Opel Kadett D - "HOT"
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Hyvää jälkeä näyttäisi tulevan.
Joskus se on vain hyvä että tila on käytössä rajallisen ajan viikossa, tekeminen on tehokkaampaa ja jää joutava ihmettely pois.
Jatkakaa samaan malliin.
Joskus se on vain hyvä että tila on käytössä rajallisen ajan viikossa, tekeminen on tehokkaampaa ja jää joutava ihmettely pois.
Jatkakaa samaan malliin.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Mulla löytyy omasta samanlaisesta projektista ylijääneitä alustaosia seuraavanlaisesti:
-Kadett 16v GSi taka-akseli hiekkapuhallettuna ja pulverimaalattuna kiiltävän mustaksi. Löytyy myös takajarrusatulat.
-Kadett 16v GSi isot etutolpat uusilla pyöränlaakereilla napoineen
-Kadett 16 GSi alatukivarret ruostesuojattuna mustiksi. Mukaan kaikki uudet puslat ja nivelet
-Löytyy myös 20SEH (2.0 8 venttiilinen 130 hevosvoimanen) moottori ja C20NE (2.0 8 venttiilinen 115 hevosvoimanen). Molemmat alkuperäiskunnossa.
Otahan yhteyttä jos kiinnostuit. Osat ei ole kalliita.
-Kadett 16v GSi taka-akseli hiekkapuhallettuna ja pulverimaalattuna kiiltävän mustaksi. Löytyy myös takajarrusatulat.
-Kadett 16v GSi isot etutolpat uusilla pyöränlaakereilla napoineen
-Kadett 16 GSi alatukivarret ruostesuojattuna mustiksi. Mukaan kaikki uudet puslat ja nivelet
-Löytyy myös 20SEH (2.0 8 venttiilinen 130 hevosvoimanen) moottori ja C20NE (2.0 8 venttiilinen 115 hevosvoimanen). Molemmat alkuperäiskunnossa.
Otahan yhteyttä jos kiinnostuit. Osat ei ole kalliita.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Kiitoksia tyrkyistä nukkumatti. Palaamme aiheeseen jos on jotain käyttökelpoista materiaalia tähän autoon. Tekniikkahan meillä jo on jemmassa, mutta se pitänee vielä käydä lävitse ennen asennusta ja mahdollisesti tulee jotain kulkupuolta edistäviäkin sinne, mutta kaikki aikanaan.
Eilen päästiin kuskin etutornin kanssa eteenpäin ja testasin 4cr valmistamaa lasikuitukittiä koritöissä lähinnä tällä kertaa vetämällä pääasiassa saumojen ylitse. Muutamasta kohtaa hiottiin muotoja lisää, mutta jäihän sinne vielä muotoiltavaa. Lisäksi tuli kolmas kaveri jeesimään ja autosta tipahti bensalinjat ja tankki alas sekä jarruputket otettiin pois tieltä. Kaikki tämä ~6h ruokataukoineen
Tässä päivä oli aluillaan ja vetelin ensimmäisenä noita pakkeleita hieman pintaan:
Samalla broidi alotteli tekemään paikkapalaa kuskinpuolen torniin ja näin saatiin sabluunalla tehtyä alkuun ensimmäinen paikkapala: ja sinne se sitten uppos
Sen jälkeen tehtiin vielä toinen pala ja näyttikin jo tältä:
Sillä välin toisella puolella oli hieman isompia ruosteongelmia. Runkopalkki oli nimittäin ruostunut puhki ja tarvittiin hieman isompi aukko, että saadaan hoidettua hitsuuhommia sisäpuolelta edes jotenkin järkevästi. Varsinaisesti toisella puolella ei ollut kuin jotakuinkin saman verran ruostetta, mutta jouduttiin vähän tosta takaosasta ottamaan extraa sattuneesta syystä ->
No tämän jälkeen alkoi nyhrääminen ja testasin hioa tota lasikuitukittiä osittain ja hemmetti on kyllä helppoa hioa. Ehkä paras hiottavuus tähän mennessä ikinä missään kitissä. Toivottavasti myös pysyy paikoillaan. Ruttuinen takahelman takaosa näytti päivän lopuksi kuitenkin melkosen oikeenmuotoselta vrt. alkuperäinen perunapelto
Ja sitten sitä silmäkarkkia - torni maalattuna
EDIT: niin ja muutama kuva lisää löytyypi jälleen osoitteesta http://s16.photobucket.com/albums/b27/Op_l/DKadett/
Eilen päästiin kuskin etutornin kanssa eteenpäin ja testasin 4cr valmistamaa lasikuitukittiä koritöissä lähinnä tällä kertaa vetämällä pääasiassa saumojen ylitse. Muutamasta kohtaa hiottiin muotoja lisää, mutta jäihän sinne vielä muotoiltavaa. Lisäksi tuli kolmas kaveri jeesimään ja autosta tipahti bensalinjat ja tankki alas sekä jarruputket otettiin pois tieltä. Kaikki tämä ~6h ruokataukoineen
Tässä päivä oli aluillaan ja vetelin ensimmäisenä noita pakkeleita hieman pintaan:
Samalla broidi alotteli tekemään paikkapalaa kuskinpuolen torniin ja näin saatiin sabluunalla tehtyä alkuun ensimmäinen paikkapala: ja sinne se sitten uppos
Sen jälkeen tehtiin vielä toinen pala ja näyttikin jo tältä:
Sillä välin toisella puolella oli hieman isompia ruosteongelmia. Runkopalkki oli nimittäin ruostunut puhki ja tarvittiin hieman isompi aukko, että saadaan hoidettua hitsuuhommia sisäpuolelta edes jotenkin järkevästi. Varsinaisesti toisella puolella ei ollut kuin jotakuinkin saman verran ruostetta, mutta jouduttiin vähän tosta takaosasta ottamaan extraa sattuneesta syystä ->
No tämän jälkeen alkoi nyhrääminen ja testasin hioa tota lasikuitukittiä osittain ja hemmetti on kyllä helppoa hioa. Ehkä paras hiottavuus tähän mennessä ikinä missään kitissä. Toivottavasti myös pysyy paikoillaan. Ruttuinen takahelman takaosa näytti päivän lopuksi kuitenkin melkosen oikeenmuotoselta vrt. alkuperäinen perunapelto
Ja sitten sitä silmäkarkkia - torni maalattuna
EDIT: niin ja muutama kuva lisää löytyypi jälleen osoitteesta http://s16.photobucket.com/albums/b27/Op_l/DKadett/
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4473
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Priimaa näyttäs tulevan. Oon kyllä niin kateellinen noista tiloista misä laittelet...
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Tulee kyllä vimosen päälle hyvä!
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Taas oltiin pajalla broidin kanssa ja tänään tuli tehtyä pääasiassa hitsauksia ja toisen kyljen maalinpoisto&maalaus. Vähän kittailtiinkin.
Broidi rupes tekemään paikkoja apparin etutorniin ja hommahan lähti yksinkertaisesti poistamalla huonot pellit, jonka jälkeen näkymä oli tällainen:
Ensimmäinen runkopalkin korjaava paikkapelti upposi sinne ->
ja tämän jälkeen hieman edes jotain välitöntä ruostumista estävää toimenpidettä:
Seuraavaksi sinne upposikin jo toinen paikka:
ja lopuksi se viimeinenkin kevyen savun saattelemana
Samaan aikaan toisella puolella lähtökohta oli tietenkin kertaalleen päällemaalattu punainen pinta, joka oli täynnä roskaa ja maali oli kovinkin pehmeätä. Itse asiassa niin pehmeätä, että oli viisaampaa puhdistaa ensin pintakerros kuppiharjalla pois, että pääsi kunnolla puhdistamaan pinnan. Lähtökohta
Tuon sitten nakertelin peltipuhtaaksi ja hyväksi onneksi kaari oli kunnossa eikä alla ollut yhtään ruostepommia odottamassa. Pari pientä ruosterupua tais olla koko alueella ->
Muutaman tunnin työstämisen jälkeen oli hyvä taas laskettaa epoxia niskaan:
Tämmöstä tällä kertaa
Broidi rupes tekemään paikkoja apparin etutorniin ja hommahan lähti yksinkertaisesti poistamalla huonot pellit, jonka jälkeen näkymä oli tällainen:
Ensimmäinen runkopalkin korjaava paikkapelti upposi sinne ->
ja tämän jälkeen hieman edes jotain välitöntä ruostumista estävää toimenpidettä:
Seuraavaksi sinne upposikin jo toinen paikka:
ja lopuksi se viimeinenkin kevyen savun saattelemana
Samaan aikaan toisella puolella lähtökohta oli tietenkin kertaalleen päällemaalattu punainen pinta, joka oli täynnä roskaa ja maali oli kovinkin pehmeätä. Itse asiassa niin pehmeätä, että oli viisaampaa puhdistaa ensin pintakerros kuppiharjalla pois, että pääsi kunnolla puhdistamaan pinnan. Lähtökohta
Tuon sitten nakertelin peltipuhtaaksi ja hyväksi onneksi kaari oli kunnossa eikä alla ollut yhtään ruostepommia odottamassa. Pari pientä ruosterupua tais olla koko alueella ->
Muutaman tunnin työstämisen jälkeen oli hyvä taas laskettaa epoxia niskaan:
Tämmöstä tällä kertaa
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Jahas päivittelyä jälleen. Tänään tehtävänä oli irrotella helmapelti, putsata iskaritorni apukuskin puolelta maalausta varten ja jos kerkeää, hitsata uusi helmapelti paikoilleen. No eihän sitä keretty/jaksettu alkaa laittamaan paikoilleen kun sovitus otti oman aikansa ja kello kävi tiuhaa tahtia. Vanha kuitenkin saatiin näppärästi irti ja tornikin saatiin putsailtua ja hitsailtua läjään siinä ohessa, sillä putsatessa huomattiin, että saumaa uupui paikkalapun vierestä hankalan sijainnin vuoksi useampi sentti.
Päivä alkoi siis laittamalla auto hyvään asentoon:
Tämän jälkeen mallailtiin peltiä kohilleen ja vedeltiin viivoja tarpeen mukaan:
Sitten ankaraa tuhoamista ja hiontakipinöitä irroittaen helmapeltiä, joka oli oikeastaan kohtuullisen hyvässä hapessa kaikkialta muualta paitsi alareunasta ja takakaaren alaosasta. Lopuksi hitsattiin tuo tukipelti vielä kiinni tukevoittamaan rakennetta ennen hitsaamista ulkopeltiin:
Samaan aikaan tongin iskaritornia auki ja löysin sieltä pientä ruostevauriota johtuen kuvassa esiintyvästä hahlosta:
Yritin sen parhaani mukaan tuikata sokkona umpeen ja ainakin sain sen siihen malliin, että on kiinni ja korikitillä saa vielä nätisti siistittyä pinnat:
Hitsailun ohessa saikin sitten heiluttaa tinnerirättiä,hiontahärveleitä ja lopuksi maaliruiskua. Saatiin torni maaleihin ja huomenissa jälleen kittaillaan sitten:
Tällaista tällä kertaa. Seuraavaksi oletettavasti helma menee paikoilleen ja päästään jatkamaan muiden ruosteongelmien parissa eteenpäin
Päivä alkoi siis laittamalla auto hyvään asentoon:
Tämän jälkeen mallailtiin peltiä kohilleen ja vedeltiin viivoja tarpeen mukaan:
Sitten ankaraa tuhoamista ja hiontakipinöitä irroittaen helmapeltiä, joka oli oikeastaan kohtuullisen hyvässä hapessa kaikkialta muualta paitsi alareunasta ja takakaaren alaosasta. Lopuksi hitsattiin tuo tukipelti vielä kiinni tukevoittamaan rakennetta ennen hitsaamista ulkopeltiin:
Samaan aikaan tongin iskaritornia auki ja löysin sieltä pientä ruostevauriota johtuen kuvassa esiintyvästä hahlosta:
Yritin sen parhaani mukaan tuikata sokkona umpeen ja ainakin sain sen siihen malliin, että on kiinni ja korikitillä saa vielä nätisti siistittyä pinnat:
Hitsailun ohessa saikin sitten heiluttaa tinnerirättiä,hiontahärveleitä ja lopuksi maaliruiskua. Saatiin torni maaleihin ja huomenissa jälleen kittaillaan sitten:
Tällaista tällä kertaa. Seuraavaksi oletettavasti helma menee paikoilleen ja päästään jatkamaan muiden ruosteongelmien parissa eteenpäin
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Hieman jäi tuo päivittely viime viikonloppuna ja kun olin tekemässä päivitystä tänne, niin forumi oli nurin..
Viime lauantaina vuorossa oli helmapellin istutusta paikoilleen ja tarvikelokarin muotojen tekeminen lähemmäksi alkuperäislokaria.
Homma käyntiin veljen osalta sisähelmapellin hitsauksella kas näin:
ja tämän jälkeen pelti yläosasta kiinni useamman tovin sovituksen jälkeen:
ja tähän tilanteeseen taidettiin jäädä ajan loppumisen vuoksi:
Samalla kun broidi teki helmapeltejä, niin itse hioin tuon etulokarin ensin johonkin kuosiin ja sitten rupesin kittaamaan. Tässä kuvassa lienee jo joku kolmas tai neljäs kittikerta? ja kuten näkyy, niin riittää,riittää ja riittää:
Oven sisäosat sai kans oman osansa, mutta eipä tosta oikeen ota selkoa:
Tää jatkunee vasta parin viikon päästä.. Välillä pitää vähän pitää taukoakin
Viime lauantaina vuorossa oli helmapellin istutusta paikoilleen ja tarvikelokarin muotojen tekeminen lähemmäksi alkuperäislokaria.
Homma käyntiin veljen osalta sisähelmapellin hitsauksella kas näin:
ja tämän jälkeen pelti yläosasta kiinni useamman tovin sovituksen jälkeen:
ja tähän tilanteeseen taidettiin jäädä ajan loppumisen vuoksi:
Samalla kun broidi teki helmapeltejä, niin itse hioin tuon etulokarin ensin johonkin kuosiin ja sitten rupesin kittaamaan. Tässä kuvassa lienee jo joku kolmas tai neljäs kittikerta? ja kuten näkyy, niin riittää,riittää ja riittää:
Oven sisäosat sai kans oman osansa, mutta eipä tosta oikeen ota selkoa:
Tää jatkunee vasta parin viikon päästä.. Välillä pitää vähän pitää taukoakin
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Kuvista eikä tekstistä täysin varmaksi ilmene, mutta olihan ovi autossa kiinni kun helmapelti sovitettiin paikalleen. ?
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Itse asiassa ei ollut. Näin se tehtiin toisellakin puolella ihan onnistuneesti ja ovi on kyllä laitettu tuohon paikoilleenkin jo ihan onnistuneesti takaisin kun kampe piti jälleen kasata läjään viime sunnuntaina. Ei ainakaan broidi ilmotellut, että olis oven kanssa ollut mitään ongelmia.telwin kirjoitti:Kuvista eikä tekstistä täysin varmaksi ilmene, mutta olihan ovi autossa kiinni kun helmapelti sovitettiin paikalleen. ?
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Aika rohkeaa toimintaa tarvikehelmojen kannssa, useammin kuin kerran on porukalle käynyt niin että oven alareunan rako on jäänyt hiukan ahtaaksi tai sitten helmalinja sisemmäksi kuin ovi.Flameball kirjoitti:Itse asiassa ei ollut. Näin se tehtiin toisellakin puolella ihan onnistuneesti ja ovi on kyllä laitettu tuohon paikoilleenkin jo ihan onnistuneesti takaisin kun kampe piti jälleen kasata läjään viime sunnuntaina. Ei ainakaan broidi ilmotellut, että olis oven kanssa ollut mitään ongelmia.telwin kirjoitti:Kuvista eikä tekstistä täysin varmaksi ilmene, mutta olihan ovi autossa kiinni kun helmapelti sovitettiin paikalleen. ?
Mutta hyvä jos osat istuu niin kuin pitää.
Itse en luota tarvikepelteihin niin paljoa että hitsaisin ne kiinni sovittamatta kaikkia osia ensin paikoilleen niin että näen mihin raot asettuu.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Jälkiviisaana komppaan täysintelwin kirjoitti:Aika rohkeaa toimintaa tarvikehelmojen kannssa, useammin kuin kerran on porukalle käynyt niin että oven alareunan rako on jäänyt hiukan ahtaaksi tai sitten helmalinja sisemmäksi kuin ovi.Flameball kirjoitti:Itse asiassa ei ollut. Näin se tehtiin toisellakin puolella ihan onnistuneesti ja ovi on kyllä laitettu tuohon paikoilleenkin jo ihan onnistuneesti takaisin kun kampe piti jälleen kasata läjään viime sunnuntaina. Ei ainakaan broidi ilmotellut, että olis oven kanssa ollut mitään ongelmia.telwin kirjoitti:Kuvista eikä tekstistä täysin varmaksi ilmene, mutta olihan ovi autossa kiinni kun helmapelti sovitettiin paikalleen. ?
Mutta hyvä jos osat istuu niin kuin pitää.
Itse en luota tarvikepelteihin niin paljoa että hitsaisin ne kiinni sovittamatta kaikkia osia ensin paikoilleen niin että näen mihin raot asettuu.
Tuo, että on jättänyt tosta tarvikkeen takaosasta tuota ylempää osaa pois ja alottanut karmin nurkasta helpottaa mitoissa pysymistä varmasti. Toivottavasti ei ollut ihan hirveen kierot pitkät osuudet.
Kadett C 1.2 "SUPER SPORT" -78 - helppo ajaa, kevyt työntää
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Joo Klokkerholmin peltejä olivat molemmat pellit mitä tohon lykättiin ja tosiaan hitsaamisen aloituskohdalla on oikeasti väliä.. Teki nimittäin niin, että kun napattiin peltiä veke, niin jäljelle jäänyt helmapelti veti samointein sisäänpäin ja sen joutu painamaan sisäpuolelta linjaan uuden pellin kanssa.
Tällä on kuitenkin hyvä reenata isompia koritöitä kun seuraavina vuorossa ovat hieman isommilla muutoksilla citykadett ja sen jälkeen pieleen kustomoitu jenkkiauto.
Tällä on kuitenkin hyvä reenata isompia koritöitä kun seuraavina vuorossa ovat hieman isommilla muutoksilla citykadett ja sen jälkeen pieleen kustomoitu jenkkiauto.
Re: Opel Kadett D - "HOT"
Hyvältä näyttää! on ihailtavaa kun joku jaksaa panostaa noinkin paljon !