Jep, ja vielä kun sille keskustelulle annettaisin mahdollisuus etukäteen.Juho M-P kirjoitti:Hyvä Lurttinen!
Asioista kannattaa ja kannattaisi keskustella.
Kehityskeskustelut
Re: Kehityskeskustelut
Johnny, la gente esta muy loca.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: Kehityskeskustelut
Pläsärin kommentti fiksu, mut kun vähän selaa niin sen vittuilun ja haukkumisen aloitti joku muu kuin tyytymättömät osapuolet. Ensin asiallisesti kysyttiin miksi mitäkin tehtiin ja moni on omia ehdotuksia kertonut jolloin vastalauseena tuli viher/sinivärisen nickin ja member statuksen omaavilta vittuilua ja viel perään mennään "lukkojen taakse" jauhamaan lisää shaibaa, tarkoitan jäsenalueelta löytyvää ärsyttää topikia. Et sanotaanko näin et en mäkään haluaisi tehdä yhteistyötä yrityksen/toimeksiantajan kanssa joka aloittaa asionnin vittuilulla. Mut onhan täällä jo alettu kuuntelemaan ja muutoksia tehy ja Yv:n kautta mm. Jarnon kanssa asiallisesti keskusteltu
Re: Kehityskeskustelut
Sitä tarkoitanki tuolla sanalla "kannattaisi".Johnny kirjoitti:Jep, ja vielä kun sille keskustelulle annettaisin mahdollisuus etukäteen.Juho M-P kirjoitti:Hyvä Lurttinen!
Asioista kannattaa ja kannattaisi keskustella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Kehityskeskustelut
Mulle tuli semmonen idea.Juho M-P kirjoitti:Sitä tarkoitanki tuolla sanalla "kannattaisi".Johnny kirjoitti:Jep, ja vielä kun sille keskustelulle annettaisin mahdollisuus etukäteen.Juho M-P kirjoitti:Hyvä Lurttinen!
Asioista kannattaa ja kannattaisi keskustella.
kertokaas:
Millasia muutoksia tänne ei saisi tehdä?
ja
Millaisia muutoksia tänne saa tehdä?
prööt
Re: Kehityskeskustelut
Olisko mahdoton ajatus, että tehtäis joku valmis kaavake johon jokainen voisi vastata, vähän niinku semmonen kehityskysely tms.?
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Kehityskeskustelut
Siinä olis valmis kaavake kummallekin kysymykselle.
Ihan omin sanoin jos kerrotte.
Ihan omin sanoin jos kerrotte.
prööt
Re: Kehityskeskustelut
En jaksa ruveta tavaamaan tätä topiccia edes tätä sivua pidemmälle taakse päin, koska näyttä olevan melkosen kehittävää keskustelua...
En o käyny oikeestaa koko talven aikana täälä notkumassa, joten missä h**vetin välissä tuokin on menty muuttamaan, ettei enään edes omia viestejään pysty muokkaamaan typoja oikastakseen, saati poistamaan viestiä tietyn ajan sisällä, jos vaikka on sattunut tulemaan "tuplat"... Ei taas mitään järkeä...
Edit; Jaha, toimiihan se tässä vielä niinkuin pitääkin. Tais johtua siittä, että menin jonnekkin ylös naulattuun topicciin huutelemaan...
En o käyny oikeestaa koko talven aikana täälä notkumassa, joten missä h**vetin välissä tuokin on menty muuttamaan, ettei enään edes omia viestejään pysty muokkaamaan typoja oikastakseen, saati poistamaan viestiä tietyn ajan sisällä, jos vaikka on sattunut tulemaan "tuplat"... Ei taas mitään järkeä...
Edit; Jaha, toimiihan se tässä vielä niinkuin pitääkin. Tais johtua siittä, että menin jonnekkin ylös naulattuun topicciin huutelemaan...
Re: Kehityskeskustelut
Viestien muokkaus oli estetty tekniikkakeskusteluissa kun jotkut pelkää sitä että muutaman viestin keskustelijat poistavat kysymyksensä kun ongelma on korjattu.
Mutta se on nyt palautettu ennalleen yleisön vaatimuksesta.
Mutta se on nyt palautettu ennalleen yleisön vaatimuksesta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kehityskeskustelut
Minun mielestäni ainakin on tärkeää, että suuri osa alueista on avoimia kaikille rekisteröityneille käyttäjille ja näkyvissä myös rekisteröitymättömille käyttäjille ilman loggaamista sisään. Esimerkiksi osto- ja myyntipalstoilla on hyötyä siitä, että sinne tulisi mahdollisimman paljon Opel-osaa ja autoja myyntiin myös sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ole yhdistyksen jäseniä ja tavaraa myydessä taas on hyödyksi jos mahdolliset ostajat näkevät ilmoitukset vaikka eivät olisi koskaan foorumille rekisteöityneetkään. Paremmat mahdollisuudet löytää osia ja saada tavaraa myydyksi.
Tekniikkapuolen alueissa sama homma, sielläkin kerho saa tunnettavuutta kun ihmiset oppivat että täältä voi löytää apua ongelmissa Opelien kanssa ja yleinen jaskanjauhantakeskustelu taas on sitä joka pitää porukkaa täällä silloinkin kun ei ole mitään varsinaista teknistä asiaa tai myynti- tai ostotarkoituksia ja kun tämä kerho näin tulee tutuksi, niin moni liittyy jäseneksi esimerkiksi seuraavalle vuodelle. Foorumin ja kerhon tulisi olla kutsuvia uusille ihmisille, ei luotaantyöntäviä ja sisäänpäinkääntyviä. Itse esimerkiksi en pidä foorumeista joilla ei pääse edes lukemaan viestejä ilman rekisteröitymistä, näin esimerkiksi hopeinen omena-foorumilla jossa keskustellaan Apple-tuotteista, ihan periaatteesta en ole sinne viitsinyt rekisteröityä. Sitten kun keskusteluihin haluaa osallistua oikeasti, niin on tarve rekisteröityä. Rekisteröityneiden käyttäjien määrää on ihan turha haalia jonkun yhden kerran viestiketjun lukijoiden avulla, siitä ei ole mitään hyötyä käytännössä, ellei haluta rajoittaa foorumin käyttöä ihan käytännössä.
Sama homma tapahtumissa, pitää olla mahdollista tulla sinne myös uusien jäsenyyttä harkitsevien ainakin osittain, esimerkiksi päiväosuuteen. Jäsenille sitten enemmän ja halvemmat eri hinnat, mutta ei-jäsentenkin olisi hyvä päästä jotenkin osallistumaan esimerkiksi vähän korkeammalla hinnalla ja jos liittyy jäseneksi niin saa sitten samantien jäsenetuna sen halvemman hinnan, jolloin jäsenyys houkuttaa välittömästi. Esimerkiksi FHRA:n näyttelyssä oli hinta sisäänpääsyyn 25 euroa, mutta 30 eurolla pääsi kerhon jäseneksi johon kuului sisäänpääsy näyttelyyn, eli se loppuvuoden jäsenyys kaikkine etuineen ei ollutkaan enää kuin 5 euroa. Ja jos oli vanha jäsen niin näyttelyynhän pääsi ilmaiseksi sisään. Tuollaisilla systeemeillä sitä jäsenmäärää nostetaan, tai ainakin yritetään. OCF nyt ei mitään ACS/TCS-kokoisia tapahtumia järjestä, mutta jossain kesätapahtumissa voisi olla tuollaisia jäsenhankintakampanjoita, joissa jäseneksi liittyvä saa heti edun.
Ja kerhon hallitus saisi olla kyllä aktiivisempi täällä foorumilla, kun itsekään en enää moisessa roolissa toimi. Toki paskaahan siitä aina niskaan tulee, vaikka olisi vain moderaattori... kaikki väännetään aina nurinpäin mitä on kirjoittanut. Nämä kommentit kirjoitin ihan vain kerhon pitkäaikaisena ja yhtenä alkuperäisenä jäsenenä. Toivottavasti tämä toiminta kuitenkin jatkuu jatkossakin, vaikka itse olen aktiivisemmin nykyään eri kerhon palveluksessa. Siellä on tämän vuoden eka kerholehti muuten jo ilmestynyt jäsenille jo ennen pääsiäistä... (mun taittamana)
Tekniikkapuolen alueissa sama homma, sielläkin kerho saa tunnettavuutta kun ihmiset oppivat että täältä voi löytää apua ongelmissa Opelien kanssa ja yleinen jaskanjauhantakeskustelu taas on sitä joka pitää porukkaa täällä silloinkin kun ei ole mitään varsinaista teknistä asiaa tai myynti- tai ostotarkoituksia ja kun tämä kerho näin tulee tutuksi, niin moni liittyy jäseneksi esimerkiksi seuraavalle vuodelle. Foorumin ja kerhon tulisi olla kutsuvia uusille ihmisille, ei luotaantyöntäviä ja sisäänpäinkääntyviä. Itse esimerkiksi en pidä foorumeista joilla ei pääse edes lukemaan viestejä ilman rekisteröitymistä, näin esimerkiksi hopeinen omena-foorumilla jossa keskustellaan Apple-tuotteista, ihan periaatteesta en ole sinne viitsinyt rekisteröityä. Sitten kun keskusteluihin haluaa osallistua oikeasti, niin on tarve rekisteröityä. Rekisteröityneiden käyttäjien määrää on ihan turha haalia jonkun yhden kerran viestiketjun lukijoiden avulla, siitä ei ole mitään hyötyä käytännössä, ellei haluta rajoittaa foorumin käyttöä ihan käytännössä.
Sama homma tapahtumissa, pitää olla mahdollista tulla sinne myös uusien jäsenyyttä harkitsevien ainakin osittain, esimerkiksi päiväosuuteen. Jäsenille sitten enemmän ja halvemmat eri hinnat, mutta ei-jäsentenkin olisi hyvä päästä jotenkin osallistumaan esimerkiksi vähän korkeammalla hinnalla ja jos liittyy jäseneksi niin saa sitten samantien jäsenetuna sen halvemman hinnan, jolloin jäsenyys houkuttaa välittömästi. Esimerkiksi FHRA:n näyttelyssä oli hinta sisäänpääsyyn 25 euroa, mutta 30 eurolla pääsi kerhon jäseneksi johon kuului sisäänpääsy näyttelyyn, eli se loppuvuoden jäsenyys kaikkine etuineen ei ollutkaan enää kuin 5 euroa. Ja jos oli vanha jäsen niin näyttelyynhän pääsi ilmaiseksi sisään. Tuollaisilla systeemeillä sitä jäsenmäärää nostetaan, tai ainakin yritetään. OCF nyt ei mitään ACS/TCS-kokoisia tapahtumia järjestä, mutta jossain kesätapahtumissa voisi olla tuollaisia jäsenhankintakampanjoita, joissa jäseneksi liittyvä saa heti edun.
Ja kerhon hallitus saisi olla kyllä aktiivisempi täällä foorumilla, kun itsekään en enää moisessa roolissa toimi. Toki paskaahan siitä aina niskaan tulee, vaikka olisi vain moderaattori... kaikki väännetään aina nurinpäin mitä on kirjoittanut. Nämä kommentit kirjoitin ihan vain kerhon pitkäaikaisena ja yhtenä alkuperäisenä jäsenenä. Toivottavasti tämä toiminta kuitenkin jatkuu jatkossakin, vaikka itse olen aktiivisemmin nykyään eri kerhon palveluksessa. Siellä on tämän vuoden eka kerholehti muuten jo ilmestynyt jäsenille jo ennen pääsiäistä... (mun taittamana)
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Kehityskeskustelut
Foorumin käyttö oikeudet jotain vuosimaksua vastaan.
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: Kehityskeskustelut
Pakko sanoa että kyllä kun seuraavaks tulee rahaa niin pakko maksaa jäsenyys jo pelkästään Lurttisen tekemien muutosten takia foorumisoftassa. Nyt kelpaa kyllä. Lurttinen, jos tuut summerpartyille, niin maksan palkaks sulle yhden lämpimän oluen samalla kun itse siinä samassa samaa mölyöljyä illan istujaisissa naatitaan!
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: Kehityskeskustelut
Tässä taas yks esimerkki muokkaa-napin heikkouksista, onko esim Juho M-P:llä joku kehitysehdotus, millä tämmöiset saatais loppumaan?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=205020
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=205020
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: Kehityskeskustelut
Ehdotan, että bannia kaikille jotka tekniikka puolella muokkaa nuo viestinsä mitättömiksi tai viestiä toki eka ketjun aloittajalle et jos ei alkuperäiset lauseet eivät palaa viestiin viikon sisällä niin siitä seuraa määräaikainen banni.
Re: Kehityskeskustelut
Älkää pojat alkako päteen kun on saatu nappia kaulaan jotenkin kohdistu taas Juhoon. Mutta mie en tiedä miten tää sydeemi toimii, mutta voishan sen muokkaa nappulan poistaa esim. Alle 100 viestiä kirjottaneiltaMantaGsi kirjoitti:Tässä taas yks esimerkki muokkaa-napin heikkouksista, onko esim Juho M-P:llä joku kehitysehdotus, millä tämmöiset saatais loppumaan?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=205020
Re: Kehityskeskustelut
Uudet 6.4. jälkeen rekisteröityneet alle sata viestiä kirjoittaneet käyttäjät ei pysty muokata viestejään.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara