Senator vm.91 *kuvapäivitystä*
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Taka-kaaria näkyi ebaaaayssä oleva 52€ kiipale
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Ei oo enää kalliit nuo ebays myytävät takakaaret. Varmaan löytyis sitä kautta halvimmalla etusetki.
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Takakaaret tulee e kadetin etusista, takakaaria en saksasta tilannu sen takia koska siitä puuttuu oleellisin eli puskurin alle tuleva pelti, ne saa omegan takakaarien korjauspelleistä
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Hellurei ja hellät tunteet!
Hävisi konehuoneesta lisää tavaraa. ABC sponssas tötteröt imusarjaan kiitoksia siitä
Vanha putkisto lähti ilman vikinöitä poikkeen, oikeen yllätyin! Pinnapultit lähti kannesta mukaan, täytyy laittaa uudet sinne kun kerran vanhat lähti niinkin helposti irti.
Etupöntöt lähti niinkin hyvästä kohtaa irti kuin etusaumasta, ei tarvinu paljoo töitä tehdä että lähti pois ja täten ei tarvinnu hakata kattien laippoja irti kun ei pulteista ollut mitään jälellä niistäkään..
Pitäs nyt sitten vääntää haponkestävästä uusi putkisto feat. Simonsin läpivirtaavat vaimentimet. toivotaan ettei saundit ole liian rajut, ei tää mikään raaseri ole eikä koskaan tule olemaankaan
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Lambda anturin johdot täytyy pidentää että saa töpselin kiinni, eipä tuokaan paljoa haittaa elämää
Mädät putkenpätkät nähty? Hyvä, nyt siirrytään umpioihin:
Kun kerta umpioiden heijastinpinnat menee tyhjiömetallointiin niin raaskin kokeilla miltä umpiot näyttää kun niistä vetää reunat Quartzin Black Chrome teipillä. Omaan silmään tuo sitä pientä eroa mistä umpiot tulevaisuudessa erottaa muista.
Vaikeaa on kuvata tota Black Chromea niin että näyttää todellisen kiiltonsa, kuvissa näyttää mustilta mutta ei ne ole
Yllä Qz Black Chrome
Alla vakio
vasemmalla vakio - oikealla Qz Black Chrome
Tällästä tällä kertaa, seuraavassa jaksossa nähään rälläkän tekemää reikää helmoissa ja kaarissa.
Mutta asiat tärkeysjärjestykseen eli halli ensin valmiiksi ja hitsikoneen ostoon että pääsen hitsaamaan!!
Hävisi konehuoneesta lisää tavaraa. ABC sponssas tötteröt imusarjaan kiitoksia siitä
Vanha putkisto lähti ilman vikinöitä poikkeen, oikeen yllätyin! Pinnapultit lähti kannesta mukaan, täytyy laittaa uudet sinne kun kerran vanhat lähti niinkin helposti irti.
Etupöntöt lähti niinkin hyvästä kohtaa irti kuin etusaumasta, ei tarvinu paljoo töitä tehdä että lähti pois ja täten ei tarvinnu hakata kattien laippoja irti kun ei pulteista ollut mitään jälellä niistäkään..
Pitäs nyt sitten vääntää haponkestävästä uusi putkisto feat. Simonsin läpivirtaavat vaimentimet. toivotaan ettei saundit ole liian rajut, ei tää mikään raaseri ole eikä koskaan tule olemaankaan
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Lambda anturin johdot täytyy pidentää että saa töpselin kiinni, eipä tuokaan paljoa haittaa elämää
Mädät putkenpätkät nähty? Hyvä, nyt siirrytään umpioihin:
Kun kerta umpioiden heijastinpinnat menee tyhjiömetallointiin niin raaskin kokeilla miltä umpiot näyttää kun niistä vetää reunat Quartzin Black Chrome teipillä. Omaan silmään tuo sitä pientä eroa mistä umpiot tulevaisuudessa erottaa muista.
Vaikeaa on kuvata tota Black Chromea niin että näyttää todellisen kiiltonsa, kuvissa näyttää mustilta mutta ei ne ole
Yllä Qz Black Chrome
Alla vakio
vasemmalla vakio - oikealla Qz Black Chrome
Tällästä tällä kertaa, seuraavassa jaksossa nähään rälläkän tekemää reikää helmoissa ja kaarissa.
Mutta asiat tärkeysjärjestykseen eli halli ensin valmiiksi ja hitsikoneen ostoon että pääsen hitsaamaan!!
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
on se 2x2 putki vaan mukavampi päivittäisessä käytössä. se yks iso torvi on niin pirun äänekäs.
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Toivotaan että saadaan tulevalla kokoonpanolla rääkymisen sijasta matalat murinatL.ossi kirjoitti:on se 2x2 putki vaan mukavampi päivittäisessä käytössä. se yks iso torvi on niin pirun äänekäs.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Tää on kyllä fiksun näköjen rojekti vieläkä iteltäki löytys virtaa alkaa senua laittaan
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Yritän kovasti olla pilaamattaDr_Sultan kirjoitti:Tää on kyllä fiksun näköjen rojekti vieläkä iteltäki löytys virtaa alkaa senua laittaan
Mitään kummallista ei oo ny tapahtunu kun puuttuu vielä pari työkalua, Hitsikone, kompura ja ennen kaikkea hallin sähköt! ennen niitä ei pääse pahemmin tekemään kun hallin valot saa virran työmaakeskuksesta
Sisusta on saatu purettua ja nyt pitäs sit sähköt repiä pois että pääsee tökkimään peukalolla reikää kuskinpuolen pyöräkoteloon
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Se on kiva nähdä et näitä harvinaisempiaki ooppeleita laitetaan itellä kans tarkotus ton oman kohalla että laittaisin jonku hillityn korisarjan ja maalaisin ton
Vectra B -97 1.6 (projektikäyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Calibra -91 2.0 8v aut (kesäauto/projekti)
Astra G -01 2.0 (käyttis)
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Minkä mittiset on uuden pakosarjan ensiöputket? näyttäs 30-40cm..pläsäri kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet!
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Omega A
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
41,5mm on ensiöputkien halkaisijahote kirjoitti:Minkä mittiset on uuden pakosarjan ensiöputket? näyttäs 30-40cm..pläsäri kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet!
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Eilen tuossa iltapuhteina irrotin johtosarjan konehuoneesta hitsaus hommia varten, Tässä hitsikonetta odotellessa teen Wire Tuckin että saa konehuoneeseen kliinin ilmeen.
vaihteiston yks liitin oli pohjan puolella niin täytyy sanoa että onneks olen kapea ihminen, auto tassut maassa pääsin auton alle ottamaan liittimen irti ei tarvinnu rehkiä tunkin ja pukkien kanssa yhden liittimen takia
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
Tarkoitin pituus ensiöputkellepläsäri kirjoitti:41,5mm on ensiöputkien halkaisijahote kirjoitti:Minkä mittaiset on uuden pakosarjan ensiöputket? näyttäs 30-40cm..pläsäri kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet!
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Eilen tuossa iltapuhteina irrotin johtosarjan konehuoneesta hitsaus hommia varten, Tässä hitsikonetta odotellessa teen Wire Tuckin että saa konehuoneeseen kliinin ilmeen.
vaihteiston yks liitin oli pohjan puolella niin täytyy sanoa että onneks olen kapea ihminen, auto tassut maassa pääsin auton alle ottamaan liittimen irti ei tarvinnu rehkiä tunkin ja pukkien kanssa yhden liittimen takia
Omega A
Re: Senator vm.91 *Nyt purkuhommia*
JAAA en pituutta oo mitannu ku ei oo ollu tarvesta, varmaan tänään käyn hallilla taas ni mittaan nehote kirjoitti:Tarkoitin pituus ensiöputkellepläsäri kirjoitti:41,5mm on ensiöputkien halkaisijahote kirjoitti:Minkä mittaiset on uuden pakosarjan ensiöputket? näyttäs 30-40cm..pläsäri kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet!
Mukavannäkönen tuo uus Martelius kyllä on verrattuna alkuperäseen, toivottavasti myös tuo sitä toivottua pientä extraa takapyörille
Eilen tuossa iltapuhteina irrotin johtosarjan konehuoneesta hitsaus hommia varten, Tässä hitsikonetta odotellessa teen Wire Tuckin että saa konehuoneeseen kliinin ilmeen.
vaihteiston yks liitin oli pohjan puolella niin täytyy sanoa että onneks olen kapea ihminen, auto tassut maassa pääsin auton alle ottamaan liittimen irti ei tarvinnu rehkiä tunkin ja pukkien kanssa yhden liittimen takia
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *purkuhommat jatkuu <3*
eli eli pakosarjan ensiöputket on pituudeltaan n. 35cm
Purettu autoo vähän lisää siitä kun kovasti tykkään Apulaitteet hävisi koneen ympäriltä pois, imusarja hävis ja muuta pientä että konehuoneesta löytyy enään moottori, abs yksikkö ja jarrupääsylkkä. Runkopalkkien ja pyöräkotelon väliset saumat näyttäny ruostuvan, yllätys
Saa nähä mitä tuon kans nyt tekee että ottaako koneen vaihteistoineen päivineen pois vaiko ei. Helpompihan se olis kaikki paikat putsata kunnolla kun olis enemmän tilaa.. Eihän tuo tosin kauaa aikaa vie kun sen pois nostaa mutta kattoo nyt onko tilaa hallissa yhdelle motille
Purettu autoo vähän lisää siitä kun kovasti tykkään Apulaitteet hävisi koneen ympäriltä pois, imusarja hävis ja muuta pientä että konehuoneesta löytyy enään moottori, abs yksikkö ja jarrupääsylkkä. Runkopalkkien ja pyöräkotelon väliset saumat näyttäny ruostuvan, yllätys
Saa nähä mitä tuon kans nyt tekee että ottaako koneen vaihteistoineen päivineen pois vaiko ei. Helpompihan se olis kaikki paikat putsata kunnolla kun olis enemmän tilaa.. Eihän tuo tosin kauaa aikaa vie kun sen pois nostaa mutta kattoo nyt onko tilaa hallissa yhdelle motille
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Senator vm.91 *Mätää, b luokan korjauksia & muuta*
Hommat jatkuu, otettiin takasivuikkunat irti ja sisustasta on enää kiinni kattoverhoilu, pitäs sekin ottaa että saan kattoikkunan pois ja huollettua senkin. ABS boxi piti irroittaa tuossa viikonloppuna mutta tuppaa olemaan jarruputkiliittimet kiinni aika lujassa eikä tietenkään ollut avainta milla ne saisi kunnolla avattua, lenkkiavaimen kanssa meinas nuljahtaa kulmat pyöreiks ni jätin välistä tällä kertaa.
Tältä se nyt konehuone näyttää.
Ilmastoinnin ja lämmityslaitteen sain purettua monen tunnin ihmettelyn ja tappelun jälkeen kun oli ruuvit piilossa mutta kun revin tulipellin eristeet roskiin alko ruuvit löytymään
rutosti siellä lämppärissä oli koivunsiemeniä ja puun lehtiä täytyy joku raitisilmasuodatin systeemi keksiä siihen päälle ettei niitä enää sinne mene..
Kompurasta on pettänyt tiivisteet ja päästänyt aineet pihalle kompuran kyljestä.
täytyy ostaa uudet tiivisteet (15e) siihen ja pistää läjään että saadaan kylmää kabiiniin sitten kesällä 2015
Kuljettajan puolelta löyty yks reikä lisää, lisää varmaan on luvassa kun hakataan pitumia pois lattiasta vähän lisää.
Muuten tilanne kabiinissa on tämä
Sitten mennään tähän sakemannien aikanaan tekemään korjaukseen, eli takakaariin!
ai että mä tykkään näistä korjauksista
Kertokaas mikä on tämän tulpan optio? lohkon kyljessä öljypohjan yläpuolella..
Konehuoneeseen tulee pari muutosta letkujen ja värityksen merkeissä. venttiilikoppa ja imusarja maalataan uudestaan Gun Metal värillä, tulee kontrastia mukavasti lisää eikä pistä silmään niin hirveästi.
Ohjaus- ja alipaineletkut, huohotinletkut ja pienet vesiletkut korvataan mutsalla silikoniletkulla. Ohjaustehostimen putki-letku hässäkät käyn teettämässä uudet teräspunosletkuilla ihan ukonäkösyistä ja senkin takia että puserrusliitokset vuotaa nykyisistä letkuista joten ne täytyisi teettää kuitenkin uudelleen.
Tältä se nyt konehuone näyttää.
Ilmastoinnin ja lämmityslaitteen sain purettua monen tunnin ihmettelyn ja tappelun jälkeen kun oli ruuvit piilossa mutta kun revin tulipellin eristeet roskiin alko ruuvit löytymään
rutosti siellä lämppärissä oli koivunsiemeniä ja puun lehtiä täytyy joku raitisilmasuodatin systeemi keksiä siihen päälle ettei niitä enää sinne mene..
Kompurasta on pettänyt tiivisteet ja päästänyt aineet pihalle kompuran kyljestä.
täytyy ostaa uudet tiivisteet (15e) siihen ja pistää läjään että saadaan kylmää kabiiniin sitten kesällä 2015
Kuljettajan puolelta löyty yks reikä lisää, lisää varmaan on luvassa kun hakataan pitumia pois lattiasta vähän lisää.
Muuten tilanne kabiinissa on tämä
Sitten mennään tähän sakemannien aikanaan tekemään korjaukseen, eli takakaariin!
ai että mä tykkään näistä korjauksista
Kertokaas mikä on tämän tulpan optio? lohkon kyljessä öljypohjan yläpuolella..
Konehuoneeseen tulee pari muutosta letkujen ja värityksen merkeissä. venttiilikoppa ja imusarja maalataan uudestaan Gun Metal värillä, tulee kontrastia mukavasti lisää eikä pistä silmään niin hirveästi.
Ohjaus- ja alipaineletkut, huohotinletkut ja pienet vesiletkut korvataan mutsalla silikoniletkulla. Ohjaustehostimen putki-letku hässäkät käyn teettämässä uudet teräspunosletkuilla ihan ukonäkösyistä ja senkin takia että puserrusliitokset vuotaa nykyisistä letkuista joten ne täytyisi teettää kuitenkin uudelleen.
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa