B2 Omegan ja lukkoperän puute.
B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Elikkäs,
Itelläni on järjestyksessään toinen b2-omppu, eka oli x30xe automaagi farkku ja tämä nykyinen x30xe manuaali sedani. Kummassakaan ei tuntunut olevan lukkoperää ja autot ovat 110% varmuudella Suomi-autoja. Eikö enää b2-omppuihin saanut lukkoperää, vai mistä moinen?
Itelläni on järjestyksessään toinen b2-omppu, eka oli x30xe automaagi farkku ja tämä nykyinen x30xe manuaali sedani. Kummassakaan ei tuntunut olevan lukkoperää ja autot ovat 110% varmuudella Suomi-autoja. Eikö enää b2-omppuihin saanut lukkoperää, vai mistä moinen?
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Jos et oo aukassu peräkoppaa? ja todennut että lukko tosiaan puuttuu..niin vaihappa öljyt (GM) ja laita myös sekaan se lisäaineputeli lukolle (GM) ja kokeile josko sitten löytys vetoja vähän toiseltakin renkaalta.
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Täältä kans ääni peräöljyille, Mut muistelen et jos on luistonesto vakiona niin sit ei ole lukkoperää.. Muistankohan oikein?
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Tuo lisäainepurkki oli aikaa milloin ei ollut juurikaan lukkoperäöljyjä. Tuolla tehtiin tava peräöljystä lukolliseen käypää. Nykyään löytyy lukkoperäöljyjä joissa on ne tarvittavat lisäaineet.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Tuo on vähän hämärän peitossa tuo homma vieläkin. Tuossa omia havaintoja (kaikki suomi-autoja):
2.6 aut. -01 lukkoperä on
2.6 aut. -01 lukko on
2.5 V6 aut. -00 ei lukkoa
2.5 V6 man. -00 ei lukkoa
3.0 V6 aut. -00 ei lukkoa
2.5 V6 man. -98 ei lukkoa
3.0 V6 aut. -99 ei lukkoa
EDIT: nyt on tuo yksikin perä tarkistettu.
Kun sitten taas 2.2 koneiset ja 2.0DTi:t on olleet kaikki lukkoperällä varustettuja.
2.6 aut. -01 lukkoperä on
2.6 aut. -01 lukko on
2.5 V6 aut. -00 ei lukkoa
2.5 V6 man. -00 ei lukkoa
3.0 V6 aut. -00 ei lukkoa
2.5 V6 man. -98 ei lukkoa
3.0 V6 aut. -99 ei lukkoa
EDIT: nyt on tuo yksikin perä tarkistettu.
Kun sitten taas 2.2 koneiset ja 2.0DTi:t on olleet kaikki lukkoperällä varustettuja.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Silti pidän hyvänä öljynä opelin omaa peräöljyä ja se lisäaine sekaan jos lukko on ja ei halvemmalla ainakaan saa mistään. Edelliseen omegaani laitoin jotakin teboilin ls sisälsi tarvittavat aineet opelin lukolle.Irmscher kirjoitti:Tuo lisäainepurkki oli aikaa milloin ei ollut juurikaan lukkoperäöljyjä. Tuolla tehtiin tava peräöljystä lukolliseen käypää. Nykyään löytyy lukkoperäöljyjä joissa on ne tarvittavat lisäaineet.
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Et muista.Antti H kirjoitti:Täältä kans ääni peräöljyille, Mut muistelen et jos on luistonesto vakiona niin sit ei ole lukkoperää.. Muistankohan oikein?
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Luistonesto ja lukkoperä eivät riipu toisistaan. Ainut varma konsti todeta lukon olemassaolo on avata takakansi tai nypätä vetari irti ja katsoa sisälle.
Suomeen uutena tuodut on pääsääntöisesti ja merkittävän suurelta osin tulleet lukkoperällä, se kun sisältyi tehtaan ns. "skandinavian pakettiin" samoin kuin valomuisti, isompi akku ja 120A laturi ja mitähän muuta oli... Joten ymmärrykseni mukaan jos on tuotu lukottomana on se pitänyt erikseen ruksia tilauksesta pois.
Suomeen uutena tuodut on pääsääntöisesti ja merkittävän suurelta osin tulleet lukkoperällä, se kun sisältyi tehtaan ns. "skandinavian pakettiin" samoin kuin valomuisti, isompi akku ja 120A laturi ja mitähän muuta oli... Joten ymmärrykseni mukaan jos on tuotu lukottomana on se pitänyt erikseen ruksia tilauksesta pois.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Penkit läppärit?kcl kirjoitti: Suomeen uutena tuodut on pääsääntöisesti ja merkittävän suurelta osin tulleet lukkoperällä, se kun sisältyi tehtaan ns. "skandinavian pakettiin" samoin kuin valomuisti, isompi akku ja 120A laturi ja mitähän muuta oli...
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Oma Omegakin (-00vm. 2.2 16v aut.) perä tuntui lukottomalta, mutta kun käytin peräöljyjen vaihdossa niin johan muuttu.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Mikähän tilanne mahtaa olla ESP:llä varustettujen Omegoiden kanssa? Onko mahdollista, että molemmat löytyvät samasta autosta?
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Niinkuin totesin tuossa yllä ei ESP ja lukkoperä riipu toisistaan. Nykyisessäni on molemmat, kaikissa aiemmissa Omegoissani on ollut TC ja lukkoperä, suomiautoja ja "koskemattomia" ts. tehtaalta tulleet lukkoperällä.AT kirjoitti:Mikähän tilanne mahtaa olla ESP:llä varustettujen Omegoiden kanssa? Onko mahdollista, että molemmat löytyvät samasta autosta?
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Puhuit luistoestosta ja lukosta.
ESP (ajonvakautus) on eri järjestelmä.
ESP (ajonvakautus) on eri järjestelmä.
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
No, terminologiaa on monenlaista. Olen itse käsittänyt asian näin:kadett90 kirjoitti:Puhuit luistoestosta ja lukosta.
ESP (ajonvakautus) on eri järjestelmä.
TC = traction control, sutimisen esto
ESP= electronic stability program, luistonesto
Jälkimmäinen kulkee myös nimellä ajonvakautus vaikkei mielestäni vakauta mitään vaan lopettaa luiston. Ja TC ei mielestäni ole luistonesto koska se käsittelee ainoastaan vetäviä pyöriä.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B2 Omegan ja lukkoperän puute.
Näköjään itsekkin tuohon termologiaan kompastuin.
Puhuin luistonestosta vaikka sutimisen estoa tarkoitin.
Eikös se ole vakautusta jos luisto lopetetaan ,
Puhuin luistonestosta vaikka sutimisen estoa tarkoitin.
Eikös se ole vakautusta jos luisto lopetetaan ,