Sivu 1/1

Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 24 Elo 2013, 09:18
Kirjoittaja icoman
Moro. Onko kukaan käyttänyt vielä otsikon mukaisella diesel koneella varustettua Insigniaa päivittämässä, vuosimallit 09 -12. Huollon yhteydessähän nämä yleensä tehdään, jos ei takaisinkutsua tule. Itse huomasin tämän kampanjan kun rekisteröidyin oma opel.fi palveluun. Sen verran opelin huollossa tiesivät, että moottorinohjauksen päivityksestä kysymys, muttei mihin vaikuttaa. Oli vaan huoltojonot niin pitkät, että ajattelin odottaa seuraavaan huoltoon joka mulla n 10 th päästä.
Muuten ei kiinnostaisi, mut kun on ollut sitä nypytys ongelmaa lämpimillä ilmoilla (yli +17) ilman vikakoodeja tai valoja mittaristossa. Moottorit ja voimansiirto osiossa tästä viestiketjua.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 24 Elo 2013, 23:49
Kirjoittaja Masi
icoman kirjoitti:Moro. Onko kukaan käyttänyt vielä otsikon mukaisella diesel koneella varustettua Insigniaa päivittämässä, vuosimallit 09 -12. Huollon yhteydessähän nämä yleensä tehdään, jos ei takaisinkutsua tule. Itse huomasin tämän kampanjan kun rekisteröidyin oma opel.fi palveluun. Sen verran opelin huollossa tiesivät, että moottorinohjauksen päivityksestä kysymys, muttei mihin vaikuttaa. Oli vaan huoltojonot niin pitkät, että ajattelin odottaa seuraavaan huoltoon joka mulla n 10 th päästä.
Muuten ei kiinnostaisi, mut kun on ollut sitä nypytys ongelmaa lämpimillä ilmoilla (yli +17) ilman vikakoodeja tai valoja mittaristossa. Moottorit ja voimansiirto osiossa tästä viestiketjua.
Kyselin samaa tuolla "Ei Vectra D vaan Insignia A ?" viestiketjussa 104:s välilehti, sekä "OmaOpel.fi" viestiketjussa.
Soitin asiasta myös GM:lle, mutta siellä tiesivät vielä vähemmän mistä oikein on kysymys. Itse ainakin haluan tietää mihin jokin päivitys vaikuttaa ennen kuin alan täysin toimivaa ajopeliä päivittämään.

PS. Omassani ei tuota nypytysilmiötä ole esiintynyt samanlaisessa ajopelissä tähänastisella noin 120 tkm matkalla - ainakaan vielä...

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 08:26
Kirjoittaja icoman
Moro. Jos on sama kampanja, jonka bongasin adacin sivuilta niin jotain tärkeää kuitenkin ohessa saksaksi.

"Zusätzliche InformationenEin Softwarefehler im Motorsteuergerät kann zu Leistungsabfall und im ungünstigsten Fall auch zu Motorschäden führen. Lt. Hersteller wird die Störung auch von der Motorkontrollleuchte angezeigt. Die Händler aktualisieren den Softwarestand des Motorsteuergerätes. Die Aktion läuft ab Juli 2013, dauert etwa eine halbe Stunde und ist für die Kunden kostenlos."

Google kääntäjällä vapaasti suomennettuna
"Ohjelmisto virhe moottorin ohjausyksikkö voi johtaa suorituskyvyn heikkenemistä ja pahimmassa tapauksessa jopa vahingoittaa moottoria. Luutnantti Valmistajan on myös syytä tarkista moottori valo syttyy
Päivitä ohjelmistoversio jälleenmyyjän moottorin ohjausyksikkö. Edistäminen kulkee heinäkuussa 2013, kestää noin puoli tuntia ja se on maksuton asiakkaille"
Mutta liekö sama kamppis, heinäkuussa 2013 aloitettu

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 13:35
Kirjoittaja Masi
Toivottavasti se ei ole ainakaan tuo alla mainittu (tiedot Insignia Enthusiast foorumilta), niin silloin ei oikein innosta päivittää - englannissa ovat keskeyttäneet tuon kampanjan ilmenneiden ongelmien vuoksi ja nyt on joku uusi korvaava päivitys jaossa. En tiedä mikä tilanne täällä kotimaassa on noiden jakeluiden kanssa - voisivat ihan reilusti kertoa asiakkaalle mitä päivitystä sinne nyt tarjotaan.

Field Action Type: Customer Satisfaction Program
Field Action Number: 12-R-048
Start: 16. Nov 2012
End: 31. Dec 2014
Recall: No
Description: Insignia - ECM Calibration

Under certain driving conditions and indicated by an illuminated SVS (Service Vehicle Soon) lamp, a fuel injection management concern may cause the engine power to be distinctly reduced ending up in a potential damage of the engine.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 25 Elo 2013, 14:16
Kirjoittaja icoman
Joo taitaa olla vaikea ottaa näistä selvää. Kuitenkin aion mennä päivityksen tekemään. Kiinnostaa se poistuuko nykiminen vai mitä tapahtuu. Muutama viikko täs kuitenkin vierähtää jos ei satu jostain "pikahuollosta" nopeeta apua löytymään. Reissun päällä sen verran tulee oltua. Mut infoan jos jotain lisätietoa tulee.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti (tehty)

Lähetetty: 11 Loka 2013, 19:07
Kirjoittaja icoman
Moro
Käytin inkun pajalla kun alkoi egr venttiilin jäähdytyksenkotelo puskeen nesteitä pihalle, kotelo halki (ominaisuus tai sitten ei). Samalla tein 120 th huollon kun prosentit näytti 10 %. Samalla tehtiin ohjelmapäivitys. Jotain sinne tehtiin, käynnistäessä kiekat pysyy hetken yli 1000 rpm. oli kone lämmin tai kylmä. Voi olla ettei nykimistä enään ole, mut eipä nuo ulkolämpötilatkaan ole yli +17 joka "laukaisi" sen nykimisen. No ensi kesä näyttää mikä on tilanne nykimisen suhteen. Muutoin kone vaikuttaa yhtä "hyvältä" ja pirteältä.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 12 Loka 2013, 11:27
Kirjoittaja aksu8225
itellä hikoilee kans tuo egr- kotelo. käytitkö merkki-liikkeessä? "tinkasitko" takuuseen koteloa? tuntuu olevan joku valmistusvika.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 12 Loka 2013, 11:32
Kirjoittaja porakone
icoman kirjoitti:Google kääntäjällä vapaasti suomennettuna
Ihan oftopikkina mainittakoon että jos englanti taipuu niin noi 'erikoiskielet' kannattaa känntää englanniksi ja lukea siitä, tostakin selostuksesta tuli lähes virheetön vrt tohon töksähtelevään kotimaiseen versioon.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 13 Loka 2013, 08:43
Kirjoittaja icoman
aksu8225 kirjoitti:itellä hikoilee kans tuo egr- kotelo. käytitkö merkki-liikkeessä? "tinkasitko" takuuseen koteloa? tuntuu olevan joku valmistusvika.
Moro
Voihan se kotelo hikoillakin, mut mulla oli halki. Merkkiliikkeessä käytin ja 40 % sain hinnasta pois kun tiesin että ei ihan normaalia kulumista. Ja noita keskusteluja aiheeseen liittyen löytänyt googlettamalla brittifoorumeilta.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 20 Loka 2013, 22:56
Kirjoittaja Vekkis
Käytin Zafira Tourerin 121kw automaatilla, todennäköisesti juuri samassa ohjelmistopäivityksessä parisen viikoa sitten.
Perstuntuma on, että tehoja ja vääntöä katosi päivityksessä ja kone kierrättää korkeammalle ennen vaihtoa kuin ennen päivitystä.
Parin maantiepätkän huomiona, että eipä laatikko käytä turbodieselin vääntöä(luvattua vääntöaluetta) enää hyväksi vaan pienelläkin kaasun painalluksella pudottaa heti pykälää pienemmälle ja n. 3000 rpm:lle ja pykältää isommalle samoille lukemille????
Tekisi mieli viedä jonnekin penkkiin ja selvittää teho ja vääntö tällä päivityksellä.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 21 Loka 2013, 17:39
Kirjoittaja icoman
Moro
Tuon kierroksen ylhäällä pidon vaihtaessa huomaa myös manuaalilla. Lieko tarkotus pitää paineita imusarjassa paremmin yllä. Tuntuis vaan että olisivat laatikonkin sulta "päivittäneet" vastaamaan käytöstä. Voisihan sitä penkissäkin käyttää jos olisi vertailukohtaa ennen päivitystä.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 22 Loka 2013, 09:23
Kirjoittaja JukeN
Masi kirjoitti:Toivottavasti se ei ole ainakaan tuo alla mainittu (tiedot Insignia Enthusiast foorumilta), niin silloin ei oikein innosta päivittää - englannissa ovat keskeyttäneet tuon kampanjan ilmenneiden ongelmien vuoksi ja nyt on joku uusi korvaava päivitys jaossa. En tiedä mikä tilanne täällä kotimaassa on noiden jakeluiden kanssa - voisivat ihan reilusti kertoa asiakkaalle mitä päivitystä sinne nyt tarjotaan.

Field Action Type: Customer Satisfaction Program
Field Action Number: 12-R-048
Start: 16. Nov 2012
End: 31. Dec 2014
Recall: No
Description: Insignia - ECM Calibration

Under certain driving conditions and indicated by an illuminated SVS (Service Vehicle Soon) lamp, a fuel injection management concern may cause the engine power to be distinctly reduced ending up in a potential damage of the engine.
Hemmetin hienoa lukea näin jälkikäteen. Astra kävi softan päivityksessä ja heti huollon pihalta lähdettäessä huoltoilmo pomppasi ruutuun. Huoltoväli on pian tulossa täyteen, mutta onhan selkeesti onnistunut päivitys. Pitää taas mennä käymään Opelin tiskillä. Onko linkkiä foorumille, jossa aiheesta enemmän keskustelua?

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 22 Loka 2013, 16:56
Kirjoittaja icoman
Moro
Kattelin omasta työmääräyksestä. Mulla toi päivitys ohjelma lapun mukaan ECM 13-R-025
Lieko Astran ja inkun ohjelmat eri koodeilla.

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 27 Marras 2017, 23:03
Kirjoittaja imaC
Nosteellaas vähän..
Oma biturbo kävi tänään kamppanja päivityksessä..
Onko tietoa kyseisestä ohjainyksikön päivityksestä..?
Auto siis -12 automaatti

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Lähetetty: 06 Joulu 2017, 13:32
Kirjoittaja Robertx
Kalibrierung Motorsteuergerät 12-R-048; Technische Nacharbeit

Problem machen die Einspritzdüsen die nicht mehr schließen und es im schlimmsten Fall zum Motorschaden kommen kann.
Betroffen sind Die MJ2009-2013 mit Z/A20DTx Motor
vom Werk Rüsselheim Von 9 1 000015 bis D 1 007043

Kampanja tarkoittaa moottoriohjauksen kalibrointia. Syynä ruiskutussuuttimien auki jääminen tietyssä ajotilanteessa. Suuttimien auki jääminen voi johtaa moottorivaurioon.
Koskee käytännössä kaikkia Insignia dieseleitä aikavälillä 2009-2013.