Kertokaa ihmeessä että kun on olemassa 2 versiota 8-pulttisia vauhtipyöriä tuohon koneeseen, niin onko molempiin olemassa sellasia kytkimiä jotka kestää 500nm päälle vääntöä??
On se "potero"-kytkin mallinen jossa kytkinlevy on vauhtipyörän sisällä (painaa tonnin) ja sitten on se c20xe:n perässä ollut kevyempi "lätkä"-mallinen jossa kytkin levy on paremminkin asetelman sisällä.
Haluaisin nääs niin kauheesti käyttää sitä XE:n versiota, kun siinä asetelma tulee hiukan ulommas ja se kiekko on niin pirun paljon kevyempi kun tuo poteromallinen. En vaan todellakaan tiedä että löytyykö siihen pitäviä kytkimiä.
viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Esimerkiksi SRE 618 pitää mukisematta 500Nm. En ole varma natsaako suoraan vauhtipyörään, mutta tuo sovittaminen tasaiseen pyörään ei ole mikään amerikan temppu. Mahtuisikohan SRE 765 asetelma Opelin pyörään? Sehän pitäisi jo jonkun 700Nm. Rissenkin myymä -747 asetelma pitää kanssa sen ~500Nm ja on bolt-on XE:n pyörään.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Löysin tuommosen sre asetelman sillä 747 vinkillä: 883082 999747. On XE:n perään mutta taitaa olla silti väärä kun taulukko sanoo että pitää sintterillä 420nm.
Olen tosiaan ihan pihalla näistä kytkimistä ja tuolla rissen sivuilla en löytänyt mitään tietoa väännön kestosta, saati että minkä mallin asetelma oli edes kysymyksessä.
Olen tosiaan ihan pihalla näistä kytkimistä ja tuolla rissen sivuilla en löytänyt mitään tietoa väännön kestosta, saati että minkä mallin asetelma oli edes kysymyksessä.
Ör Röh
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Mulla on potero v-pyörä ja 5-lapainen sintteri letin omalla asetelmalla. 480nm pitää vielä ilman ongelmia ja kestää 3 kytkinpommeja satasen vauhdista
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
K.Watti kirjoitti:Löysin tuommosen sre asetelman sillä 747 vinkillä: 883082 999747. On XE:n perään mutta taitaa olla silti väärä kun taulukko sanoo että pitää sintterillä 420nm.
Olen tosiaan ihan pihalla näistä kytkimistä ja tuolla rissen sivuilla en löytänyt mitään tietoa väännön kestosta, saati että minkä mallin asetelma oli edes kysymyksessä.
-747 kytkimellä ja massalevyllä.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Ok, eli kuulostaa sopivalta vaihtoehdolta. Ton kovemmilla väännöillä pettää jo muutkin osat mun patenteistani
Ör Röh
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Mikäs olis järkevä kytkin vakio c20let vauhtipyörään sopivana?
Vakio kytkimella(käytetty asetelma ja uusi levy)antoi n.430nm hajujen kanssa.Tarkoitus olis vaihtaa nokat ja hieman lisää painetta niin tarttis vissiin joku pitävämpi kytkin hommailla.
Vakio kytkimella(käytetty asetelma ja uusi levy)antoi n.430nm hajujen kanssa.Tarkoitus olis vaihtaa nokat ja hieman lisää painetta niin tarttis vissiin joku pitävämpi kytkin hommailla.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: viritetty c20let vauhtipyörä - kytkin??
Mulla on vieläkin sama sintteri ja asetelma paikoillaan ja vääntöä ollut +600nm parhaimmillaan
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....