Opel ascona b 2.0E
Re: Opel ascona b 2.0E
?! Ei oo ainakaa papereitten mukaan ollu koskaa semmosta tekniikkaa kiinni ja vanhojen leimapapereitte mukaa ollu ihan päivittäisessä ajossa hangon suunnalla alkuperäsellä 1.6s tekniikalla...
Rizla^^ ei kyllä kykene myymään ku ite justiisa törkeen metästyksen jälkeen löysin ja ostin samantien pois
Rizla^^ ei kyllä kykene myymään ku ite justiisa törkeen metästyksen jälkeen löysin ja ostin samantien pois
Re: Opel ascona b 2.0E
Jää nyt vähäks aikaa topicin päivitykset vähemälle ku kiintolevy sano ittesä irti vklpna, mutta eiköhä sitte tuu kunno päivitysrypäs ku saa koneen taas toimimaa
Re: Opel ascona b 2.0E
Heps! Möhä pyysi päivittämään topikkia kun ei itsellään ole a) toimivaa tietokonetta ja b) mahdollisuutta sellaista käyttää. Päivityksen kuvat on huikeaa puhelinlaatua koska allekirjoittanut unohti neljän päivän ajan ottaa kameran mukaan tallille .
Kahdesta Bilteman moottoripukista saikin näppärästi aikaan yhden korigrillin ja siihen tuli Ascona lyötyä:
Mätää!
Featuring meikäläisen etusormi.
Viimeinen reikä aiheutti sekä hilpeyden- että vitutuksensekaisia tunteita, mätäpaikan päälle pop-niitillä pellinpala kiinni ja vuorataan molemmilta puolilta sikamassalla.
Muutaman tunnin kaapimisen jälkeen saatiin pohja näyttämään tältä:
Maestro itse jatkaa tästä eteenpäin. Kiitos ja anteeksi.
- MB
Kahdesta Bilteman moottoripukista saikin näppärästi aikaan yhden korigrillin ja siihen tuli Ascona lyötyä:
Mätää!
Featuring meikäläisen etusormi.
Viimeinen reikä aiheutti sekä hilpeyden- että vitutuksensekaisia tunteita, mätäpaikan päälle pop-niitillä pellinpala kiinni ja vuorataan molemmilta puolilta sikamassalla.
Muutaman tunnin kaapimisen jälkeen saatiin pohja näyttämään tältä:
Maestro itse jatkaa tästä eteenpäin. Kiitos ja anteeksi.
- MB
Re: Opel ascona b 2.0E
Jooo elikkäs tässä on nyt oltua lomilla intistä tää viikko ni onha sitä nyt pitäny sit opelia saaha etiäpäin ja onhan sitä kehitystä tapahtunu hyvissä määrin...
Vähä jäi perästä uupumaa epoksia ku tuli vähä kiirus maailmalle...
Eli kuten perästä saattaa huomata pohjamaalina on happopohjamaali ja sen päällä sitte musta epoksi, kaikkille alustan osille tehdään samanlainen käsittely ja itsepohjalle myös kunhan sinne asti päästään.
Vähä jäi perästä uupumaa epoksia ku tuli vähä kiirus maailmalle...
Eli kuten perästä saattaa huomata pohjamaalina on happopohjamaali ja sen päällä sitte musta epoksi, kaikkille alustan osille tehdään samanlainen käsittely ja itsepohjalle myös kunhan sinne asti päästään.
Re: Opel ascona b 2.0E
Joo kirjotellaas pitkän tauon jälkeen..
Auto on edennyt vaikkei tänne oo oikein kerenny kirjottelee ja intistäkin on päästy töitten ääreen..
Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa eli hypätään suoraan niihin
Siinä on vähä saatu jo perää kasaa uusilla himmeleillä ja jotaki ruosteen korjailu kuviakin mitä on jossaki välissä sattunu muistamaan ottaa kuvia, keulan purin viime vklpna ja tänään huolsin hammastangon ja laitoin uudet rasvat sisää.
Keulan osat menee varmaa johki firmaan puhalluksee ja maalaukseen koska ite en tässä kuussa kerkiä sitte millää niitä puhaltelee koska on reissua ulkomaille ja pohjosiin mutta sen verran tälle kuulle on suunnitelmia että pohja soodapuhalletaan ja maalataan sitte oliski jo kiire saaha puslia jostaki päi maailmaa että pääsis laittaa takasi renkailleen... Pikku hiljaa pikku hiljaa
Auto on edennyt vaikkei tänne oo oikein kerenny kirjottelee ja intistäkin on päästy töitten ääreen..
Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa eli hypätään suoraan niihin
Siinä on vähä saatu jo perää kasaa uusilla himmeleillä ja jotaki ruosteen korjailu kuviakin mitä on jossaki välissä sattunu muistamaan ottaa kuvia, keulan purin viime vklpna ja tänään huolsin hammastangon ja laitoin uudet rasvat sisää.
Keulan osat menee varmaa johki firmaan puhalluksee ja maalaukseen koska ite en tässä kuussa kerkiä sitte millää niitä puhaltelee koska on reissua ulkomaille ja pohjosiin mutta sen verran tälle kuulle on suunnitelmia että pohja soodapuhalletaan ja maalataan sitte oliski jo kiire saaha puslia jostaki päi maailmaa että pääsis laittaa takasi renkailleen... Pikku hiljaa pikku hiljaa
Re: Opel ascona b 2.0E
Mitäköhän tässä nyt sitte sanois... Soodalla puhalti ja maalia laitettii putsaukse jälkee
Ylläri pylläri ruostereikiä ei löytyny, pieniä pinta ruosteita ainoastaa ja niitäkin siinä hiottii ämbee kanssa poies ennenkö ruvettii ruiskimaa... Tuli ehkä vaa liia hyvää pintaa motonetin 40e ruiskuu nähe ja siihe että mihinkä sitä maalia meni
Ylläri pylläri ruostereikiä ei löytyny, pieniä pinta ruosteita ainoastaa ja niitäkin siinä hiottii ämbee kanssa poies ennenkö ruvettii ruiskimaa... Tuli ehkä vaa liia hyvää pintaa motonetin 40e ruiskuu nähe ja siihe että mihinkä sitä maalia meni
Re: Opel ascona b 2.0E
oho, onpa hyväkoppanen ascona
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Opel ascona b 2.0E
Sitä myö kaverinki kaa kateltii että, jumalauti sehä näyttää siltä ku ois tullu tehtaalta eipä siintä montaa reikää loppu peleissä ollu ja jos halutaa oikei hienosti sanoo ni käytännössä koko pohjassa ei ollu ainuttakaa reikää
Re: Opel ascona b 2.0E
Joo,ja hyvä niin
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 5&start=50
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 5&start=50
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opel ascona b 2.0E
Juu kyllä se eteni ja tuossahan tuo melkein naapurissa on. Täytyy omistajalle sanoa että päivittelis kertomusta
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: Opel ascona b 2.0E
Joo, kyllähän mää tänne voin nyt päivitellä tuota kertomusta. Jäänyt tänne kirjottelu vähän ohueksi.
Alustaan kaikkialle uudet uretaanipuslat hiekkapuhalluksen ja teollisuusepoksin jälkeen.
Alusta kun saatiin läjään ni pitihä kori saaha omille pyörilleen jo.
Ennen ulkopintojen maalausta siistittiin konehuone ja sisäpuolelle vedettiin teollisuus epoksi kanssa maalien ja alkuperäisten bitumien poiston jälkeen
Tässä vaiheessa sitten tehtiinkin pohjat koriin ja samalla käytiin ovet lävite ruosteitten poiston merkeissä ja rasvailtiin ikkunakoneistoja.
Luonnolisesti maalauksen jälkeen auton ulkonäkö rupes muuttuumaan haluttuun suuntaan.
Sitten ruvettiinkin laittamaan STP Gold mattoa tulipellistä aina takapaksin hiekkapeltiin asti ovia ja kattoja myöten.
Sitten on vaa kasailua, en viitti jokaisen jotaki satuilla
Moottori puolelle tuli uutta osaa.
Sit rupesikin kaikki olemaan paikoillaan lokareita ja konepeltiä lukuunottamatta koska piti lähteä vielä asennuttaa hestec ja samalla penkittämään joten päätettiin jättää irti helpottamaan harisen äijiä.
Sit oltiinkin penkissä kiusaamassa ja onneksi jätin lokarit ja konepellin pois koska neljännellä täys vedolla räjähti öljynpaine anturi pakosarjalla ja koska olin vetäny pakosarjan päälle pakosarja nauhan se imi kaiken ja syttyi komeasti palamaan, onneks päästiin pelkillä savu vauriolla.
Sit saisikn kasata loppuun auton ja päästiin vappuajoihin. Auto saatiin leimasta läpi syyskuussa 2016 ja vappuajoissa oltiin ekaa kertaa 2017
Hieman kesä ajeluilta kuvaa. 2017
Sitten teki Quaife tenät. Tää tapahtu kesällä 2017
Mutta sitten tulikin jo uusi.
Noh viime kesänä ei perä enää kiusotellu vaan sitten oli moottorin vuoro, eli rupesi kuulumaan alakerrasta naputusta joten päätin käyttää auki ennen isompia tuhoja ja jokuhan sieltä oli kolmosen kk laakerin rikkonut. Ja tässä vaiheessahan ei tullut kiire koska auto oli varattu serkun hääautoksi 2 viikon päähän ku moottori päätettiin ottaa irti ja kesälomanki alkuun oli vielä viikko joten kiirettä joutui pitämään eikä siihen jäänyt kuin päivä aikaa auton pesuun ennen häitä
Ens kesälle sen verran uudistusta että vihdoin tulee pitkään haluamani vanteet alle ettei tarviste noilla 5" leveillä kottipyörän vanteilla ajella.
Eikä siinä vielä kaikki jotta ensi kesänä ei "joutuisi" pelkästään nauttimaan ascon kyydistä niin tulihan sitä hommattua jo 2016 keväällä uusi projekti
Tällä hetkellä melkolailla samassa paikassa kuin tässä kuvassa mutta puoli metriä lunta päällä, tarkoitus oli viime kesälomilla alotella enemmän mutta ascon koneremontti yllätti ja sit serkku päätti että nyt olisi hyvä väli maalata hänen subaru niin siirsin suosiolla tulevalle kesälle projektoinnin, saa nähä mitä kaikkea tuolle keksii
Pahoittelut pitkästä viestistä ja pitkästä kirjottelemattomuudesta mutta nyt on kaikille ainakin talven intoihin luettavaa
Alustaan kaikkialle uudet uretaanipuslat hiekkapuhalluksen ja teollisuusepoksin jälkeen.
Alusta kun saatiin läjään ni pitihä kori saaha omille pyörilleen jo.
Ennen ulkopintojen maalausta siistittiin konehuone ja sisäpuolelle vedettiin teollisuus epoksi kanssa maalien ja alkuperäisten bitumien poiston jälkeen
Tässä vaiheessa sitten tehtiinkin pohjat koriin ja samalla käytiin ovet lävite ruosteitten poiston merkeissä ja rasvailtiin ikkunakoneistoja.
Luonnolisesti maalauksen jälkeen auton ulkonäkö rupes muuttuumaan haluttuun suuntaan.
Sitten ruvettiinkin laittamaan STP Gold mattoa tulipellistä aina takapaksin hiekkapeltiin asti ovia ja kattoja myöten.
Sitten on vaa kasailua, en viitti jokaisen jotaki satuilla
Moottori puolelle tuli uutta osaa.
Sit rupesikin kaikki olemaan paikoillaan lokareita ja konepeltiä lukuunottamatta koska piti lähteä vielä asennuttaa hestec ja samalla penkittämään joten päätettiin jättää irti helpottamaan harisen äijiä.
Sit oltiinkin penkissä kiusaamassa ja onneksi jätin lokarit ja konepellin pois koska neljännellä täys vedolla räjähti öljynpaine anturi pakosarjalla ja koska olin vetäny pakosarjan päälle pakosarja nauhan se imi kaiken ja syttyi komeasti palamaan, onneks päästiin pelkillä savu vauriolla.
Sit saisikn kasata loppuun auton ja päästiin vappuajoihin. Auto saatiin leimasta läpi syyskuussa 2016 ja vappuajoissa oltiin ekaa kertaa 2017
Hieman kesä ajeluilta kuvaa. 2017
Sitten teki Quaife tenät. Tää tapahtu kesällä 2017
Mutta sitten tulikin jo uusi.
Noh viime kesänä ei perä enää kiusotellu vaan sitten oli moottorin vuoro, eli rupesi kuulumaan alakerrasta naputusta joten päätin käyttää auki ennen isompia tuhoja ja jokuhan sieltä oli kolmosen kk laakerin rikkonut. Ja tässä vaiheessahan ei tullut kiire koska auto oli varattu serkun hääautoksi 2 viikon päähän ku moottori päätettiin ottaa irti ja kesälomanki alkuun oli vielä viikko joten kiirettä joutui pitämään eikä siihen jäänyt kuin päivä aikaa auton pesuun ennen häitä
Ens kesälle sen verran uudistusta että vihdoin tulee pitkään haluamani vanteet alle ettei tarviste noilla 5" leveillä kottipyörän vanteilla ajella.
Eikä siinä vielä kaikki jotta ensi kesänä ei "joutuisi" pelkästään nauttimaan ascon kyydistä niin tulihan sitä hommattua jo 2016 keväällä uusi projekti
Tällä hetkellä melkolailla samassa paikassa kuin tässä kuvassa mutta puoli metriä lunta päällä, tarkoitus oli viime kesälomilla alotella enemmän mutta ascon koneremontti yllätti ja sit serkku päätti että nyt olisi hyvä väli maalata hänen subaru niin siirsin suosiolla tulevalle kesälle projektoinnin, saa nähä mitä kaikkea tuolle keksii
Pahoittelut pitkästä viestistä ja pitkästä kirjottelemattomuudesta mutta nyt on kaikille ainakin talven intoihin luettavaa
Re: Opel ascona b 2.0E
Eipä oo näköjään tänne liiemmin kirjailtua mutta on se muutoksia kokenut ja ihan ajossakin ollut.
Jos haluaa seurata mitä tapahtunut viime päivityksen jälkeen niin 60&70 clubin puolella hieman tekstiä, ja luultavimmin sinne tulee jatkossakin kirjoiteltua tiheemmällä tahdilla
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 5&start=50
Jos haluaa seurata mitä tapahtunut viime päivityksen jälkeen niin 60&70 clubin puolella hieman tekstiä, ja luultavimmin sinne tulee jatkossakin kirjoiteltua tiheemmällä tahdilla
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... 5&start=50