eli hommassa ei liene järkeä.
Paljon helpompi vaihtaa esim. C16SE tekniikka,se menee "heittämällä". Noita saakin aika halvalla vaikka kokonaisia autoja,vaikka joku romu f-astra.

Re: Corsa B 1.2i...1.6 SH

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 10:48
Kirjoittaja käyttäjä74
No näin vähän aavistelin kun tässä eilisen asiaa tutkin. Sopiikos tuon C16SE perään tuo laatikko mikä nyt on 1.2i jatkeena? ja kuinka paljon joutuu sähköjä soveltamaan ja bensan saantia jne?

Kiitokset taas!

Re: Corsa B 1.2i...1.6 SH

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 10:52
Kirjoittaja käyttäjä74
Saiskos tuon olemassa olevan yksipisteruiskun istumaan? eli sopiiko imusarja vanhasta suoraan?

Re: Corsa B 1.2i...1.6 SH

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 13:00
Kirjoittaja hukkis
Kone käy kiinnikkeisiin ja laatikkoon kutakuinkin suoraan. Tuo C16SE johtosarja on helppo kytkeä,akkuvirta ja virtalukkovirta moottoritilan puolella olevaan 2-napaseen pistokkeeseen ja pa-pumpun releeltä(aivolaatikon vieressä) johto pumpulle. Tietysti vaatii tehokkaamman pumpun,1-pisteruiskun pumppu ei tee riittävää painetta. Itellä on vehkeissä biltaman halpispumppu takajalkatilassa(helppo huoltaa,jos tulee häikkää).
Tuo 1-pisteruutta on tarkotettu jollekkin 50hv tehoille,eli sille on tyhjä vaihdella mitään isompia moottoreita.