opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4716
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja tursas »

kainuu86 kirjoitti:
telwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattas
Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy.. :roll:
kainuu86
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 19 Tammi 2012, 12:23
Paikkakunta: oulu

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja kainuu86 »

tursas kirjoitti:
kainuu86 kirjoitti:
telwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattas
Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy.. :roll:
juu ja kuulostaa ruohonleikkurilta :D
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja Timonen »

kainuu86 kirjoitti:
tursas kirjoitti:
kainuu86 kirjoitti:
telwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattas
Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy.. :roll:
juu ja kuulostaa ruohonleikkurilta :D
Näin tekee... Mulla meni aikanaan 18E:stä tuolla lailla kansipahvi, ja tosiaan hirveä meteli ja kolina, ja vaikka kaasupolkimen survas pohjaan, niin kiihtyvyys oli aivan luokatonta...
Mut ihmekös tuo, kun 50% tehoista hukassa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
kainuu86
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 19 Tammi 2012, 12:23
Paikkakunta: oulu

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja kainuu86 »

nonni pannu on auki ja tiivistehän siellä oli sökönä :( siis tosi sökönä...paristakin kohtaa oli kyrvähtänyt :D niin oli mulla ihan asiaakin. Pitäiskö tossa välikannessa olla tiiviste?siis siinä eka osassa mikä on nostettu pois...

tossa ois linkkiä kuviin(kuvat huonoja mut kyl niistä jotai selkoa saa) http://kuvablogi.com/blog/37005/3/
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

onkin palanu kunnolla. ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
opel vectra c 2,2 gts
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja TJT »

lmb-58 kirjoitti:ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
Siihen kuuluu oma liimansa. Ilman mitään en lähtisi kasaamaan.

Vaikka tuo orggisliima kuivuu kovaksi, niin periaatteessa melkein mikä vaan tasotiivisteaine käy, kunhan ei ole kovin paksua tavaraa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
kainuu86
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 19 Tammi 2012, 12:23
Paikkakunta: oulu

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja kainuu86 »

TJT kirjoitti:
lmb-58 kirjoitti:ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
Siihen kuuluu oma liimansa. Ilman mitään en lähtisi kasaamaan.

Vaikka tuo orggisliima kuivuu kovaksi, niin periaatteessa melkein mikä vaan tasotiivisteaine käy, kunhan ei ole kovin paksua tavaraa.
pitänee ostaa jotaki tiivistemämmiä.oli muute osa kannenpulteista aikas löysässä ja kaks jakopäänpuoleista oli nii lujassa et piti ostaa pitempi jatko että sai auki...luultavasti tuo palaminen johtunut siitä et ei ole ollu oikeessa tiukkuudessa
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

on siinä varmaan se liima alunperin mutta ilmankin mitään on kasattu ja pitäneet on. tosin kannattaa jotain sinne väliin laittaa.
opel vectra c 2,2 gts
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja telwin »

Jotain tuollaista osasin odottaakkin.

Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.

Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.

Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.
kainuu86
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 70
Liittynyt: 19 Tammi 2012, 12:23
Paikkakunta: oulu

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja kainuu86 »

telwin kirjoitti:Jotain tuollaista osasin odottaakkin.

Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.

Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.

Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.

kiitoksia neuvoista jo näin etukäteen.olin jo laittelemassa tonne kyselyä et mite nuitte pulttien kans et onko aste vai momentti.Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ei se astemitta ihan välttämätön ole. jokainen tietää mitä on vääntää 45, 60 ,90, ym astetta. ja kai se pitää pariinkiloon vetää ensin.
opel vectra c 2,2 gts
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja telwin »

kainuu86 kirjoitti:Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
Kiristys ohje on:
1. vaihe 25nm
2. vaihe 60 ast.
3. vaihe 60 ast.
4. vaihe 60 ast.

Itse olen vetänyt nuo omat kannet tyyliin 25nm + 2 kertaa 90 astetta,helpompi vetää tuo 90 astetta ilman astemittaa. :D .
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja Timonen »

kainuu86 kirjoitti:
telwin kirjoitti:Jotain tuollaista osasin odottaakkin.

Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.

Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.

Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.

kiitoksia neuvoista jo näin etukäteen.olin jo laittelemassa tonne kyselyä et mite nuitte pulttien kans et onko aste vai momentti.Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
Onko sulla myös selvillä se kiristysjärjestys ja -tapa? Eli keskeltä lähdetään kiertämään vastapäivään ja kiristämään pultteja, eka tuohon momenttiin ja sitten asteittain.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja telwin »

Aika monen kannentiivisteen mukana tulee lappu jossa on kerrottu pulttien kiristysjärjestys ja momentit/asteet.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kannattanee uhrata muutama kymppi ja käyttää kansi plaanattavana koneistamolla ennen kasaamista.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin