vectran 2.0dti kone omegan 2.2 tilalle
Lähetetty: 13 Syys 2014, 13:03
Morjesta! Elikkäs ostin tossa vähän aika sittä tommosen 515tkm mittarissa olevan b2 ompun 2.2dieselin eli y22dth koneisen..
Ongelma on ku ensin tuli ilmavuoto ongelmaa eli eikäynnistyny... Korjasin ilmavuodot ja kone toimi hetken hyvin kunnes se vaan sammui... No opcomilla tarkistelin ja näytti pumpun pyörintänopeudeks nollaa startatessa, jonka seurauksen avasin pumpun, ja kas kummaa... Lähtenyt toinen ruuvvi kiertokulmaanturista irti ja toinen löysällä, onneksi toinen ruuvvi oli ottanut kii anturin magneettiin. Noo ostin uudet pultit, ja laitoin kiinni.
Taas toimi sen jälkeen hetken hyvin n10sekuntia, jonka jälkeen alkoi kuulua iso kolke venttiilikopasta... Noo sitten avasin venttiilikopan, ja kas kummaa nelospytyn toinen painin poikki... Tiiä sitten paljon on mutua lentäny alakertaan(onko mahdollista?) putsasin kannen niin hyvin kuin mahdollista, ja laitoin uusilla painimilla kasaan. Ekalla starttauksella pyörähti ajoitus pieleen, ja nokka jumii, sekä kaks keinua poikki... Oisko jääny tavaraa kanteen ja jumittanu niitten takia..
Tiiän ettei mun metodit oo parhaita,(ois pitäny kokokone putsata alakertaa myöte) mut en raaski puol miljoonaa ajettua kunnostaa enää..
Nomutta nyt kun ajattelee että pumpussa saattaa olla pultin metalliputua jossain kohti ja koneen alakerrassa saattaa olla kans kakkaa, ajattelin että mitenkäs ois jos vaihtais koneen toisesta autosta eli tuosta 2.0dieselvecculista. On vissiin muutenki parempi kone ku toi 2.2 kestävyydeltään ja on kokemusta jo 2.0 omegasta... Ja on hyvä.
Mut ongelmanahan tulee nuorelle ja tyhmälle eteen teho.. ;D mites ku mullahan ois toimivat 2.2 suuttimet ja turbo nii onkohan ongelma istuttaa y22dth osat x20dth vai mikä ny vectran 2litranen onkaa. Ja meneeko 2.2 psg5 ja sähköt muuten ton vectran koneen kansss vai tuleeko ongelmaa.. Vectrassakin on toki ehjät sähköt pumppuineen mut omassa on pumpun aivot ainakin uusittu joskus 09 vuonna pumpun päällä olevasta päivämäärästä katottuna, joten pitäs niitten kestää viä jonki aikaa.
Tietty katon viä et jos tossa vanhassa koneessa on kannessa ku oikeen irrotan sen nii ne metalliputut nii saisn putsattua kunnolla ja ehkä jopa viä toimiin... Ettei ois menny alakertaan rikkoon laakereita...
Tai opettakaa ja viisastakaa mua tän koneen kans...
Ongelma on ku ensin tuli ilmavuoto ongelmaa eli eikäynnistyny... Korjasin ilmavuodot ja kone toimi hetken hyvin kunnes se vaan sammui... No opcomilla tarkistelin ja näytti pumpun pyörintänopeudeks nollaa startatessa, jonka seurauksen avasin pumpun, ja kas kummaa... Lähtenyt toinen ruuvvi kiertokulmaanturista irti ja toinen löysällä, onneksi toinen ruuvvi oli ottanut kii anturin magneettiin. Noo ostin uudet pultit, ja laitoin kiinni.
Taas toimi sen jälkeen hetken hyvin n10sekuntia, jonka jälkeen alkoi kuulua iso kolke venttiilikopasta... Noo sitten avasin venttiilikopan, ja kas kummaa nelospytyn toinen painin poikki... Tiiä sitten paljon on mutua lentäny alakertaan(onko mahdollista?) putsasin kannen niin hyvin kuin mahdollista, ja laitoin uusilla painimilla kasaan. Ekalla starttauksella pyörähti ajoitus pieleen, ja nokka jumii, sekä kaks keinua poikki... Oisko jääny tavaraa kanteen ja jumittanu niitten takia..
Tiiän ettei mun metodit oo parhaita,(ois pitäny kokokone putsata alakertaa myöte) mut en raaski puol miljoonaa ajettua kunnostaa enää..
Nomutta nyt kun ajattelee että pumpussa saattaa olla pultin metalliputua jossain kohti ja koneen alakerrassa saattaa olla kans kakkaa, ajattelin että mitenkäs ois jos vaihtais koneen toisesta autosta eli tuosta 2.0dieselvecculista. On vissiin muutenki parempi kone ku toi 2.2 kestävyydeltään ja on kokemusta jo 2.0 omegasta... Ja on hyvä.
Mut ongelmanahan tulee nuorelle ja tyhmälle eteen teho.. ;D mites ku mullahan ois toimivat 2.2 suuttimet ja turbo nii onkohan ongelma istuttaa y22dth osat x20dth vai mikä ny vectran 2litranen onkaa. Ja meneeko 2.2 psg5 ja sähköt muuten ton vectran koneen kansss vai tuleeko ongelmaa.. Vectrassakin on toki ehjät sähköt pumppuineen mut omassa on pumpun aivot ainakin uusittu joskus 09 vuonna pumpun päällä olevasta päivämäärästä katottuna, joten pitäs niitten kestää viä jonki aikaa.
Tietty katon viä et jos tossa vanhassa koneessa on kannessa ku oikeen irrotan sen nii ne metalliputut nii saisn putsattua kunnolla ja ehkä jopa viä toimiin... Ettei ois menny alakertaan rikkoon laakereita...
Tai opettakaa ja viisastakaa mua tän koneen kans...