Turbo (SEH-kansi 20XE alakerta)vinkkejä
Jep eli kaveri rakentaa tollasta kone on 20XE alkerta ja SEH-kansi ja muut heebelit ja tästä tuli sit kysymyksiä eli osaako kukaan sanoo paljo tua mahtaa olla puristuksia (20XE männät)??? Kestääkö toi ahtoja esim.1-1.5bar??? Minkälainen turbo tohon ois hyvä... Garrett T03 vai joku holsetin????
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
"kalikan raato ja 1.5bar"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Vakiossa 20seh on puristukset 10.0 ja vakiossa 20ne 9.2.Mutta hyvä vaihtoehto on laittaa sinne let:n männät,kestää paremmin kuin vakiot(xe,seh,ne)männät ja saa samalla puristuksia alas.Ja turboksi on hyvä esim. joku uudempi kkk(esim. kkk k03)turbo,on kooltaan pieni muihin vastaavin verrattuna ja eikä maksakaan mitään älyttömiä.
_________________
"ei oo häppee hävitä,hei noppeel"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-07-12 00:56 ]</font>
_________________
"ei oo häppee hävitä,hei noppeel"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-07-12 00:56 ]</font>
Joo no uus idea mistä eile grillijuhlis puhuttiin kaverin kaa oli: 20xe:ssä on takomännät ja vahvistettu alakerta jonkatakia se sinne kuitenkin laitetaan, mutta tarkoituksena oli sorvata joku 4mm välilevy kannen väliin alumiinistä että saadaan puristuksia alaspäin! Jep paljos se kkk k03 pystyy??? turbon pitäis olla sellanen jolla sit joskus myöhemmin irrotetaan 400-600hp koska mantan konepellin alla tilaa riittää myös isolle puhaltimelle.... tällähetkellä turbona ois garrett t4.2 tai jotain sinne päin ollu uudes scenicis (diesel) mutta kai silläkin ny eteen päin pääsee... Onko kkk:lla isompaa turboo??? Onko kukaan kuullu HKS:sän turboista/kokemusta??
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
"kalikan raato ja 1.5bar"
- caravan-coupe
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Hyvinkäy
ei kyllä ole tavallisessa x20xe:ssä takomäntiä Ja varmasti sulaa kun laitat 1,5 bar! let moottorissa on takomännät!
Ja sit kaivat jostakin esiin vanhan gti lehden jossa kerrotaan ne moottoriin tehdystä turbosta (4-2001)
<font size=-1>[ This Message was edited by: GeMoger on 2003-07-12 18:08 ]</font>
Ja sit kaivat jostakin esiin vanhan gti lehden jossa kerrotaan ne moottoriin tehdystä turbosta (4-2001)
<font size=-1>[ This Message was edited by: GeMoger on 2003-07-12 18:08 ]</font>
ÖÖÖ... sillä välilevyllähän me sitä puristus suhdetta lasketaan!!! Isosta turbosta oon samaa mieltä.... En kai sanonukaan et siin on vakiomännät vaan takomännät. ja ei löydy multa noin vanhaa gti-lehtee.. harmi! Mutta eikös sen koneen pitäis kestää kun saa sillä välilevyllä puristukset johonki 8 tuntumaan joku 1-1.5bar mäntien ainaki pitäs kestää ja sit ku siin on vahvistettu alakertaaki???
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Siis moottori auki ja mittaa jokaisen sylinterin todelliset puristustilavuudet ja sieltä selville lähtökohdan. Jos luotat tehtaan mitttauksiin ja uskot ettei moottoriin ole aikaisemmin kajottu. Tämän vaiheen voi jättää välistä.On 2003-07-13 12:48, JaneZki wrote:
Ööö.. nyt ei tajunnu!!!
Sitten laske (tee matemaattinen laskutoimitus), jolla saat tarvittavan välilevyn paksuuden selville.
j.h
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Tuo kkk k03 riittää tehoissa jonnekin n.250hv asti,mutta sitten kun haluaa 400-600 hv niin silloin kannattaa laittaa kyllä joku iso holset tai garret.Kyllä hks tekee/myy jotakin turboja mutta niitä ei taida vaan kukaan myydä suomessa.Ja tuon välilevy homma(saa puristuksia alas)kannattaa tehdä niin että teettää kuparista paksun kannentiivisteen(sen paksuisen kuin tarvitsee)ja samassa on sitten tuo "välilevy" ja kannentiiviste.
Ei ole riemulla rajaa,kun opelilla ajaa!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Tuo välilevy kannattaa tehdä/teettä kuparista niin siinä samalla saa/tulee kannantiiviste,kun muuten jos laitat alumiinista sen välilevyn niin joutuu sen lisäksi laittamaan ja hommaamaan kannantiivisteen mutta kun tekee sen kuparista niin ei joudu ja kupari kestaa paremmin.Ja minä ainakin tekisin tuo "välilevyn" kuparista ja sellainen firma tekee varmaan sellaisen misää on laserpolttokone ja viedä alkuperäinen/vanha kannentiiviste sinne niin ne ottaa siitä mallin sitten.
_________________
"ei oo häppee hävitä,hei noppeel"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-07-13 17:32 ]</font>
_________________
"ei oo häppee hävitä,hei noppeel"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-07-13 17:32 ]</font>