Y22DTH Apua virittämiseen
Y22DTH Apua virittämiseen
Miten saisi tosta 2.2Dti omegasta suht koht halvalla hieman tehoa ja vääntöä? Mitä tuo kestää ahtoja? Syötöt luultavasti nostettava tietokoneen avulla? Jos sais pientä vinkkii ja neuvomista niin olisin kiitollinen kaikille kommentoijille.
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Lastu paikalle molemmat nousee ja on suht halpaa.SELE kirjoitti:Miten saisi tosta 2.2Dti omegasta suht koht halvalla hieman tehoa ja vääntöä?
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Mitäs tuommonen lastu maksaa?
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Oma-aloitteista googletusta kannattaa kokeilla. Moni firma Suomessa tekee lastutuksia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Kannattaako 2.2 dti Vectraan
Laittaa vakkari ilmansuodattimen tilalle Vapaavirtaussuodatin? Kumminkin kotelomallina kuten alkuperäinen.
Lastutus on mielessä ja tehoa tulisi n. 25 heppaa lisää.
Pystykö vapaavirtaussuodatin antamaan turbollisellee autolle muutaman hevosvoiman?
Laittaa vakkari ilmansuodattimen tilalle Vapaavirtaussuodatin? Kumminkin kotelomallina kuten alkuperäinen.
Lastutus on mielessä ja tehoa tulisi n. 25 heppaa lisää.
Pystykö vapaavirtaussuodatin antamaan turbollisellee autolle muutaman hevosvoiman?
Opel Vectra B 2.2DTI (Y22DTR) Caravan Elegance 2001.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
ex. Opel Vectra B 1.6i (X16XEL) Caravan CD 1997.
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Sitä tehon vaikutusta ei edes huomaa. En ainakaan itse vaihtaisi pelkän tehonlisäyksen takia
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Se on vähä hiinä ja hiinä. Joku paneelisuodatin saattaa antaa muutaman hevosen ja parantaa vetoaluetta. Kokeile ja todista muuta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Mulla on Astrassa K&N paneeli orggis suodatinkotelossa.
Mitään aisteinhavaittavaa mullistavaa eroa en huomannut, mutta josko saan aikaiseksi tehdä moottorin kunnonvalvontaa sivuava seurantadynotuksen jossain vaiheessa, voin ottaa tavallisen paperisuodattimen mukaan ja kokeilla tuleeko mitään eroa.
Veikkaan että melko vähän.
Funtsin nimittäin että nyt kun pelissä alkaa olla kohta jo 600tkm taulussa voisi verrata, vaikkapa 100tkm välein, kuinka mosa pehmenee - jos pehmenee - nyt vanhemmilla päivillään.
Mitään aisteinhavaittavaa mullistavaa eroa en huomannut, mutta josko saan aikaiseksi tehdä moottorin kunnonvalvontaa sivuava seurantadynotuksen jossain vaiheessa, voin ottaa tavallisen paperisuodattimen mukaan ja kokeilla tuleeko mitään eroa.
Veikkaan että melko vähän.
Funtsin nimittäin että nyt kun pelissä alkaa olla kohta jo 600tkm taulussa voisi verrata, vaikkapa 100tkm välein, kuinka mosa pehmenee - jos pehmenee - nyt vanhemmilla päivillään.
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Hieman vinkkiä aiheeseen liittyen otan mielelläni vastaan, lähinnä liittyen suuttimiin ja pumppuun.
Ajattelin pistellä kys. koneeseen n.250hv, (hx35-45) niin mitäpäs luulette riittääkö vakio suuttimet ja pumppu?
Kestääkö alakerta, paljonko kärsii olla ahtopainetta?
Ajattelin pistellä kys. koneeseen n.250hv, (hx35-45) niin mitäpäs luulette riittääkö vakio suuttimet ja pumppu?
Kestääkö alakerta, paljonko kärsii olla ahtopainetta?
Kun on päättänyt mitä haluaa, kannattaa laskea siitä tulevat kustannukset ja ainakin +(1)30% lisää. Sen jälkeen on hyvä vilkaista kukkaroon, ja tarkistaa kasvaako se paksuin sormi aivan käden laidassa, vai onko se sijoittunut lähemmäs räpylän keskustaa
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Vakio pumppu on radiaalimäntäpumppu ja se riittää kyllä ihan varmasti, näihin ei vaihdella erilaisesta rakenteesta johtuen nestepäitä kuten aiempiin jakajapumppuihin.
Vakiot suuttimet eivät taas takuulla piisaa.
Alakerran kestävyydestä ei ole havaintoa 250hv tehoilla, koska en tunne tapausta jossa tuommoisesta moottorista olisi sen verran tehoa otettu.
Moottoriperheen yleisen kestävyyden huomioiden olisin hyvinkin luottavaisin mielin.
Kytkin kyllä loppuu melko varmasti.
Kannattaa sitten henkisesti varustautua siihen että softa pitää mulkata jossain sopivaksi, ei vähiten siksi että ahtojen ohjaus on sähköinen ja jos toteutunut paine heittää tilatusta, kumpaankaan suuntaan, yli vikatoleranssin salliman ajan vehje putoaa vikatilaan ja syöttö murto-osiin normaalista.
Vakiot suuttimet eivät taas takuulla piisaa.
Alakerran kestävyydestä ei ole havaintoa 250hv tehoilla, koska en tunne tapausta jossa tuommoisesta moottorista olisi sen verran tehoa otettu.
Moottoriperheen yleisen kestävyyden huomioiden olisin hyvinkin luottavaisin mielin.
Kytkin kyllä loppuu melko varmasti.
Kannattaa sitten henkisesti varustautua siihen että softa pitää mulkata jossain sopivaksi, ei vähiten siksi että ahtojen ohjaus on sähköinen ja jos toteutunut paine heittää tilatusta, kumpaankaan suuntaan, yli vikatoleranssin salliman ajan vehje putoaa vikatilaan ja syöttö murto-osiin normaalista.
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Oon tuossa tutkinu nuita suuttimia mutta ei ainuttakaan ''virisuutinta'' löydy... Johtunee osaksi heikosta englannista. Apua edelleen kaivataan.. voiskos joku linkata tuon laatikon perään jotain jäykempää kytkintä, ei mielellään sintteriä kun kuitenkin kaupunkiajoakin tulee.
Kun on päättänyt mitä haluaa, kannattaa laskea siitä tulevat kustannukset ja ainakin +(1)30% lisää. Sen jälkeen on hyvä vilkaista kukkaroon, ja tarkistaa kasvaako se paksuin sormi aivan käden laidassa, vai onko se sijoittunut lähemmäs räpylän keskustaa
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
ei oo tuolla tähän masiinaan sopivaa ellei mee samat kytkimet kun 2.5 tdstä tai 3.0 v6sta?
Kun on päättänyt mitä haluaa, kannattaa laskea siitä tulevat kustannukset ja ainakin +(1)30% lisää. Sen jälkeen on hyvä vilkaista kukkaroon, ja tarkistaa kasvaako se paksuin sormi aivan käden laidassa, vai onko se sijoittunut lähemmäs räpylän keskustaa
Re: Y22DTH Apua virittämiseen
Ei taida SREtä olla B omenaan ilman soveltamista.
Samaa asiaa ovat saksalaisella motor-talk.de foorumilla pohtineet ja joku oli saanut tämmöisen tarjouksen 2.2Dti varten:
<quote>
Hallo,
Ich könnte von LUK eine Kupplung umbauen lassen (MItnehmerscheibe,
Druckplatte bleibt Serie, Lager bleibt Serie) dann hätten Sie die 20%
mehr übertragbares
Drehmoment. Kostenpunkt incl. MwSt. Verpackung und Versand 319,- Euro.
Mit freundlichen Grüßen
Amigo Autoteile und Spielwaren
Michael Goldstein
Schustergasse 4
90518 Altdorf-Rasch
Tel. 09187/906721
Autoteileshop: http://www.amigo-autoteile.de
</quote>
Kysy tuolta Goldsteiniltä.
Taikka setvi onko 2.0 ja 2.2 kytkimet vaihtokelpoisia ja kysy sitten täältä, tai kai ne kertoo modaavatko 2.2 sopivan suoraan:
http://www.mrg-motors.de/shop/fahrzeugt ... ss-omb-001
Samaa asiaa ovat saksalaisella motor-talk.de foorumilla pohtineet ja joku oli saanut tämmöisen tarjouksen 2.2Dti varten:
<quote>
Hallo,
Ich könnte von LUK eine Kupplung umbauen lassen (MItnehmerscheibe,
Druckplatte bleibt Serie, Lager bleibt Serie) dann hätten Sie die 20%
mehr übertragbares
Drehmoment. Kostenpunkt incl. MwSt. Verpackung und Versand 319,- Euro.
Mit freundlichen Grüßen
Amigo Autoteile und Spielwaren
Michael Goldstein
Schustergasse 4
90518 Altdorf-Rasch
Tel. 09187/906721
Autoteileshop: http://www.amigo-autoteile.de
</quote>
Kysy tuolta Goldsteiniltä.
Taikka setvi onko 2.0 ja 2.2 kytkimet vaihtokelpoisia ja kysy sitten täältä, tai kai ne kertoo modaavatko 2.2 sopivan suoraan:
http://www.mrg-motors.de/shop/fahrzeugt ... ss-omb-001