Sivu 6/12

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 11 Heinä 2014, 21:45
Kirjoittaja Ahnuld
Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 16 Heinä 2014, 21:15
Kirjoittaja hartsap
Ahnuld kirjoitti:Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:

Paljonko maksoi softa? Vaikuttiko kulutukseen?
Harkinnan alla... :yes:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Heinä 2014, 02:42
Kirjoittaja marqus
hartsap kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:

Paljonko maksoi softa? Vaikuttiko kulutukseen?
Harkinnan alla... :yes:
Muakin alkoi kiinnostamaan hintatiedot. Ainakin tohon Astraan pitäis saada enempi ruutia. Eikä Biturboonkaan se lisäteho haittaisi :D

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Heinä 2014, 14:04
Kirjoittaja Ahnuld
680€ maksaa moinen viritys.
Sinänsä ihan siedettävä hinta, että kaksi vetoa rullilla ja koko prosessissa tosiaan meni kahdelta autolta yli 8h.

Alkuarvot omassa oli: 122,2kW@3692rpm ja 414nm@2265rpm
Softattuna: 144,2kW@3803rpm ja 455nm@1938rpm :peukku:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 19 Heinä 2014, 00:46
Kirjoittaja marqus
Ahnuld kirjoitti:680€ maksaa moinen viritys.
Sinänsä ihan siedettävä hinta, että kaksi vetoa rullilla ja koko prosessissa tosiaan meni kahdelta autolta yli 8h.

Alkuarvot omassa oli: 122,2kW@3692rpm ja 414nm@2265rpm
Softattuna: 144,2kW@3803rpm ja 455nm@1938rpm :peukku:
Ei huono :peukku:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 22 Elo 2014, 18:00
Kirjoittaja Ahnuld
Tässä vielä käppyrä:
http://aijaa.com/8WisV3

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 23 Syys 2014, 10:10
Kirjoittaja Insignia 2012
Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 27 Syys 2014, 17:23
Kirjoittaja Ahnuld
Insignia 2012 kirjoitti:Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr
Eräs työtoverini totesi vuosia sitten, että "halvan ja hyvän tekeminen lopetettiin kannattamattomana jo 50-luvulla..."
Kannattaahan tuota tietysti kokeilla ja säästää muutama satku hetkellisesti ja sitten pettyneenä tulokseen käydä teettämässä oikea softaus :wink:

Ainakin tähän saakka tuo Motorbitin softa on pelannut ongelmitta ja ruutia on mukavasti lisää.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 09:59
Kirjoittaja Smigul
Onkos täällä viel kukaa innostunu repimää dpf:n sisukset pois ?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 17:47
Kirjoittaja Ahnuld
En muista minkä viripajan sivulla oli moisesta operaatiosta juttua. Mutta lopputuloksena teho tai vääntö ei juurikaan muuttunut.
Eli tuskin maksaa vaivaa DPFää poistaa jos se vielä toimii. Jos se aiheuttaa ongelmia tai on rikki, niin toki silloin on varmaankin kannattavaa.

Softaaja sanoi, että Inkussa tehoja/vääntöjä ainakin näissä 160/163hv koneissa rajoittaa ahtimen koko, eli tuskin se suodatin hirveästi siinä vaikuttaa.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 19:32
Kirjoittaja Smigul
tuli kysästyy tuolt optimoiautosi ku näytti olevan maininta heidän kotisivuilla asiasta ni teho1-paketti (+37hp, 97nm) ja dpf pois ohjelmointi 790€ + pöntön tyhjennys velotetaa erikseen.. eikä ollu myöskään varmuutta jos auto on varustettu uudemmalla moottoriohjauksella, että se saadaan myös toimimaan.
Eiköhän se saa olla siellä "pelastamassa luontoa" niin kauan ku ehjänä pysyy :roll:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 04 Marras 2014, 15:27
Kirjoittaja Smigul
Jatketaa kysymyksillä kun täällä on mietitty automaattilootan (AF40-6 ?) kestämistä ni onko seuraava teksti ihan tuulesta temmattu et kestää max 440nm väännön kun täällä näyttäis menevän yli tuon lukeman.. itsellä varmaankin ajankohtasta jossakin vaiheessa niin täytyy vähän tiedustella asiaa että pysyykö osat paikoillaa lastutuksen jälkeen :D

" The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission.... It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .... It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. "

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 07 Marras 2014, 14:12
Kirjoittaja JukeN
Insignia 2012 kirjoitti:Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr
Testattu on, tosin "parempi" malli eli DTUK (DTE Saksassa) CRD2+ boksi. Vakiona 80-120km/h 5s, boksilla 6s! Lähti nopeasti takaisin, kannattaa unohtaa.

Nyt saa ohjelman jo uudempiin ecuihinkin. Kattokaa ecun numero, sen perusteella näkee suoraan mitä vaatii.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 30 Marras 2014, 21:50
Kirjoittaja trz
mistä löytyy hyvät ns. rautalanka mallin ohjeet ecu:n numeron tutkimiseen?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 14 Joulu 2014, 04:18
Kirjoittaja ddude
Smigul kirjoitti:Jatketaa kysymyksillä kun täällä on mietitty automaattilootan (AF40-6 ?) kestämistä ni onko seuraava teksti ihan tuulesta temmattu et kestää max 440nm väännön kun täällä näyttäis menevän yli tuon lukeman.. itsellä varmaankin ajankohtasta jossakin vaiheessa niin täytyy vähän tiedustella asiaa että pysyykö osat paikoillaa lastutuksen jälkeen :D

" The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission.... It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .... It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. "
Mulla on softattuna tuo 130hv->185hv. (ja 400 Nm)
Ainoa ongelma on mielestäni ettei vaihda enää kickdownia yhtä helposti kuin ennen.

Softattu tosin aika nopsaan oston jälkeen eli en osaa varmasti sanoa miten vaihtoi ennen softausta.