Sivu 1/1

P1590 -(8)

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 08:48
Kirjoittaja c20xe..
Mihin viittaisi kyseinen vikakoodi eli Engine running signal high input - present
Auto B2 Vectra 2.2dti

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 09:50
Kirjoittaja FullMetal
eikö tuo oo ruiskutuspumpussa tuo pyörintänopeustunnistin vai oliko siellä vielä toinenkin ?

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 12:47
Kirjoittaja jjvirtan
Niinpä,tuskin se ykk-anturinkaan vaihto autta,,

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 14:18
Kirjoittaja c20xe..
Pumpun pyörintänopes anturin vaihto ei korjannut vikaa. Auto siis kokoajan vikatilassa.

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 14:59
Kirjoittaja Juho M-P
Tuo vikakoodi antaa kahta eri merkitystä ainakin Googlen mukaan. Toinen viittaa YKK anturiin ja toinen ahdonsäätösolenoidiin. Ja sitä solenoidivikaa minäkin ennemmin epäilisin, sillä jos YKK anturi on sökö, ei kierroslukumittarikaan toimi. Ja jos taas pumpun sisäinen anturi on sökö, ei auto käy.

Tässä vielä vanhasta viestiketjusta lainaus;
P1590 Moottorin käyntisignaalin sisään- meno matala
siellä ahtopaineen magneettiventtiilin luona on pienempi magneettiventtiili harmaalla liittimellä johdot punainen ja ruskea-keltainen, tarkista että liitin on kiinni ja että sille venttiilille tulee alipaine, alipaine on haaroitettu siitä ahtopaineen alipaineputkesta.
liittimen oikean puoleiseen (2)nastaan pitäisi virrat päällä tulla (+)+11v ..oikean puoleinen niin päin että katsot liitintä lukitus ylhäälläpäin.
ja ykkösnastan ja maan välinen resistannsi pitäisi olla enemmän kuin 500kohm

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 15 Joulu 2014, 13:29
Kirjoittaja jjvirtan
Noi on ollut hankalia korjata,oma veikkaus että pumpun ecu korjauskelvoton.. :o

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 15 Joulu 2014, 15:24
Kirjoittaja c20xe..
Kiitti Juho M-P, siitä pienemmältä magneettiventtiililtähän se oli johto rispaantunut lähes poikki, vähän kolvausta ja kutistesukkaa, niin taas pelittää.

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 05 Helmi 2015, 21:10
Kirjoittaja Omega x25xe
Onkohan tuohon vikakoodiin kellään muita ideoita, mulla pukkaa kans y22dtr moottorissa tuota P1590 koodia. Tarkistelin sitä pienempää magneettiventtiliä ja jännite oli reilut 11v, tuo ykkösnastan ja maan välinen resistanssi oli luokkaa 350kohm. Onko arvo riittävä? Alipaine tulee ihan oikein. Pumpun ohajainkorttikin vastikään korjattu. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan..
Onkohan noissa magneettiventtileissä ollut vikoja ja pystyisikö sitä jotenkin testaamaan?

Autodatasta vähän asiaa lueskelin ja ihmetyttää kyllä ne viat mistä sen mukaan tuo koodi johtuu. Mm. Akku, laturi, virtalukko, johdinsarja ym. No, hyvin tuo kyllä lataa ja akkukin on kunnossa.

Re: P1590 -(8)

Lähetetty: 20 Heinä 2017, 22:24
Kirjoittaja rausku72
Moikka!
Mullakin on samalainen ongelma 2001 vectran kanssa, jossa siis toi sama kone eli y22dtr.
Ja pumpun ohjaimesta korjattu se transistori. Ja siltikin pukkaa p1631 (3), p1590 (4) ja p1560 (a)...
toi p1590, tarkistin ton ahtimen magneettiventtiilin vieressä olevan pienemmän magneettiventtilliin, yllä olevien ohjeiden mukaan ja 2nastan ja maan välinen jännite oli vain n.5Volttia, toi 1nastan ohm oli reilu 540, eli ok..
Mutta mistä toi kertoo?

Ja kerrottakoon vielä, että auto lähtee käyntiin oikein hyvin kylmänä ja lämpimänä ja ottaa kierroksia ihan tappiin asti paikallaan oikein iloisesta, ihan sama palaako vikavalo tai ei (jos sen sammuttaa auton käydessä). Auto on vielä pukeilla.
Ja siis olen juuri vaihtanut tohon pumpunboksiin sen transistorin ohjeiden mukaan ja auto käy oikein hyvin. Mutta kun ei tolla voi mennä leimalle... :(