Vikakoodien selvittelyä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Vikakoodien selvittelyä

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Tulikohan oikeaan paikkaan, mutta voipi siirtää. Eli kävin Op-Comilla Zafira B:tä läpi ja seuraavat koodit tuli esille. Mitähän näistä on mahdollisesti haittaa ja haittaako katsastusta?

B3110 - <Unknown DTC>
(00) - Not present

B2955 - Invalid Data from Ultrasonic Module
(71) - Not present

B1025 - Front Left Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
B1035 - Front Right Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
Z1045 - Rear Left Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present
B1055 - Rear Right Loudspeaker Circuit Open
(04) - Not present

Sekä jälleen kerran:

P1243 - Turbocharger Bypass Valve Range/Performance
(58) - Present

Tämä vaan ei anna vikavaloa, kuten ennen eikä haittaa mitenkään ajoa, kaikki toimii kuten aiemminkin. Edellisellä kerralla kun tämä vika oli päällä, niin korjaantui sillä kun ahtopaineanturi vaihdettiin viime vuoden puolella.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vikakoodien selvittelyä

Viesti Kirjoittaja Robertx »

b3110 Remote key 2 system voltage low voltage
B3110 Remote-Key 2 System Voltage Low Voltage Immobiliser C-002
B3110 - Keyless Entry Transmitter 2 Battery

Tulkitsen tuon, että avaimen patterin jännite on matala.

B2955 - Security sensor data malfunction

Onko autossa hälytin ?? Hälyttimen anturin virhetoiminto saattais olla tuo.

Noilla not present vikakoodeilla ei juuri väliä ole ja ne varmaan kuittautuvat pois.

Bypassin vikakoodilla saattaa olla merkitystä katsastuksessa. Kannattaa tarkistaa ne alipaineletkut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vikakoodien selvittelyä

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Ooppelin oma hälytin siinä on, ei muuta. En tiiä voisiko Parrotin handsfree vaikutta noihin kaiutin koodeihin.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vikakoodien selvittelyä

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Sitten varmaan sen hälyttimen anturin vikakoodi.
Saattaahan se olla , että johtuu Parrotin HF:stä... sehän kuitenkin käyttää niitä kaiuttimia ja katkaisee kaiketi puhelun tullessa radion signaalin kaiuttimille.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Vikakoodien selvittelyä

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Vanha viestiketju, mutta saa kelvata. Tuli hankittu OBD2-lukija ja Car Scanner ELM327 OBD2 softa. Tietäisikö kukaan mitä eroa on arvoilla, 'Throttle pos', 'Absolute Throttle Position B', 'Absolute Pedal positon D', 'Absolute Pedal positon E'? Kaikissa asteikko 0-100%. Softan mukana ei valitettavasti näytä tulevan mitään manuaalia.
Vastaa Viestiin