Manta b -76+c20let
Manta b -76+c20let
Apuva!? Onko kysenen yhdistelmä mahdollista saada suomessa nykypäivänä kilpiin??
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Manta b -76+c20let
On kyllä, kunhan teet omavalmiste moottorin esim 20ne alakertaan ja penkität 150hp alle.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta b -76+c20let
Kiitos! kerranki joku ees avittaa... Mutta Kertokaa tarkemmin tyhmälle. Jos vaikka vahingos oppis jotakin... Eli miksi sitte ne:llä saa? Onko syynä se että ne:ssä on ollu vakiona vähemän (115hp)tehoa vai mikä?
Muuta järkevää selitystä en keksi koska jokainen katsastusmies joka tietää auton moottoreista mitään niin tietää että 2l kone ja 16v kansi+turbo on joka tapauksessa yli 150 hp. Toki sen ahdot tiputtamalla siihen penkissä saa... Mutta silti miksi ei sit letillä voi.? Syynä on pakko olla se että vakiaonakin let on Mantan mallisarjalle liika tehokas (204hp) kun taas esin ne (n.115hp) saa laittaa Mantaan Mallisarjan tehokkaimpaan verraten turbotettuna ja kansi vaihdettuna kunhan on alle 150hp? Meneekö tää näin vai olenko ihan hakoteillä...?
Muuta järkevää selitystä en keksi koska jokainen katsastusmies joka tietää auton moottoreista mitään niin tietää että 2l kone ja 16v kansi+turbo on joka tapauksessa yli 150 hp. Toki sen ahdot tiputtamalla siihen penkissä saa... Mutta silti miksi ei sit letillä voi.? Syynä on pakko olla se että vakiaonakin let on Mantan mallisarjalle liika tehokas (204hp) kun taas esin ne (n.115hp) saa laittaa Mantaan Mallisarjan tehokkaimpaan verraten turbotettuna ja kansi vaihdettuna kunhan on alle 150hp? Meneekö tää näin vai olenko ihan hakoteillä...?
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Manta b -76+c20let
Koska liinä letissä on liikaa tehoa liikaa vakiona. 20ne alakerrassa, 16v kansi ja ahdin luokitellaan omavalmistemoottoriksi joten tehoa ei tiedetä ja penkkipaperi käy. Eli just menee niinku aattelit. Pelkän c20xe koneen saa kuitenkin leimattua ihan perusmuutoskatsastuksella koska tehot just 150hp, eli rajojen sisässä. Jos vaikka ilman ahdinta haluaisit laittaa.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta b -76+c20let
Kiitos! Taas on viisaampi...
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Manta b -76+c20let
Eli toisin sanoen meistät sinne moottorin kylkeen c20ne ja oma valmiste moottori on valmis.
ja ei,en menettäisi yöuniani jos joskus tuollalailla muutoskatsastaisin autoni.
ja ei,en menettäisi yöuniani jos joskus tuollalailla muutoskatsastaisin autoni.
Re: Manta b -76+c20let
toisekseen 16v kannen ku laittaa 8v lohkoon niin ne moottorin numero sarjat jää sinne kannen alle piiloon, koska kansi leveämpi
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Re: Manta b -76+c20let
Saisko tuollaisen omavalmisteen tehdä suoraan XE lohkoon ,jos ottaisi alle 150hp lapun?
Manta-B-83
Re: Manta b -76+c20let
Ei koska teho ei saa laskea ahtamisen yhteydessä, nykyään vaativat mittauslaput ja niistä on ilmettävä huipputehon kierrokset ja ahtopaine.JUKSU kirjoitti:Saisko tuollaisen omavalmisteen tehdä suoraan XE lohkoon ,jos ottaisi alle 150hp lapun?
Eli lapun on oltava uskottava.
Itse unohtaisin koko LET koneen ja laittaisin Saab 9-3 150hv matalapaine turbon sillä Saabin omalla Trionic 7 ohjauksella...
Softa muutoksilla saa kummasti henkeä siihenkin pataan...
Re: Manta b -76+c20let
Letti hommattuna ja työt aloitettu. Auto on kaverin joten postailkoon tänne sit ite jos projektista haluu enemmän kertoo... Maukas peli kuitenkin tulossa kun vimpan päälle tehdään.. kiitos neuvoista!
Senator B C30se v.i.p/Senator B c30se/Omega A "Lotuslook" c30se/Omega 3000 c30se./Omega B2 M57(2.5dti)./Omega B2 M57(3.0dti).
Re: Manta b -76+c20let
Milläs tuon NE lohkon saa todistettua katsastuksessa kun se stanssi jää kannen alle piiloon?
Manta-B-83
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Manta b -76+c20let
Lyö stanssi lohkoon siihen vinoon pintaan mihkä laatikko pultataan.JUKSU kirjoitti:Milläs tuon NE lohkon saa todistettua katsastuksessa kun se stanssi jää kannen alle piiloon?
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Manta b -76+c20let
Tuossa tulee vaan se kiusaus viilata ensin siitä samasta kohdin pois jotain ennen stanssausta Mutta meneekö tuo oikeesti noin helpolla vai pitääkö mitään muita todistuksia tai kuvia olla todisteena katsastuksessa ?kolkoti kirjoitti:Lyö stanssi lohkoon siihen vinoon pintaan mihkä laatikko pultataan.JUKSU kirjoitti:Milläs tuon NE lohkon saa todistettua katsastuksessa kun se stanssi jää kannen alle piiloon?
Manta-B-83