Availin naftasuodattimen kotelon nähdäkseni suodattimen mallin (C491). Kansi paikoilleen ja starttia, kävi sen 10 s. ja sammui. Ei käynnisty enää. Eli otti sen verran ilmaa itseensä. Kotelon vieressä olevaa käsipumppua painelin tunnin verra, enkä mitään hyötyä tästä havainnut. Olen käynnistellyt n. 20krt 2-3s. lyhyitä startteja, ettei pumppu pala, mutta ei vaan lähde. Akku alkaa olemaan aika loppu.
Mikähän tässä olisi oikeaoppinen ilmaamistapa, hinautanko korjaamolle vai mitä? Lisää virtaa ja lisää sahaamista? Liittyykö common railiin jotain erikoista huomioonotettavaa?
Projektia tehdään taloyhtiön parkkipaikalla ilman mitään työkalupakin sisältöä kummempaa välineistöä, tämän kun piti olla pikkujuttu..
Vivaron dieselpuolen ilmaus
Vivaron dieselpuolen ilmaus
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Re: Vivaron dieselpuolen ilmaus
Kokeile laittaa virta päälle ja pumppaa sitten sitä käsipumppua.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vivaron dieselpuolen ilmaus
Täytyypä kokeilla. Mikä tuossa on ideana?
Aika mielenkiintoista, että ko. kulkineen käyttöohjekirja ei puhu koko käsipumpusta mitään. Opelin sivuilta löytyvä vm 2010 kirjassa neuvotaan ilmaamaan tuota pumppua käyttäen. Lisäksi käsketään avaamaan suod.kotelon kannessa oleva ilmausruuvi. Kokeilin, siis ilman virtoja, ruuvi kiinni ja ruuvi auki pumppaamista. En havainnut eroa.
Monella foorumilla puhutaan, että aika kauan saa pumpata ennen kuin alkaa tuntua vastusta. Mitä se sitten tarkoittaa? Tunti? 8h?
Aika mielenkiintoista, että ko. kulkineen käyttöohjekirja ei puhu koko käsipumpusta mitään. Opelin sivuilta löytyvä vm 2010 kirjassa neuvotaan ilmaamaan tuota pumppua käyttäen. Lisäksi käsketään avaamaan suod.kotelon kannessa oleva ilmausruuvi. Kokeilin, siis ilman virtoja, ruuvi kiinni ja ruuvi auki pumppaamista. En havainnut eroa.
Monella foorumilla puhutaan, että aika kauan saa pumpata ennen kuin alkaa tuntua vastusta. Mitä se sitten tarkoittaa? Tunti? 8h?
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Re: Vivaron dieselpuolen ilmaus
Päivitystä. Vaikuttaisi käsipumpun kalvo tjsp. olevan rikki. Paluuletkusta sähköpumpulla kun imettiin niin saatiin vehje käyntiin. Tässä kävi ilmeisesti niin, että suodattimen kannen kun avasin, niin diesel valui takaisin tankkiin. Sahaamalla tuo ei jaksa nostaa polttoainetta tankista.
Ja kunnossa ollessaan polttoaineletkussa oleva takaistuventtiili estää letkun tyhjenemisen.
Uutta letkua odotellessa.
Ja kunnossa ollessaan polttoaineletkussa oleva takaistuventtiili estää letkun tyhjenemisen.
Uutta letkua odotellessa.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Re: Vivaron dieselpuolen ilmaus
Missäs kohdin siellä joku takaiskuventtiili on? Itsellä samat ongelmat mutta käsipumpulle kyllä tulee naftaa mutta pidemmän seisonnan jälkeen käynnistyy ja sammuu.