Sivu 1/2

vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 13 Syys 2014, 13:03
Kirjoittaja JokeZi
Morjesta! Elikkäs ostin tossa vähän aika sittä tommosen 515tkm mittarissa olevan b2 ompun 2.2dieselin eli y22dth koneisen..

Ongelma on ku ensin tuli ilmavuoto ongelmaa eli eikäynnistyny... Korjasin ilmavuodot ja kone toimi hetken hyvin kunnes se vaan sammui... No opcomilla tarkistelin ja näytti pumpun pyörintänopeudeks nollaa startatessa, jonka seurauksen avasin pumpun, ja kas kummaa... Lähtenyt toinen ruuvvi kiertokulmaanturista irti ja toinen löysällä, onneksi toinen ruuvvi oli ottanut kii anturin magneettiin. Noo ostin uudet pultit, ja laitoin kiinni.
Taas toimi sen jälkeen hetken hyvin n10sekuntia, jonka jälkeen alkoi kuulua iso kolke venttiilikopasta... Noo sitten avasin venttiilikopan, ja kas kummaa nelospytyn toinen painin poikki... Tiiä sitten paljon on mutua lentäny alakertaan(onko mahdollista?) putsasin kannen niin hyvin kuin mahdollista, ja laitoin uusilla painimilla kasaan. Ekalla starttauksella pyörähti ajoitus pieleen, ja nokka jumii, sekä kaks keinua poikki... Oisko jääny tavaraa kanteen ja jumittanu niitten takia..

Tiiän ettei mun metodit oo parhaita,(ois pitäny kokokone putsata alakertaa myöte) mut en raaski puol miljoonaa ajettua kunnostaa enää..
Nomutta nyt kun ajattelee että pumpussa saattaa olla pultin metalliputua jossain kohti ja koneen alakerrassa saattaa olla kans kakkaa, ajattelin että mitenkäs ois jos vaihtais koneen toisesta autosta eli tuosta 2.0dieselvecculista. On vissiin muutenki parempi kone ku toi 2.2 kestävyydeltään ja on kokemusta jo 2.0 omegasta... Ja on hyvä.
Mut ongelmanahan tulee nuorelle ja tyhmälle eteen teho.. ;D mites ku mullahan ois toimivat 2.2 suuttimet ja turbo nii onkohan ongelma istuttaa y22dth osat x20dth vai mikä ny vectran 2litranen onkaa. Ja meneeko 2.2 psg5 ja sähköt muuten ton vectran koneen kansss vai tuleeko ongelmaa.. Vectrassakin on toki ehjät sähköt pumppuineen mut omassa on pumpun aivot ainakin uusittu joskus 09 vuonna pumpun päällä olevasta päivämäärästä katottuna, joten pitäs niitten kestää viä jonki aikaa.
Tietty katon viä et jos tossa vanhassa koneessa on kannessa ku oikeen irrotan sen nii ne metalliputut nii saisn putsattua kunnolla ja ehkä jopa viä toimiin... Ettei ois menny alakertaan rikkoon laakereita...

Tai opettakaa ja viisastakaa mua tän koneen kans...

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 13 Syys 2014, 20:35
Kirjoittaja Juho M-P
Kestävyys on ihan sama ku ne on ihan samoja moottoreita.
Vaiha siihen omegan koneeseen kansi 2.0 moottorista. Ne kun on samat.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 13 Syys 2014, 20:49
Kirjoittaja jarkkis
Olin liian nopee, mulla olis ollu pilkkahinnalla ehjä kansi nokkineen päivineen, mut oli kysyntää niin pirusti ni kerkesin viedä metallinkeräykseen 8)

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 13 Syys 2014, 21:03
Kirjoittaja Juho M-P
2.0 motteja saa melkeen ilmaseks.
Kansi pois ja uus päälle. Muutama tiheä öljynvaihto yai vaikka heti huuhtelu naftalla ennen käynnistyksiä.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 14 Syys 2014, 00:35
Kirjoittaja JokeZi
Juu aattelinkin tossa kun tänään purin ton kannen et helpoin on vaan laittaa uus kansi, ku vanhassa on tosiaa kivat jäljet... Mistäs kannattais kysellä kansia, tai moottoreita, avk:lla on vectra 350e toimiva kampe, mut tietty jos halvemmalla sais koneen tai kannen ni ois jees...

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 14 Syys 2014, 01:26
Kirjoittaja FullMetal
Mun mielestä helpompi vaihtaa kokonainen moottori kuin pelkkä kansi.

Ei tarvi tapella ajotusten tai kettingin kanssa. Eli aivot narikkaan ja pulttia auki / kiinni kun vaihtaa koko pannun.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 14 Syys 2014, 03:20
Kirjoittaja Juho M-P
Kyllä dti:n kannenvaihto ei paljoa vaivaa vaadi. Ja mistäs löyät uuden 2.2 mosan.

Ja tuo uuden kannen haki... Nyt uusavuttomuus pois ja etsimään.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 14 Syys 2014, 07:56
Kirjoittaja jarkkis
Ei kyl omiin silmiin kotimaas vielä oo ilmasia koneita/kansia osunu, varmaan halvin sit ostaa kokonainen raato mistä ottaa koneen.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 14 Syys 2014, 10:35
Kirjoittaja Juho M-P
Myyntipalstalla on ollut useita moottoreita halvalla...

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 15 Syys 2014, 12:18
Kirjoittaja mantamane
Itselläni meni kansipahvi x20dth tödennäköisesti kun keittelee miten sattuu ja nesteet häviää.
Kaverilla olisi pumppuvikainem 2.2 l diisseli kone omegasta. Mitä kannattaisi tehdä: vaihtaa koko kone, käykö pumppu minun moottoristani tuohon 2.2 ja muut sähköt ja himmelit.
Vaihtaa pelkkä kansi tosta 2.2?

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 15 Syys 2014, 12:23
Kirjoittaja Juho M-P
2.0 ja 2.2 syöttöpumput ei sovi ristiin.

Vaihat sen kannentiivisteen ja jatkat ajoa.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 15 Syys 2014, 14:10
Kirjoittaja mantamane
Miten kannesta saa suuttimet irti? Ei löydy kyliltä sopivia kaluja noiden ulosvetämiseen. Pitäisi varmaan oikasta tuo kansi.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 15 Syys 2014, 16:38
Kirjoittaja JokeZi
onkoha mulla jotain vikaa noissa suuttimissa ku lähti ihan sormin nostamalla pois, vähän tarvi nytkytellä vaan paria :o :D

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 15 Syys 2014, 16:57
Kirjoittaja Juho M-P
Suuttimen yläpäässä on jenka josta nykäistään ulosvetäjällä. Piheillä ei saa kiskoa jenkaa näet käytetään suutintestaukseen.

Voit varovasti koputtaa palotilasta kärkeen. Mutta varoen.

Mullaki oli yks kansi josta lähti puikot sormilla.

Re: vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle

Lähetetty: 19 Syys 2014, 11:39
Kirjoittaja JokeZi
Mitenköhän muuten noi nokat, onks 2l nokka sama ku 2.2 ku ne numeroinnit nokassa on eri, eli 2.2 on Gm 924 ja toisessa kohtaa pn 80, sit toi 2.0 nokassa lukee gm905 ja toisessa 90. Lopuista luvuista ei saa selvää, ja en tiä yhtää mitä noi meinaa.. Ulkosesti näyttäs samoilta :-?