Sivu 3/4

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 06 Maalis 2012, 08:52
Kirjoittaja hukka
kiitos vastauksesta
täytyy sitten hilata omega omalla x30xe:llä jossain välissä päästö tyypityksen

lähinnä väännön lisäys hakusessa siksi kutonen+m112 eaton

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 06 Maalis 2012, 12:42
Kirjoittaja motorsport
Erzki kirjoitti: Eikö kannattas jo mielummin laittaa keulille vaikka saabin B2x4 E/L/R kone. Enemmän viritys potentiaalia kuin tuossa 3l turbo koneessa.
Perustelut ?

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 06 Maalis 2012, 13:16
Kirjoittaja Keme
hukka kirjoitti:ymmärsinkö nyt oikein että vtt:mittausta ei tarvitse tehdä jos heitän omegan(vm-94) pellin alle saabin 3,0l turbo koneen?

entä sitten jos muuttaa saabin koneessa ahtamistyyliä pakokaasu ahtimesta-remmiin tarviiko muutakuin tehomittauksen?(omavalmiste remmisarja odottaa paikalleen laittoa ja tarkoitus muutoskatsastaa jollain konstilla)
Kalliin kuulosia Newtonmetrejä. Saban 3.0 turbo kone vakiona kuulostaisi paljon kustannustehokkaammalta, jos se vaan menee tehorajojen sisään.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 06 Maalis 2012, 17:23
Kirjoittaja Erzki
motorsport kirjoitti:
Erzki kirjoitti: Eikö kannattas jo mielummin laittaa keulille vaikka saabin B2x4 E/L/R kone. Enemmän viritys potentiaalia kuin tuossa 3l turbo koneessa.
Perustelut ?
Nelimukiset turbot tarjoo samat tehot pienemmällä kulutuksella. Ei ole tuo B308E saavattunut kovinkaan suurta suosiota virittäjien keskuudessa kun neloskone on halvempi hankkia/ rakentaa. Nelareitten alakerta kestää sen 450hp jos kaikki on kunnossa. B308E ei ihan samaan pysty... ja painaahan tuo kutosen mylly myös paljon enemmän.

Jokaisen oma asia mitä sinne konehuoneeseen laittaa... ihteensä varten näitä yleensä tehdään :wink:

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 08 Maalis 2012, 16:48
Kirjoittaja jariz
Jotenkin vaan ainakin itellä sellainen mielikuva että omegan kokoiseen autoon kuuluu vähintään kuusi mukinen kone. Jo pelkästään äänien takia.
Onko tuosta Saabin B308E koneesta kellään mitään faktatietoa miten kestää virittämistä? Juttujahan on liikkunut että ei kestä kovinkaan paljon. Tällä foorumilla ainakin yli 300 hevosen tehoja otettu hajottamatta.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 08 Maalis 2012, 19:09
Kirjoittaja motorsport
Ei pitäisi olla tekemätön paikka laittaa ne takoromut alakertaan ja ruveta oikeasti virittämään. Pulttaakiinni-turboilijoille Saabin neloskone on varmaan niukasti parempi.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 14 Heinä 2012, 14:48
Kirjoittaja jariz
Minkälaisella turbolla tuon 3.0t saabin vakioahtimen saa korvata? Täytyykö olla täysin samaa kokoluokkaa vai saako olla isompi?
Entäs pakosarjat? Ne joutuu itse valmistamaan koska saabin sarjat ei käy. Eikä taida käydä imusarjakaan. Eli saako käyttää omegan imusarjaa?
Kovasti ollut mielessä tollasen koneen istuttaminen jossain vaiheessa omegaan.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 25 Heinä 2012, 09:32
Kirjoittaja Spikey
Jos meinaat ilman vtt keikkaa selvitä, niin turbo täytyy olla alkuperäinen tai vastaava tarvike.
Imusarja pakosarja muutokset aiheuttavat myös ongelmia tietysti konttorikohtaisesti...
Mutta niinhän se menee että kun tyhmät ei tiedä niin viisaat ei puhu....eli toteutustyylin pitää alkuperäisenä.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 27 Heinä 2012, 23:12
Kirjoittaja madi
Pakosarjan saa vaihtaa

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 28 Heinä 2012, 21:18
Kirjoittaja jariz
Meneekö tuon imusarjan kanssa sääntöjen mukaan niin että jos alkuperäinen moottoriin tehty sarja ei mahdu paikalleen niin sitä ei saa korvata jollain toisella esim. Omegan vakiolla?

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 31 Heinä 2012, 12:02
Kirjoittaja jariz
Niin ja tartteeko moottorinohjaus olla tulevasta moottorista vai voiko sen korvata jollakin muulla?

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 12 Loka 2012, 22:40
Kirjoittaja Ville
Sarjathan saa korvata toisilla, mutta välttämättä ei kannata tietty mainostaa asiaa, koska moni ei edes asiaa huomaa...
Sama koskee moottorinohjausta, ei se kiinnosta ketään kunhan EI ole OBD-auto

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 13 Loka 2012, 09:02
Kirjoittaja motorsport
Veikkaanpa, että markkinoille tulee jossain vaiheessa tuotteita, millä OBD:n saa näyttämään mitä halutaan. Laillisuus on sitten toinen juttu. Mutta tää on vähän samaa kuin tuo aselakijuttu: välinettä pidetään laittomana vaikka välineen käyttäjän teot ratkaisevat. Ja vaikutus saastuttamiseen näillä jälkiviritelmillä on mitätön.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 13 Loka 2012, 10:49
Kirjoittaja telwin
motorsport kirjoitti:Veikkaanpa, että markkinoille tulee jossain vaiheessa tuotteita, millä OBD:n saa näyttämään mitä halutaan. Laillisuus on sitten toinen juttu. Mutta tää on vähän samaa kuin tuo aselakijuttu: välinettä pidetään laittomana vaikka välineen käyttäjän teot ratkaisevat. Ja vaikutus saastuttamiseen näillä jälkiviritelmillä on mitätön.
Link:llä on jo työnalla moinen.

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Lähetetty: 14 Loka 2012, 22:50
Kirjoittaja Spikey
Made in China
OBD-test simulator :D

toimii...ainakin peltoautossa