Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy..kainuu86 kirjoitti:oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattastelwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
juu ja kuulostaa ruohonleikkuriltatursas kirjoitti:Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy..kainuu86 kirjoitti:oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattastelwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Näin tekee... Mulla meni aikanaan 18E:stä tuolla lailla kansipahvi, ja tosiaan hirveä meteli ja kolina, ja vaikka kaasupolkimen survas pohjaan, niin kiihtyvyys oli aivan luokatonta...kainuu86 kirjoitti:juu ja kuulostaa ruohonleikkuriltatursas kirjoitti:Kyllähän se silloin kalkattaa, jos kahella pytyllä käy..kainuu86 kirjoitti:oisko se palanu ku lämmöt pelaa normisti,pukkaa tosi kuumaa tarvittaessa,nesteet ei häviä ainakaa mun mielestä...ja tosiaan kuuluu sellanen jännä ääni ihan niinku kalkattastelwin kirjoitti:Sanoisin että kannentiiviste on palanut kolmos ja nelospytyn välistä.
Aiheuttaa sellaisen kalkatuksen että voisi kuvitella koneessa olevan pahempikin vika.
Tuo on helppo todeta mittaamalla puristuspaineet.
Mut ihmekös tuo, kun 50% tehoista hukassa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
nonni pannu on auki ja tiivistehän siellä oli sökönä siis tosi sökönä...paristakin kohtaa oli kyrvähtänyt niin oli mulla ihan asiaakin. Pitäiskö tossa välikannessa olla tiiviste?siis siinä eka osassa mikä on nostettu pois...
tossa ois linkkiä kuviin(kuvat huonoja mut kyl niistä jotai selkoa saa) http://kuvablogi.com/blog/37005/3/
tossa ois linkkiä kuviin(kuvat huonoja mut kyl niistä jotai selkoa saa) http://kuvablogi.com/blog/37005/3/
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
onkin palanu kunnolla. ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
opel vectra c 2,2 gts
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Siihen kuuluu oma liimansa. Ilman mitään en lähtisi kasaamaan.lmb-58 kirjoitti:ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
Vaikka tuo orggisliima kuivuu kovaksi, niin periaatteessa melkein mikä vaan tasotiivisteaine käy, kunhan ei ole kovin paksua tavaraa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
pitänee ostaa jotaki tiivistemämmiä.oli muute osa kannenpulteista aikas löysässä ja kaks jakopäänpuoleista oli nii lujassa et piti ostaa pitempi jatko että sai auki...luultavasti tuo palaminen johtunut siitä et ei ole ollu oikeessa tiukkuudessaTJT kirjoitti:Siihen kuuluu oma liimansa. Ilman mitään en lähtisi kasaamaan.lmb-58 kirjoitti:ei siinä ole tiivistettä, mutta jos epäilyttää niin laita moottorisilikonia.
Vaikka tuo orggisliima kuivuu kovaksi, niin periaatteessa melkein mikä vaan tasotiivisteaine käy, kunhan ei ole kovin paksua tavaraa.
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
on siinä varmaan se liima alunperin mutta ilmankin mitään on kasattu ja pitäneet on. tosin kannattaa jotain sinne väliin laittaa.
opel vectra c 2,2 gts
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Jotain tuollaista osasin odottaakkin.
Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.
Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.
Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.
Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.
Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.
Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
telwin kirjoitti:Jotain tuollaista osasin odottaakkin.
Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.
Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.
Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.
kiitoksia neuvoista jo näin etukäteen.olin jo laittelemassa tonne kyselyä et mite nuitte pulttien kans et onko aste vai momentti.Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
ei se astemitta ihan välttämätön ole. jokainen tietää mitä on vääntää 45, 60 ,90, ym astetta. ja kai se pitää pariinkiloon vetää ensin.
opel vectra c 2,2 gts
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Kiristys ohje on:kainuu86 kirjoitti:Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
1. vaihe 25nm
2. vaihe 60 ast.
3. vaihe 60 ast.
4. vaihe 60 ast.
Itse olen vetänyt nuo omat kannet tyyliin 25nm + 2 kertaa 90 astetta,helpompi vetää tuo 90 astetta ilman astemittaa. .
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Onko sulla myös selvillä se kiristysjärjestys ja -tapa? Eli keskeltä lähdetään kiertämään vastapäivään ja kiristämään pultteja, eka tuohon momenttiin ja sitten asteittain.kainuu86 kirjoitti:telwin kirjoitti:Jotain tuollaista osasin odottaakkin.
Se on ihan yleistä että jakopään puoleiset pultit on kovemmassa kuin muut,syytä en tiedä mutta niin se vain on.
Nokkapukin ja kannen välissä toimii moottorisilikonikin ihan hyvin,pitää vain muistaa ettei laita sitä liikaa.
Paras tulos tulee kun levittää sitä tiivistesilikonia sormella ohuen kerroksen siihen pukin tasopintaan,ei purista sellaista hirveää makkaraa suoraan tuubista.
Kannenpultithan tuossa menee vaihtoon,ja niissähän on astekiristys.
kiitoksia neuvoista jo näin etukäteen.olin jo laittelemassa tonne kyselyä et mite nuitte pulttien kans et onko aste vai momentti.Pakko kyl kysyy et mite toi astekiritys tapahtuu??astemittaa ilmeisesti tarvii vai??
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Aika monen kannentiivisteen mukana tulee lappu jossa on kerrottu pulttien kiristysjärjestys ja momentit/asteet.
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Kannattanee uhrata muutama kymppi ja käyttää kansi plaanattavana koneistamolla ennen kasaamista.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri