Sivu 1/5
F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Tammi 2014, 19:30
Kirjoittaja jarkkis
No niin, varmaan kun kauden 2014 autoja ruvetaan julkistamaan on aika avata uusi keskustelu topic kaudelle 2014.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... 99652.html
McLaren julkistanut uuden autonsa kuvan.
Odotin rumempaa lopputulosta koska sitä on tallipäälliköt ja media on toitottanut pitkän aikaa, mutta itseasiassa tuo kauden 2014 auto(t) on tosi komeita yksilöitä.
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Tammi 2014, 20:07
Kirjoittaja hsk
Enemmän kuvia McLarenista:
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... aren-julki
Joo ei tuo miltään rumalta näytä..ainut tuo etusiiven "nenä", josta en tykkää, mutta tuo McLaren näyttää kyllä siltä, että on viettänyt aikaa tuulitunnelissa..
Lotus näyttää jotenkin vanhanaikaiselta ja en usko muutenkaan, että Lotus ensvuonna pärjää.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... katso-kuva
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Tammi 2014, 20:36
Kirjoittaja jarkkis
Katoppas niitä kuvia löyty lisääkin.
Mielenkiintonen olis kuulla minkämoinen äänimaailma noissa uusissa moottoreissa on
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Tammi 2014, 21:26
Kirjoittaja Deme79
Innolla odottelen Kimin uutta ajokkia. Ja nimenomaan sillä, millä hän sen mestaruuden ottaa pois kuleksimasta vuodelta 2014...Sit eläkkeelle, alkaa olla jo ikämies tähän sarjaan.
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Tammi 2014, 22:59
Kirjoittaja kumimuumi
deme79 kirjoitti:ikämies
Ne on ne wanhat starbut kun ajaa kovaa. Refleksit kun hidastuu, niin ei ehdi puntti tutista niin paljoa siellä suoran päässä
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 25 Tammi 2014, 18:16
Kirjoittaja kimmopa1
Mersu julkaisi ääninäytteen uudesta moottorista, kyllähän tuosta ääntä lähti kun kierrokset oli tapissa.
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 26 Tammi 2014, 10:08
Kirjoittaja KaKui
Kimin ajokkikin julkaistu, hieman hassun näköisesti toi keula laskeutuu.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... en-ferrari
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 31 Tammi 2014, 22:47
Kirjoittaja hsk
Mielenkiintoinen testiviikko oli
Rellu rakentanut varsinaisen ongelmapesäkkeen
Mersut ja Ferrarit paukutti hyvin kierroksia
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 01 Helmi 2014, 07:21
Kirjoittaja ascona77
rellun koneissa tyypillinen ranskalainen itsesytytys järjestelmä
Kehitetty henkilö auto puolella
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 01 Helmi 2014, 19:31
Kirjoittaja jarkkis
Rellun koneilla varustetuilla menee kyllä vahvasti, toivottavasti vahvuus kantaa yli kauden
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 23 Helmi 2014, 12:27
Kirjoittaja turbo
Jännä nähdä kuinka moni pääsee kauden avauksessa maaliin asti, tai saa autonsa edes ruudukkoon asti. Mersu-tallit tällä hetkellä eniten vahvoja ferrari-koneiset hieman perässä kun taas rellut pahoissa vaikeuksissa. Red bullille tuottaa vaikeuksia saada auto pysymään edes yhtä kierrosta ehjänä.
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Helmi 2014, 07:38
Kirjoittaja jarkkis
Heh, näyttää kyllä siltä, että ekassa kisassa maalissa on vaan mersukoneiset ja ferrarit
Saattaa tulla mielenkiintoinen kausi, ku ei tekniikkapuoli meinaa kestää.
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Helmi 2014, 13:53
Kirjoittaja Jartsa
aika pelleilyksi tuo f1 on mennyt,100 kiloa polttoainetta per kisa.
taloudellisen ajon mm-kisat
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 24 Helmi 2014, 14:15
Kirjoittaja jarkkis
Joo, ei mitään järkeä enää touhus, voi tulla meleko kalliiksi tuo säästely ku koneita saa uusia joka kisan jälkeen
Re: F1 kausi 2014
Lähetetty: 26 Helmi 2014, 10:37
Kirjoittaja kolkoti
Mielenkiintoinen kausi tosiaan tiedossa. Mersumoottoriset näyttää vahvoilta tässä vaiheessa. Ferrari ei ole vielä käyttänyt autossaan mitään uusia aero-osia koska haluavat varmistaa, että uusi tuulitunneli pitää kutinsa. Eli viimeisessä bahrainin testissä nähdään jo vähän osviittaa mikä on Ferrarin todellinen vauhti. Tosin viimeisestä testistäkin Melbourneen autot ehtivät muuttua aika paljon, se on nähty monena vuotena.
Mielenkiintoista on myös muutos mersun koneiden äänessä, kuulostaa hyvin paljon joltain 3-sylinteriseltä ja aika paljon onkin spekuloitu sillä, että siellä on kahdessa sylinterissä samaan aikaan työtahti, mikä varmasti pitää aika lailla paikkansa. Sitä en tiedä mitä tällä saavutetaan, ehkä parempi turbon herääminen? Mutkissa ja alhaisilla nopeuksilla ajaessa kuuluva räpätys taas johtuu mitä luultavimmin sylinterien lepuuttamisesta.