Sivu 1/12

Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 22:26
Kirjoittaja vsn1
Sattuisiko jollain olemaan kokemuksia? Suosituksia joistain yrityksistä, jotka tekevät virityksiä?

Tälläinen löytyy pellin alta 2.0 CDTi EDC17 - 96 kW/131 hv - 300 Nm.

Kiitos vastauksesta jo ennakkoon!

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 17 Marras 2012, 19:38
Kirjoittaja J.S.T
Kyllähän nuita moottorin ohjelmointi paikkoja löytyy useita ympäri suomea. Itellä on LTR-Racingin optimointi samassa koneessa.
Manuaali laatikollisesta ei kovin hirveitä voimia voi ottaa, kun alkaa kytkin täristään kunnon kiihdytyksissä. Moottorista kyllä sais aika paljon enemmän irti.
Oma on säädetty juuri silleen ettei täristä. Tai kolmosella ja nelosella voi tuntea sellaisen ihan todella pienen tärinän joka ei haittaa mitään.
Ja juurikin noilla kyseisillä vaihteilla tuntee parhaiten, kuinka on tullut voimaa lisää. Kovin matalalle ei myöskään pysty vääntöä kovin paljoa lisäämään manuaalissa ainakaan.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Marras 2012, 18:38
Kirjoittaja jartsalepo
Onkohan niissä 160 heppasissa samanlainen kytkin että voiko olettaa sen olevan heikoin lenkki lastutuksessa ja helpoiten rikkoutuva? Itsellä manuaali astra 2011 eli se 118kw versio ja jotenkin fiilis sanoo että voi olla että ilman lastutustakin kytkin joutuu koville

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 18 Marras 2012, 21:18
Kirjoittaja J.S.T
En kyllä osaa sanoa tuohon, mut vois kuvitella että oisivat laittaneet jykevämmän kytkimen siihen. Sillä ei tuo mun kytkin ainakaan kovin kovia vääntöä kestäis. Mut voihan olla et 160 heppasessa ne ottaaki tehoja enemmän kuin vääntöä, joten silloin ei kytkin joudu paljon kovemmalle kun ei alakierroksilla vääntö paljoa muutu. Mut kannattaa varmaan varmistaa ennen lastutusta. Ja omasta mielestä astraan kyllä varmasti riittää aika hyvin tuo 160 hv versio.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 19 Marras 2012, 19:33
Kirjoittaja jartsalepo
Se Astra ei ole niin kevyt kuin antaisi olettaa, muistaakseen paino huitelee aika kovissa lukemissa ja aika tasoissa insignian kanssa mutta oikeassa olet että ei niitä tehoja tuon enempää missään tilanteessa "tarvitse" mutta...no tietäähän sen. Olisihan sitä ollut pienempikin kone jne jne jne.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 20 Marras 2012, 06:06
Kirjoittaja J.S.T
Joo ei sekään tosiaan kevyt ole, mutta kyllä se insigniaanki riittäis :)
Ei mut kyllähän sitä aina enemmän ja enemmän sais olla tietenkin. Onko Astraa saanu tehokkaammalla dieselillä? Ei ilmeisesti, vai saako sitä sillä biturbolla?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 20 Marras 2012, 20:17
Kirjoittaja jartsalepo
Joo ei ole Astraa ilmeisesti vielä ainakaan suomessa saanut mutta ulkomailla sitä on kaiketi valmistettu jo(2013) vuosimallia. Mutta kyllä tuo ja insignia on mainioita pelejä tuolla 2 litrasella dieselillä, kulutus on aika mitätön ja kulku ainakin vastaavan hintaiseen octaviaan verrattuna on täysin eri maasta jo vakiona.

Pahoittelen että kaappasin ketjun.

Jos insigniaan tehoja kaipailit niin löysin yhden paikan nimeltä DTUK joka on suhteellisen tunnettu ilmeisesti brittifoorumeilta ja tekee ainakin inkkuun noita virityksiä ja tässä linkki heidän stage-2 viritykseen mikä ilmeisesti sisältää myös välijäähdyttimen?

http://www.diesel-performance.co.uk/veh ... 28crd-t%29

251hp/505nm vääntöä pitäisi riittää :hypocrite:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 21 Marras 2012, 18:22
Kirjoittaja JukeN
J.S.T kirjoitti:Kyllähän nuita moottorin ohjelmointi paikkoja löytyy useita ympäri suomea. Itellä on LTR-Racingin optimointi samassa koneessa.
Manuaali laatikollisesta ei kovin hirveitä voimia voi ottaa, kun alkaa kytkin täristään kunnon kiihdytyksissä.
Miltäs LTR:n ohjelma noin vakioon verrattuna tuntuu? Itsellä nykyisessä Audissa myös LTR:n ohjelma ja voisi tuota seuraavaankin autoon harkita. Laatikkohan on Insignia 130HP ja 160HP versioissa eri. Vanhemmissa M32:ssa on ollut ongelmia vakiotehoilla, toisaalta M32-laatikkoa kiusataan yli 280hp ja 480Nm lukemilla OPC Astrassa ongelmitta. F40-laatikosta ei ole itselle tullut negatiivisia kokemuksia samalla tapaa vastaan. Ilmeisesti useampaa kytkintä on myös käytössä Insignian 2.0CDTI koneissa.

1X 55571779 664271 KIT,CLUTCH (EXCEPT FOUR WHEEL DRIVE)A20DTR[LBY]
1X 55571779 664271 KIT,CLUTCH (EXCEPT FOUR WHEEL DRIVE)A20DTH[LBS]
1X 55571805 664272 KIT,CLUTCH

Motorbitiltä kysäisin ohjelmaa joku aika sitten. Onnistuu kaikkiin A20DTx-koneisiin vuosimallista riippumatta. Osan voi ohjelmoida väylän kautta, osa vaatii ecun avaamisen. DTUK:n boksit ovat briteissä suosittuja ja ovatkin hieman älykkäämpiä kuin 15c vastus hienoissa kuorissa. Niiden toimintaperiaate on silti sama, huijata moottorinohjausta väärillä arvoilla. Itse en ainakaan mieti noita edes vaihtoehtona. Kunnollinen ohjelma ei kuitenkaan ole sen kalliimpi.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 21 Marras 2012, 20:48
Kirjoittaja J.S.T
Niin kannattaa varmaan jättää ne erillisen lisäboksit pois.
Tuohon Insigniaan pitää myös tuo ecu avata ohjelmointia varten. Ihan tyytyväinen oon ollut, vaikkei kovin matalille kierroksille paljoa vääntöä voinut laittaakaan. Ykkös ja kakkos vaihteella ei isoa eroa tullut vakioon nähden, mut sit kolmosella ja nelosella kun kierrokset nousee sinne lähelle 2000rpm, niin imaisee kivasti penkkiin kiinni ja kiihtyvyys on kovaa.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 23 Marras 2012, 09:11
Kirjoittaja JukeN
J.S.T kirjoitti:Niin kannattaa varmaan jättää ne erillisen lisäboksit pois.
Tuohon Insigniaan pitää myös tuo ecu avata ohjelmointia varten. Ihan tyytyväinen oon ollut, vaikkei kovin matalille kierroksille paljoa vääntöä voinut laittaakaan. Ykkös ja kakkos vaihteella ei isoa eroa tullut vakioon nähden, mut sit kolmosella ja nelosella kun kierrokset nousee sinne lähelle 2000rpm, niin imaisee kivasti penkkiin kiinni ja kiihtyvyys on kovaa.
Kävittekö kellottamassa ohituskiihtyvyyksiä ennen ja jälkeen muutoksen? Ja millaisia lukemia LTR lupaili?

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 23 Marras 2012, 18:17
Kirjoittaja J.S.T
Ei käytä, kun ei ollut tällä "paikallisella" LTR:llä penkkiä. Lupaukset oli jotain n. 170hp/380-400Nm, mut ei tuohon iha niitä silti varmasti saatu, ku piti puottaa kytkimen takia. Jos jossain sais edukkaasti penkitettyä ni vois käyä joskus.

Edit. Siis ohituskiihtyvyyksistä puhuttiin, ni oli ne vissii mitanneet vähän, mut en oikein muista mitä tuloksia tuli. Kumminki aika paljo oli saaneet pois olikohan 80-120kmh:sta.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 23 Marras 2012, 19:39
Kirjoittaja KANELIRENGAS
itsellä laitettu karalan ohjelma 160 heppaiseen insigniaan, penkitettynä tuli arvot 200 heppaa ja 420nm vääntö.Vääntöä karala lupaili netti sivuilla 460nm, mutta kytkin ei kuulemma kestä, jos niin paljon vääntöä laittaisi (olisivat toki laittaneet jos olisin halunnut) mutta kyllä auton pitää kuitenkin kestää.
Vääntö huippu tuli korkealle kun maksimi vääntö on 3200 kierroksen kohdalla, kytkin kuulemma kestää paremmin kun ei ole huippu vääntö ihan alhaalla.Ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti,kellotettuna n.1 sekunti nopeammin menee 80-120

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 24 Marras 2012, 10:10
Kirjoittaja Ahnuld
KANELIRENGAS kirjoitti:itsellä laitettu karalan ohjelma 160 heppaiseen insigniaan, penkitettynä tuli arvot 200 heppaa ja 420nm vääntö.Vääntöä karala lupaili netti sivuilla 460nm, mutta kytkin ei kuulemma kestä, jos niin paljon vääntöä laittaisi
Minkä vuosimallin Insigniaan tämä tehtiin?
Jossain lueskelin "tiedon", että -11 vuosimallissa ja uudemmissa olisi vahvempi kytkin vakiona (sama kuin nelikossa?). Onko kenelläkään varmistusta tähän?

Nimim. Takuu loppuu muutaman kuukauden kuluttua :hypocrite:

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 16:22
Kirjoittaja Masi
Ahnuld kirjoitti:
KANELIRENGAS kirjoitti:itsellä laitettu karalan ohjelma 160 heppaiseen insigniaan, penkitettynä tuli arvot 200 heppaa ja 420nm vääntö.Vääntöä karala lupaili netti sivuilla 460nm, mutta kytkin ei kuulemma kestä, jos niin paljon vääntöä laittaisi
Minkä vuosimallin Insigniaan tämä tehtiin?
Jossain lueskelin "tiedon", että -11 vuosimallissa ja uudemmissa olisi vahvempi kytkin vakiona (sama kuin nelikossa?). Onko kenelläkään varmistusta tähän?

Nimim. Takuu loppuu muutaman kuukauden kuluttua :hypocrite:
Jep - eli 160 ja 195 heppaiset uudet Insigniat rullaa nykyään tehtaalta jo valmiiksi nelivetoisen kytkinpaketilla varustettuna. Tuon vahvemman kytkinpaketin saa myös 2009-2010 autoihin, kunhan niissä vain on F40 laatikko.

Tuo 2009-2010 (160 heppaisten) autojen kytkin, jos ei nyt suoranaisesti ala luistamaan, niin se voi alkaa oirehtimaan 3-4-5-6 vaihteilla kevyesti kiihdyttäessä tapahtuvana "lonksahtamisena", joka siis tuntuu nykäyksenä vedossa ja pahenee hiljalleen, ellei asialle tee mitään.

130 hp:n CDTI:n M32-vaihdelaatikkoon ei tuo nelivetoisen vahvempi kytkinpaketti sovellu.

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 21:41
Kirjoittaja jartsalepo
Masi kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:
KANELIRENGAS kirjoitti:itsellä laitettu karalan ohjelma 160 heppaiseen insigniaan, penkitettynä tuli arvot 200 heppaa ja 420nm vääntö.Vääntöä karala lupaili netti sivuilla 460nm, mutta kytkin ei kuulemma kestä, jos niin paljon vääntöä laittaisi
Minkä vuosimallin Insigniaan tämä tehtiin?
Jossain lueskelin "tiedon", että -11 vuosimallissa ja uudemmissa olisi vahvempi kytkin vakiona (sama kuin nelikossa?). Onko kenelläkään varmistusta tähän?

Nimim. Takuu loppuu muutaman kuukauden kuluttua :hypocrite:
Jep - eli 160 ja 195 heppaiset uudet Insigniat rullaa nykyään tehtaalta jo valmiiksi nelivetoisen kytkinpaketilla varustettuna. Tuon vahvemman kytkinpaketin saa myös 2009-2010 autoihin, kunhan niissä vain on F40 laatikko.

Tuo 2009-2010 (160 heppaisten) autojen kytkin, jos ei nyt suoranaisesti ala luistamaan, niin se voi alkaa oirehtimaan 3-4-5-6 vaihteilla kevyesti kiihdyttäessä tapahtuvana "lonksahtamisena", joka siis tuntuu nykäyksenä vedossa ja pahenee hiljalleen, ellei asialle tee mitään.

130 hp:n CDTI:n M32-vaihdelaatikkoon ei tuo nelivetoisen vahvempi kytkinpaketti sovellu.
Moro!


Onko tietoa mikä kytkin/vaihdelaatikko 2011 Astrassa missä on 2l cdti kone tai voiko sitä millään itse selvittää? Niin ja kyseessä perus 6v manuaali