Tulikohan oikeaan paikkaan, mutta voipi siirtää. Eli kävin Op-Comilla Zafira B:tä läpi ja seuraavat koodit tuli esille. Mitähän näistä on mahdollisesti haittaa ja haittaako katsastusta?
B3110 - <Unknown DTC>
(00) - Not present
B2955 - Invalid Data from Ultrasonic Module
(71) - Not present
B1025 - Front Left Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
B1035 - Front Right Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
Z1045 - Rear Left Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
B1055 - Rear Right Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
Sekä jälleen kerran:
P1243 - Turbocharger Bypass Valve Range/Performance
(58) - Present
Tämä vaan ei anna vikavaloa, kuten ennen eikä haittaa mitenkään ajoa, kaikki toimii kuten aiemminkin. Edellisellä kerralla kun tämä vika oli päällä, niin korjaantui sillä kun ahtopaineanturi vaihdettiin viime vuoden puolella.
Vikakoodien selvittelyä
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Vikakoodien selvittelyä
b3110 Remote key 2 system voltage low voltage
B3110 Remote-Key 2 System Voltage Low Voltage Immobiliser C-002
B3110 - Keyless Entry Transmitter 2 Battery
Tulkitsen tuon, että avaimen patterin jännite on matala.
B2955 - Security sensor data malfunction
Onko autossa hälytin ?? Hälyttimen anturin virhetoiminto saattais olla tuo.
Noilla not present vikakoodeilla ei juuri väliä ole ja ne varmaan kuittautuvat pois.
Bypassin vikakoodilla saattaa olla merkitystä katsastuksessa. Kannattaa tarkistaa ne alipaineletkut.
B3110 Remote-Key 2 System Voltage Low Voltage Immobiliser C-002
B3110 - Keyless Entry Transmitter 2 Battery
Tulkitsen tuon, että avaimen patterin jännite on matala.
B2955 - Security sensor data malfunction
Onko autossa hälytin ?? Hälyttimen anturin virhetoiminto saattais olla tuo.
Noilla not present vikakoodeilla ei juuri väliä ole ja ne varmaan kuittautuvat pois.
Bypassin vikakoodilla saattaa olla merkitystä katsastuksessa. Kannattaa tarkistaa ne alipaineletkut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Vikakoodien selvittelyä
Ooppelin oma hälytin siinä on, ei muuta. En tiiä voisiko Parrotin handsfree vaikutta noihin kaiutin koodeihin.
Re: Vikakoodien selvittelyä
Ok. Sitten varmaan sen hälyttimen anturin vikakoodi.
Saattaahan se olla , että johtuu Parrotin HF:stä... sehän kuitenkin käyttää niitä kaiuttimia ja katkaisee kaiketi puhelun tullessa radion signaalin kaiuttimille.
Saattaahan se olla , että johtuu Parrotin HF:stä... sehän kuitenkin käyttää niitä kaiuttimia ja katkaisee kaiketi puhelun tullessa radion signaalin kaiuttimille.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Vikakoodien selvittelyä
Vanha viestiketju, mutta saa kelvata. Tuli hankittu OBD2-lukija ja Car Scanner ELM327 OBD2 softa. Tietäisikö kukaan mitä eroa on arvoilla, 'Throttle pos', 'Absolute Throttle Position B', 'Absolute Pedal positon D', 'Absolute Pedal positon E'? Kaikissa asteikko 0-100%. Softan mukana ei valitettavasti näytä tulevan mitään manuaalia.