Kehityskeskustelut

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja telwin »

Sopivaa nippelitietoa voisi myös olla lista osista mitkä sopivat ristiin eri Opel malleissa / muista merkeistä Opeliin korvaamaan jonkin osan mitä ei enään valmisteta.
Tai muuten vaan liittyen vaikka jarrujen parantamiseen, esimerkiksi minkä jarrulevyt, minkä satulat ja pääsylinteri.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Nimenomaan tuommonen nippelitieto pitäis saada kansien väliin, kunhan vaan joku sen urakan osais tehdä ts. keneltä se tieto tulee ihan lonkalta ja oikeana suoraan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Olisko mahdoton ajatus pistää foorumin banneri uuteen asuun? Ei tuo nykyinenkään huono ole, mutta jos vähän uudistaisi kuitenkin? ;)
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
AtB
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 2272
Liittynyt: 21 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja AtB »

Jos ihmiset on sattuneet pääkirjoitusta lukemaan uusimmasta lehdestä, niin siellä pyydetään ideoita lehden kehitykseen. Että ideoita vaan tulemaan mainituilla tavoilla niin kehitetään! Tosi mielellään julkaistaisiin nippelitietoja tms., mutta tarvittaisiin joku, joka ne asiat vääntäisi kasaan. Mikäli on kiinnostuneita ja tietäviä ihmisiä tekemään jotain mielenkiintoista lehteen, niin ottakaa yhteyttä rohkeasti! Kaikkea ei tarvitse osata tehdä itse, ehdottomasti pienet ja osittaisetkin ideat ja juttutarjoukset otetaan vastaan.

Ja koko sivusto on saamassa uutta ulkoasua, ei tähän vanhaan enää viitsi koskea, että malttia :-)
Astra K 1.6 -18 (Punainen paholainen :ruoska: ) -- Astra G 1.6 16V -98
~(EX) Astra H OPC -06 ~ (EX) Vectra Wagon Ultimate Edition 1.9 CDTI -08 ~ (EX) Ascona C 1.8i -86 ~
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1264
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Hyvä juttu AtB, Lurttinen ja kaikki ketkä asian taustalla.
Sinänsä tällaisenaankin vallan hieno ulkomuoto forumilla ettei ulkomuodon muutoksella ollene kiirettä.

Ainut pointti mielestäni ettei phpBB alustaa saa hyljätä .... !

Olen alkanut tykätä phpBB stä kun KäyttöMotoristit sivuja olen hieman säätänyt ...
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Osaako kukaan tehdä/piirustaa jännää grafiikkaa?
Jos piirtelis sellasen ~1024 leveän ja 200-300 korkean bannerin, jossa kuva ei mene reunoihin asti vaan muodot olis epätasaisesti tuon alueen sisällä.
Siihen vois esimerkiksi keskelle tyylitellä kerhon logon ja ympärille jotain maisemaa tai hurjia ooppeleita mielettömine moottoreineen.
Graffitti tai jotain. Vois olla aika siisti foorumin headerissa tuon mustan bannerin sijasta.
e0101296 kirjoitti: Olen alkanut tykätä phpBB stä kun KäyttöMotoristit sivuja olen hieman säätänyt ...
Säädä ylläpidosta "Roskapostituksen esto" -tabin alta Q&A captcha käyttöön.
Sulla näkyy olevan roskabotti foorumillas ja rekisteröinnissä tuo vanha "rikkinäinen" captcha käytössä. :)
prööt
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Mie olen kiinnostanut kehittä tämän 'englanti' alue, esim voisin tehdä muutama 'how2' 'sticky' threadia (toki suuren osa Vectran liityviä :D)

Aika kuollut sen alue on, jos saisin se enemmän käytetty, tarjoan myös englannin kieli apua/ tilauksia jne. Ei mulla mitään oikeiksi tällä hetkellä muuta mitään mut voin olla vaikkapa Ocf:n England rep tai jotain?

Just an idea :)
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja ata »

Lurttinen kirjoitti:Osaako kukaan tehdä/piirustaa jännää grafiikkaa?
Jos piirtelis sellasen ~1024 leveän ja 200-300 korkean bannerin, jossa kuva ei mene reunoihin asti vaan muodot olis epätasaisesti tuon alueen sisällä.
Siihen vois esimerkiksi keskelle tyylitellä kerhon logon ja ympärille jotain maisemaa tai hurjia ooppeleita mielettömine moottoreineen.
Graffitti tai jotain. Vois olla aika siisti foorumin headerissa tuon mustan bannerin sijasta.
e0101296 kirjoitti: Olen alkanut tykätä phpBB stä kun KäyttöMotoristit sivuja olen hieman säätänyt ...
Säädä ylläpidosta "Roskapostituksen esto" -tabin alta Q&A captcha käyttöön.
Sulla näkyy olevan roskabotti foorumillas ja rekisteröinnissä tuo vanha "rikkinäinen" captcha käytössä. :)
Ei kun nuo minun piirtämämi plussapallo-Opelit on oltava... :D Tuohon pitäisi vain lisätä vielä Insignia noiden Vectrojen ja Asconoiden lisäksi (jos joku ei ollut tunnistanut, niin tuolla bannerissa on nuo keltaiset "plussapallot" Vectra-C, Vectra-B, Vectra-A, Ascona-C, Ascona-B sekä Ascona-A tällä hetkellä.
No ehkä se on siellä tarpeeksi kauan ollut, mutta että nyt jotain legacyä jäisi... :D (kunhan lämpimikseni kirjoittelen)
Ei mut oikeasti tämä on omasta mielestäni edelleen tyylikkään näköinen kaikkien perusfoorumien joukossa näiden keltamustavalkoharmaiden värien ansiosta.
Itse olen nykyään yhtenä adminina tuolla vasta avatulla http://www.gm-cruisers.fi sivuston foorumilla, jossa on ylläriylläri phpbb myös. Ihan perusasetuksilla, logon vain vaihdoin phpbb-logosta ko. kerhon logoksi. Eipä siellä vielä ole juuri käyttäjiäkään, mutta ei se ole ollut vielä kauaa aukikaan eikä jenkkiautoharrastajat paljon netissä ja foorumeilla niin paljon pyöri...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tähän foorumiin verrattuna, isoin muutos on varmaan värit.
Toisena mahdolliset rakennemuutokset.
Kolmantena kuvagalleria.

Legacyna ehkä enemmän se (väri) mitä phpBB2 -> 3 muutoksesta jäi aikoinaan pois. :P
prööt
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5447
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 22:19
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Koskas tämän suuren ulkoasu-uudistuksen pitäisi suunnilleen tapahtua?
Avatar
Kiiv1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1231
Liittynyt: 23 Heinä 2009, 16:51
Paikkakunta: SwampBay

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Kiiv1 »

Pakko sanoa että Lurttinen,(?) olet parantanut tän foorumin käyttöä aivan perkeleesti :peukku:

helpottaa käyttöä kun kuvat pienenee nykyään valmiiks pieneks ja ne voi sit avata eriksen isommaks, sekä youtube tagit yms, parasta on tuo pikavastaus palkki.

MUTTA oliskohan mahdollista tohon pikavastaus palkin oikeelle puolelle saaha noi hymiöt näkymään? kun en muista ite ainakaan niitä ulkoa niin sit jouvun kumminkin avaamaan tän "täys editorin" kun viestiä kirjotan...

ja en tiiä johtuuko mun puhelimesta vai tästä foorumista kun kirjotan viestin, ja sitten olen saanut viestin valmiiks niin se rupee heti tallentamaan sitä luonnosta, vaikken paina mitään muuta kun pois tästä kirjotus palkista, muuten tää on puhelimellakin näppärä käyttää :)
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jos hymiöt pannaan pikavastauspalkkiin niin sittehän se on ja melkeen sama ku normaali vastauskenttä. Eli eikö se oo sama käyttää normaalia "vastaa viestiin" nappia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Äläkää enää linkitelkö noita facebookin kautta olevia kuvalinkkejä jotka ei näy semmosille jotka ei faces edes ole(eikä tule). Jos jotain haluaa näyttää ni pistäkää sellasen palvelun kautta et ne näkyy sit myös kaikille.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

jarkkis kirjoitti:Äläkää enää linkitelkö noita facebookin kautta olevia kuvalinkkejä jotka ei näy semmosille jotka ei faces edes ole(eikä tule). Jos jotain haluaa näyttää ni pistäkää sellasen palvelun kautta et ne näkyy sit myös kaikille.
Tai pistäkää omaan kansioon, mikä on julkinen että kaikki pääsee näkemään :)
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12740
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kehityskeskustelut

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

pläsäri kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Äläkää enää linkitelkö noita facebookin kautta olevia kuvalinkkejä jotka ei näy semmosille jotka ei faces edes ole(eikä tule). Jos jotain haluaa näyttää ni pistäkää sellasen palvelun kautta et ne näkyy sit myös kaikille.
Tai pistäkää omaan kansioon, mikä on julkinen että kaikki pääsee näkemään :)

Näin juuri.
Vastaa Viestiin