Calibra C20NE--->20SEH
Calibra C20NE--->20SEH
Tuollainen otsikon mukainen swappi on käynyt mielessä. Onko mitään järkeä toteuttaa? Tuo SEH on kuitenkin ei vähäpäästöinen, tuleeko leimalla mitään ongelmia jos pitää alkuperäisen katin paikallaan? Onko mitään muuta huomioitavaa?
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Re: Calibra C20NE--->20SEH
eipä tosa järkeä oo jos siellä konehuoneessa toimiva c20ne majailee, vaihda sitten ennemmin c20xe.-PENA- kirjoitti:Tuollainen otsikon mukainen swappi on käynyt mielessä. Onko mitään järkeä toteuttaa? Tuo SEH on kuitenkin ei vähäpäästöinen, tuleeko leimalla mitään ongelmia jos pitää alkuperäisen katin paikallaan? Onko mitään muuta huomioitavaa?
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Autossa ei ole tällä hetkellä konetta paikallaan, talven aikana olisi tarkoitus siihen uusi moottori laitella. Olisi vaan tiedossa tuollainen melkeen kokonainen SEH kone, niin siksi juolahti tällaista mieleen... Onhan tuossa SEH koneessa kuitenkin vähän enemmän potkua. Tuo XE menee jo liian isoksi projektiksi, sama sitten ostaa valmis paketti.Wasu kirjoitti:eipä tosa järkeä oo jos siellä konehuoneessa toimiva c20ne majailee, vaihda sitten ennemmin c20xe.-PENA- kirjoitti:Tuollainen otsikon mukainen swappi on käynyt mielessä. Onko mitään järkeä toteuttaa? Tuo SEH on kuitenkin ei vähäpäästöinen, tuleeko leimalla mitään ongelmia jos pitää alkuperäisen katin paikallaan? Onko mitään muuta huomioitavaa?
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Ei se xe kone ole yhtään sen ihmeellisempi sinne laittaa kun tuo seh konekaan. Ja vähäpäästöiseenhän ei voi laittaa ei vähäpäästöistä konetta. Tai tietenkin voi Eipä tosta seh koneesta kyllä päällepäin erota että sen puolen. Mutta tosiaan samalla vaivalla sen c20xen sinne laittaa ja sitten tehon nousun huomaakin jo vanhaan verrattuna.-PENA- kirjoitti:Autossa ei ole tällä hetkellä konetta paikallaan, talven aikana olisi tarkoitus siihen uusi moottori laitella. Olisi vaan tiedossa tuollainen melkeen kokonainen SEH kone, niin siksi juolahti tällaista mieleen... Onhan tuossa SEH koneessa kuitenkin vähän enemmän potkua. Tuo XE menee jo liian isoksi projektiksi, sama sitten ostaa valmis paketti.Wasu kirjoitti:eipä tosa järkeä oo jos siellä konehuoneessa toimiva c20ne majailee, vaihda sitten ennemmin c20xe.-PENA- kirjoitti:Tuollainen otsikon mukainen swappi on käynyt mielessä. Onko mitään järkeä toteuttaa? Tuo SEH on kuitenkin ei vähäpäästöinen, tuleeko leimalla mitään ongelmia jos pitää alkuperäisen katin paikallaan? Onko mitään muuta huomioitavaa?
Re: Calibra C20NE--->20SEH
No mitäs arvelette, saako tuota SEH konetta menemään päästöistä, jos pidän leimalla tuon olemassa olevan katin paikallaan?!
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Jos ihan villiä arvausta haetaan niin heitän että ehkä jos kytket lambdan ja kerrot sille motronic:lle että katti on (se oli joku piuha maahan tai ei tjsp, kato kytkentäkaaviosta)... En ole sitten ihan varma että mitä se on mieltä siitä että sille kerrotaan että se on "C20SEH" (Tai toinen vaihtoehto on että C20NE ohjelmalla mutta en mene sanoo siitä mitään että onko liian muutettu kone...)
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Eli taitaa tämä homma sitten tyssätä tuohon ei vähäpäästöisyyteen... Prkl kun olisi ollut jo sopiva SEH aihiokin tiedossa edullisesti. Tuo XE alkaa myös houkuttamaan, mutta sitten pitää jo vaihdella muutakin. Missä hinnoissa XE koneet liikkuvat noin yleensä?
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Onkos tuossa autossa NE johtosarja paikallaan? Heität vaan tuon SEH:in paikalleen ja kytket ruiskuvermeet tunnistimineen uuteen koneeseen ja kovaa ajoa.Sama perusmoottori muuten,puristukset vaan isommat ja nokassa pientä eroa.
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Kaikki muu on tällä hetkellä autossa kiinni, paitsi NE moottori. Se piti lainata talveksi toiseen autoon Sen tiesinkin, että ovat pitkälti samoja moottoreita nuo kaksi. Ainut vaan tuo vähäpäästöisyys toisessa. Mutta tämä swappi olisi kuitenkin toteutettavissa helposti ja auton saa vielä leimattuakin? Jostakin varmaan löytyy ohjeet tuohon lambdan kytkemiseen.hukkis kirjoitti:Onkos tuossa autossa NE johtosarja paikallaan? Heität vaan tuon SEH:in paikalleen ja kytket ruiskuvermeet tunnistimineen uuteen koneeseen ja kovaa ajoa.Sama perusmoottori muuten,puristukset vaan isommat ja nokassa pientä eroa.
- Opel Vectra 2,0i -89
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
- Opel Vectra 1,9 CDTI Opc-line -08
Re: Calibra C20NE--->20SEH
Se lamdahan on kytketty auton johtosarjaan.Pistät vaan imu-ja pakosarjan ja muut apulaitteet uuteen koneeseen ja lähet ajelemaan.Leimalla tuskin kukaan käy kattelemaan moottorin numeroita,ei taida olla suuri synti ajella vaan muutoskatsastamatta.Tuohan on lähes sama ku kantta laskettu NE kone!!