2.3dtr/td
2.3dtr/td
kuinkas lisää heppoja tuohon saa. dtr:ssä on ihan hurjat 100hv tehtaalta lähtiessä..
onneton alavääntö ennen kuin turbo tulee mukaan jossa 2000rpm kohdalla.
syötöllä saa jotain lisää. mutta montako heppa max?
isompi ahdin nythän sielä on KKK joku? mutta sais kyllä tulla vähän aikasemmin mukaan antamaan vääntöä
joku toinen nokka?
miten välijäähdyttimen isomtaminen?
kaikki vinkit on tervetulleita jos joskus virittäis tuota fronteeraa
onneton alavääntö ennen kuin turbo tulee mukaan jossa 2000rpm kohdalla.
syötöllä saa jotain lisää. mutta montako heppa max?
isompi ahdin nythän sielä on KKK joku? mutta sais kyllä tulla vähän aikasemmin mukaan antamaan vääntöä
joku toinen nokka?
miten välijäähdyttimen isomtaminen?
kaikki vinkit on tervetulleita jos joskus virittäis tuota fronteeraa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: 2.3dtr/td
Nokkahommat on bensamiesten juttuja.
Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.
Tämä on tutkittua ja testattua tietoa.
Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.
Tämä on tutkittua ja testattua tietoa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.3dtr/td
Ja sitten 23TD:n ahdin on isompi KKK kuin 23DTR:ssä. Tuolla Rekun ahtimella siis saat isommat paineet koneeseen ja pienemmät pakopuolelle.
Pakoputkeksi suora 2,5" niin ei ahdista. Tarttis toi oma käydä penkittämässä että paljonko antaa ilman välijäähdytintä. Sellanen olis seuraavaksi suunnitelmissa.
Pakoputkeksi suora 2,5" niin ei ahdista. Tarttis toi oma käydä penkittämässä että paljonko antaa ilman välijäähdytintä. Sellanen olis seuraavaksi suunnitelmissa.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: 2.3dtr/td
ei tuolla mulla ole kuin yks vaimenin se on vipa pönttö
pitää tutkia noita asiota jos sais tuo onnettoman alavääntöön jotain apuja
nyt kun on uus paffi ja plaanattu kansi
pitää tutkia noita asiota jos sais tuo onnettoman alavääntöön jotain apuja
nyt kun on uus paffi ja plaanattu kansi
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: 2.3dtr/td
Tähän ketjuun on hyvä jatkaa. Elikäs eikös dtr syöttöpumpussa ollut isompi nestepää kuin dt?
Manta b (projekti)
Re: 2.3dtr/td
10mm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.3dtr/td
Ei. Viimeviikolla joku mersuharrastaja osti ne johonki W123:een.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.3dtr/td
prkl sen siittä saa ku hidastelee. Omegasta tehrää paku käyttis. Onkos näitä koneita vielä monella muullakin käytössä?
Manta b (projekti)
Re: 2.3dtr/td
Juho ootko nostanut silloin aikoinaan omegasta ahdonalaista syöttöä?Juho M-P kirjoitti:
Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.
Manta b (projekti)
Re: 2.3dtr/td
Joo. Kalvo ja kara pois. Otat alta rajotinholkin pois ja käännät karan kauimmaiseen asentoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.3dtr/td
Eikös sitä pysty pikkusen ruuvaamallakin säätään? Vai oon ymmärtänyt väärin?
Manta b (projekti)
Re: 2.3dtr/td
Ruuvaamalla saa säädettyä aloituskohtaa muttei maksimia. Ja jousen säätöä löysäämällä saa alemmille ahdoille toimintaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 2.3dtr/td
Mites mulla on rekordin pumppu nyt kiinn onko hyötyä enne talvee vaihtaa omegalainen vai olisko kannattavaa laittaa käymään esim pp diiselis?
Manta b (projekti)
Re: 2.3dtr/td
En mää usko, että kannattaa.
Asiasta toiseen, ei sulle olis niitä turbon-pakosarjan pultteja jäänyt talteen 23TD:stä? DTR on pienemmillä pulteilla.
Asiasta toiseen, ei sulle olis niitä turbon-pakosarjan pultteja jäänyt talteen 23TD:stä? DTR on pienemmillä pulteilla.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6