Opel Omega Turbo
Opel Omega Turbo
Tuli tossa alkukesästä ostettua tommonen 3000 omega johon oli aikoinaan vaihdettu ja muutoskatsastettu 4.0 24v moottori. Auto kiinnosti lähinnä juuri tuon moottorin ja papereiden takia, ja näin ollen oli oiva virittely kohde. Tarkoitus oli vaihtaa vähän nokkia ja laittaa läppärungot kun kesä on ohi. Kesän ajelut loppuivat kuitenkin jo heinäkuun lopussa kun oli duunissa menossa ruokatunnilla syömään. Yhtäkkiä mitään varoittamatta auto rupes käymään huonosti. No vehkeet tien sivuun ja just ennen ku auto sammu niin konehuoneesta kuulu pamahdus. Ei muuta kun pelti auki ja tutkimaan tilannetta, konehuoneessa öljyruiskeita ja venakopantiiviste etureunasta putkahtanut pihalle. Tässä kohtaa vitutuskäyrä aika suuri ja dollarin kuvat pyöri silmissä. Ei muuta ku soitto hinurille ja auto sen kyydillä kohti tallia. Seuraavalla viikolla ihmettelemään moottoria ja tutkimaan mikä vikana, mitattiin puristuspaineet ja todettiin että 2. Pytyssä jotain häikkää. Nykästiin kansi irti ja todettiin että 2 männässä murtuma ja pala irti keskeltä. Ei muuta kun palaa miettimään ja sieltähän se löyty öljypohjasta ja Passat just eikä melkeen puuttuvaan kohtaan. No kaveri hitsaili männän nippuun ja ajatus oli kasata moottori takas nippuun. Tässä kohtaa tuli kuitenkin järki peliin ja ajatus laittaa 2jz jumalmoottori. 4.0 laitettiin myyntiin ja aloitettiin 2jz:n metsästys. Pelkkää moottoria ei tuntunut löytyvän järkirahaan, niin löysin sitten edullisen kokonaisen Toyota Ariston.
Moottoria ei ole tarkoitus laittaa vakiona vaan tehotavote siellä jossain 600hv paikkeilla ainakin tähän ekaan versioon.
Tällä hetkellä moottori on jo purettu irti,AEM moottorinohjaus hankittu ja pakosarja on ttilattu.
Joulun jälkeen pääsen kokeilemaan kaverin 2jz+ m3 6 vaihteinen getrag kombinaatiota ja tiedän silloin tuleeko omaan autoon samanlainen vaihteisto+kytkin paketti.
Tällä hetkellä autosta ei ole kuin 1 kuva, mutta koitan ottaa niitä ahkerasti projektin edetessä.
Moottoria ei ole tarkoitus laittaa vakiona vaan tehotavote siellä jossain 600hv paikkeilla ainakin tähän ekaan versioon.
Tällä hetkellä moottori on jo purettu irti,AEM moottorinohjaus hankittu ja pakosarja on ttilattu.
Joulun jälkeen pääsen kokeilemaan kaverin 2jz+ m3 6 vaihteinen getrag kombinaatiota ja tiedän silloin tuleeko omaan autoon samanlainen vaihteisto+kytkin paketti.
Tällä hetkellä autosta ei ole kuin 1 kuva, mutta koitan ottaa niitä ahkerasti projektin edetessä.
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
Re: Opel Omega 2jz-gte
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Opel Omega 2jz-gte
minkä puimurin vaihteiston laitat ? itellä oli suunnitelmissa yhteen toiseen autoon zf gs6-53dz kestää helposti sen yli 1000nm ja on halpoja
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Opel Omega 2jz-gte
Sellanen aski mitä on käytetty e36:sessa 3.2 m3:ssa.madi kirjoitti:minkä puimurin vaihteiston laitat ? itellä oli suunnitelmissa yhteen toiseen autoon zf gs6-53dz kestää helposti sen yli 1000nm ja on halpoja
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
Re: Opel Omega 2jz-gte
sehän ei o niin kestävä ku tuommonen tuo sama laatikko on E46 m3:ssa
noita o saanu englannista 625£ kotiinkuljetettuna
noita o saanu englannista 625£ kotiinkuljetettuna
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Opel Omega 2jz-gte
Olikohan se niin että näissä oli jopa kytkinkopassa sama pulttijako? Houkuttelee toi aski lähinnä sen takia että siihen saa suht edullisesti adapteri+kytkinpaketin joka on bolt-on 2jz:tan perään.madi kirjoitti:sehän ei o niin kestävä ku tuommonen tuo sama laatikko on E46 m3:ssa
noita o saanu englannista 625£ kotiinkuljetettuna
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
Re: Opel Omega 2jz-gte
700hv tehoja laittaneet tuon askin kestämään. Ja taitaa yleisin rikkoja olla käyttäjä kuin että terve laatikko vain antautuu.
"Jokainen tekee röntälleen mitä haluaa"
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
-Audi S4 -98
-Opel manta b 204 -77
Re: Opel Omega 2jz-gte
Tuommonen 2JZ on vaan siitä "huono" moottori,että tuottaa ns.kevyen virityksen jälkeen jo yli sen 700hv.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel Omega 2jz-gte
"huono"?! kirjoitti:Tuommonen 2JZ on vaan siitä "huono" moottori,että tuottaa ns.kevyen virityksen jälkeen jo yli sen 700hv.
Re: Opel Omega 2jz-gte
semmoset moottorithan josta ei saa vaparina yli 700 heppaa on kaikki paskoja
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: Opel Omega 2jz-gte
Ihan mielenkiinnosta mitä muita suunnitelmia on autolle? Lähinnä alustalle, kun mä olen vähän skeptinen aina näille 700hv autoille. Tarkoitan nyt lähinnä sitä mitä näkee virittäjissä joka kaudella. Penkki paperit on bemariin 900hv, mutta vakio jarrut, alusta ja 195 leveet renkaat. Sitten tulee 170hv civic ja vie ajassa 10sec. Tollaisella teholla tarvis olla jo hyvät leveät renkaat (toyo r888) ja jonkunlainen kisa-alusta, että saa edes osan käyttöön. Toisaalta sitten jos kiihtyy ja toimii tarvis olla jo jarrutkin. Onko tuo moottori ihan oikeasti sellainen, että 700hv kohdalla on vielä toiminta varma? Tupla teho kuitenkin vakioon. Toi vissiin täytyy tehdä vaparista tehojen eli muutoskatsastuksen takia? Eikä nyt herneitä epäilyistä vaan ihan mielenkiinnosta kyselen
Auto ulkoisesti on kyllä helkutin hieno!
Auto ulkoisesti on kyllä helkutin hieno!
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Opel Omega 2jz-gte
Omega ei juuri kyllä vaadi kuin toimivan alusta ja isommat etujarrut niin sillä kyllä pärjää vaikka olisi 800hv. Tuskin tästä mitään rataautoa ollaan haaveilemassa vaikka pito renkailla nopea olisikin. Yleensä suomen radoilla nopeissa autoissa ei ole kuin 500-600 ja ihan syystä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Opel Omega 2jz-gte
JA mikään 700hv auto ei ole toiminta varma, mutta 2JZ moottorilla luultavasti vaan pääsee aika paljon pidemmälle kuin monella muulla aihiolla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Opel Omega 2jz-gte
Mitäs ajotouhua tällä ruvetaan puuhaamaan ? Voimanlähde vaikuttaa moneen käyttöön "riittävältä"
Re: Opel Omega 2jz-gte
Kasi koneella pääsee mutta sitäpä ei tohon hirveän helposti saa 2JZ:aan kuitenkin saa vähän erilailla osia (ja laadukkaita sellaisia) kun moneen muuhun kutoseen, mielenkiinnolla odotellenJuzzi kirjoitti:JA mikään 700hv auto ei ole toiminta varma, mutta 2JZ moottorilla luultavasti vaan pääsee aika paljon pidemmälle kuin monella muulla aihiolla.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa