19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Vectra C 2004 210 000 km
Pitää sahata aika pitkään ja tuprauttaa valkoiset savut käynnistyessään hieman röpöttämällä.
Käynnistyy huomattavasti paremmin, jos malttaa kuunnella, koska polttoainepumppu pysähtyy. Lähtee tuon odottelun jälkeen normaalisti käyntiin eikä savuta valkoista eikä röpötä.
Nyt tankissa oleva polttoainepumppu ilmeisesti vetelee viimeisiään, kun pumppaa tosi pitkään, melkein puoli minuuttia.
Samaan piikkiin ehkä sopii, kun melko usein muutaman sadan metrin jälkeen voi hieman yskähtää. Uutena ilmiönä on myös tullut jonkinlainen tehon aleneminen pidemmässä kiihdytyksessä. Mielestäni kaikki viittaa, ettei tule polttoainetta tarpeeksi. Vikavaloja ei ole näkynyt. Katson koodit, jahka ehdin, vaikkei ODB:stä taida tässä olla apua. Diagnostiikka nimittäin ei saa yhteyttä ECUun, jos virrat on pois ja virran kytkemisen jälkeen yhteyden saaminen kestää niin kauan, että sohlo pumppukin on jo kerennyt pumpata oikeat paineet.
Onko kokemuksia vastaavasta ja onko noita siirtopumppuja vaihdettu?
Jos vika on siirtopumpussa eikä korkeapainepumpussa voinee huokaista helpotuksesta, voi jäädä rahaakin jäljelle.
Pitää sahata aika pitkään ja tuprauttaa valkoiset savut käynnistyessään hieman röpöttämällä.
Käynnistyy huomattavasti paremmin, jos malttaa kuunnella, koska polttoainepumppu pysähtyy. Lähtee tuon odottelun jälkeen normaalisti käyntiin eikä savuta valkoista eikä röpötä.
Nyt tankissa oleva polttoainepumppu ilmeisesti vetelee viimeisiään, kun pumppaa tosi pitkään, melkein puoli minuuttia.
Samaan piikkiin ehkä sopii, kun melko usein muutaman sadan metrin jälkeen voi hieman yskähtää. Uutena ilmiönä on myös tullut jonkinlainen tehon aleneminen pidemmässä kiihdytyksessä. Mielestäni kaikki viittaa, ettei tule polttoainetta tarpeeksi. Vikavaloja ei ole näkynyt. Katson koodit, jahka ehdin, vaikkei ODB:stä taida tässä olla apua. Diagnostiikka nimittäin ei saa yhteyttä ECUun, jos virrat on pois ja virran kytkemisen jälkeen yhteyden saaminen kestää niin kauan, että sohlo pumppukin on jo kerennyt pumpata oikeat paineet.
Onko kokemuksia vastaavasta ja onko noita siirtopumppuja vaihdettu?
Jos vika on siirtopumpussa eikä korkeapainepumpussa voinee huokaista helpotuksesta, voi jäädä rahaakin jäljelle.
Mane
Vectra Wagon Z19DT
ex Vectra Voyage X20DTH
ex Vectra Voyage X20XEJ
ex Vectra C18NZ
ex Kadett E 1,3
ex Kadett 1,2N
Vectra Wagon Z19DT
ex Vectra Voyage X20DTH
ex Vectra Voyage X20XEJ
ex Vectra C18NZ
ex Kadett E 1,3
ex Kadett 1,2N
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Saattaa se vika piillä suuttimissakin. Pitkään pumpatessa jaksaa nostaa vuotavan suuttimen painetta enemmän
Seat Toledo Tsi, Vw T4 Tdi.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Onko polttoainesuodatin vahdettu milloin, tuo siirtopumppuhan ei pidä mitään mainittavia ylipaineita tuolla polttoainejärjestelmässä, koska systeemi on käytännössä hullunkierto missä siirtopumppu pumppaa polttoaineen suodattimelle ja ylimäärä painelee samantien paluuputkea myöten takaisin tankkiin samalla ilmaten polttoainejärjestelmän mikäli siellä ilmaa on.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Suutinvialta kuulostaa,mutta siitä pitäisi jäädä vikakoodi muistiin tai jopa vikavalo palamaan,antaa tuon suuttimen numeronkin mikä viallinen on.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
jjvirtan kirjoitti:Suutinvialta kuulostaa,mutta siitä pitäisi jäädä vikakoodi muistiin tai jopa vikavalo palamaan,antaa tuon suuttimen numeronkin mikä viallinen on.
Vikakoodi pitäisi tosiaan tulla, millä lukulaitteella yritetty lukea, kun kokemusta on että osassa OBD pistokkeissa on liian paksut liuskat ja yksinkertaisesti ei mene auton liittimeen perille eikä saa mitään tietoa, tai tekee sen että lukee osan moduuleista muttei kaikkia. Redlinen RL-2 kokeileisin ensiavuksi suuttimille kun on kokemusta että on säästänyt suhteellisen usein kalliilta suuttimenvaihdoilta / remonteilta
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Vikakoodit on katsotu OP COMilla vuoden 2010 versiolla. Ei ole moottorista koodeja eikä ole vikavalo syttynyt. PA-suodatin vaihdettu juuri, ei vielä km täynnä edes. Ei muutosta. Auto seisoi viime viiikolla muutaman päivän ja sen jälkeen piti sahata tosi pitkään ja tuli valkosta savua. Jotenkin tuo viittaa mielestäni siihen, että jostain paineet vuotaa ja saa ilmaa.
Jos malttaa ennen käynnistystä odotella, että tankissa oleva siirtopumppu hiljenee, lähtee aina seisottuaankin hyvin käyntiin eikä yski eikä anna valkoista savua.
OP-comilla kun katsoo, paineet nousee heti startissa. Tosin ei OBD:n kautta saa selville siirtopumpun kuntoa, kun moottorin ECU herää tulille vasta virran oltua hetken päällä ja OP-comin tiedonsiirrossakin menee aikaa. Silloin on siirtopumppu jo ehtinyt työnsä tehdä tällä hitaammallakin tyylillä.
Oikeastaan kysymykseni onkin: Jääkö jakotukkiin korkeapaine, kun moottori pysäytetään vai päästetäänkö se pois?
Jos malttaa ennen käynnistystä odotella, että tankissa oleva siirtopumppu hiljenee, lähtee aina seisottuaankin hyvin käyntiin eikä yski eikä anna valkoista savua.
OP-comilla kun katsoo, paineet nousee heti startissa. Tosin ei OBD:n kautta saa selville siirtopumpun kuntoa, kun moottorin ECU herää tulille vasta virran oltua hetken päällä ja OP-comin tiedonsiirrossakin menee aikaa. Silloin on siirtopumppu jo ehtinyt työnsä tehdä tällä hitaammallakin tyylillä.
Oikeastaan kysymykseni onkin: Jääkö jakotukkiin korkeapaine, kun moottori pysäytetään vai päästetäänkö se pois?
Mane
Vectra Wagon Z19DT
ex Vectra Voyage X20DTH
ex Vectra Voyage X20XEJ
ex Vectra C18NZ
ex Kadett E 1,3
ex Kadett 1,2N
Vectra Wagon Z19DT
ex Vectra Voyage X20DTH
ex Vectra Voyage X20XEJ
ex Vectra C18NZ
ex Kadett E 1,3
ex Kadett 1,2N
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Jakotukille jää jonkinverran painetta, muttei kuitenkaan täysiä paineita, kun polttoaineen paineanturinkin vaihto-ohjeessa pyydetään odottelemaan jonkinaikaa ennenkuin ruuvailee anturia irti.Mane55 kirjoitti: Oikeastaan kysymykseni onkin: Jääkö jakotukkiin korkeapaine, kun moottori pysäytetään vai päästetäänkö se pois?
Kuten itsekin ajattelit niin ilmavaivalta tuo paljon vaikuttaa, mitä OP-COM:in suutinten korjausarvo mittaukset näyttää moottorin käydessä, jos niissä alkaa olemaan niin että yksi suutin näyttää esim -2,5 ja toinen suutin esim. 2,5 niin silloin kannattaisi mitata suutinten ohivuodot ihan fyysisesti.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Samanlaista oireilua täälläkin. Vikakoodit katottu, liitokset kuivat, suuttimista ohivuodot mitattu, suodattimella ajettu ehkä 2000km. Oireillut jo ennen suodattimen vaihtoa. Muuta vikaa ei ole, täytyy vain odottaa että siirtopumppu lopettaa surraamisen.
Saapiko nuihin liittimiin niitä vihreitä tiivisteitä uusittua? Muita vikapaikkoja?
Saapiko nuihin liittimiin niitä vihreitä tiivisteitä uusittua? Muita vikapaikkoja?
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Re: 19CDTI / Z19DT polttoainepumppu
Paska starttimoottori
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)