Astra G Cabriolet Bertone
Astra G Cabriolet Bertone
Laitetaas nyt sit tämä kesän alussa hankittu "projekti" esittelyyn.
Hirveän autokuumeen takia edellinen vitos golffi vaihtui kesän alussa tälläiseen Astra G mallin avoautoon. Autossa eniten huomiota kiinnitti että näitä avo mallin turbo astroja en ole ennemmin nähnyt ja kun kerrankin sattui silmään tälläinen harvinaisuus niin se oli sitten saatava
Entinen omistaja oli laittanut autoon vähän kaikennäköistä ,osa asioista/osista miellyttää uutta omistajaa ja osa "tuning osista" saa väistyä joko alkuperäisten tai vastaavien tieltä pois kunhan aika ja raha antaa myöten...
Tavoitteena olisi tehdä hillitty ja siisti kokonaisuus ja myöskin toimiva auto suomen säihin .
Fiksaamista autosta löytyy ja niitä laitetaan tulevaisuudessa kuntoon.sieltä täältä puuttuu pulttia,ruuvia ja sisustan kiinnikkeitä.
Mutta ensimmäisenä olisi tarkoitus vähän tutustua tekniikkaan ja laittaa konehuone siistiin kuntoon. Tiedossa huoltoa, uutta silikoni letkua yms..
Tässä sit tiedossa olevia specsejä:
Tekniikka : z20let, green-vvsuodatin, itse tehty putkisto
Alusta: fk-korkeussäädettävä
Sisusta:vakio musta nahkasisusta, ajotietokone, automaatti ilmastointi, alkuperäinen soitin 4cd:n vaihtajalla+navi+puhelin, pioneer mp3-soitin , a-pilarissa ahtopainemittari autogauge
Kori: alkuperäiset xenon-valot,sumarit (eivät vaan toimi), tuning-takavalot (tulevat vaihtumaan, osa kiinnikkeistä rikki),merkitön maski, peräkontti siloitettu,rekisterikilpi siirretty puskuriin,muuten auto orkkis kunnossa.
Katto toimii sähköisesti ja takalasissa tummennuskalvo. Ja värinä hopea. ja auto vm.2003.
Muutama kuva autosta ostopäivän jälkeen:
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011149.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011150.jpg
Sitten kuvia miltä auto näyttää nyt:
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011007.jpg
Kesän aikan autoon laitettu:
ROCKFORD FOSGATE POWER Erillissarja 6,5" T1652-S
keskikonsoli tällä hetkellä maalarilla
OPC maski
Alkuperäiset takavalot
rekisterikilven valo (led)
uudet kesärenkaat
paisuntasäiliö
tulppien suojus teipattu hiilikuituteipillä
uudet tulpat vaihdettu
puunattu katosta lattiaan ja katto käsitelty kyllästysaineella
Tulevaisuuden suunnitelmissa:
Uudet kesävanteet (kuvissa näkyvät myynnissä)
sumuvalot toimintaan
h7-xenonit ASENNETTU
uusi putkisto + muita osia konehuoneeseen
parkkitutka toimintaan
OPC puskuri
lohkolämmitin ASENNETTU
jakopään huolto TEHTY
Hirveän autokuumeen takia edellinen vitos golffi vaihtui kesän alussa tälläiseen Astra G mallin avoautoon. Autossa eniten huomiota kiinnitti että näitä avo mallin turbo astroja en ole ennemmin nähnyt ja kun kerrankin sattui silmään tälläinen harvinaisuus niin se oli sitten saatava
Entinen omistaja oli laittanut autoon vähän kaikennäköistä ,osa asioista/osista miellyttää uutta omistajaa ja osa "tuning osista" saa väistyä joko alkuperäisten tai vastaavien tieltä pois kunhan aika ja raha antaa myöten...
Tavoitteena olisi tehdä hillitty ja siisti kokonaisuus ja myöskin toimiva auto suomen säihin .
Fiksaamista autosta löytyy ja niitä laitetaan tulevaisuudessa kuntoon.sieltä täältä puuttuu pulttia,ruuvia ja sisustan kiinnikkeitä.
Mutta ensimmäisenä olisi tarkoitus vähän tutustua tekniikkaan ja laittaa konehuone siistiin kuntoon. Tiedossa huoltoa, uutta silikoni letkua yms..
Tässä sit tiedossa olevia specsejä:
Tekniikka : z20let, green-vvsuodatin, itse tehty putkisto
Alusta: fk-korkeussäädettävä
Sisusta:vakio musta nahkasisusta, ajotietokone, automaatti ilmastointi, alkuperäinen soitin 4cd:n vaihtajalla+navi+puhelin, pioneer mp3-soitin , a-pilarissa ahtopainemittari autogauge
Kori: alkuperäiset xenon-valot,sumarit (eivät vaan toimi), tuning-takavalot (tulevat vaihtumaan, osa kiinnikkeistä rikki),merkitön maski, peräkontti siloitettu,rekisterikilpi siirretty puskuriin,muuten auto orkkis kunnossa.
Katto toimii sähköisesti ja takalasissa tummennuskalvo. Ja värinä hopea. ja auto vm.2003.
Muutama kuva autosta ostopäivän jälkeen:
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011149.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011150.jpg
Sitten kuvia miltä auto näyttää nyt:
http://i20.photobucket.com/albums/b211/ ... 011007.jpg
Kesän aikan autoon laitettu:
ROCKFORD FOSGATE POWER Erillissarja 6,5" T1652-S
keskikonsoli tällä hetkellä maalarilla
OPC maski
Alkuperäiset takavalot
rekisterikilven valo (led)
uudet kesärenkaat
paisuntasäiliö
tulppien suojus teipattu hiilikuituteipillä
uudet tulpat vaihdettu
puunattu katosta lattiaan ja katto käsitelty kyllästysaineella
Tulevaisuuden suunnitelmissa:
Uudet kesävanteet (kuvissa näkyvät myynnissä)
sumuvalot toimintaan
h7-xenonit ASENNETTU
uusi putkisto + muita osia konehuoneeseen
parkkitutka toimintaan
OPC puskuri
lohkolämmitin ASENNETTU
jakopään huolto TEHTY
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Autoon teetettetty muutama huolto ja korjattu ,autoliikkeen piikkiin . Ja vielä menee ainakin kerran korjattavaksi liikkeen piikkiin. Että kyllä tämän auton kohdalla on sit vastustanutkin
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Eilen tuli laitettua pitkille omat xenonit. Keskikonsolin osia odotellaan vielä maalarilta. Parkkitutkan johdot tuli myös yhdistettyä kun ne oli irti mutta vielä ei ainakaan tutka sanonut mitään joten sulakkeita katsellaan joku päivä. Suomenkielinen ohjekirja olisi plussaa kun ei tuo saksa oikein luonnista.
Uusia kesävanteita katseltu urakalla ja yhdet hienot on löytyneet mutta vielä mietitään sopivuutta autoon. Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
Nastarenkaat pyöräytetty alle viikko sitten.
Uusia kesävanteita katseltu urakalla ja yhdet hienot on löytyneet mutta vielä mietitään sopivuutta autoon. Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
Nastarenkaat pyöräytetty alle viikko sitten.
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Kannattaa hiukan tutkia näitäkin sivuja niin voi todeta mitä mahtuu alle. Esim samperi nimimerkillä pyörii tällä hetkellä alla 9x17 ja 9,5x17 vanne paketti ja jos en väärin muista niin siinäkin ET melko samoissa. Eli kyllä noin kapea vanne tuolla ETllä mahtuu.
Re: Astra G Cabriolet Bertone
15-17" tuolla et:llä mahtuu pyörimään ihan nätisti. riippuen rengastuksesta ja madalluksesta.zeta kirjoitti:Eilen tuli laitettua pitkille omat xenonit. Keskikonsolin osia odotellaan vielä maalarilta. Parkkitutkan johdot tuli myös yhdistettyä kun ne oli irti mutta vielä ei ainakaan tutka sanonut mitään joten sulakkeita katsellaan joku päivä. Suomenkielinen ohjekirja olisi plussaa kun ei tuo saksa oikein luonnista.
Uusia kesävanteita katseltu urakalla ja yhdet hienot on löytyneet mutta vielä mietitään sopivuutta autoon. Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
Nastarenkaat pyöräytetty alle viikko sitten.
Mulla ollu edessä: 8x16et24 195/40(/45) ja 9x17 205/40 et ~40 Takana 8x16et24 195/45, 10x16et~0 195/45 ja 9,5x17 215/40 et~45 Madallus navasta kaareen edessä 270-300mm takana 290-315mm tollahaarukalla.
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Huomenna olisi tarkoitus koulussa vaihtaa jakopään osat +muut tarvittavat hilppeet. Ja jos jäis vielä aikaa niin olisi tarkoitus asentaa samalla lohkolämppärin vastus kun nyt nesteet tulee laskettua pois.
Venttiilikopan tiivistesarja tuli tilattua, kumimatot leikattua ja etylyhtyjä yritetty kiillottaa naarmuista pois.
Samalla tuli pestyä auto kunnolla konehuonetta myöten.
Keskikonsolin osia odotellaan vielä maalarilta kun ne jouduttiin uudelleen maalauttamaan
Putkistoa kyselty mutta vielä on auki että mistä otetaan vai teetetetäänkö se jossain. Tarkoitus olisi laittaa turbolta loppuun asti uusi putki. Nykyinen kun on hitsattu vähän niin ja näin ja muutenkin aika kova ääninen matka-ajossa.
Ennen katsastusta pitäisi vielä laittaa sumareille johdot (entiset liittimet leikattu pois ja jätetty pelkät johdonpäät) ja valojenpesureille letkut (ilmeisesti revitty pois ja "unohdettu" laittaa takaisin)
Toimimattomia sähkölaitteita katsellaan sit lähemmin talvella että mikseivät toimi.
Eli kaikkea "pientä" laitettavaa autosta löytyy toistaiseksi.
Venttiilikopan tiivistesarja tuli tilattua, kumimatot leikattua ja etylyhtyjä yritetty kiillottaa naarmuista pois.
Samalla tuli pestyä auto kunnolla konehuonetta myöten.
Keskikonsolin osia odotellaan vielä maalarilta kun ne jouduttiin uudelleen maalauttamaan
Putkistoa kyselty mutta vielä on auki että mistä otetaan vai teetetetäänkö se jossain. Tarkoitus olisi laittaa turbolta loppuun asti uusi putki. Nykyinen kun on hitsattu vähän niin ja näin ja muutenkin aika kova ääninen matka-ajossa.
Ennen katsastusta pitäisi vielä laittaa sumareille johdot (entiset liittimet leikattu pois ja jätetty pelkät johdonpäät) ja valojenpesureille letkut (ilmeisesti revitty pois ja "unohdettu" laittaa takaisin)
Toimimattomia sähkölaitteita katsellaan sit lähemmin talvella että mikseivät toimi.
Eli kaikkea "pientä" laitettavaa autosta löytyy toistaiseksi.
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Vaihtoon vain
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Ei taida avo lähteä vaihtoon vaikka vähän laittamista onkin. Tuleepahan nyt laitettua kaikki "hyvin" että miellyttää itseäkin. Sen verran "harvinaisesta" autosta kyse et tuskin tulee ihan heti samanlaista vastaan.apache kirjoitti:Vaihtoon vain
Nyt kun aloitin tuon autopuolen koulunkin niin samalla voi tehdä omaan autoon melkein mitä vaan
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Niin pikkulaitto ei haittaa jos siihen on varautunut ja pystyy vielä tolleen mukavasti työ/koulun ohella niitä tekemään. Ja varsinkin kun valmiiksi on koneessa tehoa ettei sen takia tartte harmitella ostosta
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Tässä autossa on vakiona jo tuo 147kw (200hp) eikä tuo normaalisti oleva 141kw (192hp). Tämä siis lukee ihan auton papereissa.
Mutta mitähän eroa noilla sit on oikeasti?
Jakopään remppa tuli tehtyä mutta sitten se alkoikin vastustamaan eli pakkastulppa ei suostu tulemaan millään pois reiästä...ensi viikolla jatkuu sen irroitus operaatio.
Mutta mitähän eroa noilla sit on oikeasti?
Jakopään remppa tuli tehtyä mutta sitten se alkoikin vastustamaan eli pakkastulppa ei suostu tulemaan millään pois reiästä...ensi viikolla jatkuu sen irroitus operaatio.
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Hienohan tällänen on ja suunnitelmat kuulostaa siltä, että tulee näyttämään vielä paremmalta kun on vähän siistitty. Mitäs kaikkea autosta on paljastunut? Eikös tämä pitänyt olla kylänmiesten mukaan viimesen päälle peli.
Alkuperäinen tutka? Mulla edellisessä coupessa rupesi loppuvaiheessa tutka jotenkin temppuilemaan, piipitti itsekseen. Oisko ollut samaa vikaa ja nyppästy vaan irti.zeta kirjoitti:Parkkitutkan johdot tuli myös yhdistettyä kun ne oli irti mutta vielä ei ainakaan tutka sanonut mitään joten sulakkeita katsellaan joku päivä.
Jos enintään 215 leveät renkaat laitat niin ei ongelmaa. Taakse voit laittaa spaceria väliin. Esim. 9" ET33 menee takana hyvin, keskiöstä kaareen ~290mm.zeta kirjoitti:Uusia kesävanteita katseltu urakalla ja yhdet hienot on löytyneet mutta vielä mietitään sopivuutta autoon. Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
En muista tarkalleen missä Z20LET:ssä vastus oli, mutta lohkolämppäri sotkee yleensä lämpöanturin. ECU luulee koneen ylikuumenneen ja flektit alkaa huutaa täysiä. Teki tuota pidemmän lämmityksen jälkeen omassa ja tiedän useita muita vastaavia tapauksia.zeta kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus koulussa vaihtaa jakopään osat +muut tarvittavat hilppeet. Ja jos jäis vielä aikaa niin olisi tarkoitus asentaa samalla lohkolämppärin vastus kun nyt nesteet tulee laskettua pois.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Onhan se varmaan joskus ollut siistissä kunnossaJukeN kirjoitti:Hienohan tällänen on ja suunnitelmat kuulostaa siltä, että tulee näyttämään vielä paremmalta kun on vähän siistitty. Mitäs kaikkea autosta on paljastunut? Eikös tämä pitänyt olla kylänmiesten mukaan viimesen päälle peli.
Eihän sitä saisi haukkua entisiä omistajia mut kyllä sieltä kaikkea ainakin on otettu irti mut ei vaan ole jaksettu laittaa takaisin. Ja kylläpä se kertoo jo aika paljon kun ne "tuning" takavalot oli laitettu peltiruuvilla kiinni pellistä läpi kun kiinnikkeet menneet rikki jne...että semmoista kivaa
zeta kirjoitti:Parkkitutkan johdot tuli myös yhdistettyä kun ne oli irti mutta vielä ei ainakaan tutka sanonut mitään joten sulakkeita katsellaan joku päivä.
Alkuperäinen tutka pitäisi olla. Pitää vielä katsoa koulussa ob testerillä et mitä se sanoo. Samalla katsois tuon mankan kun se sanoo nyt radio safe. Sit kun on tuo ohjekirja saksaksi niin teettää vähän työtä löytää suomennokset kaikille sulakkeille.JukeN kirjoitti:Alkuperäinen tutka? Mulla edellisessä coupessa rupesi loppuvaiheessa tutka jotenkin temppuilemaan, piipitti itsekseen. Oisko ollut samaa vikaa ja nyppästy vaan irti.
zeta kirjoitti:Uusia kesävanteita katseltu urakalla ja yhdet hienot on löytyneet mutta vielä mietitään sopivuutta autoon. Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
JukeN kirjoitti:Jos enintään 215 leveät renkaat laitat niin ei ongelmaa. Taakse voit laittaa spaceria väliin. Esim. 9" ET33 menee takana hyvin, keskiöstä kaareen ~290mm.
Eli se vastus tulee siihen termostaatti kotelon alle alaoikealle. Vielä jäi auto pajalle kun rupesi se plommi siellä kettuilemaan eikä lähtenyt irti. Maanantaina jatkuu. Oikeastaan vain sen takia laitan tuon vastuksen että seuraava omistaja saattaa olla sit iloinen kun sellainen löytyy. Itsehän en autolla aja kuin pakolliset matkat talvella kun kouluun on onneksi vain pari sataa metriäzeta kirjoitti:Huomenna olisi tarkoitus koulussa vaihtaa jakopään osat +muut tarvittavat hilppeet. Ja jos jäis vielä aikaa niin olisi tarkoitus asentaa samalla lohkolämppärin vastus kun nyt nesteet tulee laskettua pois.JukeN kirjoitti:En muista tarkalleen missä Z20LET:ssä vastus oli, mutta lohkolämppäri sotkee yleensä lämpöanturin. ECU luulee koneen ylikuumenneen ja flektit alkaa huutaa täysiä. Teki tuota pidemmän lämmityksen jälkeen omassa ja tiedän useita muita vastaavia tapauksia.
Ilmanotosta olen tehnyt kauppaa G.T.S kanssa ja sellainen tulee sit jossain vaiheessa autoon.
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Mulla samanlainen setti 17" kesäpyörinä tällähetkellä ja laskettu niin tonttiin ku saa tolla halpis säädettävällä. hyvin toimii..Arvelluttaa kun vanteilla leveyttä 8tuumaa ja et35 että mahtuvatko pyörimään alla...
rengastus 205/40
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Nyt sit on auto vihdoin omalla pihalla Jakopäänhuolto tehtynä+ käyttöhihna ja vastus asennettuna (uudet nesteet koko järjestelmässä). Vikakoodit luin samalla mutta sieltä ei löytynyt mitään.
Nyt sit odotellaan sisustan osia maalarilta, vaihdetaan venttiilikopan tiivisteet ja asennetaan G.T.S :ltä ostetut ilmaottoputket.
Nyt sit odotellaan sisustan osia maalarilta, vaihdetaan venttiilikopan tiivisteet ja asennetaan G.T.S :ltä ostetut ilmaottoputket.
Lynx RS ´09
BMW 530d E60 LCI
BMW 530d E60 LCI
Re: Astra G Cabriolet Bertone
Osat purettu tänään, yritän saada huomenna postiin.zeta kirjoitti: G.T.S :ltä ostetut ilmaottoputket.