Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
joo eli jos sen alimman pultin poraa 5mm terällä auki on on öljyn vaihto helppoa.
toki ne se saa jollain lypsykoneellakin vaihettua mutta jos ei ole monttua tai nosturia saa ompun nostaa melko korkeelle pukkien päälle että sinne mahtuu.
toki ne se saa jollain lypsykoneellakin vaihettua mutta jos ei ole monttua tai nosturia saa ompun nostaa melko korkeelle pukkien päälle että sinne mahtuu.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
kitkalukothan eivät ymmärtääkseni ole 100% ?
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
S45= 45%
Insignia Sports Tourer edition CDTI 118kw M6 -2011
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
OP-COM vikakoodi luku ja nollaukset, ohjelmointi, Kysy YV.
Vuokraan: CDTI jakopää lukitustyökalu sarjan, Kysy YV.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
länkkärissä 100e tuo huvi jossei omia sormia halua liata x,x
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
ehkä jopa suotavan hintainen. peräöljyn ominaishajun ja siitä irtipääsemisen muistaen
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Lisätääs tähän muutama tyhmä kysymys
-mikä perävälitys on -94 2,0i 16v farmari omegassa?
-entä -95 2,0i 8v sedanissa, molemmat manuaalilootalla.
-farmarissa oli lukkoperä, tarkistettu katsomalla perän sisään. Silti kun molemmat takapyörät on ilmassa, niin kun pyöriä pyörittää ne pyörivät erisuuntiin, onko kitkalevyt siis loppu?
-mistä saa uusia kitkalevyjä?
-onko lukollisessa ja lukottomassa samat vetarit ja takarunko?
-mikä perävälitys on -94 2,0i 16v farmari omegassa?
-entä -95 2,0i 8v sedanissa, molemmat manuaalilootalla.
-farmarissa oli lukkoperä, tarkistettu katsomalla perän sisään. Silti kun molemmat takapyörät on ilmassa, niin kun pyöriä pyörittää ne pyörivät erisuuntiin, onko kitkalevyt siis loppu?
-mistä saa uusia kitkalevyjä?
-onko lukollisessa ja lukottomassa samat vetarit ja takarunko?
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
eikös sen lukon pitäis just noin toimiakkin.. vetarit ovat ainakin samat, jos meinaat taka-apurunkoa niin on samat. Sedanin ja farkun takakelkoissa luultavimmin eroja. Välityksistä en osaa sanoa näkeekö ilman hampaiden laskemista. Vissiin neljää eri välitystä b omegoissa..
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Noissa on ns. esikiristämätön lukko. Eli sitä ei huomaa kuin avaamalla takakoppa tai sudittamalla niin että toinen rengas on erittäin liukkaalla pinnalla.
Ite murikka passaa ristiin sedan/farkku.
Ite murikka passaa ristiin sedan/farkku.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Okei, onkos sitä lukkoa jotenkin mahdollista "esikiristää"?
Nyt kun tuo murikka on tossa irrallaan, niin ois vielä mahollista.
Nyt kun tuo murikka on tossa irrallaan, niin ois vielä mahollista.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Ei voi. Sieltä puuttuu esikiristyslevyt. Eikä niistä paljon hyötyä olekkaan. Tympee ajaa liykkaalla kun normaali käännöksessä toinen ratas luistaa ja perä pyrkii sivulle. Siksi se esikiristys poistettiin 1990.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Tuolta löytyy kaikki mitä tarvitsee tietää. http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Tuollahan oli paljon hyvää tietoa. Voisikohan joku saksaa paremmin taitava tiedustella tuolta saisiko ko jutun kääntää suomeksi ja lisätä tänne.putkikardaani kirjoitti:Tuolta löytyy kaikki mitä tarvitsee tietää. http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Entä jos auto tuleekin semmoiseen käyttöön, että perän pyrkiminen sivulle on suorastaan toivottava ominaisuusJuho M-P kirjoitti:Ei voi. Sieltä puuttuu esikiristyslevyt. Eikä niistä paljon hyötyä olekkaan. Tympee ajaa liykkaalla kun normaali käännöksessä toinen ratas luistaa ja perä pyrkii sivulle. Siksi se esikiristys poistettiin 1990.
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Sitten kannattaa hommata A-Omegan iso murikka ja vaihtaa siitä lukkoyksikkö B:n kuoriin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- putkikardaani
- 'Diplomat'
- Viestit: 1462
- Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
- Paikkakunta: Uleåborg
Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2
Jep juuri näin ja sitten pu puslat .
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!