c-kadetin päivitykseen hieman apuja
c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Elikkäs tuli tuossa hommattua -79 kadett c, ja tarkoitus olisi vaihtaa siihen pihasta löytyvän sierran 1,6 ohc kone.
Vihdelaatikko tulisi myös samasta sierrasta...., kardaaninhan joudun teettämään, mutta osaako kukaan kertoa noiden pikkulohko ja isolohko c-kadettien perien/taka-akselien eroja...
vai onko kyseessä sama perä/taka-akseli? eli voinko käyttää pikkulohkon perää tuohon tarkoitukseen, kestääkö? vai kannattaisiko metästää jostakin b ascon perä?
Ja mitenkäs tuo boxattu etuakselisto, meinaa olla hieman kiven alla näinä päivinä... joten löytyykö minkäslaisia neuvoja etuakseliston paranteluun?
Mitenkäs tuo boxattu akselisto eroaa pikkulohkoisen akselistosta?... Onko muuta kuin akselia tarkastellessa pikkulohkoisen akseli on "u-profiilinen" ja boxattu on sellainen "neliö", olenko edes oikeilla jäljillä? ja saakos tuon boxauksen tehdä itse, mitenkä se tulisi tehdä; kenelläkään kuvia?, ja sitten meneekös se katastukseta läpi?
Sitten kallistuksen vakaajat joudunko vaihtamaan järeämpiin, etu- ja takavakaimet?
Neuvoja saa antaa tekniikan vaihtoon ja kaikkiin mahdollisiin huomioitaviin seikkoihin, sekä titenkin tämä laillisuus puoli mitä kaikkea joudun uusimaan?
Isommat levyjarrut ja vissii jarrutehostin hommattava jostakin yms...
Olen ensikertalainen tässä asiassa, kokeneemmat siis neuvokoon
Vihdelaatikko tulisi myös samasta sierrasta...., kardaaninhan joudun teettämään, mutta osaako kukaan kertoa noiden pikkulohko ja isolohko c-kadettien perien/taka-akselien eroja...
vai onko kyseessä sama perä/taka-akseli? eli voinko käyttää pikkulohkon perää tuohon tarkoitukseen, kestääkö? vai kannattaisiko metästää jostakin b ascon perä?
Ja mitenkäs tuo boxattu etuakselisto, meinaa olla hieman kiven alla näinä päivinä... joten löytyykö minkäslaisia neuvoja etuakseliston paranteluun?
Mitenkäs tuo boxattu akselisto eroaa pikkulohkoisen akselistosta?... Onko muuta kuin akselia tarkastellessa pikkulohkoisen akseli on "u-profiilinen" ja boxattu on sellainen "neliö", olenko edes oikeilla jäljillä? ja saakos tuon boxauksen tehdä itse, mitenkä se tulisi tehdä; kenelläkään kuvia?, ja sitten meneekös se katastukseta läpi?
Sitten kallistuksen vakaajat joudunko vaihtamaan järeämpiin, etu- ja takavakaimet?
Neuvoja saa antaa tekniikan vaihtoon ja kaikkiin mahdollisiin huomioitaviin seikkoihin, sekä titenkin tämä laillisuus puoli mitä kaikkea joudun uusimaan?
Isommat levyjarrut ja vissii jarrutehostin hommattava jostakin yms...
Olen ensikertalainen tässä asiassa, kokeneemmat siis neuvokoon
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Mutta tuo sierran/taunuksen vanhanajan 1.6 tekniikkahan on erittäin laiska En itse lähtisi sellaista vaihtamaan.
Eikös sinne löytyis keulalle jotain fiksumpaa?
Eikös sinne löytyis keulalle jotain fiksumpaa?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Laiskahan tuo on mutta sattuis sopivasti löytymään
Minkäs moista settiä ehdottaisit?
Yksi vaihtoehtohan vois olla vecculin 1,8 tai 2,0 kone ja ompun tai bemmin laatikko, mutta nuo osien sopivuudet mietityttää ku ei kokemusta ole... halu turvautua tuttuun ja turvalliseen.
Kirjoitelkaahan myös kone+laatikko+perä yhdistelmiä joita olette käyttäny
Minkäs moista settiä ehdottaisit?
Yksi vaihtoehtohan vois olla vecculin 1,8 tai 2,0 kone ja ompun tai bemmin laatikko, mutta nuo osien sopivuudet mietityttää ku ei kokemusta ole... halu turvautua tuttuun ja turvalliseen.
Kirjoitelkaahan myös kone+laatikko+perä yhdistelmiä joita olette käyttäny
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Lue nyt tuo vaikka ensin läpi
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=133432
Tuo opelin 2.0 8v versiohan on halpa, löytyy paljon osia sekä halvat varaosat eikä haittaa vaikka jakohihna katkeaa niin ei käy moottorille mitään.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=133432
Tuo opelin 2.0 8v versiohan on halpa, löytyy paljon osia sekä halvat varaosat eikä haittaa vaikka jakohihna katkeaa niin ei käy moottorille mitään.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Voortissa on sentäs pakosarja oikealla puolella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Se hyvä tuossa voortin koneessa on, muuta hyvää ainakaan tuossa 1.6 ei sitte taida ollakkaan.
Lue ajatuksella tuo Takavetoisten tekniikanvaihdot-topicci läpi, selaile sen jälkeen noita muita C Kadett projekteja täältä ja Opel 60&70 Clubilta.
Tekniikka spekulaatioita on sekä niissä, että haulla myös ihan tarpeeks.
Multa löytyy ylimääränen alkuperänen 1.6 Kadetin etuakseli palkki, jos tarvetta.
Lue ajatuksella tuo Takavetoisten tekniikanvaihdot-topicci läpi, selaile sen jälkeen noita muita C Kadett projekteja täältä ja Opel 60&70 Clubilta.
Tekniikka spekulaatioita on sekä niissä, että haulla myös ihan tarpeeks.
Multa löytyy ylimääränen alkuperänen 1.6 Kadetin etuakseli palkki, jos tarvetta.
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
No jospa siis luovuttaisiin tuosta voorttin kone ajatuksesta ja pysytään näissä saksalaisissa (opel ja bmw).
Onko kukaan esimerkiksi sovittanu e30 1.6-2.0l konetta kadettiin ja minkälaisella tuloksella?
Vai pistäiskö harkintaan vecculin 8v, 1.8-2.0l koneen?
Suosituksia...
Onko kukaan esimerkiksi sovittanu e30 1.6-2.0l konetta kadettiin ja minkälaisella tuloksella?
Vai pistäiskö harkintaan vecculin 8v, 1.8-2.0l koneen?
Suosituksia...
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
paa sinne A vectra GT:n 20SEH 8v kone löytyy myös GSI kadetistakin.. valmiina 130 hummaa ja siihen virinokka niin pääsee jo liikkeelle kadetilla
turha sinne ylipainoista kuutosta laittaa biimeristä
turha sinne ylipainoista kuutosta laittaa biimeristä
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Kaverin välikoppa-eskoortiin vaihdettiin 1,3:n tilalle sierran 2,0 ruisku ja jouduttiin vaihtaan koko taka-akseli kun
vaativat takapäähän tuumaa isommat rummut.
"Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen"
Edittiä: etupään levyjarruja muuten ei tarvinnu vaihtaa, vanhat kelpas.
vaativat takapäähän tuumaa isommat rummut.
"Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen"
Edittiä: etupään levyjarruja muuten ei tarvinnu vaihtaa, vanhat kelpas.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Älä helkkarissa bimmeriä... Serkkupoika sano joskus kun suunnittelin 3,0 V6 caprin entisöintiä, et siinähän on hommaa enemmänGarretti kirjoitti:No jospa siis luovuttaisiin tuosta voorttin kone ajatuksesta ja pysytään näissä saksalaisissa (opel ja bmw).
Onko kukaan esimerkiksi sovittanu e30 1.6-2.0l konetta kadettiin ja minkälaisella tuloksella?
Suosituksia...
kun omakotitalon rakentamisessa...
Usko vaan tota realsantaa. Vaikka E30 koppasia on M10 motillakin joka on nelipyttynen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Osaako porukka kertoa löytyykö suomesta uusia alatukivarsia, kallistuksen vakaimia ja puslia yms. kadetin etupäähän?
Jos ei niin saksan maalta noita on vissii lähettävä metästämään...
Jos ei niin saksan maalta noita on vissii lähettävä metästämään...
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Jos tuolla vakaajalla meinaat isolohkon etuvakaajaa niin saatavuus taitaa riippua siitä onko jollain nurkissa pyörimässä ylimääräistä, Saksan tarjonnasta sen enempää tietämättä.Garretti kirjoitti:Osaako porukka kertoa löytyykö suomesta uusia alatukivarsia, kallistuksen vakaimia ja puslia yms. kadetin etupäähän?
Jos ei niin saksan maalta noita on vissii lähettävä metästämään...
Kuten tuolla Takavetoisten tekniikanvaihdot -topicissa lukee niin homma hoituu kyllä sillä pikkulohkon vakaajallakin kun hieman järkeilee asiaa siinä vaiheessa kun uusi isompi kone on paikoillaan, vakaaja kiinni normaalisti alatukivarsista ja jotenkin pitäis saada vakaaja kiinni koriin ilman että ottaa moottoriin kiinni.
Ainakin etuvakaajan heloja saa Motonetistä uutena (vakaajantappisarja tais olla nimeltään).
Yleisesti koko tekniikanmuutosta ajatellen suosittelen etsimään tuolta projektipuolelta topiceja toisten tekemistä muutoksista koska niistä löytyy yleensä hyvin kuvia yms tarinaa. Lisäksi tuota Takavetoisten tekniikanvaihdot -topicia ei voi lukea liian montaa kertaa. Itse kun tein tuota samaa projektia niin taisin jonkun kerran (ja useasti ) turvautua kysymään suoraan sellasilta henkilöiltä tuota tekniikanvaihtoa jotka ovat niitä tehneet ja eipä sitä neuvottomaksi jäänyt kertaakaan.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Ja perkale tämähän oli takavetoseen, turha neuvo...
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Koitahan ny spiidi taas keskittyä vähän noihin vastauksiis...spiidi10 kirjoitti: Tuskin kannattaa saksaan lähtee kunhan haet täällä purussa olevan calibran, vectran tai jonkun muun isomman koneen palikat.
Edit. mullakin olis toi f-astra 1,6 kaikki ripustukset vielä tallella mut ei ihan taida riittää. muitakin tällä foorumilla piisaa.
Joku sopii varmasti.
Kallistuksenvakaajia ei kauheasti ole tyrkyllä, mutta Vallilan Takomossahan niitä voi teettää, mallin mukaan. Toki, onhan noita leimattu pikkukoneisen vakaajallakin, itekki yhden.Garretti kirjoitti:Osaako porukka kertoa löytyykö suomesta uusia alatukivarsia, kallistuksen vakaimia ja puslia yms. kadetin etupäähän?
Jos ei niin saksan maalta noita on vissii lähettävä metästämään...
Puslia saa sekä Suomesta, että ulkomailta. Suomessa kumisina yksityisiltä osakauppiailta ja ehkä Astrax Oy:stä, kovempina vauhtiputkien kautta.
Alatukivarsia tais saada vielä ainakin viime talvena ihan asiansa osaavan varaosaliikkeen kautta tilattua, tarvikkeita toki, eli jotain pientä saattaa olla. Sekä tietenki Saksasta samoja.
Re: c-kadetin päivitykseen hieman apuja
Yritän kovasti. Sillä korjasinkin.CTi kirjoitti:Koitahan ny spiidi taas keskittyä vähän noihin vastauksiis...spiidi10 kirjoitti: Tuskin kannattaa saksaan lähtee kunhan haet täällä purussa olevan calibran, vectran tai jonkun muun isomman koneen palikat.
Edit. mullakin olis toi f-astra 1,6 kaikki ripustukset vielä tallella mut ei ihan taida riittää. muitakin tällä foorumilla piisaa.
Joku sopii varmasti.
Kallistuksenvakaajia ei kauheasti ole tyrkyllä, mutta Vallilan Takomossahan niitä voi teettää, mallin mukaan. Toki, onhan noita leimattu pikkukoneisen vakaajallakin, itekki yhden.Garretti kirjoitti:Osaako porukka kertoa löytyykö suomesta uusia alatukivarsia, kallistuksen vakaimia ja puslia yms. kadetin etupäähän?
Jos ei niin saksan maalta noita on vissii lähettävä metästämään...
Puslia saa sekä Suomesta, että ulkomailta. Suomessa kumisina yksityisiltä osakauppiailta ja ehkä Astrax Oy:stä, kovempina vauhtiputkien kautta.
Alatukivarsia tais saada vielä ainakin viime talvena ihan asiansa osaavan varaosaliikkeen kautta tilattua, tarvikkeita toki, eli jotain pientä saattaa olla. Sekä tietenki Saksasta samoja.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71