1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Tässäpä pieni infopaketti radalle tuleville.
- Radan ovet aukeavat klo 10.00
-Ilmoittautuminen kiihdyttelyyn tapahtuu radalla kerhoteltalla. Muistathan ilmoittaa nämä tiedot ilmoittautuessasi:
-Auton rekkari,
- Kuljettajan nimi,
- Opelin malli
- Koneen koko eli litratilavuus
- Vetotapa
- Onko vapari vai ahdettu
Muistetaan rehellisyys
- Kaikki ajajat puhallutetaan tarkkuusalkometrillä!
- Kypärä (suositeltava) , turvavyö oltava kiinni ja ikkunallisissa autoissa ikkunat kiinni
- Rengas vapaa
- Ennen kiihdytystä autot katsastetaan ja numeroidaan
- Auto oltava tieliikennekelpoinen eli katsastus voimassa tai kilpa-auto vakuutukset voimassa. Siirtokilvillä olevalla ajoneuvolla kiihdyttäminen kielletty.
- Ajajalla oltava voimassa oleva ajokortti
- Tarkista öljyt ja nesteet
- Ei öljy/neste vuotoja
- Paluutiellä 30kmh nopeusrajoitus.
- Ota ensimmäinen lähtö tunnustellen ja huomioi missä kohtaa on maali, sekä testaile jarrujesi teho.
- Ei kyytiläisiä
- Epäselvät asiat kannattaa kysyä kuljettajakokouksessa joka pidetään noin puolituntia ennen kisaa.
- Lopuksi järjestetään eliminaattorikisa eli pudotuskilpailu 16 nopeimman ajan sportsman-kaaviona, tuttu FHRA-kisoista.
- Kilpailussa neljä luokkaa, A) alle 2,0l B)2,0-3,0l C)yli 3,0l ja turbot D) Diesel
-Kolme parasta palkitaan jokaisesta luokasta, sekä koko päivän nopein Opel.
-Paikalle tulevista valitaan myös yleisöäänestyksellä top10 parhaimmisto.
-Lisäksi muutama yllätyspalkinto luvassa.
Toivottavasti sää suosii, ja saadaan aikaan hieno ratatapahtuma!
- Radan ovet aukeavat klo 10.00
-Ilmoittautuminen kiihdyttelyyn tapahtuu radalla kerhoteltalla. Muistathan ilmoittaa nämä tiedot ilmoittautuessasi:
-Auton rekkari,
- Kuljettajan nimi,
- Opelin malli
- Koneen koko eli litratilavuus
- Vetotapa
- Onko vapari vai ahdettu
Muistetaan rehellisyys
- Kaikki ajajat puhallutetaan tarkkuusalkometrillä!
- Kypärä (suositeltava) , turvavyö oltava kiinni ja ikkunallisissa autoissa ikkunat kiinni
- Rengas vapaa
- Ennen kiihdytystä autot katsastetaan ja numeroidaan
- Auto oltava tieliikennekelpoinen eli katsastus voimassa tai kilpa-auto vakuutukset voimassa. Siirtokilvillä olevalla ajoneuvolla kiihdyttäminen kielletty.
- Ajajalla oltava voimassa oleva ajokortti
- Tarkista öljyt ja nesteet
- Ei öljy/neste vuotoja
- Paluutiellä 30kmh nopeusrajoitus.
- Ota ensimmäinen lähtö tunnustellen ja huomioi missä kohtaa on maali, sekä testaile jarrujesi teho.
- Ei kyytiläisiä
- Epäselvät asiat kannattaa kysyä kuljettajakokouksessa joka pidetään noin puolituntia ennen kisaa.
- Lopuksi järjestetään eliminaattorikisa eli pudotuskilpailu 16 nopeimman ajan sportsman-kaaviona, tuttu FHRA-kisoista.
- Kilpailussa neljä luokkaa, A) alle 2,0l B)2,0-3,0l C)yli 3,0l ja turbot D) Diesel
-Kolme parasta palkitaan jokaisesta luokasta, sekä koko päivän nopein Opel.
-Paikalle tulevista valitaan myös yleisöäänestyksellä top10 parhaimmisto.
-Lisäksi muutama yllätyspalkinto luvassa.
Toivottavasti sää suosii, ja saadaan aikaan hieno ratatapahtuma!
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Onko joku ihan järellinen perustelu miksi siirtolapuilla ei saa osallistua?
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Nyt kun kiihdytellään poikkeuksellisesti Ylivieskan kentällä, missä ei ole erillistä paluutietä, ehdotan että:
-2-5 paria ajaa vedot ja jää odottamaan kentän päähän, jossa on toimihenkilö radiopuhelimen kanssa.
-Toimihenkilö antaa luvan palata lähtöpaikalle, päähän odottamaan jääneille autoille.
-lähtölinjalta ei "paluukyytin" aikana päästetä autoja vedolle.
Näin toimittaessa säilyy turvallisuus ja ehditään kiihdytellä enemmän, kuin silloin jos joka pari tulee kiitorataa heti takaisin.
-2-5 paria ajaa vedot ja jää odottamaan kentän päähän, jossa on toimihenkilö radiopuhelimen kanssa.
-Toimihenkilö antaa luvan palata lähtöpaikalle, päähän odottamaan jääneille autoille.
-lähtölinjalta ei "paluukyytin" aikana päästetä autoja vedolle.
Näin toimittaessa säilyy turvallisuus ja ehditään kiihdytellä enemmän, kuin silloin jos joka pari tulee kiitorataa heti takaisin.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Mietin aivan samaa. Sinällään ihan hyvä, että päätin tossa jo reilu viikko takaperin etten lähde tuonne. Olisi nimittäin harmittanut melko paljon, kun olisi säädättänyt laitteet, puljaillut trailerin lainaan, järjestellyt muutenkin hommat siihen malliin että tuonne voi lähteä ja sitten saanut viikkoa ennen tapatumaa tämmösen kokolailla tyhjänpäiväsen ilmoituksen. Ei siinä, toivottavasti on kivat kinkerit niin osallistujille kuin katsojillekin.harza kirjoitti:Onko joku ihan järellinen perustelu miksi siirtolapuilla ei saa osallistua?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Tää menee jo AKK:n touhuja tiukemmaksi, sprintissä ym AKK:n kilpailuissa kelpaa tarrakilvet, niitä kun et saa ilman voimassa olevaa vakuutusta joko auton oma tai siirtokilpivakuutus.
Eli AKK:n alaisissa kilpailuissa kelpaa joko siirtokilpivakuutus tai kilpa-atuto vakuutus niissä ajoneuvoissa joissa ei ole normaalia liikennevakuutusta ja kilpiä.
En ole tulossa eikä koske minua mutta ihmettelen...
Eli AKK:n alaisissa kilpailuissa kelpaa joko siirtokilpivakuutus tai kilpa-atuto vakuutus niissä ajoneuvoissa joissa ei ole normaalia liikennevakuutusta ja kilpiä.
En ole tulossa eikä koske minua mutta ihmettelen...
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Kari, Koska kyseessä ei ole AKK:n kalenterissa oleva kilpailu, kilpailu ei ole näinollen virallinen, ja tällöin siirtokilpien vakuutus ei korvaa kummankaan osapuolen vahinkoja mikäli jotain sattuu. Siirtokilvillä saa paikalle saapua, mutta mikäli kiihdyttää, niin omasta yhtiöstä on otettava lisäksi erillinen kilpa-autovakuutus joka korvaa. Jos tämä kiihdyttely olisi kalenterissa merkattu, niin siirtolappujen vakuutus korvaisi..
Kerho ei voi pttaa vastuuta ja päästää vakuutuksetonta autoa mukaan, koska kaikilta vaaditaan se vakuutus. Ei näitä sääntöjä kenenkään kiusaksi tehdä, vaan ennaltaehkäistään mahdollisia ongelmia. Kuka maksaa ja mitä jos vahinko sattuu? Loppujenlopuksi kerho on vastuussa. Onko oikein, että joukossa kiihdyttelee vakuutukseton auto.. En minä ainakaan omaa autoani sellaisen kanssa radalle päästä, kun ei ole takeita maksajasta jos jotain sattuu.. Kun kaikilla vakuutukset ok, niin tietää ainakin, että vastapuoli saa rahansa jos sattuu jotain käymään..
Mikäli jotain vielä mietityttää asian oikeellisuus, niin yhteyttä trafiin tai katsastuskonttorille. Sieltä kertovat samaa karua tarinaa..
Kerho ei voi pttaa vastuuta ja päästää vakuutuksetonta autoa mukaan, koska kaikilta vaaditaan se vakuutus. Ei näitä sääntöjä kenenkään kiusaksi tehdä, vaan ennaltaehkäistään mahdollisia ongelmia. Kuka maksaa ja mitä jos vahinko sattuu? Loppujenlopuksi kerho on vastuussa. Onko oikein, että joukossa kiihdyttelee vakuutukseton auto.. En minä ainakaan omaa autoani sellaisen kanssa radalle päästä, kun ei ole takeita maksajasta jos jotain sattuu.. Kun kaikilla vakuutukset ok, niin tietää ainakin, että vastapuoli saa rahansa jos sattuu jotain käymään..
Mikäli jotain vielä mietityttää asian oikeellisuus, niin yhteyttä trafiin tai katsastuskonttorille. Sieltä kertovat samaa karua tarinaa..
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Ei ole syytä epäillä tuota asiaa etteikö noin olisi, melko sekavaa tämän maan vakuutuskäytäntö.
Tuon olisi toki voinut suoraan laittaa näkyviin ilman eri kysymystä, varmasti moni muukin asiaa ihmettelee kuin me jotka ääneen sitä kysyttiin.
Ja kai sinne voi tarrakilvillä tulla vaikka ei olisi leima voimassa mutta vakuutukset on voimassa eli ei ole liikennekäytöstä poistettuna.
Tuon olisi toki voinut suoraan laittaa näkyviin ilman eri kysymystä, varmasti moni muukin asiaa ihmettelee kuin me jotka ääneen sitä kysyttiin.
Ja kai sinne voi tarrakilvillä tulla vaikka ei olisi leima voimassa mutta vakuutukset on voimassa eli ei ole liikennekäytöstä poistettuna.
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
telwin kirjoitti:Ei ole syytä epäillä tuota asiaa etteikö noin olisi, melko sekavaa tämän maan vakuutuskäytäntö.
Tuon olisi toki voinut suoraan laittaa näkyviin ilman eri kysymystä, varmasti moni muukin asiaa ihmettelee kuin me jotka ääneen sitä kysyttiin.
Ja kai sinne voi tarrakilvillä tulla vaikka ei olisi leima voimassa mutta vakuutukset on voimassa eli ei ole liikennekäytöstä poistettuna.
Toki voi tulla. Kunhan autossa on vakuutus joka korvaa toisen osapuolen edes, se on se pointti tässä.
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
No eikös tämmösissä kinkereissä ole aina ruukattu olla omalla vastuulla..?
Miksi teette tämän asian näin hankalaksi? Kun näillä siirtolappu vehkeillä nämä kerhojen tapahtumat on ainoita joissa tulee käytyä ajelemassa...
Miksi teette tämän asian näin hankalaksi? Kun näillä siirtolappu vehkeillä nämä kerhojen tapahtumat on ainoita joissa tulee käytyä ajelemassa...
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Edelleenhän kerhon jäsenet saa kiihdyttää muun merkkisellä kalustolla..?
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Kyllä saa..
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Jos me kiihdytetään rinnakkain ja sulla lähtee "lapasesta" tai muuta sellaista ja sun auto ajautuu toiselle radalle ja tulee törmäys, kuka maksaa? Molemmat omansa vai? Saatikka jos tulee henkilö vahinkoja niin kuka maksaa? Kyllä se on hyvä että kerho vaatii liikennevakuutuksen ja viittii yleensäkään järjestää tapahtuman!harza kirjoitti:No eikös tämmösissä kinkereissä ole aina ruukattu olla omalla vastuulla..?
Miksi teette tämän asian näin hankalaksi? Kun näillä siirtolappu vehkeillä nämä kerhojen tapahtumat on ainoita joissa tulee käytyä ajelemassa...
omansa saa särkee
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Kiihdyttelyyn osallistuminen tapahtuu tietenkin täysin omalla vastuulla.
Tuskin kenenkään vakuutusyhtiö maksaa mitään kenenkään kalustolle kiihdytyksen aikana tapahtuvia vahinkoja.
Tapahtuma-alueella kuitenkin kaikilla kulkuneuvoilla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Liikennevakuutuksen voimassa olo pitää tarvittaessa pystyä todistamaan.
Tuskin kenenkään vakuutusyhtiö maksaa mitään kenenkään kalustolle kiihdytyksen aikana tapahtuvia vahinkoja.
Tapahtuma-alueella kuitenkin kaikilla kulkuneuvoilla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Liikennevakuutuksen voimassa olo pitää tarvittaessa pystyä todistamaan.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Mietin kans tuota tarrakilven hommaa.
Laittakaa tarralappuset kiihyttämään parettain.
Uskon että Oulaisistakin yksi Wauxhall jää tulematta kysisen säännöksen takia.
Ja vähällä ajolla olevat pirssit on helpompi siirto lapuilla ajella kuin leimata, vakuuttaa ynm..
Mutta ymmärrän jos jotain tapahtuu niin kuka ja mikä sitten korvaakaan.
Paikalle tullaan mutta ei kiihdyttämään huomenna.
Laittakaa tarralappuset kiihyttämään parettain.
Uskon että Oulaisistakin yksi Wauxhall jää tulematta kysisen säännöksen takia.
Ja vähällä ajolla olevat pirssit on helpompi siirto lapuilla ajella kuin leimata, vakuuttaa ynm..
Mutta ymmärrän jos jotain tapahtuu niin kuka ja mikä sitten korvaakaan.
Paikalle tullaan mutta ei kiihdyttämään huomenna.
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: 1/4mile Kiihdytys Kalajoki 2014
Tapahtumassa ajetut ajat varmaankin pidetään salaisuutena?
JEEEEEEEEEEEEE!