Sivu 5/12

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 25 Tammi 2014, 16:19
Kirjoittaja B-Na
Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 09:59
Kirjoittaja harri
Onko porukalla käytössä softa- tai lastuvirityksiä 160hp automaatissa? Tai onko suositella jotain vaihtoehtoja?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 20:05
Kirjoittaja JukeN
B-Na kirjoitti:Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?
Motorbit on se todennäköisin valinta, lähinnä vaihtoehtoja kartoitin.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 01 Maalis 2014, 17:10
Kirjoittaja Ahnuld
Onko uusia kokemuksia softauksista?
Kevät ja kesärengaskelit on jo melkein käsillä... :hypocrite:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 06:45
Kirjoittaja trz
Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 22:55
Kirjoittaja Mtyy
trz kirjoitti:Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.
Boksi sotkee ainakin osittain noita ohjauksia. Lisäksi lisää savutusta, joka ajaa DPF:n loppuun ennen aikojaan.

Ecu on avattava ohjelmointia varten ja auto kyllä kestää ns normaalin käytön, kunhan ei aleta hieromaan mitään "kaikki irti" ohjelmaa.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 16 Maalis 2014, 22:47
Kirjoittaja trz
Mtyy kirjoitti:
trz kirjoitti:Onko kokemuksia tai tietoa 2.0 CDTI 160hp neliveto automaatin tehopäivityksestä? Kannattaako edes harkita diesel tehobokseja, jolloin moottorinohjaus ei tiedä moottorin tuottamaan oikeata tehoa ja vääntöä? Sotkeeko tämä nelivedon ja automaattivaihteiston ohjaukset?

Onko hyviä suosituksia softasta 4x4 automaattille? Kuinka paljon tehoa ja vääntöä uskaltaa lisätä että voimansiirto vielä kestää? Joutuuko vm. 2011 autosta aina fyysisesti irroittamaan ECU:n ohjelmointia varten?

Maksimitehoja ei ole tarkoitus hakea, vaan pientä teholisää jonka vaihteisto ja voimansiirto vielä luotettavasti kestää.
Boksi sotkee ainakin osittain noita ohjauksia. Lisäksi lisää savutusta, joka ajaa DPF:n loppuun ennen aikojaan.

Ecu on avattava ohjelmointia varten ja auto kyllä kestää ns normaalin käytön, kunhan ei aleta hieromaan mitään "kaikki irti" ohjelmaa.
Onko kenelläkään foorumilaisella omia kokemuksia Insignia CDTI 4x4 automaatin ohjelmoinnista?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 21 Maalis 2014, 10:10
Kirjoittaja JukeN
JukeN kirjoitti:
B-Na kirjoitti:Mites Motorbit?

Vai eikö vakuuttanut dynopäivänä?
Motorbit on se todennäköisin valinta, lähinnä vaihtoehtoja kartoitin.
Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 23:09
Kirjoittaja ddude
Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 03 Kesä 2014, 20:24
Kirjoittaja jala
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 03 Kesä 2014, 21:10
Kirjoittaja ddude
jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 04 Kesä 2014, 08:07
Kirjoittaja jala
Ihan näppärät lukemathan sieltä kaivettiin. Tuosta laatikosta, voisiko olla jopa toisin päin, eli kestää paremmin kun ei ole sport asentoa, yleensähän noissa tapahtuu vaihdot hätäisemmin ja aggressiivisemmin?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 09 Kesä 2014, 09:29
Kirjoittaja JukeN
ddude kirjoitti:
jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.
Kyl tuollasen +50hp huomaa varmasti jo persdynossakin. :thumbsup:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 14 Kesä 2014, 13:41
Kirjoittaja Hemppo
JukeN kirjoitti:
ddude kirjoitti:
jala kirjoitti:
ddude kirjoitti:Huomenna ois oman inkun remap.
Vakio 130hv ja automaatti, toivottavasti piristyy sen verran että tuntee persdynolla.
2009 vm 130 ja 160 erot tietääkseni softassa joten tuo pitäisi olla ihan mahdollista.
Kuinka tämä meni, tuliko hyvä?
Joo homma meni kuten pitikin.
~184Hv ja 400nm.
Tuntee ihan persdynollakin.
Laatikko ehkä nyt "heikoin" lenkki kun ei ole sport asentoa tai vastaavaa. ..
Motorbitiä voi kyllä suositella.
Kyl tuollasen +50hp huomaa varmasti jo persdynossakin. :thumbsup:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.
Kerroppas sitten miten kävi! Itellä -11 mallin astra 2.0.cdti 118kW ja kiinnostaisi jossakin vaiheessa tuo lastutus.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 25 Kesä 2014, 11:44
Kirjoittaja JukeN
Hemppo kirjoitti:
JukeN kirjoitti:
JukeN kirjoitti: Astra GTC 2.0cdti vm.2012, ecussa tuoreimmat suojaukset, ei vielä keinoja softata. :/
Juhannusviikolle varattu aika Seinäjoelle, katotaan saadaanko ohjelmaa sisään.
Kerroppas sitten miten kävi! Itellä -11 mallin astra 2.0.cdti 118kW ja kiinnostaisi jossakin vaiheessa tuo lastutus.
Ei onnistunut, ei löydy kytkentäkaaviota tuosta ecusta. On siis EDC17, mutta layout on erilainen kuin aiemmissa. 118kw versioon pitäisi onnistua ja niitä on eri puolilla ohjelmoitu. Sen parisataa heppaa lähtee järkevästi.